abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 mei 2005 @ 22:04:41 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_27199995
Ik ben net terug uit Indonesië en ik heb veel moois gezien. Ik ben onder meer op zoek gegaan naar de overblijfselen van de Nederlandse tijd. Ik ben me eerlijk gezegd rot geschrokken. Veel gebouwen zijn totaal niet onderhouden, of vernietigd en andere gebouwen verpauperen of verdwijnen!!

Nederland heeft m.i. de plicht Indonesië te helpen met het restaureren van alle Nederlandse koloniale gebouwen en architectuur. Er is al veel verdwenen, maar er is nog veel te redden!! Dit is een win-win situatie. Voor Indonesië is het goed, omdat juist deze gebouwen en bouwwerken veel touristen aantrekken en vor Nederland is het belangrijk dat een belangrijk stukje van onze geschiedenis en cultuur in de Oost gewaarborgd blijft.

Als voorbeeld post ik hier een foto van mij met op de achtergrond de LAATSTE Nederlandse ophaalbrug in Jakarta. Deze brug is inmiddels voor het publiek gesloten (ivm de toestand) en dreigt zonder onderhoud in het water te storten!! Hier MOET wat aan gedaan worden, dit is in aller belang!! Dit geldt voor veel meer gebouwen en monumenten. Nederland en Indonesi:e moeten hier werk van maken en men kan eens een kijkje nemen in Brazilië waar men veel meer werk heeft gemaakt met het restaureren van dit type erfgoed.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_27200061
Indonesie is nou niet te zeggen erg dol op bemoeienis uit Nederland..
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  vrijdag 20 mei 2005 @ 22:11:21 #3
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_27200232
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 22:06 schreef charon het volgende:
Wij hebben in 1949 al onze prachtige gebouwen en plantages gratis cadeau gedaan aan Indonesië, ik vind een beetje onderhoud dan niet teveel gevraagd. Zeker niet omdat Indonesië hier zelf ivm het tourisme bij is gebaat. Er zijn voorbeelden hoe het wel kan ,zoals o.m. fort Vredebrurg in Djokjakarta (al wordt hier de geschiedenis wel weer behoorlijk verdraaid weergegeven, maar de restauratie isdesalniettemin fraai en het is mede hierdoor een toeristische trekpleister eerste klas) , maar veel is ook in slechte staat, met name in Jakarta en Bandoeng is de situatie alarmerend qua Nederlandse architectuur!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_27201312
In Nederland zelf slopen we al tijden prachtige gebouwen en andere dingen uit het verleden. Daar maakt men zich ook niet echt druk om. Dus waarom zouden we ons bezig houden met dit soort praktijken....helemaal in een land dat niet zit te wachten op onze bemoeienis.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  zondag 29 mei 2005 @ 22:25:05 #5
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_27466180
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 22:06 schreef charon het volgende:
Nee, en ik denk ook niet dat ze aan die bemoeienis herinnerd willen worden.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 29 mei 2005 @ 22:39:32 #6
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_27466725
dat laatste klopt niet. De Indonesiërs zijn trots op hun onafhankelijkheid, dat is waar, maar hebben in 99.9 % van de gevallen geen enkele wrok. Velen zien ook wel dat de mooie Hollandse architectuur van die tijd juist toeristen aantrekt.. Ik hoorde diverse Indonesiërs in Atjeh zeggen dat de enige gebouwen die nog overeind staan de Hollandse koloniale gebouwen zijn, omdat die zo goed gebouwd zijn. Dat het ook anders kan wordt bewezen met Fort Vredeburg in Djokjakarta, dat prachtig gerestaureerd is.

Hoewel in het fort de koloniale geschiedenis nogal verdraaid wordt weergegeven door de overijverige kunstenaars is het toch zeer de moeite van het bezoeken waard!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 29 mei 2005 @ 23:05:41 #7
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_27467642
Wij hebben in 1949 al onze prachtige gebouwen en plantages gratis cadeau gedaan aan Indonesië, ik vind een beetje onderhoud dan teveel gevraagd. Zeker omdat Indonesië hier zelf ivm het tourisme bij is gebaat.

Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')