Ik blijf het ongelofelijk kut vinden. De beste performance van de avond, misschien niet het beste liedje maar in ieder geval wel goed genoeg voor een dikke finaleplek en dan zit je naar die enveloppen te kijken en denk je in het begin ok het gaat volgens plan. Hongarije, Roemenie, Noorwegen. Moldavie terecht door, ook in Israel en Denemarken kon ik me wel vinden al vond ik Glennis al beter als deze twee nummers maar om dan Kroatie, Macedonie en Letland uit de groene envelop te zien komen en niet onze Glennis ONBEGRIJPELIJK!!!!
Het televoten is gewoon vriendjespolitiek, en niet zo zeer voor de absolute toppers, zoals dit keer Noorwegen, Roemenie, Hongarije, Moldavie en Denemarken, die hebben ongetwijfeld punten gekregen uit heel Europa. De overige nummers hebben waarschijnlijk alleen punten gehad uit het Oosten dan wel buurlanden en dat verneukt de boel.
Ik denk ook dat als de EBU de televoting niet afschaft het Eurovisie Songfestival ten dode is opgeschreven. Je kunt wel bakken met geld verdienen met sms'jes maar als er geen hond meer kijkt door dit soort praktijken (met name West Europa en de grote geldschietende landen als Engeland, Duitsland, Frankrijk en Spanjezullen afhaken als dit niet veranderd) ben je weg
Ik stel voor om gewoon een gemengde jury van 100 man, mensen uit vak en inwoners van het land, een jury vormen en die de punten geven. Dan hebben echte zangers en zangeressen nog een kans ,want twee jaar geleden kreeg Esther HArt van alle landen met een vakjury punten. Bovendien lees ik net dat ook Glennis van verschillende landen die door problemen met televoten de vakjury hebben ingezet (andorra, albanie en moldavie) op zijn minst 7 punten per land aan Glennis gaven. Hetzelfde bleek uit de resultaten van de Ierse-backupjury die niet is geburikt. Hier eindigde Glennis als vierde...
Kortom weg met dat televoten en dan ga ik wel weer kijken, tot die tijd is het Songfestival
![]()
voor mij.
Zo, ik ben mijn frustraties kwijt