abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 mei 2005 @ 02:18:19 #1
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_27173487
Volgens mij kunnen blinden op die manier toch op internet. Doordat een programma dan de tekst voor ze voorleest.

Nou lijkt het mij echter in deze tijd 1 grote frustratie voor ze omdat er zo breezer achtig gesproken wordt waaruit amper normaal Nederlands op te maken valt.

Weet iemand of blinden hier erg last van hebben en of er uberhaupt veel blinden zijn die op deze manier over internet surfen?

Het zou trouwens niet verkeerd zijn als dit wel zo blijkt te zijn. Misschien kunnen we dan met z'n allen weer normaal gebruik gaan maken van de Nederlandse taal op internet
  vrijdag 20 mei 2005 @ 02:23:04 #2
118655 Rocco_jr
Nolius je weet wat je bent!
pi_27173507
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 02:18 schreef PLAE@ het volgende:

Volgens mij kunnen blinden op die manier toch op internet. Doordat een programma dan de tekst voor ze voorleest.

Nou lijkt het mij echter in deze tijd 1 grote frustratie voor ze omdat er zo breezer achtig gesproken wordt waaruit amper normaal Nederlands op te maken valt.

Weet iemand of blinden hier erg last van hebben en of er uberhaupt veel blinden zijn die op deze manier over internet surfen?

Het zou trouwens niet verkeerd zijn als dit wel zo blijkt te zijn. Misschien kunnen we dan met z'n allen weer normaal gebruik gaan maken van de Nederlandse taal op internet
Er is ook `n speciaal programma zo dat ze vieze plaatjes kunnen voelen, niet verder vertellen he?
I love my followers & fans!
pi_27173564
Je hebt wel zoiets als een braille-display, hoor.

En een paar jaar geleden al is de force feedback muis uitgevonden, waarmee het in theorie mogelijk zou kunnen zijn voor een blind persoon om gebruik te maken van een windows-omgeving.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_27173752
volgens mij is er een programma dat tekst omzet in braille, dat had een vage kennis van mij. Geen idee hoe het werkt
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_27173758
ja, wat Jordy-B zegt dus (oeps).
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  vrijdag 20 mei 2005 @ 03:06:18 #6
118655 Rocco_jr
Nolius je weet wat je bent!
pi_27173766
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 03:05 schreef innepin het volgende:
ja, wat Jordy-B zegt dus (oeps).
Vaker Klokhuis kijken met je kinderen! Ze lezen door braille idd, pc laat braillie knobbels omhoogkomen op `n soort latje die hun uitlezen.
I love my followers & fans!
pi_27173939
S. Hawkins heeft voorspeld dat er binnen enkele jaren een neurale interface komt, zodat we niet meer hoeven te typen of te kijken. The Matrix zal waarheid worden.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 03:37:32 #8
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27173948
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 02:18 schreef PLAE@ het volgende:

zou het niet zo kunnen zijn dat ook blinden in die 'nieuwe taal' groeien?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_27174342
Als of dr geen breezah blinden zijn
Ze zijn blind maar kunnen nog wel breezah zuipen
  vrijdag 20 mei 2005 @ 09:25:53 #10
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_27175693
Ja, blinden hebben daar erg last van. Op internet is het niet zo een probleem, fora zijn toch ondoenlijk als je niets ziet. Meestal worden dan de pda versies van een site voorgelezen. Denk aan nu.nl of wap.fok.nl/pda.

Echter als zij met msn aan de slag gaan begint de pret. Een synthesizer die voorleest: PIeeETTT;; Haiii tsJIckIEESsss (L)(L)(L)(Y) bijvoorbeeld, daar issie zo een 2 minuten mee bezig. Hoofdletter H, Hoofdletter I, ee, Hoofdletter E, nouja, vul maar in.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
pi_27176431
Niet alle blinden werken met een braillie interface. Ik ken er een die met text-to-speech werkt, zoals TS ook aannam. En dat is dan niet de text-to-speech zoals we die kennen van die Das Boot stemmen of hoe je het ook wil noemen. Dat is vaak, na enige oefening van de gebruiker, meer een onherkenbare brei van klanken door de gigantisch hoge snelheid, zodat eigenlijk niemand anders het nog kan verstaan.

Maar toch ken ik een blind persoon die op zo'n manier zelfs nog kan programmeren. Iets waar ik zeker bewondering voor heb. En die mensen houden zich gewoon ver van die kansloze breezer kutsites. Ook Flash is uiteraard behoorlijk uit den boze, wat sowieso extreem veel websites ontoegankelijk maakt.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 10:17:59 #12
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_27177058
http://www.tovg.nl/spraaksynthesizers/RealSpeak_Laura.MP3 <-- dit is de speech synthesizer die ik zelf het liefste gebruik als ik oplossingen voor blinden in elkaar knutsel. Realspeak is de shit
  vrijdag 20 mei 2005 @ 10:18:01 #13
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_27177059
Willaaam en Lintux waren de enigen die begreep waar ik op doelde maar dat waren dan ook reacties buiten de nachtelijke uren
Wij maken het met z'n allen onmogelijk om fatsoenlijk te kunnen surfen omdat er veel teksten online zo achterlijk breezer achtig geschreven worden.
Chatten met jongeren zal helemaal een ramp zijn voor een blinde als er geen rekening mee gehouden wordt.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 10:39:32 #14
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_27177688
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 10:18 schreef PLAE@ het volgende:

Willaaam en Lintux waren de enigen die begreep waar ik op doelde maar dat waren dan ook reacties buiten de nachtelijke uren
Wij maken het met z'n allen onmogelijk om fatsoenlijk te kunnen surfen omdat er veel teksten online zo achterlijk breezer achtig geschreven worden.
Chatten met jongeren zal helemaal een ramp zijn voor een blinde als er geen rekening mee gehouden wordt.
Tsja, leg maar eens aan m'n opa uit waarom mijn zusje zo een stomme naam heeft. En het probleem is, ik wil eigenlijk bij de officiele msn client blijven wegens spraak en video, andere clients kan ik mijn zusje gewoon spontaan "Kees" noemen bij wijze van spreken.

Voor de mensen die het wel eens willen proberen, er is een oudere synthesizer die gratis is van lernout en hauspie. Het is niet de kwaliteit van tegenwoordig, maar onverstaanbaar gebrabbel is het absoluut niet. http://proximus.mine.nu/files/lh_tts3000_dutch.exe

[ Bericht 15% gewijzigd door Willaaam op 20-05-2005 10:50:08 ]
pi_27178720
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 10:18 schreef PLAE@ het volgende:
Errr, desnoods gaan ze gewoon Skype gebruiken natuurlijk. Maar goed, uiteindelijk zijn er genoeg sites en mensen die wel deugen. Ik moet zeggen dat ik zelf op Internet weinig van die breezer-spelling merk, ik kom waarschijnlijk op veel te veel behoorlijke sites. En als die 13-jarige "DoZuH" echt niet meer normaal Nederlands kunnen spellen, dan denk ik dat de blinden er ook weinig aan missen die niet te kunnen spreken.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')