abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 mei 2005 @ 01:19:47 #176
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_27423996
quote:
Iemadn nog wat kritiek/tips?
pi_27424316
Allemaal klikbaar en allemaal vandaag geklikt.

zaterdag 28 mei 2005 @ 01:41:45 #178
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_27424331
Wow. Die foto's zijn weergaloos

Vooral met de paarden en de ?meeuwen?
  zaterdag 28 mei 2005 @ 01:52:15 #179
262 Re
Kiss & Swallow
pi_27424454
mooie foto's hoor, bij 3 en 6 staat de horizon scheef (en 6 is wat saai)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_27433750
Nummer 4 is inderdaad erg goed gelukt! Nog even een tipje voor de volgende keer: soms werkt het beter om niet een centrische compositie te gebruiken. Je kunt bij wijze van afwisseling in een volgende situatie ook proberen om iets langer te wachten zodat (in deze) de paarden iets doorgelopen zijn, en dan pas de foto te nemen. Je krijgt dan een compositie die diagonaal is: rechtsboven de zon, en aan de linker kant het onderwerp. Gevolg: een iets dynamischere foto.

Keep up the good work!
pi_27433877
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 17:00 schreef Minos111 het volgende:
Nummer 4 is inderdaad erg goed gelukt! Nog even een tipje voor de volgende keer: soms werkt het beter om niet een centrische compositie te gebruiken. Je kunt bij wijze van afwisseling in een volgende situatie ook proberen om iets langer te wachten zodat (in deze) de paarden iets doorgelopen zijn, en dan pas de foto te nemen. Je krijgt dan een compositie die diagonaal is: rechtsboven de zon, en aan de linker kant het onderwerp. Gevolg: een iets dynamischere foto.

Keep up the good work!
Het zou dan beter zijn de foto niet iets later, maar iets vroeger te nemen. Als de paarden nog rechts zouden staan heb je ruimte in de richting waar ze heen lopen. Als je ze links zou hebben staan is er verloren ruimte aan de rechterkant en de paarden worden in hen bewegingsrichting afgekapt.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_27433950
Je hebt helemaal gelijk natuurlijk... het ging me vooral om de diagonale compositie, maar jouw oplossing zal idd nog beter werken
pi_27454483
Lage wolken.
klik = groot

[ Bericht 10% gewijzigd door Frisk op 29-05-2005 16:02:34 ]
  zondag 29 mei 2005 @ 19:08:53 #184
72094 mwvdlee
Absolute beginner
pi_27460372
@Frisk: Vind de verschillende wolken "lagen" wel leuk, maar jammer dat die palen scheef staan, onderkant had wellicht ook wat vanaf gekunt ware het niet voor die kleine paal.

Nog niet eens 24 uur te laat maar de jury van de fotowedstrijd is streng en naar ik vrees ook rechtvaardig, dus deze foto doet niet mee aan, dan maar hier posten... had ie kans gemaakt of kan ik mezelf beter gelukkig prijzen dat ik te laat was?

zondag 29 mei 2005 @ 19:11:16 #185
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_27460443
Zo slecht vind ik de foto echt niet. alleen jammer dat de zakken te veel glanst.
  zondag 29 mei 2005 @ 19:20:51 #186
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_27460731
Hier heb ik dus altijd last van

pi_27461977
quote:
Op zondag 29 mei 2005 19:08 schreef mwvdlee het volgende:

Nog niet eens 24 uur te laat maar de jury van de fotowedstrijd is streng en naar ik vrees ook rechtvaardig, dus deze foto doet niet mee aan, dan maar hier posten... had ie kans gemaakt of kan ik mezelf beter gelukkig prijzen dat ik te laat was?

[[url=http://www.vanderlee.com/photo/show.php?size=400x400&album_name=%2FMartijn%2F20050524%2F&obj_name=PICT5579.JPG]afbeelding][/url]
Een beetje leeg. Heb je de foto buiten gemaakt op een wit laken ofzo?
Het idee is leuk, maar er is jammergenoeg niet erg veel te zien op de foto.
Twee vuilniszakken met een paar overbelichte plekker er op, en dat is het eigenlijk. Ik denk dat het met een andere achtergrond (desnoods één kleur) en zonder overbelichting al wel een stuk beter wordt
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  zondag 29 mei 2005 @ 20:47:14 #188
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_27463184
quote:
Op zondag 29 mei 2005 19:08 schreef mwvdlee het volgende:
@Frisk: Vind de verschillende wolken "lagen" wel leuk, maar jammer dat die palen scheef staan, onderkant had wellicht ook wat vanaf gekunt ware het niet voor die kleine paal.

[[url=http://www.vanderlee.com/photo/show.php?size=400x400&album_name=%2FMartijn%2F20050524%2F&obj_name=PICT5579.JPG]afbeelding][/url]
Ze staan wel heel gebroederlijk naast elkaar, maar ik vind ze ook te overbelicht. het lijken wel zilverkleurige vuilniszakken zo.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  zondag 29 mei 2005 @ 21:48:46 #189
262 Re
Kiss & Swallow
pi_27465047
quote:
Op zondag 29 mei 2005 19:20 schreef AMD64 het volgende:

[[url=http://img226.echo.cx/img226/1572/15uo.th.jpg]afbeelding][/URL]
uhmm laat maar, weet niet wat het probleem is
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 29 mei 2005 @ 21:53:53 #190
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_27465178
quote:
Op zondag 29 mei 2005 19:20 schreef AMD64 het volgende:

[[url=http://img226.echo.cx/img226/1572/15uo.th.jpg]afbeelding][/URL]
Echt verschrikkelijk onscherp en onboeiend. Zou je wat minder foto's willen spammen en wat meer je best willen doen op het maken van een variëteit aan foto's die je vervolgens zelf afkeurt en daarvan hier een selectie plaatsen? Die losse kiekjes elke keer schiet niet echt op en komt het topic niet ten goede.
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_27480371
Zou iemand mijn foto's willen beoordelen?
Ik heb deze gemaakt met een Kodak DC4800, de werkelijke kwaliteit is beter.
Ben van plan binnenkort een spiegelreflex aan te schaffen, ik neig naar een Canon Eos 350D.
  maandag 30 mei 2005 @ 13:49:57 #192
72094 mwvdlee
Absolute beginner
pi_27480688
@Gmak: Allen nogal standaard landschapsfoto's en beetje onscherp van wat ik kan zien op de kleine foto's. De eerste foto heeft wel een leuk detail in de herhalende boom rechts. Ik denk dat het mooier zou zijn als je je wat meer op het onderwerp richt en wat minder op het totaalbeeld.

Nog een paar van afgelopen week(end):

#1, ook ik doe mee met grijs/kleuraccent experimentjes

#2, volgende poging gaat er eerst een stofdoek overheen

#9, ja, de horizon staat een beetje schuin
  maandag 30 mei 2005 @ 13:50:07 #193
18992 2nosedT
Music-addict
pi_27480694
Gmak:
Compositie is wat saai. Je ziet alleen een hoop bomen. Probeer eens iets op de voorgrond te zetten. Een mooie oude boom aan de rand als voorgrond van je foto.. en vooral met een winter landschap zou je mooie licht/donker werking kunnen gebruiken. Dus ga eens tussen wat bomen staan, en fotografeer vanuit het donker het landschap met lichtbundels die langs de boomstammen schieten.

Verder kan je de foto is minder saai maken door contrast wat te verhogen enzo. Dan krijgt je foto wat meer dynamiek

edit:
voor wat betreft de eerste foto. Wellicht kan het ook erg mooi zijn heel laag je foto te nemen. Bevroren gras groot op de voorgrond, met daarachter een mooi uitzicht van dat uitgestrekte landschap, wie weet zou dat wat geweest zijn
  maandag 30 mei 2005 @ 15:57:01 #194
20641 portier
pi_27484519
quote:
Op maandag 30 mei 2005 13:49 schreef mwvdlee het volgende:
@Gmak: Allen nogal standaard landschapsfoto's en beetje onscherp van wat ik kan zien op de kleine foto's. De eerste foto heeft wel een leuk detail in de herhalende boom rechts. Ik denk dat het mooier zou zijn als je je wat meer op het onderwerp richt en wat minder op het totaalbeeld.

Nog een paar van afgelopen week(end):
1: Wel leuk, beetje 3d modelling achtig. Het zeepje is wel leuk brekend, maar niet scherp, zou ik wel doen.
2: Harder schiften in je selectie, had niet geplaatst hoeven worden dus. Maar goed, stoffig dus, verder scheef en mist een beetje een boodschap, zoals "het wordt slecht weer" .
3: Beetje donker, zou het wel aardig doen in productfotografie waarvan het product bekend is denk ik, maar is nu een beetje onduidelijk.
4: Leuke achtergrond, doet het wel goed als foto maar is nog beter met de silhouet van iets of iemand. Een onderwerp dus .
5: Same all, same all, alleen is deze wat drukker dus wat minder geschikt daarvoor.
6: Leuk, abstract, jammer dat het licht er net niet haaks op staat.
7: Prima hoor, moet wel een stuk van de onderkant af. Al dat loze zwart en alles.
8: De 'my-first-camera' foto . Een kiekje...
9: Door je camera zo scheef te houden creeer je dynamiek. Wat er op je foto staat is echter juist heel sereen, rustig water, zonsondergang. Aardige techniek op de verkeerde plaats dus.
Voila, keep it up.
GEILE VROUWPERSONEN!
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_27488785
Blij dat ik toch nog wat mensen heb kunnen bekoren met m'n fotootjes .

Die scheve horizons vallen wel heel erg op als je zo'n strakke afbakening hebt als de zee, ik had ook niet echt de tijd genomen om de foto's te processen. Misschien wordt het ook wel eens tijd voor een matte met een raster, dat werkt vast beter voor mij.

De compositie van de paardenfoto valt wel wat over te zeggen, ik heb die foto geschoten met m'n 135mm/2.8 prime. Ik had dan met een noodgang richting de duinen moeten rennen om alles dan nog binnen het frame te houden . Hieronder zie je de 'heenweg' van die knollen. Compositie wel iets beter, de paarden zijn alleen een stuk minder dynamisch .

klikbaar

maandag 30 mei 2005 @ 19:42:10 #196
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_27490554
quote:
Op zondag 29 mei 2005 21:53 schreef portier het volgende:

[..]

Echt verschrikkelijk onscherp en onboeiend. Zou je wat minder foto's willen spammen en wat meer je best willen doen op het maken van een variëteit aan foto's die je vervolgens zelf afkeurt en daarvan hier een selectie plaatsen? Die losse kiekjes elke keer schiet niet echt op en komt het topic niet ten goede.
Volgens mij is mijn camera gewoon kapot (Canon PS A95)
Hoe scherp ik hem stel. De camera maakt alles vertieft
  maandag 30 mei 2005 @ 21:37:30 #197
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27494204
Ik zal ook eens wat van mijn fotos laten zien, ben benieuwd naar de meningen!

attractie in sixflax met grote sluitertijd, maar je ziet wel dat meisje dr inzitten.

Vind dit zelf een mooie dramatische foto, maar weet niet of dat er vanaf straalt.
Had hem in parijs genomen terwijl het heel hard regende en die beesten beetje zielig bij elkaar in dat park onder de bomen stonden.

Bizarre onderwaterfoto

Heb er nog wel meer maar is voorlopig genoeg zo Kom maar op!
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
  maandag 30 mei 2005 @ 22:02:48 #198
20641 portier
pi_27495164
quote:
Op maandag 30 mei 2005 21:37 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:

1: Loik, maar wel een beetje rommelig. Jammer dat het geen echte kermisattractie is met veel kleurenlampjes, dat geeft wat meer sfeer. Het is nu een beetje een kiekje geworden.
2: Imho ook een kiekje. Ik zie dat de cam zich een beetje verkeken heeft op het witte paard waardoor die wat overbelicht is.
3: Buiten de surfer een beetje onscherp, waarschijnlijk door het meetrekken. Een iets langere sluitertijd geeft strepen waardoor het wat dynamischer wordt en het geheel niet meer onscherp aandoet.
4: . Naam? Leeftijd? Telefoonnummer? .
5: Een beetje ver weg. Hierdoor wordt de plaat erg rommelig omdat er niet genoeg scherptediepte ontstaat om de achtergrond weg te blurren. Daardoor wordt de plaat een beetje saai.
GEILE VROUWPERSONEN!
pi_27495567
quote:
Op maandag 30 mei 2005 19:42 schreef AMD64 het volgende:

[..]

Volgens mij is mijn camera gewoon kapot (Canon PS A95)
Hoe scherp ik hem stel. De camera maakt alles vertieft
Ik denk dat je te dichtbij wilt. Die foto met dat beestje/hamstertje ziet er uit als dichterbij dan 5 cm (de max. macro van je camera). Probeer daar eens op te letten, waarschijnlijk gaat het dan wel goed.
quote:
Op maandag 30 mei 2005 21:37 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:

[afbeelding]
attractie in sixflax met grote sluitertijd, maar je ziet wel dat meisje dr inzitten.

[afbeelding]
Vind dit zelf een mooie dramatische foto, maar weet niet of dat er vanaf straalt.
Had hem in parijs genomen terwijl het heel hard regende en die beesten beetje zielig bij elkaar in dat park onder de bomen stonden.

[afbeelding]

[afbeelding]
Bizarre onderwaterfoto

[afbeelding]

De eerste foto mist net iets aan mooie kleuren, wat portier zegt. Het meisje zie je ook maar een beetje (haar gezicht is weggevallen) en dat is ook jammer.

De tweede vind ik weinig spannend, een echt "kiekje". Standpunt had wel iets beter gekund imo (van boven, van onder of van de zijkant) en de paarden staan er niet echt dramatisch op vind ik, zoals je bedoeld had.

Foto #4 staat denk ik op zijn kop? Het lijkt alsof haar benen uit het water steken. Ik weet niet waarom je hier een foto van hebt gemaakt? Er is niets op te zien wat interessant is, behalve misschien voor B&H.

Dat was wel weer even genoeg..
Probeer vooral je foto's interessant te houden voor anderen (misschien heb jij er wel hele leuke verhalen of herinneringen bij, maar die zien de kijkers niet) en probeer een duidelijk onderwerp te hebben en dit mooi op de foto te zetten.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  maandag 30 mei 2005 @ 22:42:38 #200
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27496532
Ey thnx voor de reacties.
Vind het wel grappig dat ik de kritiek die jullie geven in eerste instantie niet zelf zie, maar nu je het zo zegt ben ik het wel eens. Moet nog een beetje experimenteren met sluitertijden

Foto #4 staat inderdaad express op zn kop, dat maakt hem wel bizar en leuk vind ik, maar dat zien jullie natuurlijk weer meteen
@Portier, das mn ex en moet je een pokkeend voor vliegen
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')