het amazonegebied zijn de longen van de wereld!!! We weten beter nu, het kappen van het regenwoud is het slachten van de kip met de gouden eieren. We weten beter nu. Ook verantwoorde bosbouw is mogelijk. Zie als voorbeeld voor verantwoord bosbeheer de Belgische ardennen. Wijs bepaalde gebieden aan waar volgens een schema hout gekweekt en gekapt wordt, maar laat de oerbossen in takt en kap nooit meer dan je aanplant. Het kappen van de oerbossen is een onomkeerbaar proces, veranntwoord bosbeheer in de regenwouden is van levensbelang voor ons allemaal!!!!!
Geschokt was ik toen ik de omgeving van Manaus verkende. De circel rond Manaus wordt steeds wijder , hier MOET wat aan gedaan worden. Het lijkt wel of de mensen niet beseffen wat ze verwoesten!!! Op Lombok kreeg ik dezelfde hartverzakking toen ik zag dat al het koraalrif werd vernietigd door vissen met dynamiet en gif en rucksichtloze toeristen .. zijn de mensen nou zo dom!!!! Deze natuurschatten zijn miljoenen keer meer waardevol dan goud of olie en onvervangbaar!! Er is al zoveel vernietigd, laten we nou eens bezinnen en de natuurschatten die er nog zijn met alle macht beschermen!!!
[ Bericht 15% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 23-05-2005 23:03:21 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")