Herkenbaar. Ik kan me ook niet inhouden als er ergens een grote bak met edelsteentjes staatquote:Op woensdag 22 juni 2005 12:15 schreef Saleheim het volgende:
Ik word er ook altijd erg hebberig van maar als je zelf uit kunt zoeken is het altijd leuker.
Ik heb ook een indigoliet en ben er heel blij mee, vooral omdat ie zo zeldzaam is en duur maar ik heb em voor een prikkie kunnen kopen. Soms moet je ook gewoon mazzel hebben. Lapis vind ik ook prachtig als steen maar ik merk dat hij niet altijd bij me past, ik heb hem het liefst op een afstandje.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:13 schreef Natalie het volgende:
Idd. Ik heb een sodaliet om m'n hals hangen en die was net 2 euro. Half-edelstenen zijn echt niet duur. Hoewel een Lapis Lazuli en een Indigoliet natuurlijk wel weer prijziger zijn. Maar dan alsnog word je er niet arm van.
Heb zelf ook bepaalde periodes mbt het dragen van stenen, maar heb het nooit precies bijgehouden wanneer ik wat draag.
Heb momenteel ook drie stenen bij de computer liggen. Eigenlijk voornamelijk omdat het leuk staat, maar voel me er prima bij. Het betreft een citrien, een amethist en een obsidiaan.
Je moet mij echt niet op een stenenbeurs zetten want dan ga ik helemaal blut en high naar huis.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:18 schreef Natalie het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik kan me ook niet inhouden als er ergens een grote bak met edelsteentjes staat
Van de geoden? Die wil ik ook zo graag nog eens in huis hebben. Een kennis van m'n moeder had twee prachtige amethisten in de huiskamer staan. Steeds als ik daar was móest ik even kijken. En toen was ik een jaar of 10. Heb al heel lang wat met edelstenen, bedenk ik me nu.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:29 schreef Saleheim het volgende:
Je moet mij echt niet op een stenenbeurs zetten want dan ga ik helemaal blut en high naar huis.![]()
Heb ook grotere stukken door het huis staan en ze geven gewoon heel veel sfeer, heel prettig om naar te kijken.
Ik heb er wel eens wat gekocht maar is een jaar of twee geleden en dat ging goed toen. Misschien is de situatie verslechterd. Ik koop nu meestal via eBay in Duitsland omdat door concurrentie de prijzen er lager liggen dan hier over het algemeen. Nadeel is dat je van een foto uit moet gaan dus ik ga alleen voor lage bedragen zodat als het tegen mocht vallen de financieele schade beperkt is. Maar rot dat het zo ging bij hetsteenenhuis joh.quote:Op woensdag 22 juni 2005 15:40 schreef bighit het volgende:
iemand ervaring met hetsteenenhuis? ik wel maar wel hele mindere ervaring inmiddels
Ik ken die geoden wel ja soms zijn die echt ontzettend groot maar dan onbetaalbaar maar zo mooi. Op zo'n beurs koop ik echt alles wat los en vast zit. Zou binnenkort best wel weer eens naar zo'n beurs willen maar heb geen idee of die binnenkort gehouden worden. Ik heb ook heel lang wat met stenen. Vroeger pakte ik altijd de mooiste kiezels uit het grind en stopte ik stenen in mijn zak. Het begon echt toen je bij het tanken steentjes kreeg, is echt heel lang geleden en ik heb nu inmiddels een behoorlijke collectie. Laatste wat ik gekocht heb is een apophyllietkluster in een prachtige mintgroene kleur met van die vierkante doorzichtige zuiltjes, heel erg mooi. Gaat mij nooit vervelen dit.quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:12 schreef Natalie het volgende:
[..]
Van de geoden? Die wil ik ook zo graag nog eens in huis hebben. Een kennis van m'n moeder had twee prachtige amethisten in de huiskamer staan. Steeds als ik daar was móest ik even kijken. En toen was ik een jaar of 10. Heb al heel lang wat met edelstenen, bedenk ik me nu.
Maar idd, laat me niet op zo'n stenenbeurs los, want daar krijg je me niet meer uit.
Ja, met een tas stenen en boeken enzo
Tiffany Stone (Opalized Fluorite, Opal Fluorite, Bertrandite, Ice Cream Opalite, Purple Opal)quote:Op zaterdag 3 september 2005 13:30 schreef sweetgirly het volgende:
Mijn vraag nu dus: wie weet er wat van af, kent de bertrandiet en/of heeft misschien een edelstenen of ander boek waar hij wel in staat. Ben nu toch wel nieuwsgierig geworden namelijk.
Bedankt Iteejer!quote:[b]Op zaterdag 3 september 2005 15:10 schreef iteejer het volgende:[/b
(zoeken op de engelse term scheelt vaak een hoop. probeer es 'healing bertrandite' bv)
Dank jequote:Op zaterdag 3 september 2005 16:13 schreef Mirage het volgende:
Wat leuk sweetgirly, ik hoop dat je de steen volgende week kan ophalen !
Klinkt als een perfect match![]()
![]()
En jij bent weer wat geld lichter. Scheelt, kristallen zijn niet zo duur.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:08 schreef sweetgirly het volgende:
Weer even een wat kinderlijke post van mij
Heb sinds afgelopen vrijdag een nieuw edelsteentje.
Weer laten pendelen, eerst de andere (oude), was op. En er kwam bergkristal uit.
En dit keer, ze kwakte het doosje vol met bergkristalletjes voor mijn neus, zelf in 1x uitgezocht ipv ook laten pendelen welke (deed ik meestal tussen een stuk of drie).
Het is een mooi kleintje, en langwerpig, wat ik erg mooi vind en (iig nu) bij mij vind passen.
Waarom weet ik ook niet, maar pakte hem dus in 1x keer.
Dit stond er op het bijgekregen briefje:
Tegen aardstralen
Geeft kracht en energie
Werkt versterkend
Versterkt de rug
Reinigt lichaam en geest
Tegen alle soorten pijn
Bevordert het helder denken
Tegen wagenziekte
En hoort bij de kruinchakra
![]()
Daarom voor die 3,40 draai ik mijn knip niet omquote:Op donderdag 5 januari 2006 19:25 schreef Integrity het volgende:
En jij bent weer wat geld lichter. Scheelt, kristallen zijn niet zo duur.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |