abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 mei 2005 @ 14:17:13 #1
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_27243351
Waarom maakt de politiek de discussie een verloren zaak door nooit inhoudelijk in te gaan op de tegengeluiden?

Pim Fortuyn kwam aan de macht omdat de politiek te arrogant was en zich had afgezonderd van het volk, de kloof tussen het volk en Den Haag was bijna onmenselijk groot. Een slimme politicus greep zijn kans en speelde in op de kloof en herrinerde het volk eraan dat ze nog altijd de macht hadden door te stemmen.

Nu zien we de politiek nog verder gaan dan voorheen.

Wat nu als de uitslag van het referendum NEE is, wat zal er dan gebeuren?

Een gewone vraag, absoluut niet vergezocht, maar toch is er geen politicus die antwoord durft te geven. Met volmaakte arrogantie wuifelen ze de vraag weg, en zwijgen als het graf over de mogelijke nederlaag. Door de tegenpartij zo te onderschatten ondermijnen ze hun eigen positie. Door zo angstig de kritische vragen te onvluchten maken ze zich op voor een zeer pijnlijke afloop, een afloop die hen meer gaat kosten dan op zal leveren.

dus waarom durven politici geen antwoord te geven, waarom durven ze niet inhoudelijk in te gaan op hun tegenstanders en realistische scenarios?
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_27243503
Het is waar dat de inhoudelijke verdediging van hun standpunt zeer schamel is, maar ik vind het niet zo raar dat ze niet ingaan op de vraag "Wat als NEE?" Zo straal je uit (althans dat proberen ze) dat je ervan uitgaat dat het een JA wordt. Als ze zelf aangeven rekening te houden met NEE, dan brengen ze een klap toe aan hun eigen campagne.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  zondag 22 mei 2005 @ 14:28:48 #3
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_27243620
quote:
Op zondag 22 mei 2005 14:23 schreef FritsVanEgters het volgende:
Het is waar dat de inhoudelijke verdediging van hun standpunt zeer schamel is, maar ik vind het niet zo raar dat ze niet ingaan op de vraag "Wat als NEE?" Zo straal je uit (althans dat proberen ze) dat je ervan uitgaat dat het een JA wordt. Als ze zelf aangeven rekening te houden met NEE, dan brengen ze een klap toe aan hun eigen campagne.
Maar door de vraag niet te beantwoorden als politici, als leidende figuren van ons land, en vertegenwoordigers van het volk, zorgen ze alleen maar voor meer irritatie bij de burger. Door zich als EU-hoeren te profileren die niets anders kunnen doen dan een eenzijdig beeld te presenteren zorgen ze juist voor meer tegenstanders.

Campagne voeren is leuk en aardig, maar ik verwacht dat de leiders van dit land meer zijn dan schoothondjes die campagne voeren voor Brussel. Ik verwacht van ze dat ze het volk antwoord kunnen geven op kritische vragen.

Door iedere vorm van kritiek af te doen als irrelevant speel je je tegenstanders alleen maar verder in de kaarten.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_27243737
quote:
Op zondag 22 mei 2005 14:28 schreef Cairon het volgende:
Maar door de vraag niet te beantwoorden als politici, als leidende figuren van ons land, en vertegenwoordigers van het volk, zorgen ze alleen maar voor meer irritatie bij de burger. Door zich als EU-hoeren te profileren die niets anders kunnen doen dan een eenzijdig beeld te presenteren zorgen ze juist voor meer tegenstanders.
Mogelijk. Je hoort mij ook niet zeggen dat ze een goede campagne voeren.
quote:
Campagne voeren is leuk en aardig, maar ik verwacht dat de leiders van dit land meer zijn dan schoothondjes die campagne voeren voor Brussel. Ik verwacht van ze dat ze het volk antwoord kunnen geven op kritische vragen.
Die schoothondjes hebben we zelf gekozen. Ik bedoel... jullie!
quote:
Door iedere vorm van kritiek af te doen als irrelevant speel je je tegenstanders alleen maar verder in de kaarten.
Try telling that to George W. Bush.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  zondag 22 mei 2005 @ 14:59:03 #5
41684 wadgem
Vvvbwleargh.
pi_27244330
quote:
Op zondag 22 mei 2005 14:17 schreef Cairon het volgende:

Wat nu als de uitslag van het referendum NEE is, wat zal er dan gebeuren?
Interessant: Stel dat het antwoord op die vraag 'niks' luidt.
Als dat zo is, gaan we bij een NEE-stem er niet op achteruit. De sentimenten die bij de burger leven houden volgens mij in dat men de de EU als een progressief negatieve ontwikkeling ziet, waardoor een JA-stem voor die mensen juist een snellere achteruitgang inhoudt. We konden het altijd erg goed zonder de EU rooien, des te meer we ons ermee bemoeien des te slechter gaat het met onze economie.

OT: Volgens mij wordt de uitslag van het referendum óf vervalst, óf niet gehonoreerd.
Anatidaephobia
The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')