abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 oktober 2001 @ 15:47:51 #26
15288 _Beertje_
Heb JIJ je land al verraden ?
pi_1906986
Tja, dan verschillen we daarin van mening. Jij noemt het nederlanders van allochtone oorsprong; ik noem het nog steeds een buitenlander. En het argument dat nederlanders van origine ook ergens anders vandaan komen gaat imo niet op : zij kwamen niet in een vreemde cultuur terecht, maar hebben zelf van scratch alles opgebouwd.

Ook het zogenaamde 'mengen' is tegen mijn principes. Het verrijken c.q. verbreden van mijn cultuur en persoonlijke horizon kan ik ook zonder. Een 'gemengd' kind vind ik nou niet echt nederlands. Vroeger was het een blaam op de familienaam, en eigenlijk vind ik dat dat nog steeds zo is. Racistisch ? In jullie ogen misschien.

Wat ik racistisch vind is als een asielzoeker hier wordt opgevangen en vervolgens klaagt dat hij een of andere jankzender niet kan ontvangen op zijn gesponsorde tv. Of als hier iemand zich inschrijft voor een woning en te horen krijgt dat het huis is gereserveerd voor 'ethnische minderheden'. Ik wil ook wel een gesponsorde TV, een huis met subsidie, een voorrangsregeling als ik een eigen zaak wil starten en premies als ik mensen uit mijn eigen land in dienst neem. Maar nee, mensen die écht nederlander zijn moeten het allemaal zelf maar redden, en het liefst ook nog wat extra betalen voor degenen die komen profiteren van wat er hier in de afgelopen eeuwen hebben opgebouwd.

De nederlandse politiek is al jaren bezig met het weggeven van ons land, en iedereen kijkt toe zonder commentaar, want als je daar commentaar op levert ben je racist.

If I swallow anything evil, put your finger down my throat
pi_1907662
quote:
Op maandag 15 oktober 2001 15:47 schreef _Beertje_ het volgende:
Tja, dan verschillen we daarin van mening. Jij noemt het nederlanders van allochtone oorsprong; ik noem het nog steeds een buitenlander. En het argument dat nederlanders van origine ook ergens anders vandaan komen gaat imo niet op : zij kwamen niet in een vreemde cultuur terecht, maar hebben zelf van scratch alles opgebouwd.

Ook het zogenaamde 'mengen' is tegen mijn principes. Het verrijken c.q. verbreden van mijn cultuur en persoonlijke horizon kan ik ook zonder. Een 'gemengd' kind vind ik nou niet echt nederlands. Vroeger was het een blaam op de familienaam, en eigenlijk vind ik dat dat nog steeds zo is. Racistisch ? In jullie ogen misschien.

Wat ik racistisch vind is als een asielzoeker hier wordt opgevangen en vervolgens klaagt dat hij een of andere jankzender niet kan ontvangen op zijn gesponsorde tv. Of als hier iemand zich inschrijft voor een woning en te horen krijgt dat het huis is gereserveerd voor 'ethnische minderheden'. Ik wil ook wel een gesponsorde TV, een huis met subsidie, een voorrangsregeling als ik een eigen zaak wil starten en premies als ik mensen uit mijn eigen land in dienst neem. Maar nee, mensen die écht nederlander zijn moeten het allemaal zelf maar redden, en het liefst ook nog wat extra betalen voor degenen die komen profiteren van wat er hier in de afgelopen eeuwen hebben opgebouwd.

De nederlandse politiek is al jaren bezig met het weggeven van ons land, en iedereen kijkt toe zonder commentaar, want als je daar commentaar op levert ben je racist.

Een gemengd kind een blaam op de familienaam? Gedverdemme, ik krijg er een vieze smaak van in mijn mond dat er nog mensen zijn die zo denken.

maar verder: er zijn zat allochtonen die hard werken en zat nederlanders die op hun luie krent een uitkering lopen te trekken. Die tweedeling van jou snijdt wat mij betreft dus geen hout.

Ten tweede heb ik nooit het argument gebruikt dat Nederlanders ook ergens anders vandaan komen, dus waarom je dat aanhaalt weet ik niet.

Ten derde vind ik het inderdaad kortzichtig en racistisch om iemand te beoordelen op zijn afkomst. Een allochtoon is voor jou iemand die zeikt omdat hij een of andere jankzender niet op zijn gesponsorde televisie krijgt. Voor mij is een allochtoon gewoon iemand die ergens anders vandaan komt. Als die persoon hard werkt en goed integreert heb ik geen enkel probleem met het feit dat diegene hier komt wonen. Als diegene zich niet goed gedraagt, dan zal ik dat zeker veroordelen, maar ik probeer om andere allochtonen daar niet op te beoordelen. Ik wil per slot van rekening ook niet afgerekend worden op het gedrag van sommige andere Nederlanders.

Ten vierde zou ik jou wel eens horen praten als de situatie andersom is. Als jij een vluchteling of asielzoeker zou zijn die misschien niet te vreten heeft of wiens leven gevaar loopt. Wat zou jouw reactie zijn op dit soort taal als je dan aanklopte bij een ander land voor hulp.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_1908567
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2001 23:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

De meeste nederlanders krijgen 1 of hoogstens 2 kinderen, steeds meer kiezen ervoor kinderloos te blijven. Het is een gegeven dat de allochtone bevolking veel harder groeit dan de autochtone(n.b. zonder allochtonen zou de nederlandse bevolking zelfs afnemen). Niet dat ik dit persé toejuich overigens, maar het is wel een feit, zoek de cijfers maar op.

Ongeveer 5% van de bevolking van Nederland is Islamitisch. Het is ook een feit dat bij toename van welvaart het aantal kinderen per gezin drastisch daalt (wereldwijd verschijnsel). We kijken dus aan tegen een zo lange termijn voor het verschijnsel waar jij het over hebt zich zou kunnen voordoen, dat het geen zin heeft daar voorspellingen over te doen.
pi_1908684
quote:
Op maandag 15 oktober 2001 14:39 schreef _Beertje_ het volgende:
[...] dat we al die ellende zelf naar binnengehaald hebben (mij is niets gevraagd).
Ik weet niet of je al stemrecht hebt (aan je reactie te zien ben je nog niet echt ontwikkeld), maar mocht je het wel hebben, dan is jou wel wat gevraagd. Dat is het principe van de democratie die we hier in nederland hebben. Je stemt op een partij die jouw belangen behartigt.

Overigens je andere post : het gaat hier om mensen die gebruik maken van de regelgeving zoals wij die zelf hebben opgesteld (de door ons gekozen partijen). Als je het daar niet mee eens bent dan moet je de volgende keer op een andere partij stemmen!

(en mocht je nog geen stemrecht hebben: laat het dan maar aan de grote mensen over, jouw tijd komt nog wel).

maandag 15 oktober 2001 @ 19:15:36 #30
909 Num
Núm dus!
pi_1909258
Eigenlijk zou de titel van dit topic beter: grote steden straks islamitisch! kunnen zijn. Dan zou ik er nog iets van kunnen begrijpen. Ik vind het zelf in ieder geval een zorgwekkende ontwikkeling. Maar ik zou echt niet weten wat je eraan kan doen.
  dinsdag 16 oktober 2001 @ 02:33:15 #31
15288 _Beertje_
pi_1913507
Ripley :

- Er zijn meerdere volkeren op de aardbol die merendeels dezelfde mening hebben als ik aangaande het 'mengen' (raar woord hiervoor, eigenlijk). Als je daar ook een enge smaak van krijgt zul je wel een flinke rol pepermunt moeten meezeulen. Maar als ìk het zeg mag het niet ?

- Inderdaad, er zijn ook zat nederlanders die de profiteur uithangen. Als ik morgen (straks) zin en tijd heb zal ik wat verhoudingen op tafel toveren. Wat was dat ook weer met dat rapport dat niet gepubliceerd mocht worden omdat de cijfers een te negatief beeld van allochtonen gaven ? Volgens mij had dat betrekking op de hoge arbeidsongeschiktheid.

- Je stelt zelf al : 'als deze persoon goed integreert...' Dat is toch het hele punt! Ben je de laatste tijd al eens in een van de grote steden geweest? Ach ja, de criminaliteit onder allochtonen is natuurlijk onze eigen schuld, omdat we ze geen kans geven...

- Wat zou mijn reactie zijn als ik me in die situatie bevond ? Ik zou verschrikkelijk dankbaar zijn dat mij zo'n kans geboden zou worden; iets wat ik hier slechts zelden zie. Wat ik niet zou doen is klagen. Beetje ondankbaar, vind je niet ?

Pjederdy :

Ja hoor, ik mag stemmen. Al best lang zelfs, en daar hoef ik niemand voor af te katten. Maar bij mij is de illusie dat de grote woorden, die de bestaande partijen voor de verkiezingen volmondig spuien, nog enigszins hun kracht hebben behouden zodra ze daadwerkelijk in de politiek belanden al jaren geleden als sneeuw voor de zon vertrokken. Je door leugens laten verleiden is een vorm van naïeviteit. Bovendien komt men er nu eindelijk achter dat de regelgeving zoals deze er nu ligt hevig aan verandering toe is. Of is het je niet opgevallen dat dit een 'hot item' is in de politiek? De (publieke) erkenning van het vreemdelingenprobleem door het volk leidt weer tot veel zieltjeswinnerij en huichelarij onder de grote partijen.

Dit terzijde, is door de 'ons kent ons'-mentaliteit van de upper-class onze democratie ook niet meer wat het geweest is.

Oh ja... laat volgende keer je opmerkingen als 'aan je reactie te zien' en 'laat het dan maar aan de grote mensen over' lekker achterwege. Of verhul je je eigen onzekerheid met patroniserende woorden?

pi_1913529
Allemaal mooi en aardig, maar wat is jou oplossing dan ?
pi_1915316
Als ik dat zo lees, dan vindt ik dit best allemaal eng om te zien.

Er zijn zelfs mensen die willen verkassen, ik zelf denk zo ook. Maar dan krijgen de buitenlanders hier gewoon de overhand.

Ik moet zeggen dat nederland veel te zwakjes heeft opgetreden tegen de " zogenaamde vluchtelingen " die hier alleen maar kwamen omdat het hier economisch zo veel beter is. (De regering is hier ook zelf schuldig aan door de zogenaamde gastarbeiders hier naar toe te halen)

Maar het wordt hun hier ook zo eenvoudig gemaakt door redelijk makkelijk een verblijfsvergunning te krijgen, ze krijgen allemaal direct een uitkering. En door de islamitische scholen krijg je het probleem dat ze nooit voor 100% kunnen integreren met de nederlandse bevolking.

Maar je krijgt gewoon het idee hier in nederland als belasting betaler dat al het geld opgaat aan de buitenlanders (mede door uitkeringen). En kijk gewoon eens wat er hier nog allemaal te verbeteren valt: Ouderenzorg, infrastructuur enz. En waar ik me het meest aan erger is dat als een "nederlands" persoon ontslagen wordt en hij heeft altijd voor zijn pensioen betaald, dat hij dan nog wordt gedwongen om te gaan soliciteren. Ze gaan gewoon zover dat mensen dan ook maar voldoening moeten hebben aan een mindere baan.

Conclusie: Nederland is veel te vroeg begonnen met het binnen halen van verschillende culturen, er is geen of slechte controle geweest en daardoor zijn er nu veel te veel (onnodige) buitenlanders in dit land. Hierdoor is er ook extra veel criminaliteit in dit land (meer als 80% van de gedetineerde is van buitenlandse afkomst). En wij als nederlanders moeten nu de last dragen.

grtz, Moi

dinsdag 16 oktober 2001 @ 15:45:26 #34
15288 _Beertje_
pi_1917432
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 02:42 schreef gelly het volgende:
Allemaal mooi en aardig, maar wat is jouw oplossing dan ?
Dat is een goede vraag, en eerlijk gezegd niet één die ik verwacht had in dit forum. Ik zal proberen hem -voorzichtig- te bantwoorden. Maar allereerst ben ik nog een antwoord verschuldigd aan Ripley :

Ombudsman, 25 november 2000. Vice premier Jorritsman kondigt harde maatregelen aan om het aantal allochtonen met een uitkering terug te dringen. Volgens dit bericht heeft ruim 60 procent van de oudere Turken en Marokkanen een uitkering. Voor de Nederlandse mannen geldt dat 22 procent een uitkering geniet.

CBS Persbericht, 24 augustus 2001. Eind 1999 ontvingen anderhalf miljoen mensen in Nederland een bijstands-,
werkloosheids- of arbeidsongeschiktheidsuitkering. Dit betekent dat een op de zeven mensen in de leeftijdsgroep van 15-64 jaar een uitkering heeft. Niet-westerse allochtonen hebben ongeveer tweemaal zo vaak een uitkering als autochtonen. Het verschil kan vrijwel geheel worden toegeschreven aan bijstandsuitkeringen.

Ripley, ik hoop dat dit een bevredigend antwoord is, al zullen het naar alle waarschijnlijkheid niet de woorden zijn waarop je gehoopt had. Deze cijfers zijn natuurlijk niet echt recent, maar aangezien het jaarlijks verloop ervan procentueel bijna verwaarloosbaar is, zijn ze concreet genoeg om te vermelden.

Gelly :

In de eerste plaats is het noodzakelijk mensensmokkel hard aan te pakken. De vluchtelingen die op deze manier nederland binnenkomen zijn in veel gevallen volledig afhankelijk van hun 'achterban' hier in nederland: vaak (verre) familie, of andere, hier reeds gevestigde, landgenoten. Hierdoor worden zij aan het zicht onttrokken en bemoeilijkt dit natuurlijk het integratieproces - mits zij uberhaupt in aanmerking komen voor asiel. Om nog maar niet te spreken van vluchtelingen die niet op een dergelijke steun kunnen rekenen : deze vallen vrijwel direct ten prooi aan de criminaliteit, zij het door (externe) ronselaars, zij het door de mensensmokkelaars zelf. Vreemd is overigens dat mensensmokkel pas eind 1993 als strafbaar feit is erkend, hoewel ook toen al bekend was dat deze praktijken vaak gepaard gingen met de handel in verdovende middelen en mensenhandel (lees: vrouwenhandel en (gedwongen) prostitutie). Inmiddels worden er in nederland naar verhouding al vaak forse straffen opgelegd, maar ondanks de uitlatingen van premier Kok dat op Europees niveau een effectievere aanpak gewenst is, komt een internationale opsporing van dergelijke delicten vooralsnog traag tot stand. Een hogere strafmaat is van weinig invloed zolang de pakkans gering is.

Een zogeheten transit-land (een land dat door illegalen als doorreis-land wordt gebruikt) zou verantwoordelijk gehouden moeten worden voor de herkomst van de vluchteling: iemand die illegaal via bijvoorbeeld Duitsland ons land binnen probeert te komen, zou weer naar duitsland uitgeleverd moeten worden. Op die manier stel je ieder land verantwoordelijk voor zijn eigen (falende) grensbewaking. Veel vluchtelingen waarvan justitie niet nu weet wat ze aan moet komen uiteindelijk op straat -en dus in de illegaliteit- terecht. Hierbij zou een internationale database van asielzoekers overigens niet misstaan.
En als dat betekent dat je vanuit Nederland niet meer zonder paspoort naar België of Duitsland zou kunnen gaan : het zij zo.

In Nederland kennen wij sinds 1998 de 'Wet Inburgering Nieuwkomers'. Deze wet verplicht buitenlanders die naar nederland komen een inburgeringsprogramma te volgen. Op zich een goed initiatief. Helaas is de oriëntatie er nogal individueel; aan bijvoorbeeld opvoeding wordt veel te weinig aandacht geschonken, terwijl dat juist één van de pilaren van het nederlands gedachtengoed is. Het resultaat is dat kinderen van buitenlandse komaf tussen twee werelden in leven : enerzijds school, waar zij min of meer worden gedwongen zich een nederlands leven aan te meten, anderzijds de thuisomgeving, welke in bijna alle gevallen toch terugvalt op de eigen taal en gewoontes. Een intensievere cursus, waar meer nadruk zou komen te liggen op de omgang met opvoeding en gewezen wordt op de gevaren die schuilen in slechte integratie zou een oplossing kunnen bieden. Helaas wordt dit ondermijnt door gemakkelijke opname van allochtone jeugd in reeds bestaande criminele groepen landgenoten, wiens financiële succes een grote verleiding is.

Dat brengt mij bij mijn volgende punt : Strenge aanpak van criminaliteit. Het imago van Nederland als overtolerant land komt langzaamaan weer boven drijven. Een 17-jarige tasjesrover straf je niet met 3 dagen cel en/of papierprikken in het park. Uitzetten van deze groepen is niet mogelijk, dus moeten andere mogelijkheden aangeroepen worden om deze praktijken een halt toe te roepen. Men zou jonge criminelen bijvoorbeeld kunnen opleiden om vervolgens voor bepaalde duur verplicht ingezet te worden bij economische en/of agrarische projecten in minder ontwikkelde landen. Zo wordt benadrukt hoe gunstig het is om in nederland te wonen, terwijl daarnaast armoede bij de bron wordt aangepakt: al uit diverse onderzoeken is gebleken dat het opzetten van dergelijke projecten in tweede of derde wereldlanden op lange termijn veelal effectiever is dan bijvoorbeeld voedselhulp.

Tot slot moet de personele bezetting van de IND (Immigratie- en Naturalisatiedienst) fors uitgebreid worden. Nederland krijgt jaarlijks te maken met een groeiende hoeveelheid asielaanvragen, terwijl steeds vaker blijkt dat met de huidige bezetting de IND het werk gewoonweg niet aankan. Naast uitbreiding van het personeelsbestand zou ook het herverdelen van het takenpakket overwogen kunnen worden. Dit is mede de oorzaak van het wegens een vormfout vrijkomen van de recent in Rotterdam van deelname aan een terroristische beweging beschuldigde Algerijn. Dit soort dingen mogen gewoonweg niet gebeuren.

Ik ben me er terdege van bewust dat ook aan mijn visie nogal wat haken en hogen zitten, met name wat betreft internationale overeenkomsten, welke in de regel door bureaucratie vaak pas tot stand komen als het kwaad reeds is geschied. Ik ben derhalve ook geen politicus, noch heb ik enigerlei vorm van publicatieplicht (en zelfs als dit zo was, heb ik toch een vermoeden dat FOK! daar niet onder valt ).

Nederland is - Ben je wakker, arme stakker ?

pi_1917571
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2001 23:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

De meeste nederlanders krijgen 1 of hoogstens 2 kinderen, steeds meer kiezen ervoor kinderloos te blijven. Het is een gegeven dat de allochtone bevolking veel harder groeit dan de autochtone(n.b. zonder allochtonen zou de nederlandse bevolking zelfs afnemen). Niet dat ik dit persé toejuich overigens, maar het is wel een feit, zoek de cijfers maar op.

Dan stel ik voor om preventief te gaan ruimen
  dinsdag 16 oktober 2001 @ 16:04:34 #36
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1917659
Het ruikt hier naar spruitjes... leve de Nederlandsche Driekleur en den Koningin, moge onsch vroome volck van vreemde smetten vrij blijven.

[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 16-10-2001 16:35]

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  dinsdag 16 oktober 2001 @ 17:05:00 #37
15288 _Beertje_
pi_1918061
Beste Zanderrr,

- Ik hou niet van spruitjes. Als er ergens spruitjes worden klaargemaakt, heb ik al gegeten en gedronken.

- Het koningshuis kan mij gestolen worden. 't Vlaggetje mag wel blijven.

Als je verder nog interessante standpunten hebt in deze discussie, sta ik te popelen deze te horen. Als je het hierbij wilt laten wens ik je een smakelijk avondmaal. Met spruitjes, of wat dan ook.

pi_1918153
Ik heb geen hekel aan spruitjes, en ben eigenlijk best wel trots op ons koningshuis. Er moet idd wat gebeuren in nederland.

We verbieden extreem rechts, terwijl extreem links zijn gang kan gaan. Extreem links is net zo gevaarlijk als extreem rechts. Bovendien sluiten we onze ogen helemaal voor extreem linkse groeperingen van buitenlandse afkomst.

Dit komt vooral denk ik omdat we niet begrijpen wat ze eigenlijk zeggen. Citaten uit de Koran (ja sorry maar ik heb nog geen boedhist haat horen prediken) worden aangehaald om een standpunt te geven. Als een SGP lid uit de bijbel haalt dat homo's zullen branden in de hel, wordt hij gelijk door 4 organisaties voor het grecht gedaagt.

Een moslim omroep kan echter gewoon op tv verkondigen dat ongelovigen zullen dienen als brandstof in de hel.

dinsdag 16 oktober 2001 @ 18:03:07 #39
2934 Carin aka Trijntje
Voor wie ik liefheb....
pi_1918326
Wil ik toch even op reageren. Ik kom zelf uit een gezin met negen kinderen!!!! Vader was katholiek en de pastoor kwam destijds echt nog aan huis om vooral tot meer kindertjes te preken......ik heb het dan wel over de vorige eeuw natuurlijk Mijn Marokkaanse buurvrouw komt ook uit een gezin met negen kinderen en was stomverbaasd dat ik uit een groot gezin kwam. Zij wil niet meer dan twee kinderen. Mijn bovenburen (ook Marrokanen) willen ook niet meer dan drie kinderen, mijn Marrokaanse overburen hebben vier kinderen en mijn Turkse overburen hebben ook twee dochters en willen niet meer kinderen. Verder ken ik nog een ander Turks gezin dat ook aan twee dochters genoeg heeft, andere Turkse buren hebben ook vier kinderen. Ik vind dit niet buitensporig veel. De mega grote gezinnen zijn ook bij allochtonen dus niet echt meer in zwang. Natuurlijk groeit de bevolking en echt geloven in al die planbureaus doe ik al lang niet meer. Moet je je voorstellen. Nederland moslim en Willem Alexander en Maxima christelijk
Prijs en zegen de betovering, Want april is mijn verovering...............
  dinsdag 16 oktober 2001 @ 18:14:06 #40
15288 _Beertje_
pi_1918409
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 18:03 schreef Carin aka Trijntje het volgende:
... Mijn Marokkaanse buurvrouw ... Mijn bovenburen (ook Marrokanen) ... mijn Marrokaanse overburen ... mijn Turkse overburen ... een ander Turks gezin ... andere Turkse buren ...
Misschien een rare vraag.... maar waar woon je ?

Hmm laat maar.... staat in je profile

pi_1918924
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 02:33 schreef _Beertje_ het volgende:
Ripley :

- Er zijn meerdere volkeren op de aardbol die merendeels dezelfde mening hebben als ik aangaande het 'mengen' (raar woord hiervoor, eigenlijk). Als je daar ook een enge smaak van krijgt zul je wel een flinke rol pepermunt moeten meezeulen. Maar als ìk het zeg mag het niet ?

Kom op zeg... 'mengen' een blaam voor de familienaam. Dat slaat gewoon helemaal nergens op.
It is much easier to be critical than to be correct.
  dinsdag 16 oktober 2001 @ 22:15:12 #42
15288 _Beertje_
pi_1920903
Toch geldt dit nog op heel veel plaatsen, meneer Aart, en voor veel mensen dichterbij dan zij denken. Ook in Nederland zijn er nog plaatsen waar wordt getreurd als een jarenoude, diepgewortelde familie zijn identiteit verliest.
pi_1925306
quote:
Ripley :

- Inderdaad, er zijn ook zat nederlanders die de profiteur uithangen. Als ik morgen (straks) zin en tijd heb zal ik wat verhoudingen op tafel toveren. Wat was dat ook weer met dat rapport dat niet gepubliceerd mocht worden omdat de cijfers een te negatief beeld van allochtonen gaven ? Volgens mij had dat betrekking op de hoge arbeidsongeschiktheid.

- Je stelt zelf al : 'als deze persoon goed integreert...' Dat is toch het hele punt! Ben je de laatste tijd al eens in een van de grote steden geweest? Ach ja, de criminaliteit onder allochtonen is natuurlijk onze eigen schuld, omdat we ze geen kans geven...

- Wat zou mijn reactie zijn als ik me in die situatie bevond ? Ik zou verschrikkelijk dankbaar zijn dat mij zo'n kans geboden zou worden; iets wat ik hier slechts zelden zie. Wat ik niet zou doen is klagen. Beetje ondankbaar, vind je niet ?

Over grote steden gesproken: ik woon al mijn hele leven in amsterdam. Ik heb in centrum, noord, zuid, buitenveldert en zeeburg gewoond en ga nu verhuizen naar de Pijp. Ik weet dus donderdsgoed wat er speelt in de grote stad. Ik weet ook dondersgoed dat er onder de allochtonen idd probleemgroepen voorkomen. Ik weet echter ook dat ik allochtonen in mijn omgeving zie die hard werken en hun best doen om zo goed mogelijk samen te loeven met Nederlanders. Deze mensen scheer je over dezelfde kam als de mensen die problemen veroorzaken en dat vind ik gewoon onterecht en beledigend voor die mensen.

Verder: het is waar dat er veel meer groepen zijn die negatief denken over het mengen van 'rassen'.Maakt dat het goed? Nee toch zeker. Ook als mensen van andere rassen er zo over denken is het discriminatie. Dat werkt absoluut beide kanten op.

pi_1925465
quote:
-Er zijn meerdere volkeren op de aardbol die merendeels dezelfde mening hebben als ik aangaande het 'mengen' (raar woord hiervoor, eigenlijk). Als je daar ook een enge smaak van krijgt zul je wel een flinke rol pepermunt moeten meezeulen. Maar als ìk het zeg mag het niet ?
Je vroeg dit aan Ripley, maar ik reageer toch ook maar:

Als ik met een leuk meisje van Marokkaanse afkomst wil trouwen (en zij met mij), dan wil ik door niemand daarvan weerhouden worden.
Wat is er precies tegen het 'mengen', zoals jij dat noemt?
Ik zou daar heel graag een antwoord op hebben.

woensdag 17 oktober 2001 @ 12:06:04 #45
17131 ODOL
's Ochtends op z'n b
pi_1926647
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 10:23 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Je vroeg dit aan Ripley, maar ik reageer toch ook maar:

Als ik met een leuk meisje van Marokkaanse afkomst wil trouwen (en zij met mij), dan wil ik door niemand daarvan weerhouden worden.

Dat doen haar vader en broers wel voor je, dat tegenhouden.
quote:
Wat is er precies tegen het 'mengen', zoals jij dat noemt?
Ik zou daar heel graag een antwoord op hebben.
Vraag dat maar aan Marokkaanse families: Die laten hun dochter nooit trouwen met een 'kaffer'.
Stem voor Leefbaar Fok! met als lijsttrekker Witchfynder.
pi_1926855
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 12:06 schreef ODOL het volgende:

[..]

[..]

Vraag dat maar aan Marokkaanse families: Die laten hun dochter nooit trouwen met een 'kaffer'.

Ow, is that right? En hoe komt het dan dan twee van mijn nederlandse neven een marokkaanse vrouw hebben?
pi_1926947
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 12:06 schreef ODOL het volgende:

[..]

[..]

_Beertje_ was ook die mening toegedaan: dus ik vraag het aan hem. Aan een antwoord als "vraag maar aan iemand anders" heb ik niet zo veel.
  woensdag 17 oktober 2001 @ 12:33:43 #48
17131 ODOL
's Ochtends op z'n b
pi_1926971
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 12:24 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ow, is that right? En hoe komt het dan dan twee van mijn nederlandse neven een marokkaanse vrouw hebben?

De uitzondering bevestigd de regel.

Voor het algemeen kan je rustig stellen dat 99% v/d Marokkaanse ouders dit niet toestaat.

Zoek maar eens op Naffer of Magrheb over de heersende regels en meningen hierover

PS. Wel erg toevallig dat twee van je neven een Marokkaanse vrouw hebben!
Geloof er geen balletje van!

woensdag 17 oktober 2001 @ 12:34:59 #49
17131 ODOL
's Ochtends op z'n b
pi_1926981
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 12:31 schreef Halinalle het volgende:

[..]

_Beertje_ was ook die mening toegedaan: dus ik vraag het aan hem. Aan een antwoord als "vraag maar aan iemand anders" heb ik niet zo veel.

Bijna alle Marokkaanse vaders zullen niet toestaan dat hun dochter met een niet-moslim trouwt.
Triest maar waar.
pi_1927020
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 12:24 schreef Ripley het volgende:

[..]

Zijn zij moslim geworden?
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil.[br][br]I don't believe in your god(s).[br][br]The islam is a hype.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')