Iemadn nog wat kritiek/tips?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 18:28 schreef AMD64 het volgende:
[[url=http://img18.echo.cx/img18/4792/13kc.th.jpg]afbeelding][/URL]
Zojuist geschoten.
Het zou dan beter zijn de foto niet iets later, maar iets vroeger te nemen. Als de paarden nog rechts zouden staan heb je ruimte in de richting waar ze heen lopen. Als je ze links zou hebben staan is er verloren ruimte aan de rechterkant en de paarden worden in hen bewegingsrichting afgekapt.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 17:00 schreef Minos111 het volgende:
Nummer 4 is inderdaad erg goed gelukt!Nog even een tipje voor de volgende keer: soms werkt het beter om niet een centrische compositie te gebruiken. Je kunt bij wijze van afwisseling in een volgende situatie ook proberen om iets langer te wachten zodat (in deze) de paarden iets doorgelopen zijn, en dan pas de foto te nemen. Je krijgt dan een compositie die diagonaal is: rechtsboven de zon, en aan de linker kant het onderwerp. Gevolg: een iets dynamischere foto.
Keep up the good work!
Een beetje leeg. Heb je de foto buiten gemaakt op een wit laken ofzo?quote:Op zondag 29 mei 2005 19:08 schreef mwvdlee het volgende:
Nog niet eens 24 uur te laat maar de jury van de fotowedstrijd is streng en naar ik vrees ook rechtvaardig, dus deze foto doet niet mee aan, dan maar hier posten... had ie kans gemaakt of kan ik mezelf beter gelukkig prijzen dat ik te laat was?
[[url=http://www.vanderlee.com/photo/show.php?size=400x400&album_name=%2FMartijn%2F20050524%2F&obj_name=PICT5579.JPG]afbeelding][/url]
Ze staan wel heel gebroederlijk naast elkaar, maar ik vind ze ook te overbelicht. het lijken wel zilverkleurige vuilniszakken zo.quote:Op zondag 29 mei 2005 19:08 schreef mwvdlee het volgende:
@Frisk: Vind de verschillende wolken "lagen" wel leuk, maar jammer dat die palen scheef staan, onderkant had wellicht ook wat vanaf gekunt ware het niet voor die kleine paal.
Nog niet eens 24 uur te laat maar de jury van de fotowedstrijd is streng en naar ik vrees ook rechtvaardig, dus deze foto doet niet mee aan, dan maar hier posten... had ie kans gemaakt of kan ik mezelf beter gelukkig prijzen dat ik te laat was?
[[url=http://www.vanderlee.com/photo/show.php?size=400x400&album_name=%2FMartijn%2F20050524%2F&obj_name=PICT5579.JPG]afbeelding][/url]
uhmm laat maar, weet niet wat het probleem isquote:Op zondag 29 mei 2005 19:20 schreef AMD64 het volgende:
Hier heb ik dus altijd last van
[[url=http://img226.echo.cx/img226/1572/15uo.th.jpg]afbeelding][/URL]
Echt verschrikkelijk onscherp en onboeiend. Zou je wat minder foto's willen spammen en wat meer je best willen doen op het maken van een variëteit aan foto's die je vervolgens zelf afkeurt en daarvan hier een selectie plaatsen? Die losse kiekjes elke keer schiet niet echt op en komt het topic niet ten goede.quote:Op zondag 29 mei 2005 19:20 schreef AMD64 het volgende:
Hier heb ik dus altijd last van
[[url=http://img226.echo.cx/img226/1572/15uo.th.jpg]afbeelding][/URL]
1: Wel leuk, beetje 3d modelling achtig. Het zeepje is wel leuk brekend, maar niet scherp, zou ik wel doen.quote:Op maandag 30 mei 2005 13:49 schreef mwvdlee het volgende:
@Gmak: Allen nogal standaard landschapsfoto's en beetje onscherp van wat ik kan zien op de kleine foto's. De eerste foto heeft wel een leuk detail in de herhalende boom rechts. Ik denk dat het mooier zou zijn als je je wat meer op het onderwerp richt en wat minder op het totaalbeeld.
Nog een paar van afgelopen week(end):
Volgens mij is mijn camera gewoon kapotquote:Op zondag 29 mei 2005 21:53 schreef portier het volgende:
[..]
Echt verschrikkelijk onscherp en onboeiend. Zou je wat minder foto's willen spammen en wat meer je best willen doen op het maken van een variëteit aan foto's die je vervolgens zelf afkeurt en daarvan hier een selectie plaatsen? Die losse kiekjes elke keer schiet niet echt op en komt het topic niet ten goede.
1: Loik, maar wel een beetje rommelig. Jammer dat het geen echte kermisattractie is met veel kleurenlampjes, dat geeft wat meer sfeer. Het is nu een beetje een kiekje geworden.quote:Op maandag 30 mei 2005 21:37 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Ik zal ook eens wat van mijn fotos laten zien, ben benieuwd naar de meningen!![]()
Heb er nog wel meer maar is voorlopig genoeg zoKom maar op!
![]()
Ik denk dat je te dichtbij wilt. Die foto met dat beestje/hamstertje ziet er uit als dichterbij dan 5 cm (de max. macro van je camera). Probeer daar eens op te letten, waarschijnlijk gaat het dan wel goed.quote:Op maandag 30 mei 2005 19:42 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Volgens mij is mijn camera gewoon kapot(Canon PS A95)
Hoe scherp ik hem stel. De camera maakt alles vertieft
De eerste foto mist net iets aan mooie kleuren, wat portier zegt. Het meisje zie je ook maar een beetje (haar gezicht is weggevallen) en dat is ook jammer.quote:Op maandag 30 mei 2005 21:37 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Ik zal ook eens wat van mijn fotos laten zien, ben benieuwd naar de meningen!![]()
[afbeelding]
attractie in sixflax met grote sluitertijd, maar je ziet wel dat meisje dr inzitten.
[afbeelding]
Vind dit zelf een mooie dramatische foto, maar weet niet of dat er vanaf straalt.
Had hem in parijs genomen terwijl het heel hard regende en die beesten beetje zielig bij elkaar in dat park onder de bomen stonden.
[afbeelding]
[afbeelding]
Bizarre onderwaterfoto
[afbeelding]
Heb er nog wel meer maar is voorlopig genoeg zoKom maar op!
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |