Klinkt goed, wat zijn je sterktes, en wat was de prijs?quote:Op maandag 8 december 2008 23:40 schreef Mar0988 het volgende:
Nachtlenzen gaan niet tot -4 maar tot -6. en... nachtlenzen FTW! heb ze inmiddels 1 jaar, geen problemen mee gehad en ik kan nog 1 jaartje met zelfde lenzen doen, dus 2 jaar levensduur!
quote:Op maandag 8 december 2008 12:56 schreef Stereotomy het volgende:
hm, niet zo relevante, kinderachtige - PM. Ik denk dat dat genoeg zegt over jou.
Idem.quote:Op maandag 8 december 2008 19:36 schreef Pino07 het volgende:
harde lenzen voelen bij mij elke avond droog aan...zo droog dat ik meestal savond maar een bril opzet.
Succes http://home.planet.nl/~ru(...)Dr_Bates_methode.htmquote:Op dinsdag 9 december 2008 18:59 schreef Stereotomy het volgende:
Wellicht dat wanneer ik afgestudeerd ben mijn ogen wil laten laseren, of idd nachtlenzen, al zal dat op mijn sterktes op het randje zijn.
Is me net iets tè 'zen'.quote:Op dinsdag 9 december 2008 19:05 schreef Verluste het volgende:
[..]
Succes http://home.planet.nl/~ru(...)Dr_Bates_methode.htm
Zo gezellig ben ik nou.quote:
Dat moet dan wel, want ik merk duidelijk verschil tussen mijn rechter lens (speciaal materiaal) en linker lens (standaard). Ik doe wel een rondje Pubmed als ik echt gemotiveerd ben.quote:Wellicht dat bij harde lenzen er ook verschil in schuifspanningen bestaat?
Ik pas er ook voor. Mijn oogarts had het laatst over een operatiemethode in ontwikkeling, die gebaseerd zou zijn op de techniek voor een staaroperatie. Moet zeggen, klonk veelbelovend. Maar zolang als er nog geen operatie bestaat die mij veilig genoeg in de oren klinkt, zal ik me er niet aan wagen. -5 is nog prima te doen met lenzen en brillen.quote:Maar over droge ogen: veel mensen die hun ogen hebben laten laseren, hebben consequent 's avonds oogdruppels nodig, omdat ze last van hun droge ogen krijgen. Collega's van mij die chirurg zijn hebben een contract waarin staat dat ze uberhaupt hun ogen niet mogen laseren - die minieme kans op complicaties is nog te groot.![]()
prijs is ca 500 euro inclusief controle voor 1 set lenzen die 1 jaar mee kunnen gaan, bij mij kunnen ze 2 jaar meegaan omdat ik zwakke sterkte heb, -0.50 en -0.75. daarmee kan je dus na 1 nacht 2 tot 4 dagen scherp zien. en 2e set kost 320 euro, wat ik dus 1 jaar geleden van mijn opticien had gehoord.quote:Op maandag 8 december 2008 23:42 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Klinkt goed, wat zijn je sterktes, en wat was de prijs?Ik dacht dat nachtlenzen tegenwoordig maar tot -5 D gingen.
Hoe ging de wenperiode? Waren je ogen ook rodeR?quote:Op dinsdag 9 december 2008 22:32 schreef Radioheader het volgende:
Na jarenlang een bril te hebben gedragen, nu sinds 2 weken harde lenzen.
Bevalt me wel goed, krijg er erg veel positieve reacties op. Een meisje op mn werk: Hey, ben je hier nieuw... Het is wel wennen met indoen en het dragen. Je kunt niet ff in je ogen wrijven. Ook denk ik af en toe, hey ik moet mn bril opdoen
oh my godquote:Op dinsdag 9 december 2008 19:23 schreef Syrena het volgende:
Ik ben een viezerdEen week met hetzelfde plasje vloeistof? Euh, maand komt meer in de buurt
![]()
Nog nooit een ontstoken oog gehad *heel hard afklopt*. Ik heb mijn eerste paar lenzen zelfs 10 jaar gehad. De opticien viel bijna van zijn kruk toen hij het hoorde. En toen hij mijn lenzen nakeek helemaal, ze waren amper bekrast. Wat nogal logisch is als je ze nauwelijks poetst![]()
Ik heb voor een vakantie zachte daglenzen besteld, helaas waarschijnlijk totaal verkeerd aangemeten want ik zag er geen f*ck meeEn als ik knipperde was het net alsof ze uit mijn oog vielen, 1 keer ook echt gebeurt, toen vouwde ie dubbel. Tja, Pearl
![]()
Ik wil het komend jaar nog eens proberen, maar dan ga ik naar mijn oude opticien toe.
Laseren is geen optie (aangeboren staar & lui oog), voorzetlens weet ik niet, dat proces is stopgezet vanwege de staar, het vooronderzoek is al lang en breed verlopen en ik wil niet weer zo'n onderzoek betalen en dan horen dat het toch niet kan.
Wat wel cool is, mijn linker en rechterlens zijn totaal andersLinks heb ik een kleinere, blauwig van kleur, rechts een grotere, meer "wit" van kleur. Ik kan dus mijn lenzen tegelijk poetsen, kan zo zien welke rechts en links is
De wenperiode ging wel goed, m'n ogen waren wel wat roder. Maar tot nu toe geen al te erge problemen gehad, wel af en toe op de knieën om m'n lenzen te zoeken. Straks naar de opticien, die gaat het nog bekijken en kijken of er nog wat aangepast moet worden.quote:Op woensdag 10 december 2008 10:24 schreef Verluste het volgende:
[..]
Hoe ging de wenperiode? Waren je ogen ook rodeR?
Dat is leuk om te lezen, veel mensen vinden zachte veel beter; terwijl ze in essentie niet beter zijn. De oogarts zei tegen mij dat de nieuwste zachte lenzen van vandaag de dag net zoveel zuurstof doorlaten dan de harde lenzen. Het is alleen het comfort he. Ik heb zelf ook weleens een vuiltje eronder zitten die niet weggaat door knipperen en met het oog draaien. Als ik m dan uit doe dan zie ik meestal een klein haartje onder de lens geplakt zitten. Met zachte lenzen voel je dat niet en komt zo'n vuiltje er ook veel minder snel onder vanwege de grootte van de lenzen, maar mijn harde lenzen wil ik voor geen goud inruilen voor de nieuwste zachte in verband met scherpte van het zicht en gezondheid van de ogen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:36 schreef Iblis het volgende:
Toen ik met lenzen begon ried de oogarts me harde aan; ik had liever geen bril meer, en hem leken destijds – begin jaren 90 – harde lenzen beter, lieten meer zuurstof door en waren minder gevoelig voor slecht onderhoud. Nu onderhoud ik ze goed, en ben ik er redelijk zuinig op, maar ik heb toch een tijdje zachte lenzen geprobeerd: ik vind ze minder prettig in & uit doen, maar dat is deels gewenning, en heb er aan het eind van de dag, met name als ik achter de computer heb gezeten, meer last van dan harde.
Dit jaar heb ik nog een tijdje daglenzen gedragen, maar dat was hetzelfde, misschien dat het hier niet de nieuwe hydroxygel-lenzen betrof echter, geen idee, ik weet alleen dat ik met mijn nieuwe harde weer uitermate gelukkig ben.
Overigens geldt voor mij ook dat ik slechts zeer zelden een zodanig vuiltje in m'n oog heb dat ik verga van de pijn, en desnoods doe ik dan even m'n lens uit, spoel 'm af onder de kraan en doe 'm weer in. Daarnaast zijn ze goedkoper, veel minder dan voor dezelfde periode maandlenzen kopen.
Mijn ervaringen met harde lenzen zijn dan ook prima, alhoewel ik met zwemmen nog wel eens een daglens wil indoen.
Nu opeens wel?quote:De oogarts zei tegen mij dat de nieuwste zachte lenzen van vandaag de dag net zoveel zuurstof doorlaten dan de harde lenzen.
??? Lees het topic eens goed door ???quote:
In principe is het bij zachte lenzen, over dezelfde tijdsperiode, volgens mij juist eerder, en zijn ze er ook gevoeliger voor, d.w.z. dat ze dichtslibben. Je vervangt ze natuurlijk wel vaker, als je daglenzen hebt is dat wel een voordeel.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:21 schreef StateOfMind het volgende:
Ik ben nu snotverkouden en ik moet zeggen dat ik nu heel erg veel last heb van (eiwit)aanslag op mijn harde lenzen door geirriteerde ogen.
Met zachte lenzen schijnt dat minder te zijn. Klopt dat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |