Nee hoor, dit is gewoon de natuur.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:02 schreef BansheeBoy het volgende:
Zo zie je maar dat Toorn van God wel degelijk straft. De VS heeft jaren zo niet eeuwenlang andere volkeren uitgebuit, systematisch ideologisch vernederd, en rantsoenen ingeslagen.
Ik vind het wel jammer voor de onschuldige mensen, maar wat de regering Bush betreft kan ik alleen maar blij zijn als zij lijden onder natuurrampen als deze.²
quote:505 Teletekst di 30 aug
Opluchting over afzwakken Katrina
NEW YORK Opluchting over het afzwakken
van de orkaan Katrina heeft Wall Street
op winst gezet.De Dow-Jonesindex sloot
0,63 procent hoger op 10.463,05 en de
Nasdaq 0,8 procent hoger op 2137,65.
Doe-het-zelfketen Home Depot won 1,7%.
Beleggers verwachten dat Katrina veel
kluswerk oplevert.De oliesector was
verdeeld.De oliefondsen leverden in
toen de olieprijs in de loop der dag
na de forse stijging stevig daalde.
http://www.standaard.be/nieuws/buitenland/index.asp?Snel=1&articleID=DMF30082005_027quote:Vluchtelingen in Superdome mogen even frisse neus halen
12:11:33
NEW ORLEANS - De bewoners van New Orleans die voor de orkaan Katrina schuilden in de plaatselijke Superdome mochten gisteravond even over de boulevard langs het stadion wandelen om een frisse neus te halen. Daarna moesten ze het stadion weer in voor een tweede nacht in de duistere, warme en stinkende ruimte. Volgens een medewerker van het bedrijf dat de Superdome exploiteert, zijn twee mensen overleden. Hij gaf geen nadere toelichting.
Nadat Katrina de elektriciteitsvoorziening onklaar had gemaakt werd het snel warm en benauwd in de Superdome, waar acht tot negenduizend burgers worden opgevangen. De wc’s in het stadion zijn smerig, de vuilnisbakken overvol, er komt nog maar weinig water uit de kraan en op veel plaatsen lekt het dak.
Vooral voor zieken en bejaarden in rolstoelen, die vijf rijen dik langs een muur waren neergezet, was de situatie oncomfortabel. De autoriteiten overwegen de patiënten naar beter uitgeruste opvangcentra over te brengen.
,,O God, frisse lucht, wat heerlijk is dat. Het is de eerste keer vandaag dat ik adem wil halen'', zei de 33-jarige Robin Smith toen ze even buiten mocht. De 29-jarige Shanda Wilson verbaasde zich over de aanblik van haar stad zonder licht. ,,Zo heb ik het nog nooit gezien. Zoveel duisternis heb ik nog nooit gezien.''
De evacuees krijgen in de Superdome twee maaltijden per dag. Sommigen zitten op plastic zitplaatsen, anderen liggen op dekens of handdoeken op de grond. Op de plekken waar noodaggregaten voor licht zorgen, wordt gekaart en gelezen.
Tijdens de orkaan vlogen er twee stukken van het gewelfde dak van het stadion. ,,Toen werd ik zo bang'', zei de 82-jarige Anice Sexton. ,,Verder was het niet zo erg. De mensen zijn zo aardig en de mensen die hier zitten werken echt goed mee. Maar de wc’s zijn verschrikkelijk.''
Wat ben je ook een lolbroek.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:02 schreef BansheeBoy het volgende:
Zo zie je maar dat Toorn van God wel degelijk straft. De VS heeft jaren zo niet eeuwenlang andere volkeren uitgebuit, systematisch ideologisch vernederd, en rantsoenen ingeslagen.
Ik vind het wel jammer voor de onschuldige mensen, maar wat de regering Bush betreft kan ik alleen maar blij zijn als zij lijden onder natuurrampen als deze.²
Ja ik snap er echt helemaal niets van! Je leest er niets over op Teletekst, en berichtgeving over Katrina op het Journaal is kort.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 12:33 schreef ondersoeker het volgende:
Nederlands Journaal loopt te slapen zeg.Wakker worden !
Er is een dijk doorgebroken en nu staat 80 % van de stad onder water !!!
En er zijn veel meer dan 50 doden.
Iets minder dan een half miljoen in de stad zelf, maar in de voorsteden wonen nog eens een kleine miljoen mensen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 14:44 schreef Orcaman1984 het volgende:
Hoeveel inwoners heeft New Orleans eigenlijk?
600,000 stad. 1.3 miljoen agglomeratie. Net zo groot als Rotterdam.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 14:44 schreef Orcaman1984 het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/New_Orleans#Demographicsquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 14:44 schreef Orcaman1984 het volgende:
En dat beetje nieuws dàt over de orkaan gaat, heeft 't over het feit dat er weinig toeristen in het gebied zitten. Alsof mij dat ook maar iets interesseertquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 14:44 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ja ik snap er echt helemaal niets van! Je leest er niets over op Teletekst, en berichtgeving over Katrina op het Journaal is kort.
Op CNN is het al dagen het belangrijkste (zowat enige) nieuws (en terecht!). Als in Amsterdam een hondje verdrinkt komt het op het nieuws maar als er een hele stad elders in de wereld onder water staat, neuh laat maar zitten![]()
Toch wel pittig.quote:Katrina treft vooral Biloxi zwaar
BILOXI In de stad Biloxi in Missisippi
heeft Katrina waarschijnlijk honderden
levens geëist.De exacte cijfers zijn
nog niet bekend,maar een woordvoerder
zegt dat er meer slachtoffers zijn dan
tijdens de orkaan Camille in 1969.Toen
kwamen er in de stad 256 mensen om.
In New Orleans wordt eveneens melding
gemaakt van lichamen die door het water
worden meegesleurd.Tachtig procent van
de stad staat onder water.Water van een
meer loopt de stad in.Op sommige
plaatsen staat al het zes meter hoog.
Experts schatten de materiële schade op
totaal $26 miljard.Daarmee zou het de
kostbaarste ramp in de VS ooit zijn.
quote:De orkaan Katrina heeft in de kuststad Biloxi in de staat Mississippi mogelijk honderden levens geëist. Een woordvoerder van de stad zei dinsdag: "Het wordt een aantal dat in de honderden loopt." Veel mensen zouden zijn omgekomen toen zij in hun huis werden overvallen door een negen meter hoge vloedgolf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |