quote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:45 schreef Youssef het volgende:
[..]
Je moet 1 knip bruin en een krentenbol bij de bakker halen
Lees gewoon even het topicquote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:47 schreef -XX- het volgende:
Wow, nee! ik lust geen krenten pap
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:45 schreef Youssef het volgende:
[..]
Je moet 1 knip bruin en een krentenbol bij de bakker halen
Dat vond ik nou het enige positievequote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:43 schreef Jor_Dii het volgende:
De teksten hadden inderdaad een abnormaal hoog filosofisch karakter
Verfouterd?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:12 schreef Youssef het volgende:
Godver, echt frustrerend om te zien dat je iets soms fout hebt verbeterd
Vraag 11 en 16 vond ik op elkaar lijkenIk ga daar denk ik over klagen bij het LAKS.
Wat vinden jullie?
Bij 11 had ik het goede antwoord ingevuld (C: Het sublieme maakt het leven leefbaar) en toen ik bij 16 aan kwam (B: want het helpt het leven aan te kunnen) heb ik van 11 A gemaakt (het sublieme maakt brengt de mens tot inkeer. Want: Door het sublieme gaan mensen ipv iets gevaarlijk vinden bijvoorbeeld opeens de Alpen beklimmen (inkeer).![]()
Anders waren die vragen gewoon dus hetzelfde
![]()
Dus omdat ze anders hetzelfde waren heb ik van 11 maar A gemaakt.
Dat vond ik juist wel meevallen, de teksten op zich vond ik niet niet lastig, best simpel... Alleen de vragen vond ik wel lastiger dan normaal... Ik was echt altijd aan 't twijfelen tussen 2... (en heb redelijk vaak toch de verkeerde gekozenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:42 schreef Noorman het volgende:
[..]
Klopt, die tekst was haast niet door te komen door dat oeverloze gezwets. Al was ik van T1 ook niet zo gecharmeerd.
![]()
Was ook niet per se moeilijk, gewoon héél irritant om te lezen. Het ging gewoon nergens over. Die vragen waren inderdaad errug lastig. Ga maar 'ns kijken of ik er 29 bij elkaar gesprokkeld heb.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:19 schreef --Roos-- het volgende:
[..]
Dat vond ik juist wel meevallen, de teksten op zich vond ik niet niet lastig, best simpel... Alleen de vragen vond ik wel lastiger dan normaal... Ik was echt altijd aan 't twijfelen tussen 2... (en heb redelijk vaak toch de verkeerde gekozenMaargoed, ik kom nog uit op zo'n puntje of 35
Dus dat wordt wel een 8 op m'n diploma
![]()
Ja, verfouterdquote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:18 schreef Noorman het volgende:
[..]
Verfouterd?![]()
Dat meen je niet, hè? Ik heb bij zestien C (leven is toch eindig), want 11 was al dat het sublieme het leven leefbaar maakte.![]()
Viel wel mee toch? Ik vond de teksten best interessantquote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:21 schreef Noorman het volgende:
[..]
Was ook niet per se moeilijk, gewoon héél irritant om te lezen. Het ging gewoon nergens over. Die vragen waren inderdaad errug lastig. Ga maar 'ns kijken of ik er 29 bij elkaar gesprokkeld heb.![]()
klopt, kijk maar in het correctievoorschrift van dit jaar, voor het herhalen van die vragen kun je bij de samenvatting zo 5 punten in de wacht slepen, das slapend punten sparenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:52 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik heb juist begrepen dat de vraag herhalen altijd punten oplevert. Dat heb ik dan ook gedaan.
Jah, echt focking hoerig.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:49 schreef Iwan_Smirnoff het volgende:
[..]
klopt, kijk maar in het correctievoorschrift van dit jaar, voor het herhalen van die vragen kun je bij de samenvatting zo 5 punten in de wacht slepen, das slapend punten sparen![]()
Titel telt niet mee in aantal woordenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:09 schreef Sport_Life het volgende:
* Sport_Life hat nedelants heel goet gemaakd.
zonder gekheid; ik moest voor n tentamen toevallig ook n samenvatting maken, mocht 150 woorden zijn, bij elke 10 woorden extra punt aftrek. Dus 159 was nog acceptabel. En juist ik had weer 160 woordenhad de titel maar wat korter gemaakt
.
Vraag me af of dat mocht. (krijg volgende week cijfer)
Motie aangenomenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:03 schreef Bob-B het volgende:
Motie: Nederlands achter ons laten?
Postkrickerquote:
Het stuk sloeg nergens op. Zoals de schrijfster al zei:quote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:57 schreef kippiej het volgende:
Een stuk tekst over roken is okay trouwens.
Was het dan ook volledig met de schrijfster eens![]()
En daar zit het hem juist. Prachtige vergelijkingen worden getrokken, overgewicht, Tour de France... Wie lijdt daaronder? De personen zelf, misschien. Maar nu is er bij rokers ook nog het fenomeen meerokers. Daar sterven ook mensen aan. Nu zullen dat er niet veel zijn, maar er is zeker overlast voor niet-rokers als je overal zou mogen roken. Ikzelf heb er nu in somige cafés of restaurants nog last van (astma), en als roken alleen in eigen huis toegestaan zou zijn zou dat ideaal zijn. Niet omdat ze niet mogen genieten en zichzelf er de dood mee in jagen, moeten ze vooral doen, laat ze zich maar lekker doodspuiten of wat dan ook als zij dat willen. Zolang ze er maar niemand mee schaden. En de schrijfster ging uit van niet, wat ik een belachelijke aanname vind.quote:Waarom zouden wij, rokers, niet opkomen voor het recht op genot, zelfs als dat ongezond is? Voor het recht om onverstandig te zijn, mits we daarmee niemand schaden?
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:22 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Het nederlands ging wel redelijk, ik moet een 4,9 halen, en ik had iets van 28 punten ofzo als ik het na tel, trek daar 5 van af, en ik zit denk ik nog wel goed.
Desalniettemin ga ik veel klagen voor het algemene belang![]()
tuurlijk nietquote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:59 schreef Youssef het volgende:
Klopt ook geen ene fuck van."Theoretisch" gezien zou je met 39 punten een hoger cijfer kunnen halen dan met 40 punten als je die normering aanhoudt.
Kijk dan toch nog maar eens naar het pdf filetje. Ik zal het wel even letterlijk overnemen:quote:Op dinsdag 24 mei 2005 22:16 schreef peejdorie het volgende:
[..]
tuurlijk niet
ligt aan de normering, als ze de gelijke normering krijgen kun je echt geen hoger punt halen met 39 punten dan met 40.![]()
quote:Score, cijfer tussen .. en ..
39: 7,5 ==> 9,5
40: 7,7 ==> 9,3
ja maar als je naar het trieste nakijkmodel kijkt of weet hoe het werkt, dan wete je ook dat het geen reet geeft om de loop van je samenvatting. Je krijgt punten als je precies de zelfe woorden in je samenvatting hebt staan als op het correctiemodel. Op het model wordt nix gezegd over hoe de zinsopbouw moet zijn. Het is gewoon triest. Ze proberen van talen exacte vakken te maken.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:32 schreef Mr.Trelawney het volgende:
Uiteraard worden verbindingswoorden goedgeteld. Die zijn zelfs beter, aldus mijn docente.
Met verbindingswoorden stimuleer je een goedlopende tekst. "Gevolg: " is haast telegramstijl te noemen.
ja dat viel mij ook al op. Ik zat dus ook te twijvelen om 1 van de antwoorden te veranderen maar heb het toch maar niet gedaan.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:12 schreef Youssef het volgende:
Godver, echt frustrerend om te zien dat je iets soms fout hebt verbeterd
Vraag 11 en 16 vond ik op elkaar lijkenIk ga daar denk ik over klagen bij het LAKS.
Wat vinden jullie?
Bij 11 had ik het goede antwoord ingevuld (C: Het sublieme maakt het leven leefbaar) en toen ik bij 16 aan kwam (B: want het helpt het leven aan te kunnen) heb ik van 11 A gemaakt (het sublieme maakt brengt de mens tot inkeer. Want: Door het sublieme gaan mensen ipv iets gevaarlijk vinden bijvoorbeeld opeens de Alpen beklimmen (inkeer).![]()
Anders waren die vragen gewoon dus hetzelfde
![]()
Dus omdat ze anders hetzelfde waren heb ik van 11 maar A gemaakt.
wat waren B en D ook alsweer?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:24 schreef KarmaniaK het volgende:
Ik heb bij mijn nakijkrondje 1D veranderd in 1B. Toch weer een puntje gescoord![]()
ah fuck niet goed gekekenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 22:43 schreef Youssef het volgende:
[..]
Kijk dan toch nog maar eens naar het pdf filetje. Ik zal het wel even letterlijk overnemen:
[..]![]()
.
you tell 'em !quote:Op woensdag 25 mei 2005 02:01 schreef Speth het volgende:
[..]
Tja, hier ben ik het wel mee eens... Als ze zo gaan nakijken ken ik er nog wel een paar.. Ik ben zeer goed in het schrijven van Nederlandse teksten, dus als ik ergens een mooie (en vooral korte, gezien de woordlimiet) verwoording voor kan verzinnen zal ik dat zeker doen. Als men kennelijk eist dat ik uit al die tientallen synoniemen 1 bepaald woord kies is men wel erg lullig bezig... het geeft in ieder geval geen nauwkeurige representatie van de Nederlandse vaardigheden van de kandidaat..
kut ik heb iets van tussen de 20 en de 25 puntenquote:Op woensdag 25 mei 2005 16:06 schreef Aurelium het volgende:
Ahhhh Thank god! heb net met grote angst mn nederlands zitten nakijken. Kom ik op 28 punten uit. Rukken we er daar maar meteen 9 van punten vanaf die ik veel/soepel heb gerekend, dan zit ik volgens de laagste nomering van de afgelopen 8 jaar toch nog op een cijfer waarmee ik die 5.5 gemiddeld ga halen.
Leer Nederlandsquote:Op woensdag 25 mei 2005 18:54 schreef A.J. het volgende:
[..]
kut ik heb iets van tussen de 20 en de 25 punten![]()
profiteurquote:Op woensdag 25 mei 2005 20:29 schreef Skv het volgende:
mierenneuker
Hoop dat de norm een beetje simpel is
moet jij niet leren als de mofoquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |