ik zou dat nogmaals overwegen. Als stageplek is dat weinig lerend vrees ikquote:Op woensdag 18 mei 2005 21:00 schreef BaggerUser het volgende:
welk bedrijf ?
ik moet 1e deel volgend jaar op stage en hoop bij norrod terecht te kunnen
wat voor soort bedrijf lijkt jouw het meest verstandige?quote:Op woensdag 18 mei 2005 21:01 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik zou dat nogmaals overwegen. Als stageplek is dat weinig lerend vrees ik
OMG! waar?quote:Op woensdag 18 mei 2005 21:13 schreef Arnold_fan het volgende:
HBO Commercieele economie ¤600 bruto in de maand
Bij een handelsbedrijf, dus spullen inkopen vanuit China hoofdzakelijk, en deze verkopen in europa, hoofdzakelijk Nederland Duitsland en GB. Ik heb half half een Audi A6 erbij, ik rijd er vaak in, maar neem hem niet altijd mee naar huis.quote:Op donderdag 19 mei 2005 09:27 schreef cs-Blade het volgende:
[..]
OMG! waar?
nu afstudeer stage hbo CE: 363 p/m
stage in de derde: minstens 450 p/m met uitschieters naar de 600
Tja voor mij ligt het anders, mijn uitgaven zijn vele malen hoger dan gemiddelde Nederlandse student. Daardoor krijg ik ook meer...quote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:29 schreef mie_at_work het volgende:
wow wat een bedragen krijgen jullie allemaal![]()
Hoezo het vak leren???? Als het goed is heb je al een deel van je kennis, en kun je in die periode met een frisse modernere blik naar de processen kijken en zo adviseren. Dat kan dus later weer meer opleveren voor het bedrijf.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 16:18 schreef bonke het volgende:
stageloon is toch een gunst van het bedrijf waar je stage loopt ??
het is natuurlijk mooi meegenomen dat je geld krijgt terwijl je het vak nog moet leren
ik wil wel es weten wie er helemaal niks krijgt
dus jij denkt dat je een bedrijf waar je stage loopt kan gaan adviseren ??quote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:04 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Hoezo het vak leren???? Als het goed is heb je al een deel van je kennis, en kun je in die periode met een frisse modernere blik naar de processen kijken en zo adviseren. Dat kan dus later weer meer opleveren voor het bedrijf.
Op mijn stageplaats adviseer ik inderdaad, en ik heb contact met klanten. Ik ben dus productief.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:49 schreef bonke het volgende:
[..]
dus jij denkt dat je een bedrijf waar je stage loopt kan gaan adviseren ??
het is dat bedrijven die iemand een stage verlenen er subsidie voor krijgen anders waren er maar heel weinig stageplaatsen
ps: ik heb wel wat geleerd op mijn stageplaatsen en ik kreeg er geen drol voor
en achter jou staat natuurlijk iemand die kijkt of je het allemaal wel goed doetquote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:54 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Op mijn stageplaats adviseer ik inderdaad, en ik heb contact met klanten. Ik ben dus productief.
Ligt nogal aan het soort stage dat je doet, opleiding, etc... Ik krijg bijvoorbeeld gewoon het loon dat starters ook ontvangen, dus ben ik niet bepaald goedkoper...quote:Op zaterdag 21 mei 2005 21:28 schreef mie_at_work het volgende:
Bedrijven zien stagiares als het ware gewoon als goedkope krachten die na een inwerkperiode van ongeveer 1maand gewoon goed functioneren in een bedrijf, maar dan voor een aanzienlijk lager bedrag dan het normale personeel.
En voor ons stagiares is ervaring opdoen in het bedrijf toch wel het belangrijkste, maar een zakcentje erbij zou wel heerlijk zijn
Ik weet het, het is niet liefquote:
Klopt, maar zolang die mensen die mij in de gaten houden elke 3 jaar een nieuwe A6 krijgen en geld zat verdienen kan ik ook wel 600 euro krijgen. En als ik die mensen iets uit handen kan nemen en kan ondersteunen ben ik dat wel waard denk ik.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:55 schreef bonke het volgende:
[..]
en achter jou staat natuurlijk iemand die kijkt of je het allemaal wel goed doet
Zit je in Helsinki?quote:Op zondag 22 mei 2005 21:36 schreef Greetz het volgende:
Afstudeerstage HBO Elektrotechniek - technische informatica en computerkunde:
¤ 0,00 maar wel een prachtige plek en mooie opdracht aan een geweldige universiteit in het schitterende Finland
m.a.w. geld verdienen tijdens je stage is niet belangrijk, het gaat er om dat je een goede werkervaring meekrijgt en hiermee in het bedrijfsleven vervolgens geld mee kan gaan verdienen.
In principe wordt er van je verwacht dat je met het naar school gaan en leren/lessen voorbereiden 40u per week kwijt bent (of het je daadwerkelijk zoveel tijd kost, is een tweede). Dus 40u per week stage lopen, staat qua tijd (studiepunten) gelijk aan naar school gaan. Maw: je mag blij zijn als je stagevergoeding krijgt!quote:Op zondag 22 mei 2005 21:45 schreef linuxje het volgende:
ik vind wel dat je er goed voor betaald moet worden, want normaal ben je daar zo'n 40 uur aan het WERK. nou hoeft dat geen 1000 euro per maand te zijn als je bv dichtbij woont of met de trein kan maar als je naar buitenland moet mag dat wel meer zijn. En je hebt ook weinig tijd om extra geld te verdienen met je normale bijbaantje dus 300 euro voor 21 dagen per maand is wel beetje weinig.
Ben ik niet helemaal met je eens. Vaak zit bij een stage wat meer reistijd en is je werktijd natuurlijk niet echt flexibel. Als ik bijvoorbeeld stage zou lopen, dan zou ik alleen nog in het weekend wat kunnen bijverdienen, dat wordt lastig (normaal werk ik snel 20 uur in de week bij om alles te betalen). Als ik 0 vergoeding zou krijgen zou ik het simpelweg niet kunnen doen, al was het de mooiste baan ter wereld, ik moet ook mezelf onderhouden...quote:Op zondag 22 mei 2005 22:33 schreef nymphalidae het volgende:
[..]
In principe wordt er van je verwacht dat je met het naar school gaan en leren/lessen voorbereiden 40u per week kwijt bent (of het je daadwerkelijk zoveel tijd kost, is een tweede). Dus 40u per week stage lopen, staat qua tijd (studiepunten) gelijk aan naar school gaan. Maw: je mag blij zijn als je stagevergoeding krijgt!
Iets noordelijker, Kuopioquote:Op zondag 22 mei 2005 22:22 schreef Public_NME het volgende:
Zit je in Helsinki?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |