quote:Op de Electronic Entertainment Expo (E3) hebben onderstaande ontwikkelaars aangegeven de Nintendo Revolution te ondersteunen.
# Activision
# Atari
# Capcom
# Electronic Arts
# Hudson (Konami)
# Koei
# Majesco
# Namco
# Sega
# Square Enix
# THQ
# Ubisoft
# Vivendi Universal Games
Let op: Dit zijn niet alle ontwikkelaars die de Revolution ondersteunen. Dit zijn slechts de ontwikkelaars die dit op deze beurs hebben aangegeven. - Lauran Beers
Bron is InsideGamer.nlquote:Donderdag 19 mei 2005 | Majesco heeft aangegeven de Nintendo Revolution, de opvolger van de Nintendo GameCube, te ondersteunen. Het eerste spel dat Majesco in ontwikkeling heeft voor de Nintendo Revolution is The Darkness, dat ook op de PlayStation 3 en Xbox 360 zal verschijnen.
Voor bewegende beelden van The Darkness verwijzen we je door naar IGN. - Lauran Beers
MS heeft oneindige reservesquote:Op donderdag 19 mei 2005 22:03 schreef Steeven het volgende:
[..]
Qua games wel ja, maar qua console-aandeel heeft de marketing van MS uitstekend werk gedaan. Over het algemeen denkt de massa dat Nintendo klein is, dat zie je ook aan de hoeveelheid ruimte die de games krijgen in de winkels voor de GameCube.
Voor de gamecube zijn dan ook weinig echt goede games uitgekomen binnen en al kleiner aanbod van games in vergelijking met de xbox en PS2...quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:03 schreef Steeven het volgende:
[..]
Qua games wel ja, maar qua console-aandeel heeft de marketing van MS uitstekend werk gedaan. Over het algemeen denkt de massa dat Nintendo klein is, dat zie je ook aan de hoeveelheid ruimte die de games krijgen in de winkels voor de GameCube.
waar?quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:04 schreef PeeJay het volgende:
eh patenten?
Dat al een naam hebben moet er zeker bij. PS2 heeft de reputatie dat er veel support voor is en ook zeer veel terug te vinden is in de huiskamers. Verwachting is natuurlijk dat dit hetzelfde blijft.quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:00 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Verkopen veroorzaakt door:
Marketing
Kwaliteit van console
Spellenaanbod
Al een marktaandeel hebben (Een nieuweling heeft het nog niet gemaakt met bovenstaande punten)
Ik zit nog te twijfelen over "al een naam hebben" maar dat past wel ergens in de vorige punten
mis ik nog iets?
Dat lijkt me heel erg sterk.quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:05 schreef Steeven het volgende:
Maar er zijn nog geen dev-kits vrijgegeven, kan dus wel 1.5-2 jaar duren.
waarom hebben ze bijv rumble niet laten patenteren? als hete cht zo revolutionair is, waarom leggen ze het stelen niet egwoon zo veel mogelijk aan banden door patenten zodat ze NIET te laat zijn? ant dat gaan ze nu absoluut zijn...quote:
Als dit waar zou zijn... wat de hel schieten ze dáár nou mee op?! Sony en Microsoft kunnen altijd nog nieuwe officiële controllers op de markt brengen! (kijk maar naar de introductie van de Dual Shock in 1998 als nieuwe standaard controller, toen de PS1 al drie jaar op de markt was)quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:02 schreef RaymanNL het volgende:
Ik las net ( http://www.gameqube.nl/article.php?id=10692 ) dat de controller pas getoont zal worden, als de productie van de Xbox 360 en PS3 gestart word!
Om mijn punt te weerleggen dat Nintendo teert op dezelfde franchises en dat er wenig toppers zijn. En bijna geen meerdere toppers in hetzelfde genre.quote:
Als je handig bent wacht je natuurlijk, kijkend hoe de consoles het in hun eerste jaartje doen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:05 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Dat al een naam hebben moet er zeker bij. PS2 heeft de reputatie dat er veel support voor is en ook zeer veel terug te vinden is in de huiskamers. Verwachting is natuurlijk dat dit hetzelfde blijft.
Beetje een vicieuze cirkel. Maak je een goede console met goede support -> trekt meer mensen -> en dat trekt weer meer developers.
Omgekeerd is het natuurlijk ook waar. Slechte support -> minder mensen -> nog minder support.
Ik heb vaak zat getwijfeld om een GC te halen, maar als ik er nu op terugkijk en zie welke games ik allemaal echt gemist heb zijn die op 1 hand te tellen.
Ik denk dat de meeste mensen nu wel erg sceptisch staan tegenover de Revo, want je wilt gewoon veel goede games. Komen die er niet kun je beter een andere console kopen.
Ik koop een Nintendo console puur voor de Zelda games...quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:05 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Dat al een naam hebben moet er zeker bij. PS2 heeft de reputatie dat er veel support voor is en ook zeer veel terug te vinden is in de huiskamers. Verwachting is natuurlijk dat dit hetzelfde blijft.
Beetje een vicieuze cirkel. Maak je een goede console met goede support -> trekt meer mensen -> en dat trekt weer meer developers.
Omgekeerd is het natuurlijk ook waar. Slechte support -> minder mensen -> nog minder support.
Ik heb vaak zat getwijfeld om een GC te halen, maar als ik er nu op terugkijk en zie welke games ik allemaal echt gemist heb zijn die op 1 hand te tellen.
Ik denk dat de meeste mensen nu wel erg sceptisch staan tegenover de Revo, want je wilt gewoon veel goede games. Komen die er niet kun je beter een andere console kopen.
Daar raken ze wel toe geforceerd door de matige support. Next-gen hebben ze echt veel exclusives nodig willen ze speciaal blijven, en niet alleen de melkgames van het bedrijf zelf.quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:07 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Om mijn punt te weerleggen dat Nintendo teert op dezelfde franchises en dat er wenig toppers zijn. En bijna geen meerdere toppers in hetzelfde genre
Dat kan dan toch niet? Dat betekent dat we dus pas in 2007 games voor de Revo moeten verwachten? Een achterstand van 2 jaar op de XBOX360? Dat kan gewoon niet.quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:07 schreef _Supreme het volgende:
[..]
Dat heeft Reggie zojuist zelf verklaard.
True, maar sommige dingen zijn moeilijk te pattenteren.quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:06 schreef PeeJay het volgende:
[..]
waarom hebben ze bijv rumble niet laten patenteren? als hete cht zo revolutionair is, waarom leggen ze het stelen niet egwoon zo veel mogelijk aan banden door patenten zodat ze NIET te laat zijn? ant dat gaan ze nu absoluut zijn...
Dat is idd een drogreden van Reggie... een revolutionaire controller kan natuurlijk ook veel later door Sony en MS worden geintroduceerd. Zeg maar als een aparte gadget als de eyetoy.quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:07 schreef P-Style het volgende:
Als dit waar zou zijn... wat de hel schieten ze dáár nou mee op?! Sony en Microsoft kunnen altijd nog nieuwe officiële controllers op de markt brengen! (kijk maar naar de introductie van de Dual Shock in 1998 als nieuwe standaard controller, toen de PS1 al drie jaar op de markt was)
1 )Ja (zie verdere post)quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:07 schreef HansvanOchten het volgende:
1 )Zou jij een GC gekocht hebben als je wist dat er zo weinig goede games voor zijn uitgekomen?
En neem jij nog een keer de gok voor de Revo, of speel je op "safe" en koop je een 360/ps3?
Als de controllers dermate afwijken niet dus (kijk maar naar de GC-controller inputs in de revo)quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:10 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Dat is idd een drogreden van Reggie... een revolutionaire controller kan natuurlijk ook veel later door Sony en MS worden geintroduceerd. Zeg maar als een aparte gadget als de eyetoy.
idd true, maar wat is dan eigenlijk het nut van patenten? niet veel iig...quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:09 schreef kanaiken het volgende:
[..]
True, maar sommige dingen zijn moeilijk te pattenteren.
Als iemand anders op een andere manier hetzelfde resultaat krijgt kan het zijn dat patenten ontlopen worden.
Nee dat valt wel mee, de devkits van de xbox zijn bijvoorbeeld ook apple's, veel slapper dan wat het gaat worden... Maar zij hebben denk ik al veel meer een idee van wat het gaat worden dan met de Revolution.quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:09 schreef nikk het volgende:
Dat kan dan toch niet? Dat betekent dat we dus pas in 2007 games voor de Revo moeten verwachten? Een achterstand van 2 jaar op de XBOX360? Dat kan gewoon niet.
quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:12 schreef PeeJay het volgende:
[..]
idd true, maar wat is dan eigenlijk het nut van patenten? niet veel iig...
Soms wel dusquote:Op donderdag 19 mei 2005 22:12 schreef PeeJay het volgende:
[..]
idd true, maar wat is dan eigenlijk het nut van patenten? niet veel iig...
Decenniaquote:Op donderdag 19 mei 2005 22:13 schreef Steeven het volgende:
Patenten verlopen na een paar weken/maanden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |