Ik denk dat deze generatie de beschikking heeft over een ongebreidelde berg aan beschikbare informatie. En dat je je via een forum misschien sneller uit dan anders. Je kunt sneller informatie vinden, ook om elf uur 's avonds vlak voor het slapen gaan.
Maar meteen zit hier dus het prachtige in: je vindt ook snel mensen die je verhaal kennen. Of je even op weg willen helpen. (Mous, Ingrid)
Maaarrrr: Mijn moeder had een medische encyplopedie die ze van mijn vader uiteindelijk weg moest gooien.
En dacht je dat ik mijn gevoelens rondom mijn eigen zwangerschap nooit deelde met mijn vriendinnen, familie, partner? Kom op! Doe nou eens reeel. Dat doe je irl ook, maar dan misschien verspreid over verschillende mensen.
Trouwens, leuk om dingen die jij niet wilt horen als 'gezeik' te betitelen. Dan neem je je omgeving dus ook niet serieus in mijn optiek. Want hoe kan ik dan nog een gesprek met je voeren wanneer ik in mijn achterhoofd altijd moet denken dat ik
misschien wel eens op een verkeerde teen kan trappen.Dan neem ik jou dus wel serieus, maar die persoon mij dus niet.
Feit is dat iedereen anders in haar (of zijn mede) zwangerschap staat.
Ik ben negen maanden lang bang geweest voor: miskraam, kindje met heel veel zorg en weet ik veel wat nog meer. Maar ik weet wel dat het feit dat mensen om me heen me serieus namen, heel veel van de zorg wegnam. Gewoon omdat iemand even naar me wilde luisteren.
Ik vond de zwangerschap niet fijn. Lichamelijk was het niet prettig, ik vond het niet fijn om weer zoveel aan te komen en de zorgen vond ik ook niet fijn. Vooral omdat er in mijn omgevring al veel was gebeurd.
Natuurlijk ben ik bijzonder gelukkig met mijn kleine
![]()
. Maar ik vond het best wel een lange weg.
Ik word graag serieus genomen in datgene wat ik vertel, voel of ervaar. Daarom ga ik uit van het principe: zoals ik wil dat mij gebeurt, zo wil ik dus ook de ander benaderen.
Wanneer er iets is meld ik dat zeker. Maar dat kan ook in een prive-mailtje of een persoonlijk gesprek.
Over dat zeuren... Ik geloof dat ik me de laatste tijd meer erger aan het gezeur rondom het gezeur (en dat dan nog lekker even extra inwrijven) dan de mensen die hier hun hart luchten of vragen stellen.