abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30089971
Before

After

pi_30090317
There iswas a house in New Orleans
They call the Rising Sun Water
It's been the ruin of many a poor girl
And me, Oh Lord! was one

My mother was a tsailor,
She sewedsailed the new blue jeansstreets.
My lover he was a gamblerdrinker, Oh Lord,
Gambleddrunk down in New Orleans.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2005 11:06:45 ]
pi_30092757
Nederlands Journaal loopt te slapen zeg. Wakker worden !

Er is een dijk doorgebroken en nu staat 80 % van de stad onder water !!!
En er zijn veel meer dan 50 doden.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:02:37 #204
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_30093559
Zo zie je maar dat Toorn van God wel degelijk straft. De VS heeft jaren zo niet eeuwenlang andere volkeren uitgebuit, systematisch ideologisch vernederd, en rantsoenen ingeslagen.

Ik vind het wel jammer voor de onschuldige mensen, maar wat de regering Bush betreft kan ik alleen maar blij zijn als zij lijden onder natuurrampen als deze.

²

[ Bericht 2% gewijzigd door BansheeBoy op 30-08-2005 13:03:08 (Nutella aangevuld...) ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_30093648
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 13:02 schreef BansheeBoy het volgende:
Zo zie je maar dat Toorn van God wel degelijk straft. De VS heeft jaren zo niet eeuwenlang andere volkeren uitgebuit, systematisch ideologisch vernederd, en rantsoenen ingeslagen.

Ik vind het wel jammer voor de onschuldige mensen, maar wat de regering Bush betreft kan ik alleen maar blij zijn als zij lijden onder natuurrampen als deze.

²
Nee hoor, dit is gewoon de natuur.
pi_30093820
quote:
505 Teletekst di 30 aug
Opluchting over afzwakken Katrina
NEW YORK Opluchting over het afzwakken
van de orkaan Katrina heeft Wall Street
op winst gezet.De Dow-Jonesindex sloot
0,63 procent hoger op 10.463,05 en de
Nasdaq 0,8 procent hoger op 2137,65.

Doe-het-zelfketen Home Depot won 1,7%.
Beleggers verwachten dat Katrina veel
kluswerk oplevert.De oliesector was
verdeeld.De oliefondsen leverden in
toen de olieprijs in de loop der dag
na de forse stijging stevig daalde.
quote:
Vluchtelingen in Superdome mogen even frisse neus halen

12:11:33

NEW ORLEANS - De bewoners van New Orleans die voor de orkaan Katrina schuilden in de plaatselijke Superdome mochten gisteravond even over de boulevard langs het stadion wandelen om een frisse neus te halen. Daarna moesten ze het stadion weer in voor een tweede nacht in de duistere, warme en stinkende ruimte. Volgens een medewerker van het bedrijf dat de Superdome exploiteert, zijn twee mensen overleden. Hij gaf geen nadere toelichting.

Nadat Katrina de elektriciteitsvoorziening onklaar had gemaakt werd het snel warm en benauwd in de Superdome, waar acht tot negenduizend burgers worden opgevangen. De wc’s in het stadion zijn smerig, de vuilnisbakken overvol, er komt nog maar weinig water uit de kraan en op veel plaatsen lekt het dak.

Vooral voor zieken en bejaarden in rolstoelen, die vijf rijen dik langs een muur waren neergezet, was de situatie oncomfortabel. De autoriteiten overwegen de patiënten naar beter uitgeruste opvangcentra over te brengen.

,,O God, frisse lucht, wat heerlijk is dat. Het is de eerste keer vandaag dat ik adem wil halen'', zei de 33-jarige Robin Smith toen ze even buiten mocht. De 29-jarige Shanda Wilson verbaasde zich over de aanblik van haar stad zonder licht. ,,Zo heb ik het nog nooit gezien. Zoveel duisternis heb ik nog nooit gezien.''

De evacuees krijgen in de Superdome twee maaltijden per dag. Sommigen zitten op plastic zitplaatsen, anderen liggen op dekens of handdoeken op de grond. Op de plekken waar noodaggregaten voor licht zorgen, wordt gekaart en gelezen.

Tijdens de orkaan vlogen er twee stukken van het gewelfde dak van het stadion. ,,Toen werd ik zo bang'', zei de 82-jarige Anice Sexton. ,,Verder was het niet zo erg. De mensen zijn zo aardig en de mensen die hier zitten werken echt goed mee. Maar de wc’s zijn verschrikkelijk.''
http://www.standaard.be/nieuws/buitenland/index.asp?Snel=1&articleID=DMF30082005_027

[ Bericht 58% gewijzigd door zakjapannertje op 30-08-2005 13:34:46 ]
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:48:49 #207
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_30094854
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 13:02 schreef BansheeBoy het volgende:

²
Wat ben je ook een lolbroek.
Bij de volgende aarbeving in Istanboel (en die komt er binnen nu en 10 jr) zullen we onze God eens aanbidden.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:02:22 #208
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_30095254
Wat een puinhoop, niet alleen in NO maar ook de gebieden daarbuiten.

Vooral veel waterschade.

Eigenlijk is heel NO gewoon kapot, zeker voor een aantal maanden.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_30095347
Wakker worden mensen !!!

ingekort van: http://www.weer.nl/indexa.html (meteconsult)

Orkaan Katrina veroorzaakt toch grote watersnoodramp in New Orleans dinsdag 30 augustus 2005

"Al met al leek het erop dat New Orleans door het oog van de naald gekropen was (in dit kader een toepasselijke woordspeling), maar was de schade niettemin enorm. De foto’s bij dit verhaal geven hiervan een duidelijk beeld.
De vorige zin begon bewust met het woord “leek”, want vanochtend Nederlandse tijd is onverwacht de dijk van het meer Pontchartrain, gelegen aan de noordkant van de stad, doorgebroken over een lengte van maar liefst 70 m. Inmiddels is ongeveer 80% van de stad ondergelopen en in de lagere delen van New Orleans is het water inmiddels gestegen tot 7 meter hoogte! Onder ander het Tulane hospitaal ter plekke zal in allerijl moeten worden geëvacueerd. Vanochtend stond het water daar al aan het plafond van de eerste verdieping en steeg nog met 30 cm per uur. Pompen kunnen niet werken, het water stroomde sneller binnen dan het weggepompt kon worden.

Nog meer schade in New Orleans.

Gevreesd wordt dat het hele meer zich zal legen in de kom die New Orleans heet. Een woordvoerder zei het treffend: “We worden nu al omringd door 2 meter water en er komt nog meer hier binnen. Het water stijgt zo snel dat ik niet kan beschrijven hoe snel het stijgt.” Het hospitaal huist ongeveer duizend ernstig zieke mensen, doktoren en verpleegsters, die allemaal door de lucht geëvacueerd moeten worden. Elders in de stad steeg het water soms zo snel dat sommigen niet eens de tijd hadden om hun schoenen aan te trekken, alvorens naar hogere verdiepingen te vluchten.

Het is nu al duidelijk dat Katrina de kostbaarste orkaan uit de Amerikaanse geschiedenis gaat worden. In augustus 1992 eiste Andrew 26.2 miljard dollar schade op, Katrina komt daar zeker boven. Gevreesd moet worden dat de miljoen mensen die New Orleans hebben verlaten, voorlopig niet naar hun huizen kunnen terugkeren. Allereerst zal het gat in de dijk gedicht moeten worden, daarna moet het water weggepompt worden en pas daarna kan men aan het herstellen van de schade gaan denken. Mogelijk zullen honderdduizenden mensen wel een seizoen tot zelfs een half jaar lang van huis en haard verstoken blijven"

pi_30095471
Blijft echt bizar.
Als student valt dus een hele hoop weg zoals je school,bijbaantje etc.
Je leven stopt gewoon voor een paar maanden.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:44:27 #211
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_30096466
Hoeveel inwoners heeft New Orleans eigenlijk?
pi_30096471
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 12:33 schreef ondersoeker het volgende:

Nederlands Journaal loopt te slapen zeg. Wakker worden !

Er is een dijk doorgebroken en nu staat 80 % van de stad onder water !!!
En er zijn veel meer dan 50 doden.
Ja ik snap er echt helemaal niets van! Je leest er niets over op Teletekst, en berichtgeving over Katrina op het Journaal is kort.
Op CNN is het al dagen het belangrijkste (zowat enige) nieuws (en terecht!). Als in Amsterdam een hondje verdrinkt komt het op het nieuws maar als er een hele stad elders in de wereld onder water staat, neuh laat maar zitten
pi_30096536
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 14:44 schreef Orcaman1984 het volgende:
Iets minder dan een half miljoen in de stad zelf, maar in de voorsteden wonen nog eens een kleine miljoen mensen.
pi_30097156
quote:
600,000 stad. 1.3 miljoen agglomeratie. Net zo groot als Rotterdam.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:23:43 #215
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_30099843
quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/New_Orleans#Demographics

pi_30103396
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 14:44 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Ja ik snap er echt helemaal niets van! Je leest er niets over op Teletekst, en berichtgeving over Katrina op het Journaal is kort.
Op CNN is het al dagen het belangrijkste (zowat enige) nieuws (en terecht!). Als in Amsterdam een hondje verdrinkt komt het op het nieuws maar als er een hele stad elders in de wereld onder water staat, neuh laat maar zitten
En dat beetje nieuws dàt over de orkaan gaat, heeft 't over het feit dat er weinig toeristen in het gebied zitten. Alsof mij dat ook maar iets interesseert .
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:40:29 #218
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_30103691
Dus de berichtgeving loopt achter en is matig?

Zag op de NOS site dat 't allemaal meeviel en maar 5 doden te betreuren.

5? Dat zijn er tot nu toe minimaal 50 te weinig.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:05:20 #219
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_30104512
Osama schijnt in 2003 gespot te zijn in een al-cherokee trainingskamp alwaar hij een opleiding regendanser volgde.. dubieus....
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:37:54 #221
862 Arcee
Look closer
pi_30110308
quote:
Katrina treft vooral Biloxi zwaar

BILOXI In de stad Biloxi in Missisippi
heeft Katrina waarschijnlijk honderden
levens geëist.De exacte cijfers zijn
nog niet bekend,maar een woordvoerder
zegt dat er meer slachtoffers zijn dan
tijdens de orkaan Camille in 1969.Toen
kwamen er in de stad 256 mensen om.

In New Orleans wordt eveneens melding
gemaakt van lichamen die door het water
worden meegesleurd.Tachtig procent van
de stad staat onder water.Water van een
meer loopt de stad in.Op sommige
plaatsen staat al het zes meter hoog.

Experts schatten de materiële schade op
totaal $26 miljard.Daarmee zou het de
kostbaarste ramp in de VS ooit zijn.
Toch wel pittig.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_30110535
Tering .
Ze hadden toch niet alleen New Orleans geëvacueerd? Maar aan de andere kant: waar moet je naartoe
pi_30111672
http://www.telegraaf.nl/b(...)_tot_honderden_.html :
quote:
De orkaan Katrina heeft in de kuststad Biloxi in de staat Mississippi mogelijk honderden levens geëist. Een woordvoerder van de stad zei dinsdag: "Het wordt een aantal dat in de honderden loopt." Veel mensen zouden zijn omgekomen toen zij in hun huis werden overvallen door een negen meter hoge vloedgolf.
pi_30111765
Toch nog sensatie
  Donald Duck held dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:17:18 #225
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_30111973
Zo, da's nog best ernstig. Eerst dacht ik dat allemaal wel meeviel, toen er berichten kwamen dat de storm was afgezwakt tot catagorie 1.
Erg goed dat de autoriteiten bleven hameren op evacuatie, dat heeft veel levens bespaard.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')