abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 mei 2005 @ 17:45:35 #51
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_27281545
quote:
Op maandag 23 mei 2005 17:13 schreef LibertarianX het volgende:
Zeg ik dat?
Nou, dan moet je even je reactie teruglezen. Jij beweert nl. iets anders zoals je zegt, dan die regeringen, organisaties etc. Of je bedoelde misschien dat die oorzaken van ontbossing gedaan word door de arme boeren? Hoe zit het dan met de grootlandbezitters die andere voor zich laten werken die uitgebuit worden? De eerlijke handel in die regio's is er natuurlijk niet altijd..
pi_27282759
quote:
Op maandag 23 mei 2005 17:45 schreef TechXP het volgende:

[..]

Nou, dan moet je even je reactie teruglezen. Jij beweert nl. iets anders zoals je zegt, dan die regeringen, organisaties etc. Of je bedoelde misschien dat die oorzaken van ontbossing gedaan word door de arme boeren? Hoe zit het dan met de grootlandbezitters die andere voor zich laten werken die uitgebuit worden? De eerlijke handel in die regio's is er natuurlijk niet altijd..
Weet je wat, ga zelf eens een paar jaar voor een ontwikkelings organisatie naar zuid en midden amerika.
  maandag 23 mei 2005 @ 21:33:53 #53
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_27289180
quote:
Op maandag 23 mei 2005 18:24 schreef LibertarianX het volgende:
Weet je wat, ga zelf eens een paar jaar voor een ontwikkelings organisatie naar zuid en midden amerika.
Ik ben pas nog in midden-amerika geweest
  maandag 23 mei 2005 @ 22:50:15 #54
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_27292136
dus eerst zelf west-europa kaal kappen omdat dat economisch verantwoord is
en vervolgens anderen bekritiseren die hetzelfde doen ?

waarom niet grote gebieden van Nederland / West Europa onteigenen en beplanten met bomen ?
of is dat iets anders ?
zonnig Brasil
  maandag 23 mei 2005 @ 22:57:25 #55
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_27292440
het amazonegebied zijn de longen van de wereld!!! We weten beter nu, het kappen van het regenwoud is het slachten van de kip met de gouden eieren. We weten beter nu. Ook verantwoorde bosbouw is mogelijk. Zie als voorbeeld voor verantwoord bosbeheer de Belgische ardennen. Wijs bepaalde gebieden aan waar volgens een schema hout gekweekt en gekapt wordt, maar laat de oerbossen in takt en kap nooit meer dan je aanplant. Het kappen van de oerbossen is een onomkeerbaar proces, veranntwoord bosbeheer in de regenwouden is van levensbelang voor ons allemaal!!!!!

Geschokt was ik toen ik de omgeving van Manaus verkende. De circel rond Manaus wordt steeds wijder , hier MOET wat aan gedaan worden. Het lijkt wel of de mensen niet beseffen wat ze verwoesten!!! Op Lombok kreeg ik dezelfde hartverzakking toen ik zag dat al het koraalrif werd vernietigd door vissen met dynamiet en gif en rucksichtloze toeristen .. zijn de mensen nou zo dom!!!! Deze natuurschatten zijn miljoenen keer meer waardevol dan goud of olie en onvervangbaar!! Er is al zoveel vernietigd, laten we nou eens bezinnen en de natuurschatten die er nog zijn met alle macht beschermen!!!

[ Bericht 15% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 23-05-2005 23:03:21 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 23 mei 2005 @ 23:06:00 #56
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_27292770
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 23 mei 2005 @ 23:30:08 #57
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_27293590
quote:
Op maandag 23 mei 2005 22:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:Op Lombok kreeg ik dezelfde hartverzakking toen ik zag dat al het koraalrif werd vernietigd door vissen met dynamiet en gif en rucksichtloze toeristen .. zijn de mensen nou zo dom!!!! Deze natuurschatten zijn miljoenen keer meer waardevol dan goud of olie en onvervangbaar!! Er is al zoveel vernietigd, laten we nou eens bezinnen en de natuurschatten die er nog zijn met alle macht beschermen!!!
Juist... en ook onder water is het zo kwetsbaar... wat een vuil van toeristen/vissers kan er liggen tussen al het (vernietigend/doodgaand) koraal. Zonde van alles wat er op deze planeet te vinden is en wat zo aangetast word door de mens. Is het nou zo moeilijk om wat bewuster en beter om te gaan met al dat moois?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')