abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27511285
Nog nieuws?
pi_27550306
Neuh, ze zijn aan het uitzoeken waar degene is aan wie ze het huis verhuurd hebben (die het huis dus onderverhuurde aan die dooie). Technisch gezien zijn de spullen in dat huis zijn eigendom, en is het dus huisvredebreuk als ze het leeghalen....
Kan dus nog wel even duren, want ze moeten via de gemeente i.o.d. de verblijfplaats van die persoon achterhalen. Alsof die persoon nog iets uit dat huis wil hebben...
Ik vrees dat we nog wel even in de stank zitten dus, maar als er wat verandert laat ik het zeker weten
  woensdag 1 juni 2005 @ 18:03:40 #53
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_27550653
ongeloofijk wat is dat kut geregeld zeg.... huisvredebreuk my ass... wat een stelletje ontzettende idioten daar zeg. Waarom kunnen ze niet gewoon naar een rechter stappen en vragen of ze naar binnen mogen, middagje werk en klaar...!

Wat een kutsysteem zeg
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_27553382
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 17:48 schreef zillah666 het volgende:

...
Ik vrees dat we nog wel even in de stank zitten dus, maar als er wat verandert laat ik het zeker weten
Meteen de gezondheidsdienst inschakelen, want dat is allemaal niet zo bevorderlijk voor de algemene gezondheid. Je gaat toch zeker niet nog een week wachten?

Of gewoon vertellen dat je er letterlijk doodziek van wordt en dat je ze aansprakelijk stelt voor jouw gezondheidstoestand.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_27751265
Ze zijn vandaag langsgeweest om de deur en de ramen te sluiten
en dat al na anderhalve maand stank, zo snel.... kan ik eindelijk weer mijn eigen ramen open zetten zonder dat meteen mn huis stinkt, en mn was buiten hangen

Eigenlijk zouden ze de ramen drie weken geleden al dicht komen doen (hadden ze me twee keer beloofd). Zijn ze afgelopen maandag eindelijk langs geweest, staan ze nog open!
Dus ik bellen, zegt die knakker; 'Ja, we vonden het wel meevallen met de stank. We vonden het niet nodig om ze dicht te doen.' Ik dacht werkelijk dat ik ontplofte.... Toen heb ik hem (niet meer zo vriendelijk) uitgelegd dat hij dat vast wel beter kon bepalen in 1 uur dan wij in anderhalve maand. De sukkel. En hij dacht ook wel dat het voor de stank niet zou uitmaken, of dat het zelfs erger werd als de ramen dicht zouden zitten. Toen heb ik hem maar uitgelegd dat het lijk er 2,5 maand gelegen heeft en dat we dat ook niet geroken hebben , dat we anders de politie ook wel eens gebeld hadden.
Toen zei hij dat ze de ramen donderdagmiddag zouden komen sluiten.
Toen heb ik maar gevraag of Hoorn nou echt zo ver van Amsterdam is, uiteindelijk (na veel gezeik van mijn kant natuurlijk) gaf hij toe dat ze dan vanmorgen wel zouden komen om de ramen te sluiten. En zo waar, ze zijn geweest
Zeeman Vastgoed Beheer bedankt....ik ben alleen wel benieuwd wanneer ze de zooi nou ook echt op komen ruimen
pi_27753078
tering zeg. ik had allang een stuk of tien flessen chloor per ongeluk naar binnen gesodemieterd.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_27768435
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 19:21 schreef zillah666 het volgende:
verhaal...
Jij vindt nu dat het opgelost is? Ik snap niet dat je geen grovere maatregelen neemt! Dat verhaal van die huisvredebreuk is onzin. Er woont op dit moment namelijk niemand in het huis!
Ga naar een rechtswinkel en laat een brief opstellen waarin je sommeert om binnen een bepaalde tijd (twee dagen is meer dan genoeg) de zooi op te komen ruimen, omdat je anders gerechtelijke stappen onderneemt (lees: kort geding). Mij maak je niet wijs dat ze weken nodig hebben om een onderhuurder te vinden, het is gewoon pure laksheid van de verhuurder
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_27779941
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 11:11 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Jij vindt nu dat het opgelost is? Ik snap niet dat je geen grovere maatregelen neemt! Dat verhaal van die huisvredebreuk is onzin. Er woont op dit moment namelijk niemand in het huis!
Ga naar een rechtswinkel en laat een brief opstellen waarin je sommeert om binnen een bepaalde tijd (twee dagen is meer dan genoeg) de zooi op te komen ruimen, omdat je anders gerechtelijke stappen onderneemt (lees: kort geding). Mij maak je niet wijs dat ze weken nodig hebben om een onderhuurder te vinden, het is gewoon pure laksheid van de verhuurder
Nee, natuurlijk is het niet opgelost, verre van, maar ik zit iig niet meer in de stank en daar ben ik erg blij mee, dat begrijp je wel neem ik aan?
Dat verhaal van huisvredebreuk is geen onzin, officieel woont er wel iemand in dat huis (die nog leeft) namelijk degene die het van de woningbouw huurt. En de spullen in dat huis zijn officieel van die gast. En als die gast gewoon braaf huur blijft betalen doet de woningbouw niets want dan is het huis gewoon verhuurd, en de woningbouw heeft er niets mee te maken wat iemand in zijn huis doet.
Ik kan het nog eens helemaal uitleggen, maar geloof me nou maar, als het sneller kon zou ik dat wel proberen hoor.

Enne als jij denkt dat ze naar jou wel luisteren (en niet naar de mensen die hier wonen en dagelijks bellen) kan ik je het telefoon nummer wel geven hoor.
  donderdag 9 juni 2005 @ 17:27:56 #59
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_27780059
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 17:23 schreef zillah666 het volgende:

de spullen in dat huis zijn officieel van die gast. En als die gast gewoon braaf huur blijft betalen doet de woningbouw niets want dan is het huis gewoon verhuurd, en de woningbouw heeft er niets mee te maken wat iemand in zijn huis doet.
Dat is niet waar, in het huurcontract zal staan dat je je hoofdwoonverblijf in de woning moet hebben. En dat onderverhuur is uitgesloten. Als je niet je hoofdwoonverblijf in de woning hebt, dan is dat contractbreuk en kun je naar de rechter gaan om het contract te laten ontbinden.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_27780243
Weet ik, maar zo simpel is het niet (al zou dat het wel moeten zijn). Onderverhuur is in amsterdam niet zo een hot item, beter gezegd het wordt min of meer gedoogd (1 op de 5 huizen is onderverhuurd). Het is daarnaast zo dat ze inmiddels de huurder gevonden hebben en dat die het dus nu maar uit moet zoeken. De politie kan ook niets doen, doodgaan is geen strafbaar feit. Daarbij moet je dat zoort onzin altijd regelen via 30 kanalen zoals een buurtregisseur (die dan weer nauwelijks nederlands spreekt) en nog meer van dat soort shit.
Nog een reden dat het zo lang duurt is dat ze wapens, heroine en cocaine gevonden hebben, dus moest er eerst ook nog een politieonderzoek komen en zo, het onderzoek is inmiddels alleen al wel een week of 3-4 afgerond.
Maar mij maakt het verder ook niet echt uit hoor, ik heb er nu geen last meer van (toen het lijk er lag heb ik ook niets gemerkt), voor mijn part blijft het nog 10 jaar zo liggen, als de woning maar afgesloten blijft.
pi_28007068
ze zijn het aan het leeghalen

na anderhalve maand
maar toch...(na zo'n tijd ben je al snel blij)

ze zijn het aan het leeghalen
pi_28007634
Mooi zo! Het is toch belachelijk dat de omwonenden kokhalzend in hun eigen huis zitten omdat er nou eenmaal dit of dat regeltje is...sjeez...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_28021177
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 17:27 schreef Tarak het volgende:

[..]

Dat is niet waar, in het huurcontract zal staan dat je je hoofdwoonverblijf in de woning moet hebben. En dat onderverhuur is uitgesloten. Als je niet je hoofdwoonverblijf in de woning hebt, dan is dat contractbreuk en kun je naar de rechter gaan om het contract te laten ontbinden.
Wie moet dat contract dan ontbinden? TS toch niet zeker.

Er is gewoon sprake van onrechtmatige hinder (art 5:37 BW) en daar had TS best tegen op kunnen komen. Nu hoeft het natuurlijk niet meer.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_28021532
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 16:18 schreef Argento het volgende:

[..]
onrechtmatige hinder (art 5:37 BW)
is dat bijvoorbeeld zoiets als stankoverlast?
Daar heb ik nl aangifte van proberen te doen, maar daarvoor moest je eerst naar de buiurtregisseur of zoiets, en die zei dat hij wat zou doen. Needless to say dat we daar niets van gemerkt hebben.
Nou ja, het doet er nu inderdaad niet meer toe ze zijn zelfs net al de containers met zooi op komen halen, ze laten ze niet eens eerst drie weken staan

edit: sowieso, als ik aangifte van iets dergelijks zou doen, zouden ze dan ook niet eerst de 'officiele' huurder moeten vinden? Het blijft in principe toch zijn bezit, ook al veroorzaakt het overlast? Puur uit nieuwsgierigheid hoor
pi_28027171
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 16:29 schreef zillah666 het volgende:

sowieso, als ik aangifte van iets dergelijks zou doen, zouden ze dan ook niet eerst de 'officiele' huurder moeten vinden? Het blijft in principe toch zijn bezit, ook al veroorzaakt het overlast? Puur uit nieuwsgierigheid hoor
In theorie hoort justitie je aanklacht binnen normale tijd te behandelen en te onderzoeken.

In praktijk gebeurt er totaal niets, tenzij je ontzettend beroemd/bekend/steenrijk/invloedrijk bent.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')