Mijn antwoord terug:quote:Geachte ***,
Wij bedanken u voor de getoonde interesse.
Tolerant Petfood is een geheel nieuwe lijn vriesvers-diervoeding voor hond en kat. Op dit moment zijn wij bezig met de uitrol van ons concept/produkt.
Om de goede verkrijgbaarheid te realiseren willen wij ons produkt aanbieden via het supermarktkanaal en de betere dierenspeciaalzaak. Maar een nieuw produkt wordt niet zomaar geaccepteerd en in het assortiment opgenomen, daar gaat een heel traject aan vooraf. Middels een pilot willen wij de supermarktorganisaties in Nederland overtuigen van Tolerant vries-vers diervoeding, het "vers" antwoord op de wensen van U, de moderne consument.
.
Wij zijn gestartstart met een 15 tal verkooppunten in het oosten van het land, ± 15 PLUS supermarkten en een aantal dierenspeciaal zaken.
De adressen (helaas nog niet in Leeuwarden) kunt u vinden op onze website. Wij verwachten spoedig uitbreiding van het aantal verkooppunten en houden u daarvan op de hoogte via onze website: www.tolerant.nl/actueel
Tot zover.
Wedervraag: Wat heeft uw belangstelling getrokken in Tolerant vries-vers diervoeding?
Met vriendelijke groet,
quote:Hallo mijnheer ***,
"Wedervraag: Wat heeft uw belangstelling getrokken in Tolerant vries-vers diervoeding?"
Mijn honden krijgen al een hele tijd alleen nog maar verse voeding, te weten Carnibest (en af en toe gewoon vers vlees met bot). Ik ben er van overtuigd dat er in brokken vooral rommel zit en ik merk het postieve effect van vers voer (minder ontlasting, betere vacht, gezonder dier) Ik heb echter geen auto en Carnibest wordt niet in de buurt verkocht. Ik moet dus eens in de zoveel tijd een grote hoeveelheid bestellen en iemand regelen om het voor me op te halen, maar ik vind dat niet ideaal. Vandaar dat ik momenteel Smuldier voer, dat wél in de supermarkt verkrijgbaar is. Hier zitten echter granen (maďs) in en mijn ene hond doet het er niet goed op. Net als toen ze nog brokken kreeg, begint ze zich kaal te krabben op haar flanken. De afgelopen dagen heb ik daarom Rodi gekocht, maar dat is erg duur en ik heb het idee dat er kleurstoffen aan toegevoegd zijn. Een makkelijker verkrijgbaar alternatief voor Carnibest zou dus zeer welkom zijn. Tolerant lijkt vergelijkbaar te zijn met Carnibest (afgaande op wat ik op de site lees). Bovendien vind ik het erg handig dat het in kleine brokken is. Carnibest zijn 'worsten' van een kilo en dat is niet heel handig bij het verdelen in porties.
Met vriendelijke groeten,
Onwennig.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 18:36 schreef Ardenlyn het volgende:
Ben echt zeer benieuwd hoe ze zullen reageren
Gelijk je hele vriezer volstoppen is ook een beetje drastisch. Wat invriezen betreft, daar ben ik juist voor, gaan sommige beestjes die je niet wil hebben toch van dood. Zalm bijvoorbeeld kan een parasiet bevatten, die na twee weken vriezer zeker het loodje legt.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 18:36 schreef Ardenlyn het volgende:
Bedankt voor alle tips!
Ik ga eerst wel even wat halen bij AH en later ga ik wel eens op zoek naar een slager.
Ben echt zeer benieuwd hoe ze zullen reageren
Heb je echt alles al geprobeerd ? Een paar dagen geen brokken meer geven, mengen met blik, met brokjes, met je vinger voeren, op z'n poten smeren (niet te dik want dan schudt 'ie het in het rond) etc ? Katten kunnen ook zulke ongelofelijke mutsen zijn als het op eten aankomt.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 19:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Als dat Tolerant hier verkrijgbaar wordt, ga ik dat ook maar eens proberen met mijn Maine Coon. Die eikel wil alléén maar brokken eten.
Zoals ik al zei, mutsen zijn hetquote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ja, ik heb álles geprobeerd.
quote:Geen eten geven mag je niet te lang doen bij een kat ivm de kans op leververvetting.
Ik heb 'm wel een keer twee dagen niets gegeven, maar volgens mij hongert hij zich nog liever dood.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 21:04 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Maar een dag of twee kan wel hoor. Ik had ook wel eens gelezen dat twee dagen al te lang zou zijn, maar toen ik dat bij de dierenarts zei vorige week toen dEUS niks at moesten ze er een beetje om lachen.
Serieusquote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Alleen verse vis lust hij, maar dat is nou juist weer niet zo gezond voor een kat.
Het schijnt niet zo goed voor ze te zijn, zeker niet als vast bestanddeel van het dieet. Er zit wat in: er is geen enkele wilde kattensoort die regelmatig vis op het menu heeft (behalve de ocelot geloof ik). Ik geloof dat er ook een verhaal over vis staat ergens op Barfplaats.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 17:17 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Serieus? Hoe niet gezond? Ik geef Yian namelijk regelmatig een vers visje van de visboer, maar niet meer doen dan?
quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 17:32 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Vis breekt vitamine B af, en daar kunnen ze neurologische probleempjes van krijgen. Verder is tonijn in water nogal populair bij katten, sommige katten krijgen het ineens in hun hoofd om ander voer te gaan weigeren en alleen nog tonijn te accepteren, plus dat tonijn nogal veel kwik bevat.
Als je niet overdrijft en het alleen als tussendoortje geeft zal het wel geen kwaad kunnen. Ik geef af en toe een blikje Snoezepoes, tonijn of hele sprotjes, vinden ze heerlijk !
Alleen in grote hoeveelheden hoor, ik zou me nog maar geen zorgen maken. Voor zover ik ben tegengekomen wordt meestal geadviseerd niet vaker dan 1x per week vis, dat is op zich toch niet zo weinig.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 20:39 schreef Bluezz het volgende:
[..]![]()
Dat wist ik niet van die vit.B afbraak. Hier krijgt ze eens per maand/2 maanden een stukje gekookt afgekoeld kabeljauwfilet waar ze dan 2 dagen over doet. Heerlijk vindt ze het, maar echt goed is het dus niet
Ik zwoer altijd bij Royal Canin, is toch geen supergoedkoop voer dus ik dacht dat ik het wel goed deed, het werd goed gegeten en de katten deden het er ook wel goed op. Maar nu ik achter al die Ethoxyquine, graan/mais/bietenpulp en blaasgruistoestanden ben, ben ik achteraf eigenlijk best wel een beetje kwaadquote:En ik schrik ook van die posts over brokjes van de supermarkt.
Toch maar eens proberen op het vers te krijgen.
quote:Staking
'Pim,' zegt Pom, 'we staken.
Zo is dat een keer.'
'Staken?' vraagt Pim. 'Staken?
Wat is dat nou weer?'
'Staken is niks doen meer,
je zet alles stop.
Pas als je je zin krijgt
houdt de staking op.'
'Hoi!' roept Pim. 'We staken.
Ik doe niks meer, Pom'
'Mooi,' knikt Pom, 'maar staken
doe je ergens om.
't Gaat mij om het eten,
om dat voer uit blik.
Is dat voer voor heertjes
zoals jij en ik ?
Of er nergens vers voer
meer te vinden is:
hart en nier en lapjes
of een mooie vis.
Dagenlang zo'n blikje
met zo'n kliederkliek.
Kattenkameraden,
staken! Houd je ziek!'
Stokstijf gaan ze samen
naast hun bakje staan.
Kijk, daar komt de vrouw al.
'Ach, wat scheelt eraan?
Kijk eens: vers uit 't blikje!
Eet nou toch. Toe nou!'
Pom zegt: 'Geef mijn portie
maar aan Fikkie, vrouw.'
'Wil je dan iets anders?
Vleesje dan of vis?'
vraagt ze en ze zoekt al
of er nog iets is.
'Hier...en kippenboutje
en een stukje bief.
O, en wacht...sardientjes...
Eet toch, alsjeblieft!'
Hoi! Het regent lekkers
om hun hongerkop.
Daarmee houdt de staking
- dik gewonnen - op.
Mooi dat ze rauw vlees in ieder geval lekker vindt, dan zal ze Carnibest hopelijk ook wel lekker vinden. En als ze wat geoefend heeft kan ze die drumsticks mischien net zo eten als de katten hier, die gaan er helemaal in, dat geeft een gekraak van jewelste als de botjes opgekauwd worden (er zit merg in, vinden ze zo lekker), er blijft altijd alleen maar een klein stukje bot over. De kittens krijgen dat nog niet zo voor elkaar, maar als ze groter zijn vast wel.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 21:26 schreef Miss_B het volgende:
thanks voor de infoHeb eerst maar even een drumstickje neer gelegd, want ze eet wel normale stukjes kip.
Ze werd helemaal wild van de drumstick en bleef er maar aan likken en daarna mij zielig aankijken omdat ze niet 'verder' kon eten.
En zo goed en lief als ik natuurlijk benHeb ik bijna het hele drumstickje in grove stukken gesneden. Dat viel wel in goede aarde, er is alleen nog vlees aan het bot vast en dat blijft voorlopig nog wel vast zitten. Ze moest in ieder geval moeite doen om de grove stukken toch enigzins in stukken te bijten/kauwen.
In de AH hier in de buurt, die is enorm groot, hebben ze alleen Rodi voor honden in een klein vrieskastje.
Dus ik ga maandag even kijken bij de Dierenspeciaalzaak in Leidschendam of ze daar wel Carnibest voor katten hebben, maar heb het alleen nog maar gezien voor honden.
Ik leg volgende week wel nog wel een keer een drumstick neer voor beide katten en misschien steekt Spetter inderdaad nog iets op van Smokey.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 22:50 schreef miss_dynastie het volgende:
Yian heeft nergens last van, vindt zijn voer heerlijk, dus we hebben geen problemen (had daar eigenlijk niet op durven hopen!). Heb hem nog maar eens een kippenvleugeltje aangeboden, maar als je kat dat ding vervolgens naar de oven sleept, zegt dat denk ik wel genoeg![]()
Maak je nu een grapje ? Maar voor de zekerheid dan, het ging om het geven van hondencarnibest aan katten. Schijnt prima te gaan, alleen geven de meeste mensen er dan geloof ik nog extra rood vlees voor de taurine bij.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:04 schreef quincy het volgende:
Ehhhh waarom zou een hond nou weer niet op Carnibest kunnen leven. Zolang je maar de complete versie geeft is er niets aan de hand en krijgt je hond/ kat alles binnen wat hij nodig heeft
![]()
Ik maak geen grapje hoor, ben gewoon serieus maar vond het een beetje een vreemde opmerking. Een kat zou wel kunnen leven op brokken wat dus ook compleet is maar niet op een complete versvleesvoeding. Compleet is compleet of het nou brokken of vlees isquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 23:10 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Maak je nu een grapje ? Maar voor de zekerheid dan, het ging om het geven van hondencarnibest aan katten. Schijnt prima te gaan, alleen geven de meeste mensen er dan geloof ik nog extra rood vlees voor de taurine bij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |