Dan kom je weer op de EPR-paradox uit, het voorbeeld van instantane info-overdracht. Maar verder wordt instantane info-overdracht door vrijwel alle fysici als onmogelijk beschouwd. Misschien is "lelijk"hier een beter woordquote:Op dinsdag 24 mei 2005 16:16 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Is er al reeds bewezen dat instantane informatieoverdracht wel of niet mogelijk is?
Ik zit natuurlijk als zwever te denken aan het veld, superbewustzijn, particles popping in and out, dat soort dingen.

Welke deeltjes?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:02 schreef Hallulama het volgende:
Wonderbaarlijk allemaal, helaas heb ik te weinig kennis van zaken om daar verder in te duiken en een mening te vormen.
Valt er iets zinnigs te zeggen over hoe snel die deeltjes komen en gaan? Zie je ze bijvoorbeeld rennen of transformeren naar of tot een "uitgang", of zijn ze gewoon plotseling verdwenen?

Misschien dat je het nu over het hypothetische instanton hebt, maar daar ben ik verder niet zo in thuis. Ik kon het als stageonderwerp kiezen, dus mn begeleider heeft het in het kort uitgelegt, en da's alles wat ik er van weet.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:11 schreef Hallulama het volgende:
Ik hoorde iets over dat deeltjes soms komen en gaan, dat ze spontaan lijken te verschijnen en weer te verdwijnen, en dat scientists dan zeggen: "Hey, where did all those particles go!?"
Het makkelijke antwoord daarop is dat ze verdwijnen naar een parallel universum, en daar ook vandaan komen.
Of het zijn deeltjes energie gelanceerd uit het veld *tromgeroffel*
Met andere woorden, het is communicatie / informatieoverdracht.
Is het instant? Geen idee, vandaar de vraag, is er iets bekend over hoe snel die dingen heen en weer sjezen, als dit verhaal enigszins credible is hoor, laat anders maar
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |