Typisch... sinds de PS3 presentatie lijkt het aantal Sony-fans op het Fok!-forum ineens toe te nemen!
![]()
Maargoed. Nog even wat opmerkingen over de PS3...
Ik zie er helemaal geen IR-poort op zitten. En in de specs staat ook helemaal niks over een IR-poort.
![]()
De PS3 zal zéker een afstandsbediening krijgen (voor dvd-video, Blu-Ray video en al die andere multimediatoepassingen...), dus ik denk dat dit simpelweg een BlueTooth afstandsbediening wordt!
![]()
Jammer alleen dat de PS2-ab, wat best een leuk dingetje is, dan ineens nutteloos wordt.
![]()
Verder zie ik ook nergens in de specs staan dat er een memory card- of PS1/PS2-controller-aansluiting op zit.
![]()
Nou nemen deze dingen best veel ruimte in beslag en aangezien er al 6 USB-poorten, memory stick-, SD- èn compact flash-slots op zitten, denk ik dat er je er gewoon geen ouwe controllers of memory cards meer op aan kan sluiten. De PS3 is backwardscompatible, maar je kunt niet zomaar bij je ouwe savegames. Wat eventueel zou kunnen is dat bij de PS3 software wordt meegeleverd voor de PS2, waarmee je savegames vanaf je PS2 via een ethernetkabel op je PS3 kunt kopiëren. Klinkt misschien een beetje omslachtig, maar ik zie even niet hoe je anders je savegames op de PS3 krijgt.
Ik verwacht ook dat je savegames van PS3 games straks op alle ondersteunde flash-memory kaartjes kunt opslaan evenals op de 2,5" HDD. Je zult waarschijnlijk direct vanaf flash-memory mp3's kunnen afspelen en foto's kunnen bekijken. Deze mp3's zul je in bepaalde games ook wel af kunnen spelen. Ik verwacht in ieder geval dezelfde multimediafunctionaliteit als bij de PSP en meer...
Het lijkt erop dat de backwardscompatibiliteit volledig wordt uitgevoerd door de Cell en dus softwarematig gebeurt. Dat zegt opzich wel iets over de Cell!
![]()
Ook ik ben benieuwd hoe PS2 games eruit zullen zien op de PS3. Ik denk haast dat je de opties krijgt het beeld te upscalen naar 1920x1080p mèt een fatsoenlijke anti-aliassing eroverheen. Hoe PS1 games eruit gaan zien op de PS3 ben ik ook best wel benieuwd naar!