abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31235911
Had een mailtje gestuurd aan Tolerant. Dit was het antwoord:
quote:
Geachte ***,

Wij bedanken u voor de getoonde interesse.
Tolerant Petfood is een geheel nieuwe lijn vriesvers-diervoeding voor hond en kat. Op dit moment zijn wij bezig met de uitrol van ons concept/produkt.
Om de goede verkrijgbaarheid te realiseren willen wij ons produkt aanbieden via het supermarktkanaal en de betere dierenspeciaalzaak. Maar een nieuw produkt wordt niet zomaar geaccepteerd en in het assortiment opgenomen, daar gaat een heel traject aan vooraf. Middels een pilot willen wij de supermarktorganisaties in Nederland overtuigen van Tolerant vries-vers diervoeding, het "vers" antwoord op de wensen van U, de moderne consument.
.
Wij zijn gestartstart met een 15 tal verkooppunten in het oosten van het land, ± 15 PLUS supermarkten en een aantal dierenspeciaal zaken.
De adressen (helaas nog niet in Leeuwarden) kunt u vinden op onze website. Wij verwachten spoedig uitbreiding van het aantal verkooppunten en houden u daarvan op de hoogte via onze website: www.tolerant.nl/actueel

Tot zover.

Wedervraag: Wat heeft uw belangstelling getrokken in Tolerant vries-vers diervoeding?

Met vriendelijke groet,

Mijn antwoord terug:
quote:
Hallo mijnheer ***,

"Wedervraag: Wat heeft uw belangstelling getrokken in Tolerant vries-vers diervoeding?"

Mijn honden krijgen al een hele tijd alleen nog maar verse voeding, te weten Carnibest (en af en toe gewoon vers vlees met bot). Ik ben er van overtuigd dat er in brokken vooral rommel zit en ik merk het postieve effect van vers voer (minder ontlasting, betere vacht, gezonder dier) Ik heb echter geen auto en Carnibest wordt niet in de buurt verkocht. Ik moet dus eens in de zoveel tijd een grote hoeveelheid bestellen en iemand regelen om het voor me op te halen, maar ik vind dat niet ideaal. Vandaar dat ik momenteel Smuldier voer, dat wél in de supermarkt verkrijgbaar is. Hier zitten echter granen (maďs) in en mijn ene hond doet het er niet goed op. Net als toen ze nog brokken kreeg, begint ze zich kaal te krabben op haar flanken. De afgelopen dagen heb ik daarom Rodi gekocht, maar dat is erg duur en ik heb het idee dat er kleurstoffen aan toegevoegd zijn. Een makkelijker verkrijgbaar alternatief voor Carnibest zou dus zeer welkom zijn. Tolerant lijkt vergelijkbaar te zijn met Carnibest (afgaande op wat ik op de site lees). Bovendien vind ik het erg handig dat het in kleine brokken is. Carnibest zijn 'worsten' van een kilo en dat is niet heel handig bij het verdelen in porties.

Met vriendelijke groeten,

pi_31236096
Bedankt voor alle tips!
Ik ga eerst wel even wat halen bij AH en later ga ik wel eens op zoek naar een slager.
Ben echt zeer benieuwd hoe ze zullen reageren
  donderdag 6 oktober 2005 @ 19:52:32 #153
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_31237989
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 18:36 schreef Ardenlyn het volgende:
Onwennig. In het begin snappen ze er geen hol van waarschijnlijk, gaan ze je aan zitten kijken van: "ja leuk maar waar blijft mijn eten nou?"

Verdere tips of trucs schieten me even niet te binnen, mocht me nog wat te binnen schieten dan plemp ik het hier wel neer.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_31238047
Als dat Tolerant hier verkrijgbaar wordt, ga ik dat ook maar eens proberen met mijn Maine Coon. Die eikel wil alléén maar brokken eten.
pi_31239140
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 18:36 schreef Ardenlyn het volgende:
Bedankt voor alle tips!
Ik ga eerst wel even wat halen bij AH en later ga ik wel eens op zoek naar een slager.
Gelijk je hele vriezer volstoppen is ook een beetje drastisch. Wat invriezen betreft, daar ben ik juist voor, gaan sommige beestjes die je niet wil hebben toch van dood. Zalm bijvoorbeeld kan een parasiet bevatten, die na twee weken vriezer zeker het loodje legt.

Invriezen is ook het handigst qua bewaren, ik maak nooit een heel pakje kippenlevertjes in een keer op (heb ook geen 8 katten), ik maak gewoon porties van 4 levers per keer, wikkel die in een stukje keukenfolie en gooi dat in de vriezer. Je kan ook een "orgaanmixje" maken zo, doe je per kat een lever, 2 hartjes en een maagje invriezen ofzo. Het geboefte heeft hier gisteren toevallig ook orgaan gehad, ieder een kwart lamshartje en een kippenlever.

Wat ik zelf inschat als vlees met een hoog acceptatiegehalte voor de eerste keer is Rodi lamshart, (hebben ze ook bij de AH maar bij andere supers zeker goedkoper) is rauw maar wel gemalen, en lamshart daar kun je niet gauw teveel van geven, als ze het allemaal zouden lusten zijn 2 van die burgertjes wel een redelijke portie als lekkernij voor 8 katten.
pi_31239523
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 19:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Als dat Tolerant hier verkrijgbaar wordt, ga ik dat ook maar eens proberen met mijn Maine Coon. Die eikel wil alléén maar brokken eten.
Heb je echt alles al geprobeerd ? Een paar dagen geen brokken meer geven, mengen met blik, met brokjes, met je vinger voeren, op z'n poten smeren (niet te dik want dan schudt 'ie het in het rond) etc ? Katten kunnen ook zulke ongelofelijke mutsen zijn als het op eten aankomt. Toen we nog half brok, half vers gaven liet Mimosa haar verse maaltijd soms doodleuk staan, toen we volledig vers gingen geven stribbelde ze in het begin best wel tegen, maar de laatste week is ze een rasechte versvoerfundi geworden. Ze is normaal gesproken een timide dametje, nu eet ze grommend, probeert af en toe de bakjes van de rest leeg te jatten en als ik 's nachts de keukendeur openlaat plundert ze de vuilnisbak om bij lege Carnibestverpakkingen en ontdooizakjes te komen. Dan ligt er 's ochtends overal brandschoon pastic. Hollanders madenverhaal zie ik hier dus niet zo gauw gebeuren, ook omdat een vlieg het hier in huis niet lang genoeg overleeft om eitjes te leggen, trouwens.
pi_31239840
Ja, ik heb álles geprobeerd. Geen eten geven mag je niet te lang doen bij een kat ivm de kans op leververvetting. Maar verder heb ik echt allerlei toeren uitgehaald. Hij blieft het gewoon niet. Alleen verse vis lust hij, maar dat is nou juist weer niet zo gezond voor een kat.
pi_31240066
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ja, ik heb álles geprobeerd.
Zoals ik al zei, mutsen zijn het Doe je je best...
quote:
Geen eten geven mag je niet te lang doen bij een kat ivm de kans op leververvetting.

Maar een dag of twee kan wel hoor. Ik had ook wel eens gelezen dat twee dagen al te lang zou zijn, maar toen ik dat bij de dierenarts zei vorige week toen dEUS niks at moesten ze er een beetje om lachen.
pi_31240146
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 21:04 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Maar een dag of twee kan wel hoor. Ik had ook wel eens gelezen dat twee dagen al te lang zou zijn, maar toen ik dat bij de dierenarts zei vorige week toen dEUS niks at moesten ze er een beetje om lachen.
Ik heb 'm wel een keer twee dagen niets gegeven, maar volgens mij hongert hij zich nog liever dood.
pi_31240368
Wow, dat zouden die van mij echt nooit volgehouden hebben ! Wat een karakter.
pi_31240461
Hij is dan ook Zijne Koninklijke Hoogheid McStripes of the Phantom of Maine en hij doet wat hij wil.
pi_31248020
ben dus wel benieuwd hoe lang je kat nou zonder eten kan/mag?

toch wel iets waar ik normaal rekening mee hou dat het echt niet langer dan paar dagen mag zijn namelijk

nou eten ze altijd wel IETS hier
maar soms gewoon onwijs weinig

dat tolerant ziet er idd wel nice uit
maarja.. dat is net zo verkrijgbaar als de rest van het verhaal hier
zelfs de AH vertikt hte hier om rodi te verkopen zag ik overigens
(komt misschien doordat het klein buurtalbertheijntje is ofzo?)
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_31248439
Ja, de AH bepaalt het assortiment naar vloeroppervlak. Ik check net even Albert.nl en die verkopen ook geen Rodi. Ik haal de Rodi altijd bij de EmTé, daar is het bijna 50 cent goedkoper als bij de AH. Ook dingen als kippenlevertjes/maagjes/hartjes heeft niet iedere AH, de AH in Middelburg heeft alleen lever, de AH XL in Vlissingen heeft álles.

Tolerant is nog maar net op de markt, ze zijn nog aan het proefdraaien. Maar hopen dat het een beetje verkoopt dus, dan ligt het volgend jaar misschien in elke super.

Heeft iemand hier weleens Duck geprobeerd trouwens ? Is dat een beetje wat ?
pi_31248722
hmm staat me bij dat ik er wel goeie verhalen over heb gehoord
maar zou geen uitspraken uit eigen ervaring durven doen
jobensaskia.nl
pi_31250184
Ik heb wat kippehartjes opgehaald en voordat ik je tip las over porties maken had ik dat zelf al gedaan
Ik heb steeds in 1 zakje 8 hartjes gedaan. Ik weetr nu al dat sommige het niet zullen eten maar dan wil de ander het er wel bij hebben.
Helaas was er geen niertje of levertje meer te vinden allemaal uitverkocht, Maar ach heb ook nog kipfilet in de vriezer liggen.
Ik stap niet helemaal over op vers want dat weigeren ze toch.
Ookal stop ik ze overdag vol met allemaal lekkers ze eisen gewoon dat ze 1x per dag (met het avondeten) blikvlees krijgen.
Net zo met brokken het is niet te doen met deze ettertjes
Maar ach ik kan ze nu iets geven waar ze lekker op kunnen kauwen.
Ik maak het wel eerst klein maar elke keer wil ik het grover snijden. Soms vind ik ze al mietjes omdat 1 madam wil het blivlees het liefst zo klein mogelijk geprakt hebben.

ow nog een vraag: Zalm moet dus 2 weken in de vriezer blijven. Hoe zit het dan met bv kipfilet en hartjes/niertjes/levertjes?
En bv een stukje biekstuk. Mogen ze dat ook? En moet dat ook een bepaalde tijd in de vriezer liggen?
pi_31250369
hmm mja ik haal het op zaterdag bij de poelier op de markt
meestal voor 50ct smullen alle dieren hier mee
2 katten en 2 baardagamen
die laatste 2 vinden het nmelijk ook erg lekker
dat krijgen ze overigens gewoon vers van de poelier
want hartjes in de vriezer werd laatst bij mij gewoon vieze drap
en het stonk
(en de poezen moesten het spontaan ook niet meer dus)
jobensaskia.nl
pi_31251141
vreemd want ik heb wel eens vaker hartjes in de vriezer gedaan en het werd geen drap.
pi_31252000
Hier ook niet, bljven hartstikke stevig. Mijn katten hebben er nog flink wat werk aan om een kippenhartje op te kauwen en die zijn toch wel iets gewend.

Voor zover ik weet hoef je vlees niet per sé in te vriezen, ik vind het zelf een prettiger idee. Je mag je katten in principe allerlei soorten vlees geven, maar géén rauw varkensvlees (ik geef zelf liever helemaal geen varkensvlees) want dat kan het virus van Aujeszky bevatten. In Nederland geproduceerd vlees zou Aujeszky-vrij moeten zijn, maar ik riskeer het niet want als ze het binnenkrijgen gaan ze gewoon dood.

Ik had er ook zo eentje waar ik alles voor moest prakken, het liefste zou ze het gepureerd krijgen volgens mij. Als ik haar een heel klein stukje kipfilet gaf ging ze er heel zielig mee doen, helemaal aflikken om te demonstreren dat ze het wel wilde eten maar niet kon. Tot ik haar eens een keer een stukje hertenbiefstuk gaf, dat was ineens weg !
pi_31258161
mja voor hertenbiefstuk zou ik het ook wel doen
jobensaskia.nl
  † In Memoriam † vrijdag 7 oktober 2005 @ 17:17:27 #170
43556 miss_dynastie
pi_31258949
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Alleen verse vis lust hij, maar dat is nou juist weer niet zo gezond voor een kat.
Serieus ? Hoe niet gezond? Ik geef Yian namelijk regelmatig een vers visje van de visboer, maar niet meer doen dan?
pi_31259044
Nou niet denken dat ik hertenbiefstuk koop voor m'n katten, hé ? Ik werk dus bij de AH en koop op de dag voor feestdagen altijd veel van dat dure vlees wat én afgeprijsd én in de aanbieding is, dan is voor een habbekrats de vriezer weer gevuld, en als wij dan zitten te smullen mogen de katten voor een keertje ook weleens een stukje.

Was het maar weer vast kerst, hertenbiefstuk met cranberrychutney, yum.
pi_31259130
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 17:17 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Serieus ? Hoe niet gezond? Ik geef Yian namelijk regelmatig een vers visje van de visboer, maar niet meer doen dan?
Het schijnt niet zo goed voor ze te zijn, zeker niet als vast bestanddeel van het dieet. Er zit wat in: er is geen enkele wilde kattensoort die regelmatig vis op het menu heeft (behalve de ocelot geloof ik). Ik geloof dat er ook een verhaal over vis staat ergens op Barfplaats.
pi_31259462
Vis breekt vitamine B af, en daar kunnen ze neurologische probleempjes van krijgen. Verder is tonijn in water nogal populair bij katten, sommige katten krijgen het ineens in hun hoofd om ander voer te gaan weigeren en alleen nog tonijn te accepteren, plus dat tonijn nogal veel kwik bevat.

Als je niet overdrijft en het alleen als tussendoortje geeft zal het wel geen kwaad kunnen. Ik geef af en toe een blikje Snoezepoes, tonijn of hele sprotjes, vinden ze heerlijk !
  † In Memoriam † vrijdag 7 oktober 2005 @ 17:40:09 #174
43556 miss_dynastie
pi_31259689
Hij krijgt het inderdaad niet als hoofdvoer, gewoon af en toe als extraatje een haring, en hij is er erg gek op, vandaar dat ik er ook liever niet mee stop.
pi_31259718
Zo af en toe kan idd weinig kwaad.
  † In Memoriam † vrijdag 7 oktober 2005 @ 18:48:58 #176
43556 miss_dynastie
pi_31261747
Ik heb me weer druk gemaakt om niks, meneertje zit heerlijk te smikkelen van zijn eerste portie Uiteraard wel voor kieskeurige katten, maar ik neem aan dat de andere soorten ook geen probleem zullen opleveren dan
pi_31261782
Sommige katten vinden het meteen lekker (zoals mijn Brit) en anderen moeten er helemaal niets van hebben (zoals mijn Maine Coon )... Valt geen peil op te trekken, zoals wel vaker met poezels.
pi_31265160
Gefeliciteerd dat het zo goed gaat, dat hoor je weleens anders !

Bij die van mij lijkt het ze geen verschil te maken wat ze krijgen, ik had de eerste keer natuur, vlees en lammix besteld, plus wat frettenmix (zit extra lamsvlees/vet in en is in theorie lekkerder). Ik had ook een hele strategie bedacht; ik zou eerst de als minst lekker bekend staande soorten geven, als ze dat niet wilden lammix, en als ze dat ook niet wilden had ik altijd nog frettenmix. Nou, mooi dat ze de eerste avond samen een pond ! vleesmix hebben gegeten. Mimosa moest het toen nog niet zo, maar die is nu helemaal naar de andere kant doorgeslagen. Ehmm, OK, terwijl ik dit schrijf hoor ik en hoop gebrom van de overloop komen, bedenk ik me dat daar nog een boodschappentas stond, maar ik dacht dat ik alle spullen van de koeling al had opgeruimd. Nou niet dus, Mimosa was rundergehakt aan het smikkelen Ben ik nog blij dat ik nooit half-om-half koop.
pi_31265355
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 17:32 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Vis breekt vitamine B af, en daar kunnen ze neurologische probleempjes van krijgen. Verder is tonijn in water nogal populair bij katten, sommige katten krijgen het ineens in hun hoofd om ander voer te gaan weigeren en alleen nog tonijn te accepteren, plus dat tonijn nogal veel kwik bevat.

Als je niet overdrijft en het alleen als tussendoortje geeft zal het wel geen kwaad kunnen. Ik geef af en toe een blikje Snoezepoes, tonijn of hele sprotjes, vinden ze heerlijk !

Dat wist ik niet van die vit.B afbraak. Hier krijgt ze eens per maand/2 maanden een stukje gekookt afgekoeld kabeljauwfilet waar ze dan 2 dagen over doet. Heerlijk vindt ze het, maar echt goed is het dus niet

En ik schrik ook van die posts over brokjes van de supermarkt.
Toch maar eens proberen op het vers te krijgen.

haha ruby, stelletje plunderaars
pi_31268181
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 20:39 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Dat wist ik niet van die vit.B afbraak. Hier krijgt ze eens per maand/2 maanden een stukje gekookt afgekoeld kabeljauwfilet waar ze dan 2 dagen over doet. Heerlijk vindt ze het, maar echt goed is het dus niet
Alleen in grote hoeveelheden hoor, ik zou me nog maar geen zorgen maken. Voor zover ik ben tegengekomen wordt meestal geadviseerd niet vaker dan 1x per week vis, dat is op zich toch niet zo weinig.
quote:
En ik schrik ook van die posts over brokjes van de supermarkt.
Toch maar eens proberen op het vers te krijgen.
Ik zwoer altijd bij Royal Canin, is toch geen supergoedkoop voer dus ik dacht dat ik het wel goed deed, het werd goed gegeten en de katten deden het er ook wel goed op. Maar nu ik achter al die Ethoxyquine, graan/mais/bietenpulp en blaasgruistoestanden ben, ben ik achteraf eigenlijk best wel een beetje kwaad
pi_31268926
Leuk dat ze het lekker vonden, Ardenlyn ! Tevreden poezels

Ik had nog iets toepasselijks gevonden, mijn vriend werkt in een boekhandel en leest alles wat met katten te maken heeft, sinds kort hebben wij Pim en Pom ontdekt en we zijn fan ! Mies Bouhuys schreef en Fiep Westendorp tekende de avonturen van deze twee katten in de jaren zestig voor het Parool. In die tijd was de kattenbrok nog niet zo ingeburgerd, het toppunt van gemak was het blik en de rest van het kattenvoer kwam van een man die vlees voor huisdieren langs de deuren verkocht, de slager en de visboer. In dit versje tonen Pim en Pom zich ware BARFers:
quote:
Staking

'Pim,' zegt Pom, 'we staken.
Zo is dat een keer.'
'Staken?' vraagt Pim. 'Staken?
Wat is dat nou weer?'
'Staken is niks doen meer,
je zet alles stop.
Pas als je je zin krijgt
houdt de staking op.'

'Hoi!' roept Pim. 'We staken.
Ik doe niks meer, Pom'
'Mooi,' knikt Pom, 'maar staken
doe je ergens om.
't Gaat mij om het eten,
om dat voer uit blik.
Is dat voer voor heertjes
zoals jij en ik ?

Of er nergens vers voer
meer te vinden is:
hart en nier en lapjes
of een mooie vis.
Dagenlang zo'n blikje
met zo'n kliederkliek.
Kattenkameraden,
staken! Houd je ziek!'

Stokstijf gaan ze samen
naast hun bakje staan.
Kijk, daar komt de vrouw al.
'Ach, wat scheelt eraan?
Kijk eens: vers uit 't blikje!
Eet nou toch. Toe nou!'
Pom zegt: 'Geef mijn portie
maar aan Fikkie, vrouw.'

'Wil je dan iets anders?
Vleesje dan of vis?'
vraagt ze en ze zoekt al
of er nog iets is.
'Hier...en kippenboutje
en een stukje bief.
O, en wacht...sardientjes...
Eet toch, alsjeblieft!'

Hoi! Het regent lekkers
om hun hongerkop.
Daarmee houdt de staking
- dik gewonnen - op.
pi_31270227
Ik kan me er ook behoorlijk kwaad om maken. Brokken zijn een relatief nieuw verschijnsel en ondanks het feit dat honden en katten tegenwoordig meer kwaaltjes hebben en volgens mij ook minder oud worden dan toen ze nog met de pot mee aten, zijn mensen ervan overtuigd dat brokken het juiste voedsel voor hun dier zijn. Maar iedereen die een heel klein beetje kennis heeft over roofdieren, moet zich wel een hoedje schrikken als hij de ingredienten van het gemiddelde voer leest... Meestal minimaal 60% granen en/of graanafval... Het is toch logisch dat dat niet goed is voor een roofdier? Magoed, ik had dat eerst ook niet zo door. Als het gemaakt wordt voor die dieren, zal het ook wel goed voor ze zijn, toch? Maar het gaat allemaal om het grote geld. Brokken worden gemaakt voor mensen en niet voor dieren.
pi_31287101
Hmmm....
Ik lees nu al een paar dagen deze 'discussie' mee, want was toch wel erg nieuwsgierig.
Mijn poes Spetter is nu al 7 jaar en eet eigenlijk haar hele leven niets anders dan brokken met (veel, handig zo'n Cat-it fonteintje) water en nu heel af en toe een zakje whiskas voeding zeg maar.

Nu ik dit zo lees heb ik meer het gevoel dat ik mijn kat alleen maar aan het vetmesten ben met stoffen die toch niet zo goed zijn voor haar.
Graag zou ik willen overstappen naar versvlees voeding, maar ik weet niet zo goed of ze dat wel 'aankan' zeg maar.

Vandaag bij een dierenwinkel wat gedroogde tongfilets gekocht, ze was heel enthousiast bij de geur van het zakje, rukte nog net niet uit me hand.
Ik geef haar een stukje, ze kijkt ernaar likt er aan en kijkt me een beetje zielig aan. Het ligt nu al een paar uur naast haar bakje met brokken en volgens mij weet ze dus gewoon niet wat ze er mee aan moet.

Volgend weekend krijg ik er ook een kitten bij (ragdoll kitten --> Smokey )
En hem wil ik ook niet echt dan brokjes geven waar toch 60% graan ofzo inzit...

Vind het alleen ook zo moeilijk om ermee te beginnen, aangezien mevrouw hier niet eens een stukje gedroogd tongfilet naar binnen kan werken...

Ik heb trouwens wel een site gevonden van natuurlijke diervoeding die o.a. ook Carnibest verkoopt (www.natuurlijkediervoeding.nl) wat is dan het beste om mee te beginnen?

Alvast sorry voor de vele vragen over het voederen van mijn (straks 2) lieve poezebeesten
=^.^=
pi_31287723
mja die gedroogde filet vinden ze hier ook niet te eten hoor
alleen die kleine gooit ze het hele huis door.. wnat het is wel ideaal speelgoed vind ze
en die knaagt graag.. dus dan krijgt ze nog wel wat binnen
maar het overgrote deel gooi ik gewoon weg (lees: ik was niet van plan het nog eens te kpoen.. maar dat zakje komt NIET op)

ze lusten daarentegen wel gewoon rauw vlees en gekookte vis
zit ook wat meer geur aan... dus het verleidt sneller tot eten
jobensaskia.nl
pi_31288087
Ik zou even checken op www.carnibest.nl of er een verkooppunt bij je in de buurt is. Je zou kunnen overwegen om (deels) te gaan BARF-en, maar dat is wel iets waarin je je eerst moet verdiepen, zeker bij katten. Op www.barfplaats.nl en www.barf-natuurlijk.nl vind je veel info. Er lopen wel aardig wat redelijk gestoorde BARF-fundi's rond, maar die moet je verder maar negeren.
pi_31288366
Ik heb ook weleens van die gedroogde (plat) visjes gegeven, weet niet of het tong was, maar Ernesto had er nog een hele kluif aan, en dat is de superknager hier in huis. Na een tijdje liet hij dat ding dan ergens liggen omdat het meneer teveel moeite was. Mimosa had altijd precies hetzelfde als jouw kat, ze snapte niet wat ze ermee moest.

Als je een KVV als Carnibest gaat geven is het al zo fijn gemalen dat ze het bij wijze van spreken naar binnen kunnen slurpen, dus dan hoef je je over kauwen nog niet zoveel zorgen te maken, daar kun je dan naast het KVV nog mee oefenen door steeds grotere stukjes te geven, of eerst zachte dingen en dan steeds hardere. Het is dan eerst een kwestie of ze het KVV wel blieft, in sommige brokken zitten nogal veel geur- en smaakstoffen en daar kan het vlees dan zo gauw niet tegenop. Ruik maar eens aan gehakt of een rauwe kipfilet en dan aan brokjes, dan zal je echt opvallen dat er een behoorlijke (onnatuurlijke) walm van die brokjes afkomt. Ook kan het zijn dat het lijfje van je kat helemaal gewend is geraakt aan het verwerken van granen en ontzettend schrikt van al dat vlees (eiwitten) in ene, met spugen tot gevolg. Als je het hele topic nog eens doorleest zul je nog wel tips vinden voor het overzetten en je kunt het altijd hier of op Barfplaats.nl vragen.

Als je wilt dat ze ook echt dingen lekker gaat kauwen is het een kwestie van gewoon proberen. Probeer eerst eens of ze snapt hoe ze zacht vlees zoals een stukje kipfilet moet eten als het niet letterlijk in hapklare brokken wordt aangeboden. (dat zal waarschijnlijk de reden zijn dat ze het visje liet liggen, ook al wilde ze het) Lukt dat niet, begin dan met kleinere stukjes. Toont ze helemaal geen interesse, geen likken enzo, kook het vlees dan een beetje en geef het later steeds rauwer.

Wat je kitten betreft zou ik gewoon alles gelijk proberen, mijn kittens vinden ook alles vanzelfsprekend en nu lusten ze nog alles dus zo leren ze het het best. Je leest soms bijvoorbeeld dat je grotere dingen als drunsticks of eendagskuiken de eerste keer platgeslagen of in stukjes moet aanbieden, ik geef alles altijd de eerste keer helemaal en meestal gaat het dan gelijk. Je hebt dan ook nog kans dat je poes nog wat opsteekt van dat kleintje.
pi_31292363
thanks voor de info Heb eerst maar even een drumstickje neer gelegd, want ze eet wel normale stukjes kip.
Ze werd helemaal wild van de drumstick en bleef er maar aan likken en daarna mij zielig aankijken omdat ze niet 'verder' kon eten.
En zo goed en lief als ik natuurlijk ben Heb ik bijna het hele drumstickje in grove stukken gesneden. Dat viel wel in goede aarde, er is alleen nog vlees aan het bot vast en dat blijft voorlopig nog wel vast zitten. Ze moest in ieder geval moeite doen om de grove stukken toch enigzins in stukken te bijten/kauwen.

In de AH hier in de buurt, die is enorm groot, hebben ze alleen Rodi voor honden in een klein vrieskastje.
Dus ik ga maandag even kijken bij de Dierenspeciaalzaak in Leidschendam of ze daar wel Carnibest voor katten hebben, maar heb het alleen nog maar gezien voor honden.

Ik leg volgende week wel nog wel een keer een drumstick neer voor beide katten en misschien steekt Spetter inderdaad nog iets op van Smokey.
=^.^=
pi_31292452
Je kunt ze ook best af en toe Rodi geven hoor. En Carnibest voor honden kan ook prima. Ze kunnen er alleen niet op leven.
pi_31292489
Als het goed is staan trouwens alle verkooppunten op de site van Carnibest. Prins moet ook nog een vriesvoer voor katten hebben (Prins TotalCare), maar dat heb ik nog nooit ergens gezien...
pi_31292821
Ik zag inderdaad een aantal verkooppunten op de site van Carnibest staan. Volgens mij zijn het voornamelijk particulieren?
Maar ik ga er denk ik maandag eentje bellen of mailen voor de prijs enzo.

Ik wist niet dat Rodi of Carnibest voor honden ook voor katten kon? In ieder geval zoals je al zegt kunnen ze er niet op leven, maar ik kan dan in ieder geval al proberen om te kijken / polsen of ze dat dan wel lust.

En ik ga ook eens kijken op www.barfplaats.nl had er al op gekeken, maar ik zag wel al dat sommige mensen inderdaad fanatiek hierin zijn. Ik ben nog niet zover dat ik een gehaktmolen ga aanschaffen hihi

thanks voor de tip
=^.^=
pi_31293294
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 21:26 schreef Miss_B het volgende:
thanks voor de info Heb eerst maar even een drumstickje neer gelegd, want ze eet wel normale stukjes kip.
Ze werd helemaal wild van de drumstick en bleef er maar aan likken en daarna mij zielig aankijken omdat ze niet 'verder' kon eten.
En zo goed en lief als ik natuurlijk ben Heb ik bijna het hele drumstickje in grove stukken gesneden. Dat viel wel in goede aarde, er is alleen nog vlees aan het bot vast en dat blijft voorlopig nog wel vast zitten. Ze moest in ieder geval moeite doen om de grove stukken toch enigzins in stukken te bijten/kauwen.

In de AH hier in de buurt, die is enorm groot, hebben ze alleen Rodi voor honden in een klein vrieskastje.
Dus ik ga maandag even kijken bij de Dierenspeciaalzaak in Leidschendam of ze daar wel Carnibest voor katten hebben, maar heb het alleen nog maar gezien voor honden.

Ik leg volgende week wel nog wel een keer een drumstick neer voor beide katten en misschien steekt Spetter inderdaad nog iets op van Smokey.
Mooi dat ze rauw vlees in ieder geval lekker vindt, dan zal ze Carnibest hopelijk ook wel lekker vinden. En als ze wat geoefend heeft kan ze die drumsticks mischien net zo eten als de katten hier, die gaan er helemaal in, dat geeft een gekraak van jewelste als de botjes opgekauwd worden (er zit merg in, vinden ze zo lekker), er blijft altijd alleen maar een klein stukje bot over. De kittens krijgen dat nog niet zo voor elkaar, maar als ze groter zijn vast wel.

Als die dierenwinkel Carnibest voor honden heeft kunnen ze ook de kattenvariant wel voor je bestellen. Rodi lamshart is mijn absolute favoriet uit de supermarkt, het zijn makkelijke burgertjes, de katten vinden het heerlijk en lamshart is hartstikke gezond voor ze ook. Het zit tjokvol taurine, dat is een stofje wat katten zelf niet kunnen maken en de reden dat rood vlees erg gezond voor ze is. In dat rode vlees om het botje van een drumstick zit ook lekker veel taurine, dat was dus een goede keus, veel beter dan kipfilet.

Carnibest wordt inderdaad vooral verkocht door particulieren, ik geloof dat er niet zoveel winst op te maken valt als op brokjes, dus de dierenwinkels die het verkopen doen dat meestal omdat ze het gewoon een erg goed voer vinden. Als particulier ga je Carnibest geven, je koopt toch al een extra vriezer en op meer dan 100 of 250 kilo krijg je grootverbruikerskorting, dus dan haal je dat en verkoop je dat door voor de adviesprijs, dan heb je toch maar mooi je eigen voer gratis. Ik krijg ook een tweedehands vriezer in de schuur, bestel al Carnibest voor de fokker van mijn kittens, binnenkort misschien voor mijn beste vriendin, en misschien ook nog wat mensen uit de omgeving. Ik haal het dan niet zelf maar het wordt hier (middelburg) gebracht door een meneer uit Brabant, ik verkoop het gewoon door voor wat hij me rekent.

[ Bericht 15% gewijzigd door pumpkin_Ruby op 08-10-2005 22:12:40 ]
  † In Memoriam † zaterdag 8 oktober 2005 @ 22:50:42 #192
43556 miss_dynastie
pi_31294790
Yian heeft nergens last van, vindt zijn voer heerlijk, dus we hebben geen problemen (had daar eigenlijk niet op durven hopen!). Heb hem nog maar eens een kippenvleugeltje aangeboden, maar als je kat dat ding vervolgens naar de oven sleept, zegt dat denk ik wel genoeg
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 23:01:06 #193
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_31295076
Ik geef mijn katten wel eens een stukje kip, maar de gein is dat 1 v/d 2 katten er niets van moet hebben.
Overigens vinden ze tonijn allebei lekker, dat was bijna knokken
Member of de [DPC]NoizyCows ( http://www.noizycows.nl )
pi_31295178
Ehhhh waarom zou een hond nou weer niet op Carnibest kunnen leven . Zolang je maar de complete versie geeft is er niets aan de hand en krijgt je hond/ kat alles binnen wat hij nodig heeft
pi_31295203
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 22:50 schreef miss_dynastie het volgende:
Yian heeft nergens last van, vindt zijn voer heerlijk, dus we hebben geen problemen (had daar eigenlijk niet op durven hopen!). Heb hem nog maar eens een kippenvleugeltje aangeboden, maar als je kat dat ding vervolgens naar de oven sleept, zegt dat denk ik wel genoeg
Een kat kan niet nadenen
pi_31295306
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 23:04 schreef quincy het volgende:
Ehhhh waarom zou een hond nou weer niet op Carnibest kunnen leven . Zolang je maar de complete versie geeft is er niets aan de hand en krijgt je hond/ kat alles binnen wat hij nodig heeft
Maak je nu een grapje ? Maar voor de zekerheid dan, het ging om het geven van hondencarnibest aan katten. Schijnt prima te gaan, alleen geven de meeste mensen er dan geloof ik nog extra rood vlees voor de taurine bij.
pi_31295365
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 23:10 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Maak je nu een grapje ? Maar voor de zekerheid dan, het ging om het geven van hondencarnibest aan katten. Schijnt prima te gaan, alleen geven de meeste mensen er dan geloof ik nog extra rood vlees voor de taurine bij.
Ik maak geen grapje hoor, ben gewoon serieus maar vond het een beetje een vreemde opmerking. Een kat zou wel kunnen leven op brokken wat dus ook compleet is maar niet op een complete versvleesvoeding. Compleet is compleet of het nou brokken of vlees is
pi_31295960
Compleet voor honden is toch niet hetzelfde als compleet voor katten ? Want nogmaals, het ging hier om het geven van Carnibest voor honden aan katten. Bij Barf maak je ook een groentemix voor je hond, dat is dus echt geen onderdeel van een kattendieet.
pi_31302350
De reden dat CB voor honden niet compleet genoeg is voor katten, zat 'm geloof ik in de taurine, maar ik weet het niet zeker. Op Barfplaats weten ze dat wel.
pi_31302578
Nou vanmorgen heb ik toch even gekeken hoe het stond met de Drumstick
Ze heeft alle grove stukken vlees opgegeten en zelfs het bot was verplaatst. Waarschijnlijk heeft ze daar toch geprobeerd iets mee te doen.
Altijd leuk om te zien hihi..

Na het weekend ga ik eens kijken naar CB voor katten en kijken hoe ze daarop reageert
=^.^=
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')