zat ik ook aan te denken, alleen is het daarvoor te kleinquote:Op maandag 23 mei 2005 18:56 schreef Harmen1984 het volgende:
Deel 60 alweer!!!
Is het Istanbul, Turkije?
quote:Op maandag 23 mei 2005 18:59 schreef space-kees het volgende:
[..]
zat ik ook aan te denken, alleen is het daarvoor te kleinwonen 16miljoen mensen..
en de grote moskee van Istanbul heeft 4 minaretten.
is het niet Antalya Dalyan- Turkije
Buitenwijkje?quote:Op maandag 23 mei 2005 18:59 schreef space-kees het volgende:
[..]
zat ik ook aan te denken, alleen is het daarvoor te kleinwonen 16miljoen mensen..
Oh jawel hoor. Door een foto te posten ipv van een imageshack ding.quote:Op maandag 23 mei 2005 22:56 schreef rosstek het volgende:
[afbeelding]
"Makkelijker kunnen we het niet maken, wel leuker."
* treinreiziger leunt weer even achterover.......quote:Op maandag 23 mei 2005 23:58 schreef Davidboaz het volgende:
Spelen we nu alleen maar Treinreiziger's foto's...?
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:32 schreef Miesjel het volgende:
Volgens mij zou het Kaapstad kunnen zijn. Het lijkt me de tafelberg aan het einde.
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:08 schreef Davidboaz het volgende:
Volgens mij is dit de receptie van Avifauna, Alphen aan den Rijn.
Suomi = Finlandquote:Op woensdag 25 mei 2005 19:15 schreef Renesite het volgende:
Is dat een land in Europa / stad>
Suomi is Finlandquote:Op woensdag 25 mei 2005 19:15 schreef Renesite het volgende:
Is dat een land in Europa / stad>
quote:Op woensdag 25 mei 2005 19:39 schreef ChrisJX het volgende:
De Mursi Abal Abbas Moskee in Alexandrië, Egypte?
quote:Lissabon
Buenos Aires
Bologna
Florence
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 23:54 schreef Kopstoot het volgende:
Makkie, Girona, maargoed dat komt omdat ik meerdere keren ben geweest.
http://www.uab-barcelona.de/images/Girona-onyar_.jpg
Nog eentje voor vannacht danquote:Op vrijdag 27 mei 2005 23:54 schreef Kopstoot het volgende:
Een nieuwe laat ik aan iemand anders over.
Pitcairn. (trouwens niet echt een stad hequote:Op vrijdag 27 mei 2005 23:59 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Nog eentje voor vannacht dan
[afbeelding]
Bij deze, graag de naam van de stad en het land aub, geen gissen en vragen. als ie te moeilijk is, wat ik niet verwacht, dan geef ik wel een hint...quote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:09 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Pitcairn. (trouwens niet echt een stad he)
http://www.lareau.org/Pitcairn%20Island.jpg
Een nieuwe laat ik wederom aan een ander over.
Een stuk dichterbij, maar nog niet goed...quote:Op zaterdag 28 mei 2005 23:06 schreef Zephyrus het volgende:
Sao Paulo, Brazilië??
quote:Curitiba
De hoofdstad van de staat Paraná is wereldberoemd geworden door de innovatieve stedelijke en ruimtelijke oplossingen, het openbaar vervoer staat model voor vele steden.
Elk van de 1,5 inwoners heeft 52 m2 groenvoorzieningen, wat ruim meer is dan de door de Verenigde Naties aanbevolen 16 m2.
Curitiba werd ongeveer 300 jaar geleden gesticht in de schaduw van Paraná pijnbomen, of kur-ity-ba zoals deze genoemd werden door de oorspronkelijke bewoners de Indianen. Toenmalige gouddelvers vestigden zich aan de oevers van de Rio Atuba, verhuisden later naar een plek wat nu het Praça Tiradentes is en noemden het Nossa Senhora da Luz do Penhais. In 1842 kreeg deze nederzetting stadsrechten en hernoemd in Curitiba.
De stad werd hierna voornamelijk opgebouwd door veel immigranten: Polen, Duitsers, Oekraïners en Italianen hadden hierin het leeuwendeel, wat tegenwoordig nog in de diverse stadswijken terug te vinden is.
Curitiba heeft een speciaal aangelegd ‘pijnbomen’pad van drie kilometer lang waarover gewandeld en gefietst kan worden, of zelfs per speciale bus die langs deze route rijdt en stopt bij de belangrijkste toeristische bezienswaardigheden. De bezoeker kan, het pad volgend, een route maken langs kerken, historische gebouwen en musea zoals het Museu de Paraná.
Eén van de vele attracties voor de bewoners en bezoekers is de Rua 24 Horas, een overdekte passage met veel winkeltjes, bars, terrasjes, restaurants en bioscopen.
Bezienswaardigheden
- de Setor Histórico
- Solar do Barão
- Museu Paranaense
- Museu do Automóvel
- Museu do Expedicionário
- Parque Estadual do Marumbi
- Jardim Botânico
- Bosque Alemão
- Linha Turismo
- Rua 24 Horas
- Teatro Ópera de Arame
- trein naar Paranaguá
Restaurant tips
- Estrela da Terra (regionaal), Rua Jaime Reis 176
- Durski (Oekraine), Rua Jaime Reis 254
- Obra Prima, Rua Antonio Meireilles Sobrinha 27
- Cantinho de Eisbein (Duits), Av. dos Estados 863
- Badida, Av. Batel 1486
1,5 miljoen neem ik aan?quote:Op zondag 29 mei 2005 10:07 schreef DutchTrain het volgende:
[...]
Elk van de 1,5 inwoners heeft 52 m2 groenvoorzieningen
[...]
quote:Op zondag 29 mei 2005 12:36 schreef Spuit het volgende:
wroclaw, polen?
En dat is natuurlijk correct. Wat de nieuwe betreft, wilde gok: Singapore?quote:
quote:Op maandag 30 mei 2005 18:15 schreef Zephyrus het volgende:
Willemstad, Curaçao??
Oow, dáár!quote:Op maandag 30 mei 2005 21:57 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
't is een achteraf straatje ergens in een derde wereld land
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:10 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Sinaloa, Mexico
Caribeanquote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:05 schreef Spuit het volgende:
[..]
Kun je met een fatsoenlijke hint komen? want dit is echt niet te doen
quote:
Oranjestad Aruba?quote:
Iemand vroeg om een fatsoenlijke hint en dan kom jij met 'Caribean'.quote:
Ik neem aan dat ie daarmee bedoelt dat de stad in de Caribbean gezocht moet wordenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:44 schreef Elocyp het volgende:
[..]
Iemand vroeg om een fatsoenlijke hint en dan kom jij met 'Caribean'.
Ja, maar iedere idioot begrijpt dat toch?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:47 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ie daarmee bedoelt dat de stad in de Caribbean gezocht moet worden
Er werden steden in Mexico en Zuid Afrika genoemd...is toch een stukje van de Caribean af.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 16:44 schreef Elocyp het volgende:
[..]
Iemand vroeg om een fatsoenlijke hint en dan kom jij met 'Caribean'.
Kan idd soms er lastig zijn ja.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:21 schreef fanneke het volgende:
[..]
Helaas is niet iedereen zo intelligent als jij.
quote:This photo shows the main part of Manchester City centre as seen from above GMEX, The 47 storey Beetham Tower will be at the bottom centre of this picture.
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:18 schreef rosstek het volgende:
City Centre from Above GMEX, Manchester, UK.
Ik sluit me hier bij aan; 2 rode kruisjes...quote:Op woensdag 1 juni 2005 09:42 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Treinreiziger, ik kan al 2 x jouw foto niet zien
neither do Iquote:Op woensdag 1 juni 2005 09:42 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Treinreiziger, ik kan al 2 x jouw foto niet zien
Misschien is het wel een spookrijderquote:Op woensdag 1 juni 2005 22:52 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Nee, wacht het is Geen indonesie want die auto rijdt nit op de linkerhelft!
Brinei, Brunei
Names Treinreiziger:quote:Op donderdag 2 juni 2005 09:00 schreef treinreiziger het volgende:
Islamabad, Pakistan.
Vanwege werk laat ik het posten van een nieuwe pic over aan een ander.
Nope, maar voor Treinreiziger moet dit een makkie zijnquote:Op donderdag 2 juni 2005 10:01 schreef Harmen1984 het volgende:
Is het Luxemburg-City?
Alhoewel treinreiziger inderdaad erg snel is had het er in dit geval waarschijnlijk mee te maken dat deze al een keer geweest isquote:Op donderdag 2 juni 2005 09:02 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
hoe doe je dat toch zo snel ?????????????????
Here ya goquote:Wat de nieuwe betreft: jammer dat de trein net te ver weg is om goed herkenbaar te zijn.
Ik denk het welquote:
Istanbul?quote:Op donderdag 2 juni 2005 11:42 schreef Harmen1984 het volgende:
Ik ga er voor het gemak maar even van uit dat mijn antwoord correct is....
De volgende:
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |