Wie minder geld te besteden heeft en in de portemonnee wordt getroffen, heeft geen vertrouwen in het kabinet.
Wie weet, dat hij door de hervorming in de sociale zekerheid, geen aanspraak meer kan maken op de WAO, heeft evenmin vertrouwen in kabinet. Mensen die ziek vanuit de WAO op straat worden geknikkerd, zonder inkomen en toekomst, hebben ook geen vertrouwen meer in het kabinet.
De middenstanders die het consumentenvertrouwen maar niet zien groeien hebben ook steeds minder vertrouwen in het kabinet.
Mensen die de energieprijzen met het jaar sterk zien stijgen en waar je straks ook nog eens een enorme ziekenfondspremie moeten betalen, die hebben ook niet zo veel vertrouwen meer in het kabinet. En ook de huren die fors omhoog gaan. Kortom de middeninkomens die het steeds moelijker krijgen hebben al helemaal geen vertrouwen meer in het kabinet.
De sfeer die dit kabinet teweeg brengt, dat het land op de rand van de afgrond zit, schept ook niet echt vertrouwen. En de verhardingsverdwazing, waarin alleen maar harde uitspraken worden gedaan, omdat men een vriendelijk gedrag kennelijk ziet als een vorm van falen, helpt ook al niet mee om een vertrouwensband te scheppen. En dan ook nog die enorme kloof tussen politiek en burger, waarin politici geen enkel oog en oor meer heeft voor de burger. Alsof men zich opgesloten heeft in een bunker, doet al evenmin veel goeds.
De hele toon die dit kabinet aanlsaat, heeft een enorme negatieve invloed op dit land.Het huidige kabinet praat alleen nog maar met de bovenlip omhoog. Alles moet hard en medogenloos, zonder een spoortje medeleven naar groepen in de samenleving. En maar voortdurend schermen met : We moeten sociaal zijn voor de toekomst.
En dan zeg ik: je kunt sociaal zijn voor de toekomst, maar dan hoef je nog niet asociaal en meedogenloos te handelen in het heden.
Het wordt weer eens tijd voor een vriendelijker en menselijker beleid. En niet alleen maar schermen met de toekomst.
Wat mij betreft kan het kabinet niet snel genoeg vallen. Ik zou het werkelijk een verademing vinden.
En ik zie ook geen spoortje van het Christendom bij het CDA meer. Ik zie alleen maar boekhouders met een gereformeerd kapsel, maar met een VVD houding. Ik voel me ook helemaal niet verbonden met dit boekhouderskabinet. Als ik dit kabinet hoor of zie, dan zie ik alleen maar beurskoersen. Voor de rest niks.
[ Bericht 0% gewijzigd door Poldermodel op 17-05-2005 23:34:05 ]