Geqxon | vrijdag 20 mei 2005 @ 12:27 |
Voor ik dit topic start: Ik ben op de hoogte van de nederlandse wetgeving, en heb weinig trek in moraalridders. Gekots op bromfietsen, of het duiden op het feit dat een tomos niet cool is, mag in de daarvoor bestemde topics Ik heb momenteel dus een Tomos S25, met een snelle uitlaat (std uitlaat met korte bocht, ipv. s-bocht). Met deze uitlaat haal ik 10km/h winst. Nu wil ik deze zomer een beetje sprintjes trekken, en dan heb je niks aan 40km/h ![]() Ik zat te denken aan een 70cc eurokit. Heb ik dan nog meer onderdelen nodig? Moet ik mijn carburateur dan vervangen? Wat doet een filter / powerfilter eigenljk? Die dingen kosten geen drol (net geen tientje), maar helpt het de performance / geluid van mijn brommer? | |
hermandeperman | vrijdag 20 mei 2005 @ 12:46 |
je hebt je brommer met 30 de poeier in gereden.... zou je dit wel doen? | |
alsem | vrijdag 20 mei 2005 @ 12:51 |
je moet er voor zorgen dat er geen gaten in de uitlaat/demper zitten, dan is het geluid het mooist, kwa opvoeren zou een grotere carb en spruitstuk en dat gaatje waar het mengsel de cilinder ingaat uitvijlen wel genoeg zijn, 70cc kost sowieso ook veel geld en je lagers slijten veelste snel. | |
Geqxon | vrijdag 20 mei 2005 @ 12:58 |
Herman, als je het over mijn schuivert van woensdag hebt, dat kwam doordat er grind lag. Het voorwiel zat iets krom, maar kon ik zo rechtbuigen. In de poeier rijden (wat is "de poeier in" ?) is een beetje overdreven he ![]() Het lieft koop ik elke maand een onderdeel, maar dat gaat zeker niet? Je moet zeker alles in 1 keer monteren? 70cc kost geen drol, net 67 euro bij 50snel.nl ![]() | |
pluerbrrot | vrijdag 20 mei 2005 @ 13:02 |
![]() ![]() | |
Geqxon | vrijdag 20 mei 2005 @ 13:05 |
Dat is duidelijk geen moraal-ridder gedrag ![]() ![]() Maar zo ziekelijk hard gaat het toch ook niet met 70cc? Dat valt toch wel mee? Ik hoor dingen van puch dat de achterbrug kromtrekt ![]() | |
Herkauwer | vrijdag 20 mei 2005 @ 13:05 |
quote:Wat hij zegt ![]() | |
Herkauwer | vrijdag 20 mei 2005 @ 13:06 |
quote:Zie hier boven ![]() | |
Geqxon | vrijdag 20 mei 2005 @ 13:09 |
Ik kan an sich een chrome achterbrug kopen, wat ook nog eens zeer geil is, maar ik moet toch even de bedragen onderelkaar zetten. In totaal ben ik bereid er 200-300 euro aan uit te geven (het liefst verdeeld over een paar maanden), is dat een beetje reƫel? | |
pluerbrrot | vrijdag 20 mei 2005 @ 13:27 |
Ik heb nog een punt. De remen. Als je een sprintje trekt dan probeer je dus in een zo kort mogelijke tijd een hogere snelheid te bereiken. De remmen zijn berekend op een maximum van 40 km. Als je deze dus gaat overschrijden loop je dus het gevaar dat de remmen vast slaan door de vrijgekomen vrijvingswarmte. Gevolg..... Denk maar aan je voorrem waar toch 70% van je remkracht vandaan komt. | |
Geqxon | vrijdag 20 mei 2005 @ 13:35 |
Fuck ja. Goed punt. Met trommelremmetjes kom je zeker niet ver? | |
hermandeperman | vrijdag 20 mei 2005 @ 13:44 |
Als je zo hard wilt moet je gewoon een scooter kopen of een ECHTE brommer.... (MT ofzo) Snorfietsjes zijn er niet echt voor gemaakt ![]() | |
Geqxon | vrijdag 20 mei 2005 @ 13:46 |
Helaas ligt een scooter of een schakel boven mijn budget. Tomosjes zijn gewoon mijn ding ![]() | |
hermandeperman | vrijdag 20 mei 2005 @ 14:23 |
je bent hardnekkig he maar goed, krul jezelf lekker om een boom joh ![]() | |
Geqxon | vrijdag 20 mei 2005 @ 14:45 |
Ik ben niet hardnekkig, ik wil gewoon de mogelijkheden weten ![]() | |
_Drake_ | vrijdag 20 mei 2005 @ 14:50 |
70cc eurokit en gooi er minimaal een 15mm carb onder en een tecnigas next. ben je voor weinig geld klaar en dan zit je rond de 75-80 km/h en dat trekt het ding als een malloot ![]() | |
Geqxon | vrijdag 20 mei 2005 @ 15:08 |
Holy fuck, zo een carb is nog redelijk duur. Kan ik ook eerst die 70cc aanschaffen en iets laten de carb, racefilter en uitlaat? | |
alsem | vrijdag 20 mei 2005 @ 15:15 |
quote:zonder goede carb heb je niks aan je 70cc | |
Geqxon | vrijdag 20 mei 2005 @ 15:15 |
Hhahaha ja daar heb je een punt ![]() | |
alsem | vrijdag 20 mei 2005 @ 15:24 |
quote:jep, op me mt heb ik er laatst een van meer dan 200 opgezet | |
alsem | vrijdag 20 mei 2005 @ 15:24 |
maar een twedehandse kan je al rond 25 krijgen met een beetje geluk | |
PuFF | vrijdag 20 mei 2005 @ 15:27 |
http://www.marktplaats.nl(...)6oudei%3D30%26js%3D1 koop er voor 30 pleuro een blokje bij zodat je je eigen blok heel houd. dan hou je nog een paar centen over om je hoofd heel te houden, investeer die in een schijfremmetje voor en je bent compleet:-) ander luchtfilter (race) kan maar helpt niet veel, ontsteking iets verstellen na het opvoeren scheelt al gauw een paar KM, en een ander tandwiel formaat kan helpen bij sprintjes (groter achter) of harder rijden (kleiner achter) | |
PuFF | vrijdag 20 mei 2005 @ 15:32 |
voor de rest kun je er een sport van maken om alleen met een snelle uitlaat en de rest origineel zo hard mogelijk te rijden, als je alles netjes uitvijlt en berekent red je met een puch de 85 zonder problemen (alles origineel behalve uitlaat wil wel zeggen dat je je standaar sproeiertje ook iets groter koopt:-) maar dit is uiteraard een offtopic post en hoort in pimp met je puch ofzow:-) | |
Geqxon | vrijdag 20 mei 2005 @ 15:47 |
Aangezien de technieken van een Puch en een Tomos redelijk overeen komen, is het misschien wel leuk hier verder over te discusieren ![]() Je wilt zeggen dat je echt de 85 haalt? Ziek ![]() | |
Neil_Young | vrijdag 20 mei 2005 @ 15:51 |
quote:70cc nemen grotere carburateur (duh) passende uitlaat ander filter (laat meer lucht door, zorgt voor beter mengsel) | |
Neil_Young | vrijdag 20 mei 2005 @ 15:52 |
En koop een laagtoerig setje en neem een korte vertanding (snel optrekken) | |
PuFF | vrijdag 20 mei 2005 @ 15:52 |
en origineel he:-) heb er tijdelijk een combinatie onder gehad van een (pff ff denken is 15 jaar terug bijna) 80 cc blok en een 110 cc kreidler blok, moest met een verlengde voorvork zelfs het onderste gedeelte nog afzagen van het spatbord anders kwam hij nog tegen de cilinder, bij de 115 op de weg tussen de meern en montfoor (stond een meet paal die snelheid aangaf) ben ik gestopt ik scheet peuken op een laag beijdegrondse wankele puch :-) | |
Neil_Young | vrijdag 20 mei 2005 @ 15:53 |
quote:Als je die Eurokit neemt. Voor het gebruik even de randjes van de poorten afwerken. Gaat de zuiger een stuk langer mee. Eurokit maakt geen topkwaliteit | |
Geqxon | vrijdag 20 mei 2005 @ 15:59 |
quote:Respect man! ![]() ![]() Maar had je er dan beide blokken onder hangen? | |
PuFF | vrijdag 20 mei 2005 @ 16:15 |
LOL nee typefoutje 80cc blok met een 115 cc cilinder LOL 2 blokken is leuk maar kan die 2de net zo goed op mijn rug hangen dan :-) | |
harryharry | vrijdag 20 mei 2005 @ 16:24 |
quote:Een van de mogelijkheden is dat je met een 70cc ook onverzekerd rondrijdt, als je een ongeluk krijgt of veroorzaakt krijg je geen drol van de verzekering. Zet het geld gewoon opzij en koop als je 18 bent gewoon een motor (en motor rijbewijs halen) | |
Repeat | vrijdag 20 mei 2005 @ 17:31 |
Tof! Op mn puch heb ik een 15mm carb + 70cc cilindertje, ander uitlaatje en vertanding en dat ding loopt al tegen de 100km/uur. Acceleratie is ook niks mis mee ![]() | |
Repeat | vrijdag 20 mei 2005 @ 17:32 |
Maar nu even niet! Want hij rijdt momenteel niet ![]() ![]() | |
Neil_Young | vrijdag 20 mei 2005 @ 17:36 |
quote:Waarom niet? | |
Repeat | vrijdag 20 mei 2005 @ 17:39 |
problemen met ontsteking. | |
Da_Koen | vrijdag 20 mei 2005 @ 17:42 |
Zoals eerder gezecht werd zijn brommers niet voor hogere snelheden/ snel optrekken gemaakt. Scooters(de meeste) daarintegen wel. | |
_Drake_ | vrijdag 20 mei 2005 @ 17:53 |
quote:Ik heb een speedfight gehad, tot de 80 km/h gaat het nog wel maar daarboven ..... Dan kun je beter je geld investeren in een Honda NSR ![]() ![]() aangezien dat gewoon een mini moterfietsje is welke geweldig rijd. Oja mischien ook leuk om te weten een cilinder van een puch maxi past op een tomos, je moet alleen de inlaatspruitstuk/uitlaatbocht verlassen en opletten dat de spoelpoorten overeenkomen met het carter en blazen maar ![]() | |
MouseOver | vrijdag 20 mei 2005 @ 19:19 |
Ik heb een tijdje een 60cc Euro met een gewone carb op een tomos gehad. Kort Proma uitlaatje, origineel van een vespa. Spruitstuk en uitlaat waren met de hand op maat gemaakt omdat de cilinder eigenlijk voor een puch was. Het trok als een speer en liep ongeveer 65. *echter* ik had al het kleinste achtertandwiel dat erop paste. En het voortandwiel kon ook volgens mij niet groter. Ga eerst maar eens uitzoeken hoe je dat wil oplossen wat mijn kacheltje maakte al belachelijk veel toeren. edit: eigenlijk zijn tomosjes er gewoon niet zo geschikt voor. Een ouwe maxi is dan nog een betere keus, vooral omdat je stapels gebruikte onderdelen daarvoor kunt krijgen. [ Bericht 15% gewijzigd door MouseOver op 20-05-2005 19:26:25 ] | |
Geqxon | vrijdag 20 mei 2005 @ 21:30 |
Dit brengt mij toch op andere gedachten ![]() Heb een maxi gehad, en weggedaan omdat het troep was ![]() Hi-Res foto's van mijn trots: http://www.buyshit.nl/fok/tomos/ | |
_Drake_ | vrijdag 20 mei 2005 @ 21:56 |
quote:hee! respect voor de maxi ![]() ik heb er 1 jaar op rondgereden en hij had mij geen enkele keer in de steek gelaten terwijl mijn honda mb5 die ik daarvoor had om de haveklap panne had ![]() maar om op te voeren zou ik een tomos nemen om 1 reden: het 2 speed blok, maxi is kwa trekracht niet vooruit te branden vergeleken met zo'n ding ![]() | |
Geqxon | vrijdag 20 mei 2005 @ 22:19 |
Ow nee sorry, zo bedoelde ik het niet. De maxi die IK had, was troep. Maxi's in het algemeen roeleren hard, maar het kopen op marktplaats is niet echt te vertrouwen helaas. 2 speed rules inderdaad, in de eerste versnelling trek ik de eerste 2 meter alles eruit. Daarna trekt alles MIJ eruit ![]() | |
dynamiet | vrijdag 20 mei 2005 @ 22:59 |
kijk gewoon even op www.brommerforum.nl. daar staan genoeg onderdelen in het sales gedeelte. edit: ik zou een 70cc eurokit kopen met een 16/19mm dellorto carbureteur en een proma uitlaat. kijk anders ook op www.50cc.nl hier hebben ze veel onderdelen en kan je al je vragen stellen. [ Bericht 25% gewijzigd door dynamiet op 20-05-2005 23:06:33 ] | |
kokos | zaterdag 21 mei 2005 @ 00:57 |
Ik fok scooters op als hobby (dat wist je vast). Gooi er een goede cilinder in carb er in evt nieuwe uitlaat. Koop niet zo maar een uitlaat kijk naar de toeren van je cilinder, ik weet niet of tomos ook met rollen werkt (denk het niet)? | |
MouseOver | zaterdag 21 mei 2005 @ 10:57 |
quote:16/19 is wel erg veel zeg.. met 13/13 ben je al een eind. Trouwens, misschien kun je zoals al gezegd eerst op zoek naar een ander blok. Het zou kunnen zijn dat je er aan moet gaan zagen om een groter voortandwiel passend te krijgen. Daarnaast is een brommerblok imho altijd een betere start. maar ik moet eerlijk zijn, ik weet niet zeker of daar bij tomos verschil inzit Oudere tomossen zijn geleverd met encarwi carburateurs. Daar kon je verstelbare spoeiers voor krijgen, ook heel handig als je gaat klooien. | |
_Drake_ | zaterdag 21 mei 2005 @ 11:31 |
quote:tomos werk met een dubbele centrifugale (schrijf ik zo goed ![]() verder hoeft je bij een tomos niet te kijken naar het toerental voor een cilinder om daar een uitlaat voor te kopen aangezien er maar 2 goede te krijgen voor zijn: -tecnigas next -Tecno estirille ofzo. verder zou je zelf nog wat kunnen lassen maar presteren bijde uitlaten prima op een 70cc eurokit. verder, voer zo'n ding niet op dat hij harder gaat dan 80, aangezien ze vreselijk onstabiel zijn, gemiddelde snelle scooter trek je makkelijk weg met een 2 speed blokje en een 70cc. | |
_Drake_ | zaterdag 21 mei 2005 @ 11:35 |
quote:15/16mm is prima voor de 70cc eurokit, niet meer niet minder. snorblok is hetzelfde als een bromblok maar, je hebt een single en 2 speed blok, dat eerste blok zou ik sowieso niet aan beginnen aangezien het sterke punt van de tomos het 2 speed blok is. encarwi carbs werken met een gasschuif en geen naald, zijn dus vreselijk om af te stellen behalve dat hebben ze geen gastelschoef dus afblijven! ![]() |