abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 juni 2005 @ 12:18:27 #101
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_28129315
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 12:15 schreef Saleheim het volgende:

Ik word er ook altijd erg hebberig van maar als je zelf uit kunt zoeken is het altijd leuker.
Herkenbaar. Ik kan me ook niet inhouden als er ergens een grote bak met edelsteentjes staat
(Un)masking for the greater good.
pi_28129505
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 12:13 schreef Natalie het volgende:
Idd. Ik heb een sodaliet om m'n hals hangen en die was net 2 euro. Half-edelstenen zijn echt niet duur. Hoewel een Lapis Lazuli en een Indigoliet natuurlijk wel weer prijziger zijn. Maar dan alsnog word je er niet arm van.

Heb zelf ook bepaalde periodes mbt het dragen van stenen, maar heb het nooit precies bijgehouden wanneer ik wat draag.

Heb momenteel ook drie stenen bij de computer liggen. Eigenlijk voornamelijk omdat het leuk staat, maar voel me er prima bij. Het betreft een citrien, een amethist en een obsidiaan.
Ik heb ook een indigoliet en ben er heel blij mee, vooral omdat ie zo zeldzaam is en duur maar ik heb em voor een prikkie kunnen kopen. Soms moet je ook gewoon mazzel hebben. Lapis vind ik ook prachtig als steen maar ik merk dat hij niet altijd bij me past, ik heb hem het liefst op een afstandje.

Citrien draag ik eigenlijk zelden maar het is een hele vrolijke steen. Heb ook een ametrien, een kruising tussen amethist en citrien, heel mooi om te zien. Obsidiaan is een heel krachtige steen, heb em als apachetraan.
pi_28129639
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 12:18 schreef Natalie het volgende:

[..]

Herkenbaar. Ik kan me ook niet inhouden als er ergens een grote bak met edelsteentjes staat
Je moet mij echt niet op een stenenbeurs zetten want dan ga ik helemaal blut en high naar huis.
Heb ook grotere stukken door het huis staan en ze geven gewoon heel veel sfeer, heel prettig om naar te kijken.

[ Bericht 10% gewijzigd door Saleheim op 22-06-2005 12:39:21 ]
  woensdag 22 juni 2005 @ 15:40:50 #104
121997 bighit
de 2e plek is de 1e verliezer
pi_28135335
iemand ervaring met hetsteenenhuis? ik wel maar wel hele mindere ervaring inmiddels
(__/)NWFC Frend code: 249168083191
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste bunny into
(")_(")your signature to help him gain world domination.
  woensdag 22 juni 2005 @ 16:51:00 #105
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_28137450
Ik koop wel eens online stenen, maar niet bij Het Steenenhuis. Daar krijg ik een beetje een onaangenaam gevoel bij. En jij zo te lezen dus ook, bighit. Wat is d'r gebeurd?
  woensdag 22 juni 2005 @ 17:12:04 #106
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_28138028
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 12:29 schreef Saleheim het volgende:

Je moet mij echt niet op een stenenbeurs zetten want dan ga ik helemaal blut en high naar huis.
Heb ook grotere stukken door het huis staan en ze geven gewoon heel veel sfeer, heel prettig om naar te kijken.
Van de geoden? Die wil ik ook zo graag nog eens in huis hebben. Een kennis van m'n moeder had twee prachtige amethisten in de huiskamer staan. Steeds als ik daar was móest ik even kijken. En toen was ik een jaar of 10. Heb al heel lang wat met edelstenen, bedenk ik me nu.

Maar idd, laat me niet op zo'n stenenbeurs los, want daar krijg je me niet meer uit.
Ja, met een tas stenen en boeken enzo
  woensdag 22 juni 2005 @ 18:35:48 #107
121997 bighit
de 2e plek is de 1e verliezer
pi_28140237
let op dan een stuk uit de 10e mail ofzo die er heen is gestuurd:

Geachte heer,

Maandag heb ik bij u een bestelling geplaatst met de vraag of u mij de levertijd kon bevestigen, zodat ik kon besluiten of ik het thuis of op het werk af kan laten leveren. Niets van u vernomen.. Iets daarvoor hebben we al een mail gestuurd met betrekking tot een bepaalde steen, wat ietwat stroef verliep, maar waarop wel antwoord kwam gelukkig. Gister heb ik u een mail gestuurd met de vraag of u mij vandaag in elk geval iets kon laten weten ivm afwezig heid van mij vanaf morgenvroeg. Wederom niets vernomen....

Ik vind dit jammer om heel eerlijk te zijn, met name omdat ik u meerdere mails stuur waarop gewoon geen antwoord komt, nu plaats ik een bestelling en wederom kan ik 4 dagen wachten om dan nog niets te horen. Hoe gaat dit dan met leveringen? Vandaag besteld over 4 weken in huis? Het is jammer maar ik krijg er een raar gevoel bij. En dit meteen bij de eerste bestelling.. 't kan natuurlijk gewoon pech zijn, maar ik neem aan dat jullie wel meer mailtjes krijgen over dit soort zaken.

Mocht ik nou weer niets vernemen dan mag u de bestelling als geannuleerd beschouwen, en ga ik bij een volgende bestelling waarschijnlijk toch iets verder zoeken.

en wat raden jullie....? ja weer niets vernomen

aldus een ontevreden klant.
zeg dan gewoon dat ik als klant niet interesant ben.... dus goede adressen zijn welkom
(__/)NWFC Frend code: 249168083191
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste bunny into
(")_(")your signature to help him gain world domination.
pi_28140674
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 15:40 schreef bighit het volgende:
iemand ervaring met hetsteenenhuis? ik wel maar wel hele mindere ervaring inmiddels
Ik heb er wel eens wat gekocht maar is een jaar of twee geleden en dat ging goed toen. Misschien is de situatie verslechterd. Ik koop nu meestal via eBay in Duitsland omdat door concurrentie de prijzen er lager liggen dan hier over het algemeen. Nadeel is dat je van een foto uit moet gaan dus ik ga alleen voor lage bedragen zodat als het tegen mocht vallen de financieele schade beperkt is. Maar rot dat het zo ging bij hetsteenenhuis joh.

Ik heb goede ervaringen bij de krater in oldeberkoop (www.dekrater.nl) van Tosca Tettero, iemand die zich al heel lang met stenen bezig houdt. Ze schrijft er ook boeken over. Ze zijn volgens mij niet de goedkoopste maar hebben wel degelijk goed materiaal. Heb er eens online een mooie lapis gekocht en paar maanden geleden ben ik er eens naar toe geweest. Dat vind ik persoonlijk wel een aanrader.
pi_28140907
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 17:12 schreef Natalie het volgende:

[..]

Van de geoden? Die wil ik ook zo graag nog eens in huis hebben. Een kennis van m'n moeder had twee prachtige amethisten in de huiskamer staan. Steeds als ik daar was móest ik even kijken. En toen was ik een jaar of 10. Heb al heel lang wat met edelstenen, bedenk ik me nu.

Maar idd, laat me niet op zo'n stenenbeurs los, want daar krijg je me niet meer uit.
Ja, met een tas stenen en boeken enzo
Ik ken die geoden wel ja soms zijn die echt ontzettend groot maar dan onbetaalbaar maar zo mooi. Op zo'n beurs koop ik echt alles wat los en vast zit. Zou binnenkort best wel weer eens naar zo'n beurs willen maar heb geen idee of die binnenkort gehouden worden. Ik heb ook heel lang wat met stenen. Vroeger pakte ik altijd de mooiste kiezels uit het grind en stopte ik stenen in mijn zak. Het begon echt toen je bij het tanken steentjes kreeg, is echt heel lang geleden en ik heb nu inmiddels een behoorlijke collectie. Laatste wat ik gekocht heb is een apophyllietkluster in een prachtige mintgroene kleur met van die vierkante doorzichtige zuiltjes, heel erg mooi. Gaat mij nooit vervelen dit.
pi_30228106
Even een kickje.

Heb gister een steentje laten pendelen. Werd weer eens tijd vond ik, mijn oude viel al 2x van mijn nek en die heb ik dus eerst voor de zekerheid laten pendelen en uitgewerkt. Iig, wil het dat er bertrandiet uit kwam. Maar die hadden ze niet meer. Dus gingen we voor de eventuele 2e keuze, maar er kwam weer heftig bertrandiet uit. De vrouw: 'nee, hij wil dat je hem neemt'. Ze belt me als ze hem binnenkrijgen.

Maar ik ben gaan zoeken op internet, doe ik altijd even dan, vind ik leuk en interessant en je doet er nog wat kennis mee op. Maar geen info te vinden over de Bertrandiet.

Mijn vraag nu dus: wie weet er wat van af, kent de bertrandiet en/of heeft misschien een edelstenen of ander boek waar hij wel in staat. Ben nu toch wel nieuwsgierig geworden namelijk.

Overigens heb ik ook een bergkristal gekocht, klein stukje (niet duur) en op mijn dressoir gelegd (en een zoutlamp, 2 feng-shui boeken, waren toevallig als enige in de aanbieding ook nog + één ervan een boek van Lillian Too die ik wou/zocht en een draakje. Ben weer lekker bezig geweest dus , maar die dingen had ik al in mijn hoofd).

[ Bericht 0% gewijzigd door sweetgirly op 03-09-2005 13:39:00 ]
  zaterdag 3 september 2005 @ 13:48:29 #111
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_30228478
Ik kreeg onlangs op mijn verjaardag een mooie hanger van toermalijnkwarts.
Hartstikke leuk!

Draag 'm ook geregeld.
pi_30230440
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 13:30 schreef sweetgirly het volgende:
Mijn vraag nu dus: wie weet er wat van af, kent de bertrandiet en/of heeft misschien een edelstenen of ander boek waar hij wel in staat. Ben nu toch wel nieuwsgierig geworden namelijk.
Tiffany Stone (Opalized Fluorite, Opal Fluorite, Bertrandite, Ice Cream Opalite, Purple Opal)
Tiffany Stone (aka Opalized Fluorite, Opal Fluorite, Bertrandite, Ice Cream Opalite, Purple Opal) is a highly energetic but subtle stone. Psychically it helps with communication and interpretation of psychically received information of all kinds, including telepathic, channeled, clairaudience, clairvoyance, and others. Energetically it is excellent for removing energy blockages of the meridians and chakras. Tiffany Stone is helpful emotionally by assisting transitions during changes of all kinds, engendering persistence and emotional strength, and verbalizing hidden or secret feelings. Tiffany Stone is also beneficial for business and business success. Physically, Tiffany Stone boosts the sex drive and can enhance sexual experience, and is an all-around healing stone. Tiffany Stone is associated primarily with the third eye chakra.

http://www.crystalsandjewelry.com/metaphysical_healing/t.html

(zoeken op de engelse term scheelt vaak een hoop. probeer es 'healing bertrandite' bv )
pi_30231914
quote:
[b]Op zaterdag 3 september 2005 15:10 schreef iteejer het volgende:[/b

(zoeken op de engelse term scheelt vaak een hoop. probeer es 'healing bertrandite' bv )
Bedankt Iteejer!

Daar had ik niet aan gedacht eigenlijk, Bertrandite, tuurlijk, wat stom.
En idd, nu vind ik veel meer. Beryllium Opal wordt het geloof ik ook wel genoemd (stond Beryllium Opal or Bertrandite), kwam ik tegen en nog meer namen idd, die jij al tussen haakjes had. Schijnt overigens een mineraal te zijn als ik het goed heb, de mineralogist Bertrand of iets dergelijks heeft hem ontdekt (wikipedia).

Wat ik ook wel grappig vind, is dat het de steen van de Pisces, Capricorn en Aquarius is. En laat ik één ervan nou als sterrenbeeld hebben, de ander mijn ascendant en één staat mijn venus in.

Apart steentje iig als ik het zo lees allemaal. Komt ook niet zoveel voor leek wel, misschien hadden ze hem daarom niet. Ben overigens wel weer toe aan een nieuw steentje of de Bertrandite. Kan niet wachten of die steen niet op mij, dat kan ook .
pi_30231984
Wat leuk sweetgirly, ik hoop dat je de steen volgende week kan ophalen !

Klinkt als een perfect match
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_30232058
ik heb een suikerklontje om me nek hangen
werkt perfect ( nog nooit een ongeluk gehad of iets dergelijks )
alleen moet ik na de koffie een nieuw klontje om me nek hangen
pies on joe toe
pi_30232120
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 16:13 schreef Mirage het volgende:
Wat leuk sweetgirly, ik hoop dat je de steen volgende week kan ophalen !

Klinkt als een perfect match
Dank je
Ik (hoop het) ook, voel mezelf zo kaal nu enzo.
Nee serieus, ben er echt aan toe geloof ik (weer), nieuwe maan ook nog, voelde het al.
Bertrandite gaat me helpen , maybe . Heb ik wel nodig, voel(de) ik ook ergens al waarschijnlijk. Naja, kwam er niet voor niets uit, I presume.

Stoomversnelling(en) enzo of ofzo
pi_30592348
Ik heb hem hoor .
Al een paar daagjes (om). En tja, die stroomversnellingen, toen ik dat teruglas, had ik zoiets van 'wat kan je weer overdrijven'. Nu denk ik, nee, ik voelde het toch al aan, kennelijk en misschien.

Al klinkt dit ook weer zo, niks aan het handje.
Behalve het gevoel dan enzo (maar daar heb ik een mooi topic voor gemaakt ).

Doe bijv. telemarketing en vandaag vulde ik al voordat iemand goed en wel al gezegd had wie hij/zij was, * geen interesse in. Scheelt wel veel tijd en woorden en ik doe het werk al jaren, kennelijk heb ik er gevoel voor .

Nu nog even beter de balans voor mezelf opmaken in dingen die me (kunnen) raken enzo.
Steentje, kom op! Help me daarbij . Samen zullen we het moeten doen.

Aangezien ik er alleen nu een beetje moe van word.
  donderdag 15 september 2005 @ 18:00:32 #118
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30608769
foto's !?!?!

persoonlijk twijfel ik nog steeds over de werking van de stenen en of ze echt helpen. ik voel de energie door me aderen stromen zodra ik ze vasthoudt, maar of ze werken...weet het niet. voel me niet anders of zo na een tijdje.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  zondag 6 november 2005 @ 11:58:49 #119
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_32019398
Vorige week heb ik weer wat trommelstenen ingeslagen. Ben helemaal in een 'Amethist-bui', dus heb me op dat vlak even uitgeleefd.

Intussen met een twee Amethisten, een Amethist Kwarts, een Ametrien en een hanger met Amethist rijker. Ben gek op die prachtige diepe paarse kleur. Heb ook al tijden zo'n steen bij de pc liggen.

Echt een van m'n favorieten.
pi_32078067
Heb ook wel eens een amethist gekocht uit nieuwsgierigheid of het werkt. Ik heb er nooit wat van gemerkt. Heb m zelfs onder mn hoofdkussen gehad want je zou er extra van gaan dromen .Niets gebeurd dus. Ik geloof er niet hard genoeg in denk ik. Ik dacht toen ik hem kocht als ie niet werk heb ik in ieder geval een mooie steen. Het was een mooie steen (ben m nu kwijt)
100% Funk
  dinsdag 8 november 2005 @ 09:56:59 #121
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_32080767
Volgens mij ga je er ook niet meer van dromen, maar zou het dromen helpen verhelderen en zou je er beter van gaan slapen.
Wat 't ook is: 't is inderdaad een mooie steen. Ik houd van die kleur, die manier waarop ie groeit, die lagen die je echt ziet.

Behalve dat ik 'm mooi vindt, weet ik niet eens waarom ik zo naar die steen wordt toegetrokken.. Ze zeggen dat je een steen op gevoel moet kopen, en dan kom ik toch echt steeds weer bij die amethist terecht.
pi_33738818
Weer even een wat kinderlijke post van mij

Heb sinds afgelopen vrijdag een nieuw edelsteentje.
Weer laten pendelen, eerst de andere (oude), was op. En er kwam bergkristal uit.
En dit keer, ze kwakte het doosje vol met bergkristalletjes voor mijn neus, zelf in 1x uitgezocht ipv ook laten pendelen welke (deed ik meestal tussen een stuk of drie).

Het is een mooi kleintje, en langwerpig, wat ik erg mooi vind en (iig nu) bij mij vind passen.
Waarom weet ik ook niet, maar pakte hem dus in 1x keer.

Dit stond er op het bijgekregen briefje:

Tegen aardstralen
Geeft kracht en energie
Werkt versterkend
Versterkt de rug
Reinigt lichaam en geest
Tegen alle soorten pijn
Bevordert het helder denken
Tegen wagenziekte

En hoort bij de kruinchakra

pi_33739489
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 19:08 schreef sweetgirly het volgende:
Weer even een wat kinderlijke post van mij

Heb sinds afgelopen vrijdag een nieuw edelsteentje.
Weer laten pendelen, eerst de andere (oude), was op. En er kwam bergkristal uit.
En dit keer, ze kwakte het doosje vol met bergkristalletjes voor mijn neus, zelf in 1x uitgezocht ipv ook laten pendelen welke (deed ik meestal tussen een stuk of drie).

Het is een mooi kleintje, en langwerpig, wat ik erg mooi vind en (iig nu) bij mij vind passen.
Waarom weet ik ook niet, maar pakte hem dus in 1x keer.

Dit stond er op het bijgekregen briefje:

Tegen aardstralen
Geeft kracht en energie
Werkt versterkend
Versterkt de rug
Reinigt lichaam en geest
Tegen alle soorten pijn
Bevordert het helder denken
Tegen wagenziekte

En hoort bij de kruinchakra

En jij bent weer wat geld lichter. Scheelt, kristallen zijn niet zo duur.
pi_33744396
Ik zat hier even door te leven en las het stukje van Het Steenen Huis, maar ik heb juist een zeer goed
gevoel daar bij.

Ik woon dicht in de buurt van z'n winkel en kom er vrij regelmatig in zijn winkel en bestel ook via het internet.
altijd goede kwaliteit en vriendelijk.
Ok het duurt soms wel even maar dat komt omdat die het vaak druk heeft, wat die mij vertelde.

Maar 't beste van het steenen huis is dat het super goedkoop is!
pi_33747562
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 19:25 schreef Integrity het volgende:

En jij bent weer wat geld lichter. Scheelt, kristallen zijn niet zo duur.
Daarom voor die 3,40 draai ik mijn knip niet om (alhoewel , moet hem wel omdraaien)

Maar het is natuurlijk dat ik er wat in zie, anders had ik het niet gekocht/gedaan. Plus, mooi sieraadje ipv dat sommige mensen honderden euro's aan kettingen uitgeven. En je loopt met iets waar niet iedereen mee loopt, das ook nog eens grappig (al blijft voor mij het belangrijkste de effecten die ik zelf kan bemerken, of dat nou door het edelsteentje komt of niet). Dus dat weinige geld zo eens in de 4, soms nog langer, maanden, moet er een gevoel bij hebben, vind ik idd niet erg .

Sowieso vind ik kristallen, ook die grotere, erg mooi.
Maar die zijn soms wel wat duur, maar anders, had ik er zeker meer gehad .
Ja hoor. Voor nu ben ik (ook) tevreden met mijn edelsteentje.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')