Real won hem toen van Leverkusen in de finale. Ben niet zeker, maar volgens mij had Leverkusen in de halve finale Man Utd verslagen en Real Bayern?quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:39 schreef Suijk het volgende:
[..]
Dat klopt wel. De halve finalisten van de CL dat jaar...dan moet ik toch hard nadenken.
Huidige selectie: +- 36 spelersquote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:53 schreef DaMart het volgende:
Volgens mij is de oplossing nog steeds erg simpel (en waarschijnlijk herhaal/bevestig ik hiermee wat anderen al hebben gezegd):
Driekwart van de huidige selectie proberen te verkopen (voor zover iemand ze al wil hebben, die miskopen). Van het zo gegenereerde geld kun je zeker wel een stuk of 4 a 5 echte toppers halen. Omdat je selectie kleiner is, en je minder spelers salaris hoeft te betalen, kun je per speler meer aan salaris besteden, en kun je misschien de betere spelers die nu niet willen toch overhalen om voor Feyenoord te tekenen. Bij blessures kun je dan gewoon eigen jeugd de selectie laten aanvullen.
Qua aan te trekken spelers moet gewoon in eerste instantie naar de Nederlandse competitie worden gekeken. Een speler als Kruiswijk zie ik toch wel als een potentieel goede verdediger voor de toekomst, en hij schijnt ook nog een Feyenoordhart te hebben. Die Vlaar mogen ze ook wel halen. Maar ja, de heren beleidsbepalers zullen wel weer een topper van Trinidad of San Marino op het oog hebben om de selectie te versterken verzwakken.
Daarnaast alle samenwerkingsverbanden, inclusief met Excelsior, verbreken, want dat kost geld en levert Feyenoord niks op.
Doe nu die rekensom nog eens met de ongeveer 70/80 mensen die Feyenoord onder contract heeft.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:00 schreef D1 het volgende:
[..]
Huidige selectie: +- 36 spelers
36*0.25 = 9
9+5 = 14
Een selectie van 14 man voor volgend jaar, eventueel op te vullen met jeugdspelers...
Het legioen kijkt kennelijk al weer uit naar de altijd spannende derby met Sparta en Excelsior...
Ben het helemaal met je eens.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 20:06 schreef Cart_man het volgende:
Hoop dat het bestuur cq technische leiding zijn conclusies trekt.
ja joh, nog een nationaliteit erbij in de selectie...quote:20/5/2005 - Feyenoord scout in Argentinie
(Gepost door K)
BRON: Diario Hoy
Volgens de Argentijnse krant Diario Hoy is Feyenoord nadrukkelijk aan het scouten in Argentinie. Spelersmakelaar Hugo Issa zou daarin een rol spelen. Het zou Feyenoord volgens de krant te doen zijn voor het scouten van aanvallers en verdedigers. De 22-jarige spits Mariano Pavone en de 25-jarige verdediger Juan Angel Krupoviesa worden met name genoemd. Beide komen uit voor Estudiantes. Onlangs zou een vertegenwoordiger van Feyenoord een duel van Estudiantes tegen River Plate hebben bijgewoond. Pavone is momenteel topscorer van de Argentijnse competitie. Concreet zou de interesse nog niet zijn, Estudiantes zou nog niet officieel benaderd zijn.
Altijd.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:59 schreef rotskibo het volgende:
En toch is Feyenoord de mooiste club ter wereld![]()
Komst van Jansen zou ik geen groot ding noemen. Maar ik zie het ook niet echt gebeuren dat Jorien voor 2008 vertrekt.quote:De voorgevel van tante sidonia
De column van Hugo Borst in het Algemeen Dagblad
Over twee, drie weken gaan hier grote dingen gebeuren, vertelt Deep Throat, die tot nu toe een gouden bron is gebleken bij Feyenoord.
Dat was woensdag.
Ik vraag door, maar hij kan verder niets zeggen.
Grote dingen, grote dingen.
Ik denk bij grote dingen eerlijk gezegd meteen aan borsten. Van die flinke. Geen siliconen maar van die ouderwetse eerlijke, waar de zwaartekracht gewoon vat op heeft.
Excuses voor mijn preoccupatie. Het was een lang en zwaar maar prachtig seizoen - nou ja, behalve voor Feyenoord dan.
Grote dingen. Als je het Feyenoord van dit seizoen met een stel tieten moet vergelijken, bij welke boezem kom je dan uit? Niet bij die van Victoria Koblenko (te mooi om waar te zijn - PSV), niet bij die van Georgina (wel in opspraak maar naar alle waarschijnlijk toch echt - Ajax), niet bij die van Katja Schuurman (de minst valse onder meisjes met siliconen - AZ). Ineens schiet ze me te binnen. Feyenoord heeft de voorgevel van tante Sidonia.
Er gaan dus grote dingen gebeuren. Dat zou voor mij betekenen Van den Herik weg, Gullit weg of Wotte weg. Toch? Dat noem ik grote dingen.
Mijn overpeinzingen worden wreed verstoord door dit persbericht, gisteren even na vieren:
'Directie en Raad van Commissarissen van Feyenoord zullen komende maandag opnieuw bijeen komen om het teleurstellende afgelopen seizoen te evalueren. Ook de technische staf zal daarbij aanwezig zijn. In het samenzijn zullen ook de mogelijkheden tot het versterken van de selectie ter sprake komen. Vandaag heeft technisch directeur Mark Wotte de spelers geïnformeerd over de door supporters aangekondigde acties.'
Topoverleg. We kunnen niet ontkennen: dat is hard nodig.
Dat het voornemen (een topoverleg) nu al officieel naar buiten komt, is natuurlijk pure strategie. Zondag, voor en tijdens de wedstrijd tegen ADO Den Haag, komen er supportersacties. De gemoederen moeten bedaard. Met dit persbericht laat de leiding van Feyenoord weten dat het mislukte seizoen niet licht wordt opgenomen, dat er een stevig woordje zal worden gesproken, dat het zo niet verder kan.
Maar wat gebeurt er maandag dan?
Grote dingen?
Of toch gewoon kleine dingen?
Is Wim Jansen nou een groot of een klein ding?
Nou ja, de gesprekken zijn gaande. Wim zal het wel gaan doen. Alleen, hij hoeft geen officiële functie. Hij wil gewoon adviseur zijn.
Maar draagt een adviseur wel verantwoordelijkheid? Feyenoord heeft namelijk geen behoefte aan een geest maar aan een ziel. Waarschijnlijk wordt Jansen beide.
Maandag is hij er nog niet bij. De Raad van Commissarissen wel. Da's best interessant, want we zien ze nooit.
Wie zijn dat buiten Jorien ook al weer? Paul Smits is de een, Willem Scholten de ander. Beroemde zakenmensen, wier glanzende carrières beroerd zijn geëindigd.
Paul Smits. Ik lees op internet: 'Na de mislukte fusie met het Belgische telecomconcern Belgacom in 2001 werd zijn positie onhoudbaar. Een jaar eerder was onder zijn leiding ook al een geplande fusie met het Spaanse Telefónica afgeketst. De fusies zouden KPN voor een deel verlost hebben van de omvangrijke schuldenlast, maar na het mislukken van de geplande joint-ventures gaven de banken hun vertrouwen in Smits op.'
Willem Scholten is de man van het 'leenschandaal'. Ik lees op internet: 'De algemeen directeur van het Havenbedrijf Rotterdam trad een halfjaar geleden per direct af in verband met een garantstelling van 100 miljoen euro aan de noodlijdende Rotterdamse Droogdok Maatschappij (RDM).'
Daar zitten ze dan: Jorien, Smits en Scholten. Ze ontbieden de directie: Wotte, Troost en Van Dop. En Gullit natuurlijk.
Hoewel ze allemaal schuld hebben, moet iemand de schuld krijgen volgende week. Wie wordt geofferd? Of wijzen ze maandag naar de hoofdscouts? Is dat de oplossing? Bouwmeester - ziek - is al weg. Die andere mannen heten Beukers, Martens en Lipponen. Waarom zijn ze eigenlijk in vaste dienst, vraag ik me wel eens af? Zij moeten per speler worden beloond, lijkt me. Wat was hun rol in alle transfers? Het moet maar eens op een rijtje worden gezet. Wie zagen Lazovic - gekocht voor zeven miljoen, nu nog geen miljoen waard - eigenlijk allemaal spelen? Alle transfers, zelfs van langer dan anderhalf jaar geleden, zouden geanalyseerd moeten worden. Want het aankoopbeleid is niet goed. Teveel vieren, vijven en zesjes. Het gaat niet om die 8 (Kuijt) en die 7 (Goor).
En nog iets ter overpeinzing. Waarom slagen Smolarek, Buffel en Van Persie, door Feyenoord opgevoede kinderen, elders wel?
Als het topoverleg klaar is moet Feyenoord de bevindingen maar eens openbaar maken. Het volk mort. Wat de seizoenkaarthouders betreft rolt er een kop, of meerdere. Uitleg en transparantie is wel het minste.
Ik brand van nieuwsgierigheid. Wat gebeurt er bij het topoverleg? Grote dingen? Of toch kleine dingen? Wordt de toon van de gesprekken zo dat er mensen in hun kuif gepikt zijn en opstappen of worden gedwongen tot opstappen?
Volgende week: bijltjesdag in de Kuip. Maar eerst nog zo'n slome wedstrijd uitzitten.
En hoe kom je aan het geld om die 2 vacatures in te vullen als je al Simons + Dudek gekocht hebtquote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:57 schreef -Vaduz- het volgende:
Maar wie o wie moeten die twee vacatures achterin invullen?
Dat wordt moeilijk, ben ik met je eens. Misschien Zuiverloon toch maar in de basis dan?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 01:01 schreef Xante het volgende:
[..]
En hoe kom je aan het geld om die 2 vacatures in te vullen als je al Simons + Dudek gekocht hebt?
Ik ben echt heel benieuwd. Hugo Borst in doorgaans wel goed geinformeerd.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:57 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Komst van Jansen zou ik geen groot ding noemen. Maar ik zie het ook niet echt gebeuren dat Jorien voor 2008 vertrekt.Ik gok dat Lodewijks of Van Stee de bron van Hugo is.
Tot nu toe niet, maar hij gaat al vooruit. Tegen AZ en NEC (?) deed ie het bv prima. En anders heb je Aerts en Lodewijks nog.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 01:02 schreef fransie102 het volgende:
Van Babos in het doel word ik ook niet vrolijk,
quote:en Dudek zal wel niet zo heel duur zijn.
Over Sparta wel, ja.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 01:05 schreef fransie102 het volgende:
Hugo Borst in doorgaans wel goed geinformeerd.
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 01:09 schreef RedGuy het volgende:
Feyenoord geintresseerd in Jelle van Damme.!
Over Feyenoord ook.quote:
Die rooie blunderaar inderdaadquote:
AD.nlquote:Feyenoord laat Goor niet gaan
Een vertrek van Bart Goor is voor Feyenoord onbespreekbaar. De Belg heeft dat gisteren in een gesprek met de clubleiding te horen gekregen. Voor de aanvoerder is zijn vroegere werkgever RSC Anderlecht in de markt.
Feyenoord denkt Goor binnen een week meer duidelijkheid te kunnen geven over de beoogde aankopen voor volgend seizoen. Er is een afspraak gemaakt om met Club Brugge te onderhandelen over de komst van de mede door Goor aanbevolen Timmy Simons. Voor de linksbackpositie heeft Feyenoord onder meer Jelle Van Damme op de korrel.
De Belg vertrok vorige zomer bij Ajax, waar hij de concurrentiestrijd met Maxwell niet kon winnen. Bij zijn huidige club Southampton wil Van Damme niet blijven na de degradatie uit het Engelse Premiership. Komende week voert Feyenoord ook gesprekken met een aantal spelers uit de eigen A-selectie en met verhuurde krachten. Donderdag sluit de selectie van coach Ruud Gullit het seizoen af met een etentje.
Alweer Hugo Borst dusquote:Op zaterdag 21 mei 2005 01:14 schreef RedGuy het volgende:
Bron is het AD trouwens.
quote:Feyenoord laat Goor niet gaan
Van onze verslaggever
Een vertrek van Bart Goor is voor Feyenoord onbespreekbaar. De Belg heeft dat gisteren in een gesprek met de clubleiding te horen gekregen. Voor de aanvoerder is zijn vroegere werkgever RSC Anderlecht in de markt.
Feyenoord denkt Goor binnen een week meer duidelijkheid te kunnen geven over de beoogde aankopen voor volgend seizoen. Er is een afspraak gemaakt om met Club Brugge te onderhandelen over de komst van de mede door Goor aanbevolen Timmy Simons. Voor de linksbackpositie heeft Feyenoord onder meer Jelle Van Damme op de korrel.
De Belg vertrok vorige zomer bij Ajax, waar hij de concurrentiestrijd met Maxwell niet kon winnen. Bij zijn huidige club Southampton wil Van Damme niet blijven na de degradatie uit het Engelse Premiership. Komende week voert Feyenoord ook gesprekken met een aantal spelers uit de eigen A-selectie en met verhuurde krachten. Donderdag sluit de selectie van coach Ruud Gullit het seizoen af met een etentje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |