Welke kosten?quote:Inkomsten van advertenties van AdSense voor zoeken kunnen mogelijk aan het einde van maand teniet gedaan worden door de kosten die verbonden zijn aan de zoekopdrachten.
Ik heb ff snel gekeken op je site en twee dingen vielen me op:quote:Op donderdag 28 juli 2005 12:56 schreef MMUFC het volgende:
hoe krijgen jullie het voor elkaar dat er zoveel bezoekers op je banners/advertentieblokken klikken.. Als ik 60 visitors heb klikt er bijna niemand...
zit zu over de keren dat er wel geklikt wordt in 3 maanden aan de 12$
Waar haalt hij de advertenties dan precies vandan, dan bedoel ik, aan de hand waarvan wordt de advertentie gekozen..quote:Op donderdag 28 juli 2005 13:05 schreef jemado het volgende:
[..]
Ik heb ff snel gekeken op je site en twee dingen vielen me op:
1. Je hebt je ads aan de rechterkant van je pagina staan, zelfs ná de scrollbalk. Volgens Google is de rechterkant niet de beste plaats voor ads.
2. Ik heb geen relevante ad gezien.
Dat is het grote geheim van Google. Maar oa uit je tekst op de pagina, links, alt tags etc..quote:Op donderdag 28 juli 2005 20:41 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Waar haalt hij de advertenties dan precies vandan, dan bedoel ik, aan de hand waarvan wordt de advertentie gekozen..
bij johanvonlanthen geeft hij nu redelijk de goede dingen, maar bij footman is het nog steeds voor domeinnamen enz..
Is gewoon logisch gezien het topic en het soort bezoekers dat je site trekt. Communities zijn meestal amper de moeite waard voor de adverteerder om veel voor te betalen én de CTR is sowieso laag omdat users veel pagina's bekijken per sessie en maar zeer weinig klikken. Maar dat is allemaal niet noodzakelijk een slechte zaak: ik heb ook een site met een enorm lage CTR, maar dat boeit momenteel niet echt aangezien Adsense niet het hoofddoel van die site is.quote:Op donderdag 7 juli 2005 04:40 schreef SHeqel het volgende:
360,598 566 0.2% $0.07 $25.08
383,790 552 0.1% $0.07 $25.85
399,795 544 0.1% $0.06 $24.78
384,021 587 0.2% $0.09 $33.62
377,551 544 0.1% $0.07 $26.19
als ik hier zo lees heb ik wel een hele lage eCPM![]()
deze stats zijn van eenpaar maanden geleden.. nu zijn de pageviews hoger maar de verdiensten lager![]()
Leg eens uit?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:48 schreef Triloxigen het volgende:
Een goede hint: Adsense bepaald de advertentie voor een groot deel aan de hand van de url.
Zoals ik zegquote:
Ziet er inderdaad goed uit... en deze neemt alle sites aan?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:54 schreef Pryda het volgende:
AdSense is wel knap ja, maar ik heb een site met erotische inhoud. Google is heel streng met zo'n dingen en ik zou zeker gebanned worden als ik het eop zet.
Als alternatief op AdSense heb ik AdBrite gevonden. Hierbij kies je uit een aantal categoriën, waarvan je ads op je site wil. Het werkt dus niet zoals Adsense, die ads geeft aan de hand van de pagina-inhoud. De ads zijn ook aanpasbaar, met CSS, maar niet zo simpel als met AdSense. Het grootste voordeel is dat je bezoekers advertentieruimte kunnen kopen op jouw website. Je kan zelf de prijzen opstellen die je hiervoor vraagt.
Het betaalt niet slecht, ik gebruik het bijna een maand. Mijn site heeft ongeveer 1500 bezoekers per dag en ik heb nu ongeveer 19$ verdiend. Ik heb wel nog geen check ontvangen, aangezien het minimum bedrag voor uitbetaling 20$ bedraagd. Kortom, AdBrite is ideaal voor webmasters die buiten Google Adsense's regels vallen of die zelf hun advertentieruimte willen verkopen.
AdBrite link
hee, jijquote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:09 schreef Triloxigen het volgende:
[..]
Zoals ik zeg
Niet alleen de content op de website bepaald de advertentie, maar ook het adres en dat weegt zwaar
Verrek, ik zie je naam nu pasquote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:16 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
hee, jijHoe gaat het ermee?
Maar ik heb een 'nietszeggend' domeinnaam, dus zou ik minder goede advertenties krijgen?
Jup, ik heb Indonesia weer overleefd.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:24 schreef Triloxigen het volgende:
[..]
Verrek, ik zie je naam nu pas
Ja, gaat prima hier. Hoe gaat het bij jou? Indonesia overleeft?
Maar ik heb een nietszeggend domeinnaam: www.prexon.nl
Daarop draaien diverse fora, iemand heeft een fora over Cavia's aangemaakt (shit happens),
de advertenties die er kwamen gingen over cavia's.
Nu heb ik even een tijdelijk domeinnaam in gebruik waar dit op staat, in het domeinnaam staat matrix, het forum gaat nog steeds over de vervelende beestjes.
Dus nu komen er allemaal advertenties over 'the Matrix', hier wordt dus minder snel op geklikt dan een gerelateerde advertentie.
Moraal van het verhaal:
Heb je een website dat gaat over 1 onderwerp, zorg dan dat de naam erin voor komt (maar dat wisten we eigenlijk al).
Heb je een website over veel verschillende onderwerpen, zorg dan voor een nikszeggende domeinnaam.
Maar.....
Dat ding herkent ook de complete URL:
http://www.prexon.nl -> onbekend, dus maar advertenties over hosting
http://www.prexon.nl?key=fietsen -> herkend, dus advertenties overfietsen
Als je goed geld wilt verdienen, zorg je dat er advertenties over webhosting opkomen.
Een advertentie bij Adwords over webhosting kost 4,50 per klik, een advertentie over cavia's iets van 15cent. En de kosten bij adwords zijn gerelateerd aan de opbrengsten van Adsense.
Het mooiste is natuur bezoekers krijgen via Adwords en die weer laten klikken op Adsense banners en dat Adsense een hogere opbrengst heeft dan dat Adwords kost
neem aan dat prexon van jou is? mee bekend dat je themes knopje naar een pagina gaat met een fout? http://www.prexon.nl/misc/themes ?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:24 schreef Triloxigen het volgende:
<-- knip -->
Weet het, komt door tijdelijke locatie van alle foraquote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:29 schreef jagermaster het volgende:
[..]
neem aan dat prexon van jou is? mee bekend dat je themes knopje naar een pagina gaat met een fout? http://www.prexon.nl/misc/themes ?
gewoon even de postbank bellen, zij kunnen je precies vertellen wat je moet doenquote:Op maandag 12 september 2005 19:50 schreef DuchessX het volgende:
Vandaag mijn eerste check van google gehad: 141,89 dollar
Heeft iemand al eens zo'n check geïnd? Kan ik ermee naar de postbank of moet het bij een bank?
Cheque moet aangetekend opgestuurd worden met naw-gegevens, handtekening en rekeningnummer. Zelf een kopie houden.quote:Op dinsdag 13 september 2005 06:36 schreef rickmans het volgende:
[..]
gewoon even de postbank bellen, zij kunnen je precies vertellen wat je moet doen.
Om hier nog even op in te haken. 30%+ CTR is zeker niet onmogelijk. Er zijn genoeg strategieën om je pagina's zo te bouwen, zodat je er bijna zeker van kan zijn dat de bezoeker zal klikken. Microsites, en dat werkt!quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat is 1/3 dat is onmogelijk ...
Ik zou niet te vaak al je stats posten, dat verbiedt de google TOS namelijk, en als ze erachter komen krijg je een ban. Zijn die stats per maand of per dag?quote:Op donderdag 7 juli 2005 04:40 schreef SHeqel het volgende:
360,598 566 0.2% $0.07 $25.08
383,790 552 0.1% $0.07 $25.85
399,795 544 0.1% $0.06 $24.78
384,021 587 0.2% $0.09 $33.62
377,551 544 0.1% $0.07 $26.19
als ik hier zo lees heb ik wel een hele lage eCPM![]()
deze stats zijn van eenpaar maanden geleden.. nu zijn de pageviews hoger maar de verdiensten lager![]()
Waarom laat je het niet uitbetalen op je rekening? Gaat binnen enkele dagen, je hoeft er niets voor de toen en er zijn geen kosten aan verbonden.quote:Op maandag 12 september 2005 19:50 schreef DuchessX het volgende:
Vandaag mijn eerste check van google gehad: 141,89 dollar
Heeft iemand al eens zo'n check geïnd? Kan ik ermee naar de postbank of moet het bij een bank?
wat je tot de 30e augustus verdiend hebt, krijg je rond de 28e van september. Dit gaat al maanden goed bij mij.quote:Op zaterdag 17 september 2005 10:46 schreef Triloxigen het volgende:
Hoelang duurt dat? Ik wacht al een maand op $ 200,-
1 | zaterdag 6 augustus 2005 1 1 100,0% [b]USD 272,00[/b] USD 0,27 |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |