Samenvatting: JA er kan geen water uit een harde lens verdampen, en NEE dat betekent niet dat je geen droge ogen kunt krijgen met harde lenzen en JA droge ogen met harde lenzen is veel erger dan met een zachte lens.quote:However, RGP lenses may present other problems for people with dry eyes. Since the lens is rigid, it can irritate your eye if there are not enough tears under it. A rigid lens in a dry eye feels much worse than a soft one.
http://searchwarp.com/swa24863.htm
Afhankelijk van je specifieke afwijking kan het veel meer dan 2% zijn. Een vriendin van mij die door (zeer zeldzame, congenitale afwijkingen gecombineerd met auto-immuun problemen) nog maar 25-30% zicht heeft, heeft niks aan zachte lenzen. Harde lenzen kunnen haar zicht nog tot 50-60% opkrikken. Helaas blijkt ze ook allergisch te zijn voor het materiaal waar harde lenzen van gemaakt worden, maar dat is weer een ander verhaal.quote:Op maandag 8 december 2008 11:43 schreef Stereotomy het volgende:
Die 2% extra zicht werkt in mijn praktijk niet op tegen de kans dat je een stofje of zandkorreltje in je oog krijgt en dat je dan vergaat van de pijn en je lens echt even uit moet doen.
Oke, hier wil ik toch echt even op reageren, op de rest heeft Verluste al gereageerd en daar ben ik het grotendeels mee eens.quote:Op zondag 7 december 2008 23:30 schreef Stereotomy het volgende:
Daarnaast ben je echt de sjaak als je een stofje of zandkorreltje in je ogen krijgt. Het comfort is gewoon vele malen lager.
Klinkt goed, wat zijn je sterktes, en wat was de prijs?quote:Op maandag 8 december 2008 23:40 schreef Mar0988 het volgende:
Nachtlenzen gaan niet tot -4 maar tot -6. en... nachtlenzen FTW! heb ze inmiddels 1 jaar, geen problemen mee gehad en ik kan nog 1 jaartje met zelfde lenzen doen, dus 2 jaar levensduur!
quote:Op maandag 8 december 2008 12:56 schreef Stereotomy het volgende:
hm, niet zo relevante, kinderachtige - PM. Ik denk dat dat genoeg zegt over jou.
Idem.quote:Op maandag 8 december 2008 19:36 schreef Pino07 het volgende:
harde lenzen voelen bij mij elke avond droog aan...zo droog dat ik meestal savond maar een bril opzet.
Succes http://home.planet.nl/~ru(...)Dr_Bates_methode.htmquote:Op dinsdag 9 december 2008 18:59 schreef Stereotomy het volgende:
Wellicht dat wanneer ik afgestudeerd ben mijn ogen wil laten laseren, of idd nachtlenzen, al zal dat op mijn sterktes op het randje zijn.
Is me net iets tè 'zen'.quote:Op dinsdag 9 december 2008 19:05 schreef Verluste het volgende:
[..]
Succes http://home.planet.nl/~ru(...)Dr_Bates_methode.htm
Zo gezellig ben ik nou.quote:
Dat moet dan wel, want ik merk duidelijk verschil tussen mijn rechter lens (speciaal materiaal) en linker lens (standaard). Ik doe wel een rondje Pubmed als ik echt gemotiveerd ben.quote:Wellicht dat bij harde lenzen er ook verschil in schuifspanningen bestaat?
Ik pas er ook voor. Mijn oogarts had het laatst over een operatiemethode in ontwikkeling, die gebaseerd zou zijn op de techniek voor een staaroperatie. Moet zeggen, klonk veelbelovend. Maar zolang als er nog geen operatie bestaat die mij veilig genoeg in de oren klinkt, zal ik me er niet aan wagen. -5 is nog prima te doen met lenzen en brillen.quote:Maar over droge ogen: veel mensen die hun ogen hebben laten laseren, hebben consequent 's avonds oogdruppels nodig, omdat ze last van hun droge ogen krijgen. Collega's van mij die chirurg zijn hebben een contract waarin staat dat ze uberhaupt hun ogen niet mogen laseren - die minieme kans op complicaties is nog te groot.![]()
prijs is ca 500 euro inclusief controle voor 1 set lenzen die 1 jaar mee kunnen gaan, bij mij kunnen ze 2 jaar meegaan omdat ik zwakke sterkte heb, -0.50 en -0.75. daarmee kan je dus na 1 nacht 2 tot 4 dagen scherp zien. en 2e set kost 320 euro, wat ik dus 1 jaar geleden van mijn opticien had gehoord.quote:Op maandag 8 december 2008 23:42 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Klinkt goed, wat zijn je sterktes, en wat was de prijs?Ik dacht dat nachtlenzen tegenwoordig maar tot -5 D gingen.
Hoe ging de wenperiode? Waren je ogen ook rodeR?quote:Op dinsdag 9 december 2008 22:32 schreef Radioheader het volgende:
Na jarenlang een bril te hebben gedragen, nu sinds 2 weken harde lenzen.
Bevalt me wel goed, krijg er erg veel positieve reacties op. Een meisje op mn werk: Hey, ben je hier nieuw... Het is wel wennen met indoen en het dragen. Je kunt niet ff in je ogen wrijven. Ook denk ik af en toe, hey ik moet mn bril opdoen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |