abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27120797
Ik heb al een tijdje een wireless netwerk. Eerst gebruikte ik een accespoint, nu heb ik een router.
Merk, Sitecom. Type 108.
Nu heb ik een dect telefoon van Siemens, de gigaset 4000.
Zo, dat ter info.

Al een tijdje viel het me op dat de telefoon erg kraakte, maar besteede daar geen aandacht aan.
Nu heb ik dus de nieuwe router er tussen en zijn de rapen gaar.
De telefoon is praktisch onbruikbaar, omdat je elkaar niet kan verstaan door het gekraak. Ik wist niet dat het aan de router kon liggen, maar heb die toch maar eens van het stroom afgehaald. En wat denk je? De telefoon is kraakhelder.

Maar ik ben er nog niet, op het moment dat de telefoon gaat is er geen probleem, maar zodra er opgenomen wordt is de verbinding van internet verbroken op de draadloze verbinding. (niet die van het vaste netwerk)
Dat geldt ook voor als ik zelf ga bellen, dan is de verbinding weg.

Het basisstation van de telefoon staat ongeveer een meter van de router af. Ik hoop dat het daar niet aan ligt, want dat zou erg onhandig zijn, en eigenlijk ook zou dat geen probleem moeten geven.

Nu ben ik zelf eigenlijk niet zo thuis in het technische gedeelte en ben eens gaan kijken wat ik kan doen bij de instellingen van de router. Dat heb ik beprekt gehouden tot het veranderen van de channels, misschien dat deze dan op een andere frequentie terecht zou komen, maar dat is ook niet het geval.

Kent iemand dit, komt het bekend voor? En wat zou de oplossing kunnen zijn?
  woensdag 18 mei 2005 @ 16:48:10 #2
100226 sweex
Powered by Sweex
pi_27120941
Oplossing...gewoon een telefoon met snoer
Budget user
  woensdag 18 mei 2005 @ 16:49:52 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_27120988
Kan je de telefoon niet op een ander kanaal zetten? I.p.v. de router.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_27121283
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 16:49 schreef Megumi het volgende:
Nee, helaas dat kan niet.
Ik heb wel de telefoon een aantal malen gereset (misschien dat hij dan zelf een ander kanaal zou zoeken) maar dat werkte ook niet.
Het is ook geen knullig telefoontje die je even aan de kant gooit om een nieuwe te kopen.

Wat misschien zou kunnen, maar ik hoop daar antwoord op te vinden, is dat ik wel een oude splitter heb. Geen idee of dat de oorzaak kan zijn, maar misschien dat iemand me daarover uitsluitsel kan geven.
  woensdag 18 mei 2005 @ 16:59:37 #5
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_27121288
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 16:49 schreef Megumi het volgende:
DECT telefoons kan je niet met de hand van kanaal veranderen (Dat is tegen het DECT protocol in, het protocol werkt samen met andere telefoons in de buurt, zodat er nooit 2 telefoons op hetzelfde kanaal staan, ook wisselt het kanaal continu (frequencyhopping)).

Met de oude analoge CT-1 of CT-2 telefoons kon je handmatig een kanaal veranderen en vastzetten.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_27147575
Ik heb vanmorgen een nieuwe splitter gekocht en geplaatst, maar ook dat biedt geen oplossing.
Op het moment dat de modem contact maakt, komt de storing op de lijn.

Ook heb ik het basisstation en router verder uit elkaar gezet. Er zit nu zo'n drie/vier meter tussen.
Maar ook dat helpt niet.
pi_27147663
Ik ken het probleem.. accesspoint +- meter van dect telefoon, kraakt, gaat soms over en hangt op als ik opneem etc.. oplossing? we hebben geen vaste lijn meer
The world doesn't makes sense, why should we do? ©
pi_27147724
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 16:48 schreef sweex het volgende:
Oplossing...gewoon een telefoon met snoer
Dan stoort de wlan nog op die dect telefoon.
  donderdag 19 mei 2005 @ 13:13:32 #9
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_27147797
ik zou je router gewoon wat verder wegzetten of is dat geen optie?
pi_27148425
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 13:13 schreef Fliepke het volgende:
ik zou je router gewoon wat verder wegzetten of is dat geen optie?
Het is wel mogelijk, maar dat brengt voor mij teveel ongemakken met zich mee. Ik heb geen meterkast aansluiting van de ptt, ik woon in een oud huis waar de lijn gewoon door de muur naar binnen komt.
Dus één aansluitpunt van daar uit, waar dus ook de splitter zit.
Omdat ik boven mijn werkruimte heb, staat daar ook het basisstation van de telefoon en de hoofdpc met router in één kamer.
  donderdag 19 mei 2005 @ 13:38:12 #11
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_27148748
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 13:30 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Het is wel mogelijk, maar dat brengt voor mij teveel ongemakken met zich mee. Ik heb geen meterkast aansluiting van de ptt, ik woon in een oud huis waar de lijn gewoon door de muur naar binnen komt.
Dus één aansluitpunt van daar uit, waar dus ook de splitter zit.
Omdat ik boven mijn werkruimte heb, staat daar ook het basisstation van de telefoon en de hoofdpc met router in één kamer.
Hmm erg vervelend dan .
Ik denk dat er namelijk niet zoveel anders op zit
pi_27150168
Als een goede splitter niet helpt ontstaat de storing blijkbaar via de ether; die apparaten pikken elkaars radiogolven op. Dan helpt alleen het vergroten van de afstand, of het afschermen van de een voor de ander. Ik zou toch ofwel het basisstation van de telefoon, of de router eens beneden zetten.
  donderdag 19 mei 2005 @ 14:27:51 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_27150597
Ben bang dat het verder uit elkaar zetten van de apparatuur niet helpt. Met name de router heeft een redelijk bereik. Ik zou eens kijken op de sites van de makers van je telefoon en of router of daar meer info te vinden is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_27150642
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 14:15 schreef dvr het volgende:
Als een goede splitter niet helpt ontstaat de storing blijkbaar via de ether; die apparaten pikken elkaars radiogolven op. Dan helpt alleen het vergroten van de afstand, of het afschermen van de een voor de ander. Ik zou toch ofwel het basisstation van de telefoon, of de router eens beneden zetten.
Ik heb het basisstation even naar beneden gehaald. De ruis is een heel klein beetje minder, maar niet voldoende.
Wel verbreekt de internetverbinding op het moment dat ik de telefoon gebruik.
Op een of andere manier zit de frequentie elkaar in de weg o.i.d.
pi_27150930
Nog even een testje gedaan. Ik had nog een andere dect telefoon, een samsung, en die heb ik ook even geprobeerd. Exact hetzelfde verhaal.
Dus ik leg het probleem maar eens bij Sitecom neer, want het lijkt me sterk dat dit een op zich zelf staand geval is.
  donderdag 19 mei 2005 @ 15:29:23 #16
101188 Jaeder
Int. wl. zt. int. disc.pr.
pi_27152856
Ouders hebben ook DECT en een Sitecom Router. Daarmee alleen lichte ruis (nou weet ik geljik waar dat aan ligt!), maar de ene staat ook op zolder en de ander beneden.

Kun je misschien een scherm maken tussen de twee stations? Je ziet soms namelijk van die tweakers die een stuk antenne afschermen met zodat de router alleen een bepaalde kant opstraalt.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 mei 2005 @ 15:52:15 #17
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_27153791
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 14:29 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Ik heb het basisstation even naar beneden gehaald. De ruis is een heel klein beetje minder, maar niet voldoende.
Wel verbreekt de internetverbinding op het moment dat ik de telefoon gebruik.
Op een of andere manier zit de frequentie elkaar in de weg o.i.d.
Als de internetverbinding wegvalt als de telefoon gebruikt wordt, gaat het toch echt mis bij de splitter.
pi_27154367
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 15:52 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als de internetverbinding wegvalt als de telefoon gebruikt wordt, gaat het toch echt mis bij de splitter.
Daar dacht ik vanmorgen ook aan, omdat ik nog een oude splitter had. Dus ben ik naar de winkel gegaan om een nieuwe splitter te halen, ook van Sitecom. Het leek me beter om alles maar van één merk te kopen, zodat daar iig geen conflicten ontstaan.
Maar dat gaf geen oplossing. Ook heb ik alle snoertjes, van de telefoonaansluiting vervangen met nieuwe snoeren en stekkertjes.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 mei 2005 @ 16:13:52 #19
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_27154596
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 16:07 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Daar dacht ik vanmorgen ook aan, omdat ik nog een oude splitter had. Dus ben ik naar de winkel gegaan om een nieuwe splitter te halen, ook van Sitecom. Het leek me beter om alles maar van één merk te kopen, zodat daar iig geen conflicten ontstaan.
Maar dat gaf geen oplossing. Ook heb ik alle snoertjes, van de telefoonaansluiting vervangen met nieuwe snoeren en stekkertjes.
Heb je line en adsl niet omgedraaid?
pi_27155446
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 16:13 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Heb je line en adsl niet omgedraaid?
Ik ben het voor alle zekerheid even wezen checken, maar met de nieuwe splitter kan dat niet eens. Line heeft een vast kabeltje, de telefoon en adsl aansluiting zitten overigens wel goed.

Hiervoor had ik overigens een accespoint, ook van hetzelfde merk, en daar had ik praktisch geen problemen mee.
  donderdag 19 mei 2005 @ 17:13:38 #21
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_27156691
dirk, weet je zeker dat je nog wel op je lan verbinding wel internet hebt als je gaat telefoneren? en als je met vaste telefoons belt blijft het netwerk wel aan? zo ja, dan weet ik het niet, dan word het gewoon stoeien met de kanalen van je wlan router denk ik. en zo nee, dan heb je (net zoals ik) je splitter niet op de juiste plaats laten splitten, niet op het hoofdpunt waar de telefoonlin je huis binnen komt zeg maar.
Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
pi_27158349
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:13 schreef cygnusx het volgende:
dirk, weet je zeker dat je nog wel op je lan verbinding wel internet hebt als je gaat telefoneren? en als je met vaste telefoons belt blijft het netwerk wel aan?
De gehele verbinding wordt verbroken. Ik melde eerst dat dat niet zo was, maar dat klopte niet.
Ik heb geen vaste telefoon om dat te testen. Ik heb het dus wel met twee soorten dect telefoons getest.
quote:
zo ja, dan weet ik het niet, dan word het gewoon stoeien met de kanalen van je wlan router denk ik.
Ik heb alle 13 kanalen geprobeerd. Op zich maakte dat niks uit, misschien minimaal, maar niet echt een verbetering.
quote:
en zo nee, dan heb je (net zoals ik) je splitter niet op de juiste plaats laten splitten, niet op het hoofdpunt waar de telefoonlin je huis binnen komt zeg maar.
De splitter is als eerste aangesloten, van daar uit dus de adsl lijn naar de router en de telefoonlijn naar de telefoon.
Alle kabels zijn voorzien van modulaire stekkertjes, zo ook de telefoonstekker zelf. Dus geen ouderwets schroefjes-stekker. (of hoe dat ook heten mag)
Dit heeft altijd zo gezeten en heeft altijd zonder problemen gewerkt. Totdat ik dus de router aansloot. En daar hoefde ik niet veel voor te doen, stekkerte er in en klaar. (bij wijze van spreken) ik hoefde er dus geen nieuwe kabeltjes voor aan te leggen.
(wat ik dus later wel heb gedaan, om dat uit te sluiten)

Ik heb Sitecom al gemaild vanmiddag, misschien dat het een bekend probleem is en me een duw in de goede richting kunnen geven.

[ Bericht 2% gewijzigd door Dirkh op 19-05-2005 18:29:00 ]
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:14:13 #23
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_27159851
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 18:18 schreef Dirkh het volgende:

[..]

De gehele verbinding wordt verbroken. Ik melde eerst dat dat niet zo was, maar dat klopte niet.
Ik heb geen vaste telefoon om dat te testen. Ik heb het dus wel met twee soorten dect telefoons getest.
[..]

Ik heb alle 13 kanalen geprobeerd. Op zich maakte dat niks uit, misschien minimaal, maar niet echt een verbetering.
[..]

De splitter is als eerste aangesloten, van daar uit dus de adsl lijn naar de router en de telefoonlijn naar de telefoon.
Alle kabels zijn voorzien van modulaire stekkertjes, zo ook de telefoonstekker zelf. Dus geen ouderwets schroefjes-stekker. (of hoe dat ook heten mag)
Dit heeft altijd zo gezeten en heeft altijd zonder problemen gewerkt. Totdat ik dus de router aansloot. En daar hoefde ik niet veel voor te doen, stekkerte er in en klaar. (bij wijze van spreken) ik hoefde er dus geen nieuwe kabeltjes voor aan te leggen.
(wat ik dus later wel heb gedaan, om dat uit te sluiten)

Ik heb Sitecom al gemaild vanmiddag, misschien dat het een bekend probleem is en me een duw in de goede richting kunnen geven.
ik heb hetzelfde dus, en hiervoor had je gewoon een usb modem ofzo?
Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
pi_27160045
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 19:14 schreef cygnusx het volgende:

[..]

ik heb hetzelfde dus, en hiervoor had je gewoon een usb modem ofzo?
Ja klopt, zo'n kikker.
Nu dus een router en modem in één.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 mei 2005 @ 20:07:39 #25
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_27161660
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 18:18 schreef Dirkh het volgende:

Nou, nee (ik ben verantwsoordelijk voor de sitecom support...)
Zeker omdat de hele adsl verbinding wegvalt blijf ik denken dat het ergens bij isra/splitter mis gaat.
Vreemd is het natuurlijk wel dat het eerst goed functioneerde.

Hmz, woon je in de buurt van Rdam?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')