abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 mei 2005 @ 09:44:28 #101
69753 Maximus.Proximus
Veni Vidi Foetsie
pi_27299549
Misschien offtoppic, maar er wordt altijd gezegd door "Den Haag" dat de gemiddelde burger niet geinteresseerd is in politiek. Als er 1 ding is wat niet klopt, dan is het dat. Als je de discussies alleen al op Fok! leest, dan weet je dat dat echt niet het geval is.
Het feit dat de opkomst bij de verkiezingen zo laag is, ligt niet aan de "ongeinteresseerdheid" van de burgers, maar aan het feit dat men het gevoel heeft dat het toch niets uitmaakt wie er in de tweede kamer zit. Mooie beloftes voor de verkiezingen, maar als men er eenmaal zit, dan gedragen die politici zich als een stel regenten en hebben ze een allemaal een eigen agenda.
En dat wreekt zich op momenten dat de burger zijn stem echt kan laten horen. Dus nu bij een referendum bijvoorbeeld. Daar komt nog bij dat de burger onvoldoende is voorgelicht en de voorlichting (lees propaganda) die men krijgt !!!!? Joseph Goebbels zou er trots op zijn geweest. (met als klapstuk het filmpje waarbij de concentratiekampen en Sebrenica van stal werden gehaald)
vreemd he, dat de gemiddelde burger NEE stemt.
Persoonlijk ben ik niet tegen de grondwet, maar de manier waarop wij als burgers behandeld worden door onze (notabene gekozen leiders) dient toch eens tegen het licht gehouden te worden.
Dus ik weet het nog zo net niet wat ik ga stemmen, maar het neigt sterk naar een (protest) NEE.
Ik kwam, Ik zag en kneep er tussenuit
  dinsdag 24 mei 2005 @ 10:07:34 #102
904 L-X
The Lover X
pi_27300196
Hippies met hun 'nee'
It takes a minute to have a crush on someone,
an hour to like someone,
and a day to love someone,
but it takes a lifetime to forget someone.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 10:29:51 #103
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27300792
Je wist nog niet dat hier debielen rondliepen?
(Un)masking for the greater good.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 10:32:56 #104
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27300885
Nee is een letter meer dan Ja. Meer is beter, daarom Nee
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  dinsdag 24 mei 2005 @ 10:33:03 #105
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_27300889
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 10:29 schreef Natalie het volgende:
Je wist nog niet dat hier debielen rondliepen?
Ik haal het niveau flink naar beneden hé? .
Ik ga naar huis.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 10:37:11 #106
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27301031
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 10:33 schreef nietzman het volgende:

Ik haal het niveau flink naar beneden hé? .
Ik doelde niet op jou, hoor, nietz
(Un)masking for the greater good.
pi_27301422
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik denk dat dan toch echt de pleuris uitbreekt in dit land. Er is een verschuiving gaande de laatste jaren van makke schapen naar mondig volk. Kijk naar Wilder, kijk naar Fortuyn. Dergelijke radicale partijen waren de decennia ervoor ondenkbaar. De kiezer wordt mondiger.
Aangezien 80% van de bevolking lompe kuddebeesten zijn is dit niet goed.
pi_27301430
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:55 schreef Panatic85 het volgende:
Als de meerderheid NEE stemt zou het maar eens aangeven hoe slecht de Nederlander zich informeert en hoe hoog het kudde-gehalte is.
Who died and made you God?

Oftewel: waarom denk jij dat jouw mening over de EU-grondwet zo veel beter geinformeerd is dan die van iemand die daar tegen is?
quote:
[quote]
Balkenende levert overigens prima werk met zijn kabinet, oke hij neemt besluiten die niet voor iedereen voordelig uitpakken, maar het zijn besluiten die in deze financieel zware tijden genomen MOETEN worden, de linkse partijen hadden hier net zo goed aan moeten geloven.

Balkenende II
Over het gebruik van valse argumenten gesproken . Of iemand voor of tegen de grondwet is, zou moeten afhangen van wat er in die grondwet staat. Dat is het enige wat telt. Hoe goed of slecht een regering het verder doet staat er volkomen los van.

En naar mijn bescheiden mening is die hele grondwet een gedrocht wat de naam grondwet niet mag dragen. Hij bevat veel te veel gedetailleerd geneuzel, in plaats van daadwerkelijk enkele basis grondbeginselen.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_27302339
Ik stem nee, waarom weet ik niet. TS irriteren denk ik.
pi_27304403
Ik stem nee op dit concept van de zo genaamde grondwet.

Het zijn een bijeen raapsel van al bestaande regels.
Tevens komt er nog eens een extra controle orgaan bij boven op de bestaande. Wat weer extra papier werk met zich mee zal brengen.

Verder staan er erg veel vage regels bij die gewoon te veel mogelijkheden open laat.

En dat oorlogs verhaal is ook maar een beetje overtrokken. Of zijn we niet meer lid van de NAVO/NATO ? ( http://www.nato.int/docu/other/nl/treaty-nl.htm )
pi_27304564
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 12:28 schreef von_manstein het volgende:
En dat oorlogs verhaal is ook maar een beetje overtrokken. Of zijn we niet meer lid van de NAVO/NATO ? ( http://www.nato.int/docu/other/nl/treaty-nl.htm )
Hehe, dat verdrag is minstens zo belangrijk, maar een stuk duidelijker.
pi_27304650
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:40 schreef -Xerxes- het volgende:

[..]

En dát gun ik ze van harte. Sterker nog, ik denk dat ik niet eens de enige was die het geen bal uit had gemaakt als Balkie met dat gesodemieter een tijdje terug een been had moeten missen
OMG,

Ik ben dus niet de enige,
pi_27305008
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 11:19 schreef TGT het volgende:
Ik stem nee, waarom weet ik niet. TS irriteren denk ik.
pi_27305812
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:13 schreef -Xerxes- het volgende:

[..]

Ik heb niet eens de moeite genomen om die propagandafolder te lezen. Ik lees me zelf wel in her en der en aan de hand daarvan bepaal ik of ik de ja dan wel niet te nee JA of NEE stem
Die moeite heb ik wel genomen, omdat ik anders vind dat ik niet echt recht van spreken heb. En naar mijn mening is die 'voorlichtings'folder tenenkrommende propaganda. Gelijkaardig aan de Pravda
Dat hier geen kamervragen over gesteld zijn is mij een raadsel
alias Capriccio Dieu Donné
  dinsdag 24 mei 2005 @ 13:20:58 #115
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_27306130
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 10:50 schreef Kondros het volgende:

[..]

Aangezien 80% van de bevolking lompe kuddebeesten zijn is dit niet goed.
Ik zeg ook nergens dat het goed is, ik signaleer alleen de trend. Maar natuurlijk is het wel goed dat de kiezer mondiger wordt. En ik ga iets genuanceerder om met die "80%" van jou, want dat vind ik een overdreven generalisatie.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 24 mei 2005 @ 13:24:13 #116
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_27306249
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 09:14 schreef Croga het volgende:

[..]

Ben jij vergeten dat één onderdeel van de grondwet de beperking van het aantal europarlementariërs is? Door Ja te stemmen kun je juist voorkomen dat er geld naar Brussel vloeit.....
Klets. De parlementariers worden vervangen door commissieleden, ambtenaren, tolken, extra huisvesting, extra reiskosten voor ambtenaren, tolken en heen en weer verhuizen tussen Straatsburg en Brussel etcetera ad infinitum.

Bovendien heeft dat helemaal geen fluit te maken met onze jaarlijkse bijdrage. Al zouden we de helft van het parlement afschaffen, dan verandert er geen cent aan onze bijdrage.

Bovendien: Heb je niet door hoe tegenstrijdig het is? Hoe kan Europa nu democratischer worden, als we minder volksvertegenwoordigers krijgen?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 24 mei 2005 @ 13:30:42 #117
37769 erodome
Zweefteef
pi_27306477
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:50 schreef Panatic85 het volgende:

[..]

Vertel mij aub van wie die laatste precieze quote is, met naam.
Bepaalde uitspraken worden opgeklopt door de (toevallig linkse) media.
Er wordt eenvoudigweg een vergelijking getrokken naar de 2e wereldoorlog en hoe de onderlinge verhoudingen tussen landen toen waren. Mijns inziens niets mis mee.

Bovendien, Nederland KAN niet zonder Europa, een NEE-stem van Nederland kan uiteindelijk wel eens negatieve gevolgen hebben voor de economische betrekkingen met bepaalde landen die voor Nederland van cruciaal belang zijn. Nederland leeft van Europa en is er van afhankelijk, of je dat nu leuk vindt of niet.
Jij bent voor, dan stem je voor, maar laat anderen hun mening lekker hebben...

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik nee moet stemmen, na heel veel spitwerk in dat kreng van een grondwet, stemwijzers, discussie en weet ik veel wat nog meer, maar als ik iets zie staan kan ik ook wel antwoorden weer een reden om nee te stemmen, niet dat daar mijn stem van afhing, want dat heb ik gekozen door inhoudelijke info, maar ik word wel ontzettend ziek van dat geduw om me naar ja te krijgen, die ontiegelijk intrieste methode's die ze ervoor gebruiken die alleen maar averechts werken.

Oh en wat dat samenvoegen betrefd, het is je nog nooit opgevallen dat alle gebieden waar ze dat gedaan hebben in het verleden met zeer veel ellende weer uit elkaar beginnen te vallen omdat mensen toch weer meer autonomie willen?

En die belangen blijven echt wel bestaan hoor, het is iet zo dat we ineens met niemand meer mogen handelen ofzo, wat een onzin...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 13:33:33 #118
37769 erodome
Zweefteef
pi_27306567
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 13:11 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:

[..]

Die moeite heb ik wel genomen, omdat ik anders vind dat ik niet echt recht van spreken heb. En naar mijn mening is die 'voorlichtings'folder tenenkrommende propaganda. Gelijkaardig aan de Pravda
Dat ding is een schande, staan gewoon dingen in die in de grondwet anders staan, het is allemaal zo neergezet dat een ja stem logisch lijkt, maar als je er echt induikt blijken er hele andere dingen gezegd te worden en dingen bij te zitten die een heel ander beeld scheppen...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_27306687
Tsja, over smaken valt niet te twisten. Ik stem ook Nee..
Delivered without an information leaflet
  dinsdag 24 mei 2005 @ 13:41:56 #120
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_27306875
Jank niet zo.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_27308357
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 13:11 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:

[..]

Omdat anders de Goelag wacht....
  dinsdag 24 mei 2005 @ 14:28:51 #122
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_27308480
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 13:33 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat ding is een schande, staan gewoon dingen in die in de grondwet anders staan, het is allemaal zo neergezet dat een ja stem logisch lijkt, maar als je er echt induikt blijken er hele andere dingen gezegd te worden en dingen bij te zitten die een heel ander beeld scheppen...
Hey je bent zwart

Mooi gezegd over dat foldertje.. die eerste was nog redelijk objectief, maar de laatste ... misschien ook interessant leesvoer de column van Ared Stem tegen, stem voor! alleen de laatste reacties doen wat raar bij mij Daar werd de discussie ook wel mooi gevoerd
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_27313993
Ach er zijn wel meer argumenten om nee te stemmen

Bijvoorbeeld dat Nederland zijn veto stem kwijt raakt. Ik weet het zelf niet; in principe heb ik niks tegen de nieuwe grondwet alleen ben ik bang dat ze bepaalde dingen ongunstig invullen voor nederland...
  dinsdag 24 mei 2005 @ 17:11:46 #124
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_27314125
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 09:44 schreef Maximus.Proximus het volgende:
Misschien offtoppic, maar er wordt altijd gezegd door "Den Haag" dat de gemiddelde burger niet geinteresseerd is in politiek. Als er 1 ding is wat niet klopt, dan is het dat. Als je de discussies alleen al op Fok! leest, dan weet je dat dat echt niet het geval is.
Het feit dat de opkomst bij de verkiezingen zo laag is, ligt niet aan de "ongeinteresseerdheid" van de burgers, maar aan het feit dat men het gevoel heeft dat het toch niets uitmaakt wie er in de tweede kamer zit. Mooie beloftes voor de verkiezingen, maar als men er eenmaal zit, dan gedragen die politici zich als een stel regenten en hebben ze een allemaal een eigen agenda.
En dat wreekt zich op momenten dat de burger zijn stem echt kan laten horen. Dus nu bij een referendum bijvoorbeeld. Daar komt nog bij dat de burger onvoldoende is voorgelicht en de voorlichting (lees propaganda) die men krijgt !!!!? Joseph Goebbels zou er trots op zijn geweest. (met als klapstuk het filmpje waarbij de concentratiekampen en Sebrenica van stal werden gehaald)
vreemd he, dat de gemiddelde burger NEE stemt.
Persoonlijk ben ik niet tegen de grondwet, maar de manier waarop wij als burgers behandeld worden door onze (notabene gekozen leiders) dient toch eens tegen het licht gehouden te worden.
Dus ik weet het nog zo net niet wat ik ga stemmen, maar het neigt sterk naar een (protest) NEE.
Precies, zo denk ik er ook over.
The Internets, I needs it..
  dinsdag 24 mei 2005 @ 17:42:11 #125
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_27315064
Vandaag weer bij de tram aan het wachten, vanochtend, weer zo 1 einstein hoor

Ja nou ik ga tegen stemmen hoor?
meid: hoezo dan? heb je die dingen gelezen?
gast: ja, die folders enzo, maar ik vind het niks, we raken ons veto kwijt
meid: nee hoor, we bepalen nog steeds wat er in ons land gebeurt
gast: nou alleen op 3 dingen
-softdrugsbeleid
-abortusbeleid
-euthanasiebeleid
verder hebben we niks te zeggen
meid: nou dat is niet helemaal waar hoor
gast: nou zo heb ik het gehoord, dus ik stem tegen
meid: whatever....

dan denk ik ook
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')