abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27269357
Ok, het is een beetje een raar verhaal, maar ik weet even niet meer zo goed hoe nu verder.

De dag voor koninginnedag is mijn benedenbuurman uit zijn huis gehaald, hij was 2,5 maand daarvoor overleden, en niemand hier had iets gemerkt. We zijn behoorlijk geschrokken natuurlijk. Een man van de recherche vertelde ons dat de gemeente de maandag na koninginnedag zou komen om het huis te ontruimen, want de familie had afstand gedaan van zijn bezittingen.De deur naar zijn huis was afgesloten, maar omdat het kozijn helemaal kapot is (ze hebben de deur ingebroken) is er nog een kier van bijna 2 centimeter. Onnodig te vermelden dat het stonk denk ik...
Maar goed, maandag zou het opgeruimd worden. Nou mooi niet dus...
Een week later zijn we maar eens gaan bellen naar de politie, toen bleek dat ze nog bezig waren met een onderzoek, maar dat zouden ze zo snel mogelijk afronden, want ze snapten ook wel dat het voor de bewoners niet prettig was. En inderdaad, die week is er nog een heel team binnen geweest, en hebben ze hun ding gedaan.
Toen er vorige week donderdag nog niets was gedaan om de woning leeg te halen, en dus de stank te verwijderen (het lijk is er wel uit, maar die geur gaat in spullen zitten) ben ik maar weer eens gaan bellen:
* De Politie vertelde me dat de woning leeggehaald kon worden maar dat je daarvoor de gemeente moet hebben.
* De gemeente vertelde me dat ze geen opdracht hadden gehad en dus niets zouden doen, en dat sowieso de huiseigenaar (verhuurder dus) verantwoordelijk was. Maar ik kon de GGD eens proberen.
* De GGD vertelde me dat ook zij geen opdracht hadden gehad, en van niets wisten (hoe dan? ze hebben het trappenhuis wel ontsmet) dus zij gaan ook niets doen, maar ik moest de verhuurder hebben.
* De verhuurder zei dat ook hij geen opdracht heeft gehad, en er dus ook niet aan gaat doen.

Maar er komt waarschijnlijk vandaag iemand van de verhuurder kijken, al moet ik het eerst zien voordat ik het geloof. Die man van het GGD gaf me weinig kans; hij had niet het idee dat de verhuurder wat gaat doen. Het is bij de verhuurder ook niet eens bekend of (en dus dat) de familie afstand doet van alle zooi die daar ligt.
Het enig wat ze me eigenlijk allemaal konden vertellen was dat ik gewoon pech heb, en dat zolang niemand betaald het huis niet word leeggehaald. Normaal kijk ik uit naar de zomer maar met deze stankoverlast mag het van mij weer gaan vriezen.....

Wat kan ik nu nog doen? Welke instantie/knokploeg kan ik inschakelen zodat die rommel weggehaald wordt?
pi_27269443
radar? kassa? ook dat nog? consumentenbond? rechtswinkel? vereniging verhuurders/eigenaren?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_27269482
quote:
Op maandag 23 mei 2005 11:47 schreef Mr_Belvedere het volgende:
radar? kassa? ook dat nog? consumentenbond? rechtswinkel? vereniging verhuurders/eigenaren?
tnx, heb ik inderdaad ook al aan gedacht, maar duurt het dan niet maanden voor er wat gedaan wordt?
pi_27269493
Gooi een flesje benzine naar binnen....
(brandend natuurlijk)
  maandag 23 mei 2005 @ 11:50:17 #5
111260 Charmian
a little joy
pi_27269541
Rare verhuurder dan als die het niet gaat leeghalen. Er is nu niemand die huur betaalt dus geen inkomsten, of is het niet te verhuren?
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_27269559
quote:
Op maandag 23 mei 2005 11:48 schreef -Dominator- het volgende:
(brandend natuurlijk)
het is het huis direct onder het mijne dus liever niet
maar toch bedankt
  Redactie Frontpage maandag 23 mei 2005 @ 11:51:17 #7
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_27269577
quote:
Op maandag 23 mei 2005 11:48 schreef zillah666 het volgende:

[..]

tnx, heb ik inderdaad ook al aan gedacht, maar duurt het dan niet maanden voor er wat gedaan wordt?
als je niks doet weet je het nooit duurt het nog lang zit je nog langer in de stank ga je op een gegeven moment zelf dood door luchtvergifitiging ofzo.

succes iig
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_27269622
Als je een huurhuis hebt kun je de betalingen opschorten .
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_27269689
quote:
Op maandag 23 mei 2005 11:50 schreef Charmian het volgende:
Rare verhuurder dan als die het niet gaat leeghalen. Er is nu niemand die huur betaalt dus geen inkomsten, of is het niet te verhuren?
Lijkt me ook ja, maar of het nog te verhuren is weet ik niet. Deze woningen worden trouwens ook verkocht door de verhuurder, dus misschien dat het hem daarom niets uitmaakt of zo?
Ik weet niet hoe het werkt, maar het komt er wel op neer dat een woining ontruimen geld kost en dat niemand het wil betalen, en dat er dus niets gebeurt. Het interesseert me trouwens ook geen zak wat de verhuurder wel of niet wil doen met dat huis. Volgens mij kun je het als gemeente gewoon niet maken om je mensjes in lijk-stank te laten wonen, of er nou betaald wordt of niet.
pi_27269703
quote:
Op maandag 23 mei 2005 11:52 schreef longinus het volgende:
na eerst aangetekend je beklag gedaan te hebben , uiteraard met ontvangst bevestiging
pi_27269712
quote:
zelf hebben we het gekocht, dus helaas is dat geen optie
pi_27269717
quote:
Werkt ook prima als machstmiddel.

Een fles chloor in buurman-zaliger's woning leeggieten doet trouwens ook wonderen.

Ik zou wel meteen de voorzitter van de vereniging voor eigenaren opbellen, de papieren erbij pakken en net zo lang volhouden bij alle instanties tot ze daadwerkelijk iets doen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_27269798
quote:
Op maandag 23 mei 2005 11:56 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Werkt ook prima als machstmiddel.

Een fles chloor in buurman-zaliger's woning leeggieten doet trouwens ook wonderen.

Ik zou wel meteen de voorzitter van de vereniging voor eigenaren opbellen, de papieren erbij pakken en net zo lang volhouden bij alle instanties tot ze daadwerkelijk iets doen.
Call me stupid, maar wat doet dat chloor dan?

En dat van de vereniging is wel een goed idee ja, dat ga ik iig ook doen
tnx
  maandag 23 mei 2005 @ 12:00:38 #14
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_27269880
De huurder van dat pand is verantwoordelijk. Deze mag je niet doorverwijzen naar andere instanties.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_27269940
quote:
Op maandag 23 mei 2005 11:58 schreef zillah666 het volgende:

[..]

Call me stupid, maar wat doet dat chloor dan?
gloor "verwijdert" de lijkenlucht

zelfde als rioollucht opgeheven wordt door amonia
pi_27270022
quote:
Op maandag 23 mei 2005 12:02 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

gloor "verwijdert" de lijkenlucht

zelfde als rioollucht opgeheven wordt door amonia
ok, op die manier , maar dat huis ligt nog HELEMAAL vol met rotzooi, dat is wel een behoorlijke klus. Daarbij, ik ga daar echt niet naar binnen hoor. No way
pi_27270071
quote:
Op maandag 23 mei 2005 12:00 schreef MrTorture het volgende:
De huurder van dat pand is verantwoordelijk. Deze mag je niet doorverwijzen naar andere instanties.
Maar de verhuurder zegt er niets van te weten dat de familie afstand heeft gedaan, en dus zeggen ze het niet leeg te mogen halen, want dan is het huisvrede breuk.
  maandag 23 mei 2005 @ 12:05:25 #18
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_27270072
quote:
Op maandag 23 mei 2005 11:48 schreef -Dominator- het volgende:
(brandend natuurlijk)
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  maandag 23 mei 2005 @ 12:06:39 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_27270113
Lokale krant bellen!!!!!!!!!
Het verhaal van iemand die er 2,5 maand gelegen heeft is pakkend genoeg en dan kunnen jullie meteen het verhaal doen van de stank en dat er niemand is die er iets aan doet!
pi_27270158
quote:
Op maandag 23 mei 2005 12:06 schreef Brighteyes het volgende:
Lokale krant bellen!!!!!!!!!
Het verhaal van iemand die er 2,5 maand gelegen heeft is pakkend genoeg en dan kunnen jullie meteen het verhaal doen van de stank en dat er niemand is die er iets aan doet!
Heb ik ook al aan gedacht, maar dat wil ik eigenlijk voorkomen. Maar als laatste redmiddel is het misschien toch wel een goed idee ja.
  maandag 23 mei 2005 @ 12:09:07 #21
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_27270203
quote:
Op maandag 23 mei 2005 12:05 schreef zillah666 het volgende:

[..]

Maar de verhuurder zegt er niets van te weten dat de familie afstand heeft gedaan, en dus zeggen ze het niet leeg te mogen halen, want dan is het huisvrede breuk.
Ja en dat moet dus zijn probleem zijn en de verhuurder moet daar achteraan gaan.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_27270205
Je kunt ook die kier dichttapen met ducktape,
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_27270345
quote:
Op maandag 23 mei 2005 12:09 schreef longinus het volgende:
Je kunt ook die kier dichttapen met ducktape,
ik ben toevallig aan het schilderen dus ik heb een stuk zeil voor de deur geplakt, dat helpt wel. Maar het raam hieronder staat open, en dat is ook niet zo fijn, en sowieso, ze moeten het gewoon opruimen, maar ja wie dat gaat betalen lijkt het probleem te zijn (onder andere)
  maandag 23 mei 2005 @ 12:16:06 #24
5673 heijx
Qui que boue
pi_27270458
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  maandag 23 mei 2005 @ 12:22:42 #25
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_27270679
quote:
Op maandag 23 mei 2005 12:05 schreef zillah666 het volgende:

[..]

Dan moet hij contact opnemen met die familie, of de politie, of wat dan ook, maar hij moet zorgen dat de overlast verdwijnt.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')