abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27358061
Interessant.
  donderdag 26 mei 2005 @ 11:06:40 #52
111528 Viajero
Who dares wins
pi_27368050
Ik vind het niet echt off topic, hey gaat toch over één van de 16 punten.

Wat ook sterk meespeelde in operatie Barbarossa is dat ze veel te laat aanvielen, omdat ze eerst de Italianen moesten helpen in Griekenland en daarvoor door Yugoslavie moesten..

Als ze in maart hadden aangevallen hadden ze lange gebruik kunnen maken van de zomer.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 26 mei 2005 @ 19:58:55 #53
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_27384568
Mja, het is alleen jammer dat de andere punten zo weinig aandacht krijgen.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 10:07:38 #54
66825 Reya
Fier Wallon
pi_27399093
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 11:06 schreef Viajero het volgende:
Ik vind het niet echt off topic, hey gaat toch over één van de 16 punten.

Wat ook sterk meespeelde in operatie Barbarossa is dat ze veel te laat aanvielen, omdat ze eerst de Italianen moesten helpen in Griekenland en daarvoor door Yugoslavie moesten..

Als ze in maart hadden aangevallen hadden ze lange gebruik kunnen maken van de zomer.
Interessant punt

Dus als Mussolini een meer capabele legermacht had gehad, had Barbarossa dus wellicht veel eerder kunnen starten? Had Mussolini in dat geval trouwens vanuit het zuiden bijv. ook nog de Sovjet-Unie kunnen aanvallen?
pi_27401074
Er deden ook Italiaanse troepen mee met Barbarossa, maar dat was meer voor de show. Mussolini had zelf niets in de Sovjet-Unie te zoeken en zijn steun was dan ook meer om Hitler te bedanken voor Duitslands inspanningen in het Middellandszee gebied.

En Barbarossa was geloof ik oorspronkelijk een maandje eerder ingepland. Maar beslissend is dat niet geweest volgens mij. De Duitsers kwamen nu wat eerder in de herfstmodder vast te zitten, maar ze kregen op den duur sowieso te maken met bevoorradingsproblemen en afgeragde tanks en voertuigen. Ze hadden in die ene maand niet de Russen kunnen verslaan en waren hoe dan ook onvoorbereid geweest op het Russische tegenoffensief.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 13:08:42 #56
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_27404680
De duitsers zaten met de modder, de sneeuw, maar de stof in de zomer was ook een verschrikkelijke aanslag op hun mechanische middelen.. In feite zijn ze gewoon te onvoorbereid dat front ingegaan..

in feite is er in Rusland geen ideaal seizoen om aan te vallen, eind lente en gedurende de zomer is in feite nog het minst slecht..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')