Na een half jaar in frankrijk geweest te zijn, waar ik regelmatig liftend langs de weg stond en daar doodnormaal is ben ik het in nederland ook eens gaan proberen en met succes!
Liften in Nederland is Cool!
fuck die gasten van de nsAangezien ik werkloos ben nu ik weer terug in NL ben, dacht ik laat ik eens gaan proberen te liften van Hoorn(Nh) naar Groningen, waar ik me vriendin wou verassen
Ik ga toch geen 30 euro betalen voor een retourtje met de ns waar je 4 uur over doet?
Mzzl
Ik mooi kartonnenbordje met uitbereidingsmogelijkheden gemaakt met daarop Groningen en langs de snelweg bij de stoplichten gaan staan. mensen en uit school komende scholieren op de fiets zitten je echt raar aan te kijken haha wtf doet die gast daar nou met zn bordje groningen
Kwartiertje later werd ik al snel meegenomen door een bouwvakkersbus met 2 gasten die net uit hun werk kwamen, gezellig ouwehoeren enzo en werd afgezet bij Wognum bij een benzinepomp, daar 3 mensen gevraagd en met Liften-monteur uit friesland meegereden richting leeuwarden. Hele levensverhaal van die gast aangehoord, dattie vroeger ook veel gelift had en nu nog wel eens lifters ophaald en er laatst een lifter uitgeschopt had omdat die zo bijdehant was om hem te vertellen hoe hij moest rijden haha. In friesland ben ik bij Tytsjerk er uitgezet, ja zo kom je nog eens ergens, en na 5 minuten weer met mn bordje staan door een dikke audi a6 opgehaald, oudere friese man die werkte voor een uitvaartverzekering waar ik de naam van vergeten ben die me in groningen afzette.
Hoorn-Groningen: 3,5 uur! Voor nop en goedkoper+sneller++leuker dan met de trein.
En vandaag weer terug gelift en had vanaf groningen na een half uur met mn bordje bij de wegstaan wel een hele leuke lift. Werd opgepikt door een 25 jarige babe, damn wat een leuke meid, die richting aalsmeer moest, onderweg hadden we nog gezellig een kop koffie gedronken bij de Texaco
met een saucijzenbroodje op haar kosten en dr visitekaartje gehad voor als ik nog eens een lift nodig had
Echt super leuk gesprek met haar enzo (van die momenten waarop je wou dat je vrijgezel was) en in Hoorn afgezet, 20min gewacht en laatste kleine stukje naar huis met een huismuts en dr baby meegereden.
Groningen - Hoorn: 3 uur! *new record*
Liften, dat ga ik vaker doen !
Dus ik vroeg mij af waarom er in nederland eigenlijk bijna niet gelift wordt? Zijn er hier nog meer mensen die wel eens door nederland liften? Lijkt me leuk om wat lifters verhalen te horen!
Liftverhalen
http://liftendehollander.web-log.nlEnjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.