Nee, helaas dat kan niet.quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:49 schreef Megumi het volgende:
Kan je de telefoon niet op een ander kanaal zetten? I.p.v. de router.
DECT telefoons kan je niet met de hand van kanaal veranderen (Dat is tegen het DECT protocol in, het protocol werkt samen met andere telefoons in de buurt, zodat er nooit 2 telefoons op hetzelfde kanaal staan, ook wisselt het kanaal continu (frequencyhopping)).quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:49 schreef Megumi het volgende:
Kan je de telefoon niet op een ander kanaal zetten? I.p.v. de router.
Dan stoort de wlan nog op die dect telefoon.quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:48 schreef sweex het volgende:
Oplossing...gewoon een telefoon met snoer
Het is wel mogelijk, maar dat brengt voor mij teveel ongemakken met zich mee. Ik heb geen meterkast aansluiting van de ptt, ik woon in een oud huis waar de lijn gewoon door de muur naar binnen komt.quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:13 schreef Fliepke het volgende:
ik zou je router gewoon wat verder wegzetten of is dat geen optie?
Hmm erg vervelend danquote:Op donderdag 19 mei 2005 13:30 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Het is wel mogelijk, maar dat brengt voor mij teveel ongemakken met zich mee. Ik heb geen meterkast aansluiting van de ptt, ik woon in een oud huis waar de lijn gewoon door de muur naar binnen komt.
Dus één aansluitpunt van daar uit, waar dus ook de splitter zit.
Omdat ik boven mijn werkruimte heb, staat daar ook het basisstation van de telefoon en de hoofdpc met router in één kamer.
Ik heb het basisstation even naar beneden gehaald. De ruis is een heel klein beetje minder, maar niet voldoende.quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:15 schreef dvr het volgende:
Als een goede splitter niet helpt ontstaat de storing blijkbaar via de ether; die apparaten pikken elkaars radiogolven op. Dan helpt alleen het vergroten van de afstand, of het afschermen van de een voor de ander. Ik zou toch ofwel het basisstation van de telefoon, of de router eens beneden zetten.
Als de internetverbinding wegvalt als de telefoon gebruikt wordt, gaat het toch echt mis bij de splitter.quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:29 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Ik heb het basisstation even naar beneden gehaald. De ruis is een heel klein beetje minder, maar niet voldoende.
Wel verbreekt de internetverbinding op het moment dat ik de telefoon gebruik.
Op een of andere manier zit de frequentie elkaar in de weg o.i.d.
Daar dacht ik vanmorgen ook aan, omdat ik nog een oude splitter had. Dus ben ik naar de winkel gegaan om een nieuwe splitter te halen, ook van Sitecom. Het leek me beter om alles maar van één merk te kopen, zodat daar iig geen conflicten ontstaan.quote:Op donderdag 19 mei 2005 15:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als de internetverbinding wegvalt als de telefoon gebruikt wordt, gaat het toch echt mis bij de splitter.
Heb je line en adsl niet omgedraaid?quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:07 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Daar dacht ik vanmorgen ook aan, omdat ik nog een oude splitter had. Dus ben ik naar de winkel gegaan om een nieuwe splitter te halen, ook van Sitecom. Het leek me beter om alles maar van één merk te kopen, zodat daar iig geen conflicten ontstaan.
Maar dat gaf geen oplossing. Ook heb ik alle snoertjes, van de telefoonaansluiting vervangen met nieuwe snoeren en stekkertjes.
Ik ben het voor alle zekerheid even wezen checken, maar met de nieuwe splitter kan dat niet eens. Line heeft een vast kabeltje, de telefoon en adsl aansluiting zitten overigens wel goed.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Heb je line en adsl niet omgedraaid?
De gehele verbinding wordt verbroken. Ik melde eerst dat dat niet zo was, maar dat klopte niet.quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:13 schreef cygnusx het volgende:
dirk, weet je zeker dat je nog wel op je lan verbinding wel internet hebt als je gaat telefoneren? en als je met vaste telefoons belt blijft het netwerk wel aan?
Ik heb alle 13 kanalen geprobeerd. Op zich maakte dat niks uit, misschien minimaal, maar niet echt een verbetering.quote:zo ja, dan weet ik het niet, dan word het gewoon stoeien met de kanalen van je wlan router denk ik.
De splitter is als eerste aangesloten, van daar uit dus de adsl lijn naar de router en de telefoonlijn naar de telefoon.quote:en zo nee, dan heb je (net zoals ik) je splitter niet op de juiste plaats laten splitten, niet op het hoofdpunt waar de telefoonlin je huis binnen komt zeg maar.
ik heb hetzelfde dus, en hiervoor had je gewoon een usb modem ofzo?quote:Op donderdag 19 mei 2005 18:18 schreef Dirkh het volgende:
[..]
De gehele verbinding wordt verbroken. Ik melde eerst dat dat niet zo was, maar dat klopte niet.
Ik heb geen vaste telefoon om dat te testen. Ik heb het dus wel met twee soorten dect telefoons getest.
[..]
Ik heb alle 13 kanalen geprobeerd. Op zich maakte dat niks uit, misschien minimaal, maar niet echt een verbetering.
[..]
De splitter is als eerste aangesloten, van daar uit dus de adsl lijn naar de router en de telefoonlijn naar de telefoon.
Alle kabels zijn voorzien van modulaire stekkertjes, zo ook de telefoonstekker zelf. Dus geen ouderwets schroefjes-stekker. (of hoe dat ook heten mag)
Dit heeft altijd zo gezeten en heeft altijd zonder problemen gewerkt. Totdat ik dus de router aansloot. En daar hoefde ik niet veel voor te doen, stekkerte er in en klaar. (bij wijze van spreken) ik hoefde er dus geen nieuwe kabeltjes voor aan te leggen.
(wat ik dus later wel heb gedaan, om dat uit te sluiten)
Ik heb Sitecom al gemaild vanmiddag, misschien dat het een bekend probleem is en me een duw in de goede richting kunnen geven.
Ja klopt, zo'n kikker.quote:Op donderdag 19 mei 2005 19:14 schreef cygnusx het volgende:
[..]
ik heb hetzelfde dus, en hiervoor had je gewoon een usb modem ofzo?
Nou, nee (ik ben verantwsoordelijk voor de sitecom support...)quote:Op donderdag 19 mei 2005 18:18 schreef Dirkh het volgende:
Ik heb Sitecom al gemaild vanmiddag, misschien dat het een bekend probleem is en me een duw in de goede richting kunnen geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |