Er is ook `n speciaal programma zo dat ze vieze plaatjes kunnen voelen, niet verder vertellen he?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 02:18 schreef PLAE@ het volgende:
Volgens mij kunnen blinden op die manier toch op internet. Doordat een programma dan de tekst voor ze voorleest.
Nou lijkt het mij echter in deze tijd 1 grote frustratie voor ze omdat er zo breezer achtig gesproken wordt waaruit amper normaal Nederlands op te maken valt.
Weet iemand of blinden hier erg last van hebben en of er uberhaupt veel blinden zijn die op deze manier over internet surfen?
Het zou trouwens niet verkeerd zijn als dit wel zo blijkt te zijn. Misschien kunnen we dan met z'n allen weer normaal gebruik gaan maken van de Nederlandse taal op internet![]()
Vaker Klokhuis kijken met je kinderen! Ze lezen door braille idd, pc laat braillie knobbels omhoogkomen op `n soort latje die hun uitlezen.quote:
zou het niet zo kunnen zijn dat ook blinden in die 'nieuwe taal' groeien?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 02:18 schreef PLAE@ het volgende:
Volgens mij kunnen blinden op die manier toch op internet. Doordat een programma dan de tekst voor ze voorleest.
Nou lijkt het mij echter in deze tijd 1 grote frustratie voor ze omdat er zo breezer achtig gesproken wordt waaruit amper normaal Nederlands op te maken valt.
Weet iemand of blinden hier erg last van hebben en of er uberhaupt veel blinden zijn die op deze manier over internet surfen?
Het zou trouwens niet verkeerd zijn als dit wel zo blijkt te zijn. Misschien kunnen we dan met z'n allen weer normaal gebruik gaan maken van de Nederlandse taal op internet![]()
Tsja, leg maar eens aan m'n opa uit waarom mijn zusje zo een stomme naam heeft. En het probleem is, ik wil eigenlijk bij de officiele msn client blijven wegens spraak en video, andere clients kan ik mijn zusje gewoon spontaan "Kees" noemen bij wijze van spreken.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:18 schreef PLAE@ het volgende:
Willaaam en Lintux waren de enigen die begreep waar ik op doeldemaar dat waren dan ook reacties buiten de nachtelijke uren
![]()
Wij maken het met z'n allen onmogelijk om fatsoenlijk te kunnen surfen omdat er veel teksten online zo achterlijk breezer achtig geschreven worden.
Chatten met jongeren zal helemaal een ramp zijn voor een blinde als er geen rekening mee gehouden wordt.
Errr, desnoods gaan ze gewoon Skype gebruiken natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:18 schreef PLAE@ het volgende:
Wij maken het met z'n allen onmogelijk om fatsoenlijk te kunnen surfen omdat er veel teksten online zo achterlijk breezer achtig geschreven worden.
Chatten met jongeren zal helemaal een ramp zijn voor een blinde als er geen rekening mee gehouden wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |