Ok, het is een beetje een raar verhaal, maar ik weet even niet meer zo goed hoe nu verder.
De dag voor koninginnedag is mijn benedenbuurman uit zijn huis gehaald, hij was 2,5 maand daarvoor overleden, en niemand hier had iets gemerkt. We zijn behoorlijk geschrokken natuurlijk. Een man van de recherche vertelde ons dat de gemeente de maandag na koninginnedag zou komen om het huis te ontruimen, want de familie had afstand gedaan van zijn bezittingen.De deur naar zijn huis was afgesloten, maar omdat het kozijn helemaal kapot is (ze hebben de deur ingebroken) is er nog een kier van bijna 2 centimeter. Onnodig te vermelden dat het stonk denk ik...
Maar goed, maandag zou het opgeruimd worden. Nou mooi niet dus...
Een week later zijn we maar eens gaan bellen naar de politie, toen bleek dat ze nog bezig waren met een onderzoek, maar dat zouden ze zo snel mogelijk afronden, want ze snapten ook wel dat het voor de bewoners niet prettig was. En inderdaad, die week is er nog een heel team binnen geweest, en hebben ze hun ding gedaan.
Toen er vorige week donderdag nog niets was gedaan om de woning leeg te halen, en dus de stank te verwijderen (het lijk is er wel uit, maar die geur gaat in spullen zitten) ben ik maar weer eens gaan bellen:
* De Politie vertelde me dat de woning leeggehaald kon worden maar dat je daarvoor de gemeente moet hebben.
* De gemeente vertelde me dat ze geen opdracht hadden gehad en dus niets zouden doen, en dat sowieso de huiseigenaar (verhuurder dus) verantwoordelijk was. Maar ik kon de GGD eens proberen.
* De GGD vertelde me dat ook zij geen opdracht hadden gehad, en van niets wisten (hoe dan? ze hebben het trappenhuis wel ontsmet) dus zij gaan ook niets doen, maar ik moest de verhuurder hebben.
* De verhuurder zei dat ook hij geen opdracht heeft gehad, en er dus ook niet aan gaat doen.
Maar er komt waarschijnlijk vandaag iemand van de verhuurder kijken, al moet ik het eerst zien voordat ik het geloof. Die man van het GGD gaf me weinig kans; hij had niet het idee dat de verhuurder wat gaat doen. Het is bij de verhuurder ook niet eens bekend of (en dus dat) de familie afstand doet van alle zooi die daar ligt.
Het enig wat ze me eigenlijk allemaal konden vertellen was dat ik gewoon pech heb, en dat zolang niemand betaald het huis niet word leeggehaald. Normaal kijk ik uit naar de zomer maar met deze stankoverlast mag het van mij weer gaan vriezen.....
Wat kan ik nu nog doen? Welke instantie/knokploeg kan ik inschakelen zodat die rommel weggehaald wordt?