abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27097912
Vertrouwen in kabinet op historisch dieptepunt

17 mei 2005, 20:07:13

DEN HAAG (ANP) - Het vertrouwen van Nederlanders in het kabinet Balkenende is gedaald tot een historisch dieptepunt. Dat blijkt uit onderzoek van TNS-Nipo en het tijdschrift PM. Slechts 19 procent van de ondervraagden heeft veel vertrouwen in het huidige kabinet van CDA, VVD en D66.

De CDA-aanhang heeft nog wel vertrouwen, maar bij D66 is dat gering en ook de helft van de VVD-achterban ziet Balkenende-2 niet meer zitten, blijkt uit het onderzoek.

Binnen het kabinet is de bekendheid van VVD-minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) fors gestegen. Bij het begin van deze kabinetsperiode kende slechts 15 procent van de ondervraagden haar van naam en gezicht. Nu scoort ze 84 procent en hoeft ze in bekendheid alleen nog premier Balkenende en minister Zalm (Financiën) voor zich te dulden. Met een naamsbekendheid van nog geen 26 procent blijft VVD-minister Dekker (VROM) de onbekendste minister van het land.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 21:43:35 #2
79183 SynXteR
Terug van weggeweest
pi_27098183
oftewel.. AFTREDEN!
Fok! San Andreas Mulitplayer Server: 81.171.99.130:7777
  dinsdag 17 mei 2005 @ 21:47:15 #3
95108 -chImp-
de eeuwige verveling
pi_27098314
En terecht denks.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 21:48:16 #4
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_27098344
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 21:43 schreef SynXteR het volgende:
oftewel.. AFTREDEN!
Graag, veel toevoegen doen ze niet. Laat staan het land een beetje fatsoenlijk regeren.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 21:58:21 #5
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_27098697
Weg met dit kabinet, ze zijn hard op weg Nederland net zo hard naar de knoppen te helpen als van Agt dat heeft gedaan.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  dinsdag 17 mei 2005 @ 22:10:18 #6
65674 RCHY
Go Cards!
pi_27099122
Ze zijn goed bezig !
Marketing | Social Media | Positionering: www.kroesbergen.eu | [T] @rkroesbergen
Online Marketing voor Profootballspot.com | Arizona Cardinals [T] @spot_cardinals en NFL Draft [T] @spotdraft
pi_27099577
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 22:10 schreef RCHY het volgende:
Ze zijn goed bezig !
inderdaad

(en dat was niet sarcastisch)
pi_27100102
Ik ken Verdonk praktisch alleen van KopSpijkers
pi_27100113
MWWWWWWAAAAAAAAAAAAAAA! Stelletje blinde schreeuwlijken!

WAT doen ze verkeerd? Die zijn er zeker, maar wat doen ze nu concreet verkeerd? Welke beslissing die ze namen is fout?
En hoe zou het anders moeten?

Stom schreeuwen dat iets niet goed is kan iedere simpele ziel. Meedenken en tegenvoorstellen doen, dat maakt het interessant.

Soldaten in Irak?
Sociale hervormingen?
Nieuwe belastingstelsel?
Defensie?
Infrastructuur?
Hervorming kiesstelsel? Huh, een wat?
Euro-pijntjes? (En dat kunnen we het huidige kabinet niet aanrekenen bij de weg...)

Noem eens iets in plaats van dat blinde geschreeuw.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 22:37:01 #10
45511 TimmyAsd
pi_27100222
Er zitten zowiezo een paar prusters op hele belangrijke stoelen. Defensie, Bin. Zaken. Leugenaars dus. Heeft Zalm ook een handje van Verder doet Verdonk haar werk niet goed, of juist te goed. Scheelt weer hoe je in het leven staat. Onmenselijk kabinet wordt dat genoemd.
pi_27101128
Wie minder geld te besteden heeft en in de portemonnee wordt getroffen, heeft geen vertrouwen in het kabinet.
Wie weet, dat hij door de hervorming in de sociale zekerheid, geen aanspraak meer kan maken op de WAO, heeft evenmin vertrouwen in kabinet. Mensen die ziek vanuit de WAO op straat worden geknikkerd, zonder inkomen en toekomst, hebben ook geen vertrouwen meer in het kabinet.

De middenstanders die het consumentenvertrouwen maar niet zien groeien hebben ook steeds minder vertrouwen in het kabinet.

Mensen die de energieprijzen met het jaar sterk zien stijgen en waar je straks ook nog eens een enorme ziekenfondspremie moeten betalen, die hebben ook niet zo veel vertrouwen meer in het kabinet. En ook de huren die fors omhoog gaan. Kortom de middeninkomens die het steeds moelijker krijgen hebben al helemaal geen vertrouwen meer in het kabinet.

De sfeer die dit kabinet teweeg brengt, dat het land op de rand van de afgrond zit, schept ook niet echt vertrouwen. En de verhardingsverdwazing, waarin alleen maar harde uitspraken worden gedaan, omdat men een vriendelijk gedrag kennelijk ziet als een vorm van falen, helpt ook al niet mee om een vertrouwensband te scheppen. En dan ook nog die enorme kloof tussen politiek en burger, waarin politici geen enkel oog en oor meer heeft voor de burger. Alsof men zich opgesloten heeft in een bunker, doet al evenmin veel goeds.

De hele toon die dit kabinet aanlsaat, heeft een enorme negatieve invloed op dit land.Het huidige kabinet praat alleen nog maar met de bovenlip omhoog. Alles moet hard en medogenloos, zonder een spoortje medeleven naar groepen in de samenleving. En maar voortdurend schermen met : We moeten sociaal zijn voor de toekomst.

En dan zeg ik: je kunt sociaal zijn voor de toekomst, maar dan hoef je nog niet asociaal en meedogenloos te handelen in het heden.
Het wordt weer eens tijd voor een vriendelijker en menselijker beleid. En niet alleen maar schermen met de toekomst.

Wat mij betreft kan het kabinet niet snel genoeg vallen. Ik zou het werkelijk een verademing vinden.
En ik zie ook geen spoortje van het Christendom bij het CDA meer. Ik zie alleen maar boekhouders met een gereformeerd kapsel, maar met een VVD houding. Ik voel me ook helemaal niet verbonden met dit boekhouderskabinet. Als ik dit kabinet hoor of zie, dan zie ik alleen maar beurskoersen. Voor de rest niks.

[ Bericht 0% gewijzigd door Poldermodel op 17-05-2005 23:34:05 ]
pi_27101882
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 23:01 schreef Poldermodel het volgende:
De sfeer die dit kabinet teweeg brengt, dat het land op de rand van de afgrond zit, schept ook niet echt vertrouwen. En de verhardingsverdwazing, waarin alleen maar harde uitspraken worden gedaan, omdat men een vriendelijk gedrag kennelijk ziet als een vorm van falen, helpt ook al niet mee om een vertrouwensband te scheppen. [..]

De hele toon die dit kabinet aanlsaat, heeft een enorme negatieve invloed op dit land.Het huidige kabinet praat alleen nog maar met de bovenlip omhoog. Alles moet hard en medogenloos, zonder een spoortje medeleven naar groepen in de samenleving. En maar voortdurend schermen met : We moeten sociaal zijn voor de toekomst.

De menselijke maat is volkomen verdwenen. Ik heb in een bedrijf gewerkt met dezelfde cultuur. Er werd niet gekeken naar de mogelijkheden, maar alleen maar naar de kostenposten. In plaats van aan de batenkant wat te doen, werd er snooeihard op de kostenposten bezuinigd. Inmiddels is dit bedrijf qua werknemers zo'n beetje gehalveerd zonder perspectieven op meer omzet.

In onze samenleving wordt ook alleen maar naar de kosten gekeken en niet naar de mogelijkheden. De zwakkeren en de werkelozen krijgen het zwaar te verduren en een perspectief op een beter toekomst wordt niet geboden. Bah.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 23:23:37 #13
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_27101918
Denk dat ze zelf ook graag aansturen op nieuwe verkiezingen.
Lekker 30% procent erbij en zulke grote verschuivingen zullen we toch niet krijgen .
Klaar?
Ik niet!
pi_27105236
Ik hoor in ieder geval bij die 19 %.
pi_27105258
Het kabinet is (op de Europese grondwet na) ontzettend goed bezig. Ik zou geen enkel bezwaar hebben tegen Balkenende 3!
pi_27105302
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 01:41 schreef Upstairs het volgende:
Het kabinet is (op de Europese grondwet na) ontzettend goed bezig. Ik zou geen enkel bezwaar hebben tegen Balkenende 3!
Doe mij maar Wiegel 1.
pi_27105328
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 01:46 schreef Steijn het volgende:

[..]

Doe mij maar Wiegel 1.
We moeten wel reeel blijven. het zal bij de volgende verkiezingen tussen CDA en PvdA gaan. Mocht het daar op aankomen, dan zal ik (ondanks dat ik geen cda'er ben) strategisch CDA stemmen om die gore populist van een Wouter Bos van het premierschap af te houden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Upstairs op 18-05-2005 01:55:51 ]
  woensdag 18 mei 2005 @ 06:47:48 #18
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27106335
Alsof het uit zou maken als de PvdA het stokje over zou nemen. Dat zou het alleen nog maar erger maken .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  woensdag 18 mei 2005 @ 07:02:43 #19
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27106361
Schopje naar POL.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 18 mei 2005 @ 09:14:21 #20
45511 TimmyAsd
pi_27107450
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 01:41 schreef Upstairs het volgende:
Nog meer woorden zonder daden
  woensdag 18 mei 2005 @ 09:19:48 #21
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_27107538
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 22:37 schreef TimmyAsd het volgende:
Er zitten zowiezo een paar prusters op hele belangrijke stoelen. Defensie,
Kamp een prutser?
Remkes, okay, maar Kamp??

OT:
De mensen merken nu alleen de negatieve effecten van het beleid, komende 2 a 3 jaar zullen ook de positieve gevolgen optreden. Ik ben alleen bang dat het JPB II de economie weer op de rit zet, in 2007 men ' massaal' PvdA kiest om vervolgens een (centrum?)links kabinet te hebben tijdens een opgaande conjunctuur... Begint het gezeur weer van voren af aan.
Nu aftreden is geen optie. Januari 2007 mag je, als je er dan nog steeds zo negatief tegenover staat, het kabinet erop afrekenen.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  woensdag 18 mei 2005 @ 09:25:17 #22
45511 TimmyAsd
pi_27107676
Foutje, Kamp was niet diegene die ik bedoel..
  woensdag 18 mei 2005 @ 09:37:58 #23
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27107956
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 09:14 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Nog meer woorden zonder daden
Onder Paars ontbrak allebei, en Wouter Bos brengt daar zeker weten ook geen verandering in.

Dat de daden ontbreken ligt vooral aan de terreur van de politieke correctheid, die dit land helaas nog steeds in zijn greep houdt. Elke verandering wordt tegengehouden door de één of andere instantie die ook wat in de melk te brokkelen heeft.

Lang leve het poldermodel .
  woensdag 18 mei 2005 @ 09:41:07 #24
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_27108036
Wat doen ze fout?

Betutteldn gedrag, de mensjes kunnen niet denken.
Refernda uitkomsten van te voren zeggen dat men zich er niet aan houdt
Oorlog van Irak, meegaan terwijl de meerderheid tegen is
PvdA vet naaien na de verkiezingen
Bezuinigingen terwijl de SER aangeeft dat dat juist tegen werkt (keynsiaanse recessie)
Nieuw en verbeterd zorgstelsel waarin iedereen gelijk is (alleen rijke mensen net wat gelijker want die kunnen de goede verzekering betalen)
wachtlijsten in de zorg niet inkorten
Bezuinigen op kriitiek punten
Luchtbasissen sluiten wat duizende mensen hun baan kost
Arbeidsmarkt niet stimuleren, Akkoord van Wassenaar in de wind slaan
Niet luisteren naar het volk

Zo kan ik er nog wel 30 bedenken hoor.
  woensdag 18 mei 2005 @ 09:43:44 #25
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27108109
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 09:41 schreef Silmarwen het volgende:
Wat doen ze fout?

Betutteldn gedrag, de mensjes kunnen niet denken.
Refernda uitkomsten van te voren zeggen dat men zich er niet aan houdt
Oorlog van Irak, meegaan terwijl de meerderheid tegen is
PvdA vet naaien na de verkiezingen
Bezuinigingen terwijl de SER aangeeft dat dat juist tegen werkt (keynsiaanse recessie)
Nieuw en verbeterd zorgstelsel waarin iedereen gelijk is (alleen rijke mensen net wat gelijker want die kunnen de goede verzekering betalen)
wachtlijsten in de zorg niet inkorten
Bezuinigen op kriitiek punten
Luchtbasissen sluiten wat duizende mensen hun baan kost
Arbeidsmarkt niet stimuleren, Akkoord van Wassenaar in de wind slaan
Niet luisteren naar het volk

Zo kan ik er nog wel 30 bedenken hoor.
En de fout is...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')