Hey joh, bedankt voor al deze informatie!? Maar waarom? Nou ik heb in heel wat topics gelezen dat er over deze dingen vaak nogal wat onduidelijkheden bestaan. Dus vandaar deze ophelderingquote:Voorgerechten Hors d' oeuvres
1 Koud voorgerechtHors d' oeuvre froid
2 SoepPotage
3 Warm voorgerechtHors d' oeuvre chaud
Hoofd- en tussenschotels Relevés et entrées
4 Hoofdschotel van visRelevé de poisson
5 Hoofdschotel van vleesGrosse pièce (relevé de viande)
6 Eerste warme tussenschotelPremier entrée chaude
7 Tweede warme tussenschotelDeuxième entrée chaude
8 Koude tussenschotelEntrée froide
9 Tussenschotel van groentenEntrée de legumes
10 Pauze - SorbetSorbet/spoom
11 Heldere soepConsommé
12 GebraadRôti
13 ParadeschotelPlat de résistance
Nagerechten Entremets
14 KaasFromage
15 Warm zoet nagerechtEntremet chaud
16 Koud zoet nagerechtEntremet froid
17 bevroren nagerechtEntremet glacé
18 GebakPâtisserie
19 VruchtenFruits
20 Dessert (koffie met koekje)Dessert
ach, het is gewoon uit je kop knallenquote:Op maandag 23 mei 2005 21:14 schreef Andrew1985 het volgende:
goed topic
heb zelf ook horeca gedaan en ook menuleer gehadom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.is niet bepaald het makkelijste had je in die tijd dit topic maar gestartJa toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
wat bedoel je precies? De tegenstrijdigheden waar je rekening mee moet houden? Niet 2 keer dezelfde bereidingstechniek gebruiken, kleurtechnisch op orde hebben etc etc? Je kunt bv niet eerst een tomatensoep serveren, daarna een carpaccio van tomaat (ok zul je hopelijk zowiezo niet doen maar toch, het is maar een voorbeeld) en daarna aardbeijenijs met aardbeijen. Dat kan gewoon écht nietquote:Op maandag 23 mei 2005 21:28 schreef xelnaga het volgende:
heb je ook ergens linkje van tegenstellig heden? en wat je precies bedoeld van strak naar glad etc etc?
misschien heb ik daar meer aan dan alleen het overzichtom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
1 der junge Mann die junge Frau das kleine kKind die alten Leutequote:Op maandag 23 mei 2005 21:30 schreef Euc- het volgende:
[..]
ach, het is gewoon uit je kop knallenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
net als met de duitse grammatica:
1 der junge Mann die junge Frau das kleine kind die alten Leute
2 der jungen Mannes der jungen Frau des kleinen kindes der alten Leute
3 dem jungen Mann(e) der jungen Frau dem kleinen Kind(e) den alten Leuten
4 den jungen Mann die junge Frau das kleine Kind die alten Leute
Of ben ik nu heel engom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Nee joh, loop je gewoon te stangen.quote:Op maandag 23 mei 2005 21:41 schreef Euc- het volgende:
kerel.. Ik vind het zowiezo al knap dat ik die rijtjes na 5 jaar nog steeds ken, dat ik 2 hoofdletters ben vergeten te zetten..
En als je er nóg geen genoeg van hebt nog 1, hier zitten er minimaal 4 inquote:Tomatensoep
~
Italiaanse salade
~
Kipfilet met tomatensaus
Geglaceerde worteltjes
Aardappelpuree
~
Aardbeienbavarois met slagroom
quote:Crème d'asperges
~
Waldorfsalade
~
Salade van lauw-warme kipfilet
~
Varkensoester met een tuinkruidenroomsaus
Aardappelkroketten
Frietjes
Asperges met fijngehakt ei en gesmolten boter
~
Vanillebavarois met slagroom
1:quote:Op maandag 23 mei 2005 22:42 schreef Euc- het volgende:
Jullie snappen natuurlijk alles wat er staat of niet? Een test:
In het onderstaande menu zitten minstens drie fouten, welke?
[..]
En als je er nóg geen genoeg van hebt nog 1, hier zitten er minimaal 4 inom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
[..]
Morgen om 21:00 het vervolgquote:Op maandag 23 mei 2005 22:49 schreef Woutey het volgende:
[..]
1:
tomatensoep kun je beter na de salade doen
tomatensoep -> tomatensaus wordt zo dubbelop
aardbeienbavarois is ook rood, zo wordt alles zo rood en saai
2:
Creme na salades?
friet=aardappel -> aardappelkroketten ook
alles is zo wit room>slagroom>asperges
veel gerechten met room
Heb ik iets goed?
zeg nouuuquote:Op maandag 23 mei 2005 22:56 schreef Euc- het volgende:
[..]
Morgen om 21:00 het vervolgom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ik laat jullie even lekker discussierenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
neequote:Op maandag 23 mei 2005 22:59 schreef Woutey het volgende:
[..]
zeg nouuuom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
maar sowieso aardappelpuree + kipfilet met tomatensaus + wortels
ziet dat er lekker uit zo'n beige-oranje-rode massa?om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
eveneens met dat andere gerecht
of je moet er wat takjes op gooien zodat er nog wat groen in zitom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Welke 9 aanpassingen moet je maken om het menu geschikt te maken voor de veganisten?quote:Meloen met ardennerham
~
Heldere ossenstraatsoep met een vleugje madeira
~
gebakken bloedworst
~
gegrilleerde kipfilet met tomatensaus
pommes gratin
haricots verts rolletje
~
kiwibavarois met slagroom
Walnotenparfait
1:quote:Op maandag 23 mei 2005 22:42 schreef Euc- het volgende:
Jullie snappen natuurlijk alles wat er staat of niet? Een test:
In het onderstaande menu zitten minstens drie fouten, welke?
[..]
En als je er nóg geen genoeg van hebt nog 1, hier zitten er minimaal 4 inom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
[..]
Voor de veganisten:quote:Op maandag 23 mei 2005 23:02 schreef Euc- het volgende:
[..]
neeom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Hier heb je een extra breinbreker:
Er komen 2 veganisten en 1 islamiet eten, ze hebben het volgende menu gekozen:
[..]
Welke 9 aanpassingen moet je maken om het menu geschikt te maken voor de veganisten?
En welke 4 aanpassingen voor de islamiet?
1e menu, je eerste reactie is terecht, maar bavarois en slagroom zacht op zacht slaat eigenlijk nergens op. Dit is in veel restaurants een normale combinatie.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:13 schreef klaarover het volgende:
nog meer fouten:
1e menu is babyvoer!
In het hoofdgerecht is alles zacht: kipfilet, saus, puree, worteltjes. Er zit niks knapperigs of stevigs bij. Dit geldt ook voor het nagerecht. Bavarois en slagroom is zacht op zacht.
2e menu: als je dan toch met asperges bezig bent, doe dan ook maar het nagerecht met asperges.
In dit tweede menu is bijna alles dubbelop: de asperges, de gefrituurde aardappelgerechten, de salades, de blanke kleur, de romigheid/vettigheid overal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop