quote:
Op maandag 6 juni 2005 12:17 schreef S1nn3rz het volgende:Ja en m.i. duurt dat soms te lang voordat er een mod bij is. Jullie doen echt goed werk hoor, daar niet van. Maar soms kan men gewoon te lang doorgaan, en dat is erg vervelend.
Soms heb je gelijk. Gemiddeld genomen lees ik elke post binnen een uur nadat deze geplaatst is. Simpelweg omdat ik de hele dag achter de pc zit en mezelf elk uur wel een keer een pauze gun (en in die pauze kijk ik altijd even wat er gepost is). Maar het kan ook zomaar voorkomen dat er een paar uur niemand van de mods online is. En dan staan reacties (en de reacties daar weer op) er soms een aantal uur.
Dat is vervelend, maar alles is relatief: er breekt geen brand uit, er gaat niemand dood.
quote:
Maar het zou toch helemaal niet nodig hoeven zijn? 30 tot 40 berichten per dag! als mensen zich iets meer aan de regels houden is het allemaal niet nodig. Ik doel dan vooral op mensen die een aangeboden product met de grond gelijk maken, die zou je veel zwaarder moeten pakken door ze direct een weekban te geven.
Ja, en nee. Heel FOK! zit gewoon wat anders in elkaar. Zo vreselijk zijn de dingen niet die op V&A gebeuren. Daar worden écht geen weekbans voor uitgedeeld. Pas wanneer iemand moedwillig met gejeuzel en geneuzel het topic van een ander om zeep helpt (en daar mee doorgaat nadat vriendelijk verzocht is ermee te stoppen) wordt er wel eens een ban gevraagd bij de FA's (mods gaan er niet over). En dan nog wordt dat verzoek niet altijd gehonoreerd. Terecht denk ik; de FA's kijken ook een beetje naar wat op heel FOK! te doen gebruikelijk is.
Ik moet wel zeggen dat ik zelf best begrip heb voor een écht leuke (offtopic) opmerking. Ik moet zelf soms ook op mn handen gaan zitten om te voorkomen dat ik grappen maak links en rechts. Ik heb ook begrip voor topics die verontwaardiging opwekken. Dat heb je wel eens. In die gevallen volstaat imho een edit en af en toe een mailtje.
Waar ik geen begrip voor heb is users die echt alleen maar posten om een topic te verneuken. Daar ben ik snel klaar mee. Je ziet het als user niet, maar achter de schermen (in de notes en in de topics in Admin) gebeurt daar echt wel wat mee. FOK! is FOK! en bijna iedereen mag wel eens van het padje gaan. Maar gebeurt dat bij herhaling (of op een echt walgelijke manier), dan zijn er voor die users echt wel consequenties aan verbonden. Misschien niet altijd even snel als iedereen zou willen, maar dat heeft ook te maken met het feit dat er van de mods verwacht wordt dat ze zorgvuldig zijn. En natuurlijk (nog maar eens) met FOK! en wat het beoogt te zijn; een plek waar je best wat kan maken.
quote:
Komt dat niet dan door niet consequent te zijn? Of in ieder geval dat de grenzen van het toelaatbare niet duidelijk zijn? Voor sommige reacties denk ik wel eens: Die had je beter in ONZ kunnen plaatsen. En het enige wat er dan mee wordt gedaan is een edit met het vriendelijke verzoek om het aub niet weer te doen.
Ik geloof niet dat we vreselijk inconsequent zijn. En ik denk dat de meeste users best weten hoe V&A in elkaar zit. Maar toch blijft het leuk of aanlokkelijk om daar soms lak aan te hebben. En dat is allemaal wmb niet zo erg. Een edit met een vriendelijk verzoek is gewoon the way to go. Een iets minder vriendelijk verzoek is het volgende. En pas als niets lijkt te helpen is het handig dat iemand ook gewoon een paar dagen niet meer welkom is. Maar zoals overal op FOK! is een ban alleen aan de orde als al het andere simpelweg niet helpt.
quote:
Ik kan niet zeggen dat er echte fouten worden gemaakt. Ik had meer het id dat sommige grenzen niet duidelijk zijn voor sommigen, of dat ze gewoon grenzen willen aftasten.
Ik weet het niet. Op zeker worden er fouten gemaakt. En verder zal het wel een mengeling zijn. Sommigen zijn nieuw op FOK! en hebben geen idee. Anderen hebben er lol in om gewoon lekker te doen waar ze zin in hebben.
Either way: mocht je vinden dat we er ergens naast zitten of iets over het hoofd zien: trek aan de bel!