Ik haal het niveau flink naar beneden hé?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:29 schreef Natalie het volgende:
Je wist nog niet dat hier debielen rondliepen?
Ik doelde niet op jou, hoor, nietzquote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:33 schreef nietzman het volgende:
Ik haal het niveau flink naar beneden hé?.
Aangezien 80% van de bevolking lompe kuddebeesten zijn is dit niet goed.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik denk dat dan toch echt de pleuris uitbreekt in dit land. Er is een verschuiving gaande de laatste jaren van makke schapen naar mondig volk. Kijk naar Wilder, kijk naar Fortuyn. Dergelijke radicale partijen waren de decennia ervoor ondenkbaar. De kiezer wordt mondiger.
Who died and made you God?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:55 schreef Panatic85 het volgende:
Als de meerderheid NEE stemt zou het maar eens aangeven hoe slecht de Nederlander zich informeert en hoe hoog het kudde-gehalte is.
Over het gebruik van valse argumenten gesprokenquote:[quote]
Balkenende levert overigens prima werk met zijn kabinet, oke hij neemt besluiten die niet voor iedereen voordelig uitpakken, maar het zijn besluiten die in deze financieel zware tijden genomen MOETEN worden, de linkse partijen hadden hier net zo goed aan moeten geloven.
Balkenende II
Hehe, dat verdrag is minstens zo belangrijk, maar een stuk duidelijker.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 12:28 schreef von_manstein het volgende:
En dat oorlogs verhaal is ook maar een beetje overtrokken. Of zijn we niet meer lid van de NAVO/NATO ? ( http://www.nato.int/docu/other/nl/treaty-nl.htm )
OMG,quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:40 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
En dát gun ik ze van harte. Sterker nog, ik denk dat ik niet eens de enige was die het geen bal uit had gemaakt als Balkie met dat gesodemieter een tijdje terug een been had moeten missen![]()
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:19 schreef TGT het volgende:
Ik stem nee, waarom weet ik niet. TS irriteren denk ik.
Die moeite heb ik wel genomen, omdat ik anders vind dat ik niet echt recht van spreken heb. En naar mijn mening is die 'voorlichtings'folder tenenkrommende propaganda. Gelijkaardig aan de Pravdaquote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:13 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Ik heb niet eens de moeite genomen om die propagandafolder te lezen. Ik lees me zelf wel in her en der en aan de hand daarvan bepaal ik of ik de ja dan wel niet te nee JA of NEE stem
Ik zeg ook nergens dat het goed is, ik signaleer alleen de trend. Maar natuurlijk is het wel goed dat de kiezer mondiger wordt. En ik ga iets genuanceerder om met die "80%" van jou, want dat vind ik een overdreven generalisatie.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:50 schreef Kondros het volgende:
[..]
Aangezien 80% van de bevolking lompe kuddebeesten zijn is dit niet goed.
Klets. De parlementariers worden vervangen door commissieleden, ambtenaren, tolken, extra huisvesting, extra reiskosten voor ambtenaren, tolken en heen en weer verhuizen tussen Straatsburg en Brussel etcetera ad infinitum.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:14 schreef Croga het volgende:
[..]
Ben jij vergeten dat één onderdeel van de grondwet de beperking van het aantal europarlementariërs is? Door Ja te stemmen kun je juist voorkomen dat er geld naar Brussel vloeit.....
Jij bent voor, dan stem je voor, maar laat anderen hun mening lekker hebben...quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:50 schreef Panatic85 het volgende:
[..]
Vertel mij aub van wie die laatste precieze quote is, met naam.
Bepaalde uitspraken worden opgeklopt door de (toevallig linkse) media.
Er wordt eenvoudigweg een vergelijking getrokken naar de 2e wereldoorlog en hoe de onderlinge verhoudingen tussen landen toen waren. Mijns inziens niets mis mee.
Bovendien, Nederland KAN niet zonder Europa, een NEE-stem van Nederland kan uiteindelijk wel eens negatieve gevolgen hebben voor de economische betrekkingen met bepaalde landen die voor Nederland van cruciaal belang zijn. Nederland leeft van Europa en is er van afhankelijk, of je dat nu leuk vindt of niet.
Dat ding is een schande, staan gewoon dingen in die in de grondwet anders staan, het is allemaal zo neergezet dat een ja stem logisch lijkt, maar als je er echt induikt blijken er hele andere dingen gezegd te worden en dingen bij te zitten die een heel ander beeld scheppen...quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:11 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
[..]
Die moeite heb ik wel genomen, omdat ik anders vind dat ik niet echt recht van spreken heb. En naar mijn mening is die 'voorlichtings'folder tenenkrommende propaganda. Gelijkaardig aan de Pravda
Dat hier geen kamervragen over gesteld zijn is mij een raadsel![]()
![]()
![]()
![]()
Omdat anders de Goelag wacht....quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:11 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
[..]
Die moeite heb ik wel genomen, omdat ik anders vind dat ik niet echt recht van spreken heb. En naar mijn mening is die 'voorlichtings'folder tenenkrommende propaganda. Gelijkaardig aan de Pravda
Dat hier geen kamervragen over gesteld zijn is mij een raadsel![]()
![]()
![]()
![]()
Hey je bent zwartquote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:33 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat ding is een schande, staan gewoon dingen in die in de grondwet anders staan, het is allemaal zo neergezet dat een ja stem logisch lijkt, maar als je er echt induikt blijken er hele andere dingen gezegd te worden en dingen bij te zitten die een heel ander beeld scheppen...
Precies, zo denk ik er ook over.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:44 schreef Maximus.Proximus het volgende:
Misschien offtoppic, maar er wordt altijd gezegd door "Den Haag" dat de gemiddelde burger niet geinteresseerd is in politiek. Als er 1 ding is wat niet klopt, dan is het dat. Als je de discussies alleen al op Fok! leest, dan weet je dat dat echt niet het geval is.
Het feit dat de opkomst bij de verkiezingen zo laag is, ligt niet aan de "ongeinteresseerdheid" van de burgers, maar aan het feit dat men het gevoel heeft dat het toch niets uitmaakt wie er in de tweede kamer zit. Mooie beloftes voor de verkiezingen, maar als men er eenmaal zit, dan gedragen die politici zich als een stel regenten en hebben ze een allemaal een eigen agenda.
En dat wreekt zich op momenten dat de burger zijn stem echt kan laten horen. Dus nu bij een referendum bijvoorbeeld. Daar komt nog bij dat de burger onvoldoende is voorgelicht en de voorlichting (lees propaganda) die men krijgt !!!!? Joseph Goebbels zou er trots op zijn geweest. (met als klapstuk het filmpje waarbij de concentratiekampen en Sebrenica van stal werden gehaald)
vreemd he, dat de gemiddelde burger NEE stemt.
Persoonlijk ben ik niet tegen de grondwet, maar de manier waarop wij als burgers behandeld worden door onze (notabene gekozen leiders) dient toch eens tegen het licht gehouden te worden.
Dus ik weet het nog zo net niet wat ik ga stemmen, maar het neigt sterk naar een (protest) NEE.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |