Het kan ook bijna niet anders want die grondwet is helemaal niet sexy of spannend en feitelijk ook niet zo enorm belangrijk. NIet in de zin van ja of nee. Het zou er over moeten gaan welke aspecten uit de grondwet dan anders zouden moeten maar dat is allemaal veel te ingewikkeld. Ook voor mezelf hoor - ik vind referenda geen geschikt middel om politiek mee te bedrijven.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat denken mensen dus wel, die willen het kabinet een hak zetten en stemmen 'nee'. Zo zijn er nog wel meer dingen waardoor ik het eens ben met SCH dat dit referendum inmiddels gaat over vanalles en nog wat, behalve over die grondwet.
Dat komt ook wel door beide kampen moet ik zeggen. De tegenstanders blijven populistisch zeuren over van allerlei irrelevante zaken, zoals Wilders en Marijnissen over de dure euro en Turkije, terwijl de voorstanders spotjes maken met de Holocaust erin.
Ik ook niet. Op lokaal niveau misschien nog wel, maar landelijk zeker niet.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Het kan ook bijna niet anders want die grondwet is helemaal niet sexy of spannend en feitelijk ook niet zo enorm belangrijk. NIet in de zin van ja of nee. Het zou er over moeten gaan welke aspecten uit de grondwet dan anders zouden moeten maar dat is allemaal veel te ingewikkeld. Ook voor mezelf hoor - ik vind referenda geen geschikt middel om politiek mee te bedrijven.
Ik wil inderdaad drie opties op mijn biljet:quote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:09 schreef appelsientje het volgende:
Ik ben tegen Referendum.. kan dat ook ??
Zo ver zou ik niet willen gaan, maar voor dit item is een referendum niet geschikt inderdaad. Maar ik ga wel stemmen, die grondwet mag er van mij best komen omdat er dan eindelijk eens wat afspraken over Europa op papier staan.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Het kan ook bijna niet anders want die grondwet is helemaal niet sexy of spannend en feitelijk ook niet zo enorm belangrijk. NIet in de zin van ja of nee. Het zou er over moeten gaan welke aspecten uit de grondwet dan anders zouden moeten maar dat is allemaal veel te ingewikkeld. Ook voor mezelf hoor - ik vind referenda geen geschikt middel om politiek mee te bedrijven.
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:41 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ik wil inderdaad drie opties op mijn biljet:
- Ja
- Nee
- Rot op met je referendum!
"- Nederland levert procentueel zetels in;" - kan ik zo even niet terugvinden maar is wel degelijk waar, nieuwe structuur zorgt per saldo voor minder macht in Europa voor Nederland.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Welke bladzijde?
Ik vind dat een nogal paranoia en negatieve gedachtengang.
Het staat er niet in. Logisch, want het heeft niets met de grondwet te maken.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:42 schreef Spideyman het volgende:
[..]
"- Nederland levert procentueel zetels in;" - kan ik zo even niet terugvinden maar is wel degelijk waar, nieuwe structuur zorgt per saldo voor minder macht in Europa voor Nederland.
Heb jij een speciaal SP-boekje?quote:"- Europese wetgeving zal in meer gevallen de Nederlandse overtroeven (softdrugs beleid op de helling);" bladzijde 6
Natuurlijk niet, maar die dingen kunnen wij toch niet veraneren. Er worden voor veel dingen gezamelijk afspraken gemaakt. En als het Nederland VS. Frankrijk, Spanje en Duitsland is : wie denk je dat er dan 'wint'?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Wel degelijk ja. Misschien houdt voor jou de wereld op bij de landsgrenzen maar voor mij niet.
Dan legt Nederland het af, met of zonder grondwet. Een beetje logisch ook lijkt me dat Frankrijk, Spanje en Duitsland meer te vertellen hebben dan Nederland.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:47 schreef fransie102 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar die dingen kunnen wij toch niet veraneren. Er worden voor veel dingen gezamelijk afspraken gemaakt. En als het Nederland VS. Frankrijk, Spanje en Duitsland is : wie denk je dat er dan 'wint'?
Nee, niet zonder grondwet. Want nu hebben andere landen niets te zeggen over b.v. abortus in Nederland. Met die grondwet zal zoiets meer gezamelijk bepaald worden.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dan legt Nederland het af, met of zonder grondwet.
Duh, maar die landen lopen met veel dingen achter in vergelijking met Nederland. Als wij ons aan die landen aan gaan passen gaan we terug in de tijd.quote:Een beetje logisch ook lijkt me dat Frankrijk, Spanje en Duitsland meer te vertellen hebben dan Nederland.
Hoezo winnen? Zijn dat onze vijanden dan?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:47 schreef fransie102 het volgende:
En als het Nederland VS. Frankrijk, Spanje en Duitsland is : wie denk je dat er dan 'wint'?
Noem er eens een paar op?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:48 schreef Suijk het volgende:
Wat wil je 'winnen' dan?
Wij hebben gewoon onze eigen regering met eigen wetten en regels. De grondwet heeft, zoals het woord zegt, grondbeginselen die voor ieder land gelden.
Niet alle Nederlandse wetten worden in de Noordzee geloosd hoor. Een grondwet is meer een papier waarop grondbeginselen zijn vastgelegd en waarin Europese afspraken zijn gemaakt. Nederland behoudt gewoon haar eigen grondwet, waarin bepaalde landen wat anders geregeld zijn dan dat in Spanje of Griekenland is geregeld.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:51 schreef fransie102 het volgende:
[..]
Nee, niet zonder grondwet. Want nu hebben andere landen niets te zeggen over b.v. abortus in Nederland. Met die grondwet zal zoiets meer gezamelijk bepaald worden.
[..]
Als die landen zich aan gaan passen in Nederland zal ook daar het morele verval opduiken.quote:Duh, maar die landen lopen met veel dingen achter in vergelijking met Nederland. Als wij ons aan die landen aan gaan passen gaan we terug in de tijd.
Wat is er nu precies zo erg dan?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:53 schreef fransie102 het volgende:
Overigens is een masaal 'nee' nog geen directe oplossing maar het is enkel voorkomen dat het erger wordt dan nu.
Vastleggingen over de Europese Raad, bevoegdheden van de verschillende instellingen, instrumenten voor goedkeuringen van bepaalde wetten, verschillende beleidsvormen, mogelijkheden m.b.t. extern beleid. Dat soort dingen. Geen asielzoekers, geen turkije, geen coffeeshops.quote:
Duitsland netto: 61.8 per hoofdquote:
Dat heeft echt helemaal niets met de grondwet te maken. NIETS!quote:Op zaterdag 21 mei 2005 15:05 schreef fransie102 het volgende:
[..]
Duitsland netto: 61.8 per hoofd
UK netto: 49.2 per hoofd
Italie netto: 50.6 per hoofd
NL netto: 136.75 per hoofd
Fr netto: 37,- per hoofd
Zw netto: 83,- per hoofd
Be netto: 25.6 per hoofd.
NL als Barosso z'n zin krijgt : 199.25 per hoofd
Hoe gaat dat precies veranderen als we tegen die grondwet stemmen?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 15:05 schreef fransie102 het volgende:
[..]
Duitsland netto: 61.8 per hoofd
UK netto: 49.2 per hoofd
Italie netto: 50.6 per hoofd
NL netto: 136.75 per hoofd
Fr netto: 37,- per hoofd
Zw netto: 83,- per hoofd
Be netto: 25.6 per hoofd.
NL als Barosso z'n zin krijgt : 199.25 per hoofd
Als ze wat over onze coffeeshops te zeggen hebben, dan kunnen ze ook andere dingen gaan bepalen. Homo-huwelijk weer afschaffen, abortus en euthanasie weer verboden maken, etc.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 14:58 schreef Suijk het volgende:
[..]
Vastleggingen over de Europese Raad, bevoegdheden van de verschillende instellingen, instrumenten voor goedkeuringen van bepaalde wetten, verschillende beleidsvormen, mogelijkheden m.b.t. extern beleid. Dat soort dingen. Geen asielzoekers, geen turkije, geen coffeeshops.
Niet. Maar zolang 'samenwerken' betekend dat Nederland kei en keihard genaaid wordt, dan hoeft die samenwerking van mij niet.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 15:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Hoe gaat dat precies veranderen als we tegen die grondwet stemmen?
Ik weet niet waar jij die spoken allemaal vandaan haalt hoor.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 15:11 schreef fransie102 het volgende:
[..]
Als ze wat over onze coffeeshops te zeggen hebben, dan kunnen ze ook andere dingen gaan bepalen. Homo-huwelijk weer afschaffen, abortus en euthanasie weer verboden maken, etc.
Dus die netto betaling per capita is niet relevant in dit referendum.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 15:12 schreef fransie102 het volgende:
[..]
Niet. Maar zolang 'samenwerken' betekend dat Nederland kei en keihard genaaid wordt, dan hoeft die samenwerking van mij niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |