abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27112712
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:19 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Niet eens realtime dus.... .
Dat het op den duur mogelijk is had ik je ook wel kunnen vertellen.
Er staat rendered on the actual box, in non-realtime. Wat basicly betekent dat het wel erop gerendered is in realtime, en kan worden, maar niet op dat moment gebeurde maar dus vantevoren is opgenomen. Terwijl EA en Epic footage wel op dat moment Live draaide en dus ook de beelden met een controller gemanipuleerd werden qua camera-views en movements.

En als het op den duur wel kan als de final-hardware en workstations klaar zijn, dan is er toch niks aan de hand en liegen ze dus niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door Edenoniphobic op 18-05-2005 12:29:27 ]
pi_27112852
Killzone en Motor Storm waren echt wel ingame, afgewisseld met rendered beelden.. Zeker bij Motor Storm was dat duidelijk zichtbaar, maar in mijn ogen bij Killzone toch ook geen twijfels over, denk dat dat dus echt wel is wat je mag gaan verwachten.

Xbox 360 valt me trouwens toch wel erg tegen qua graphics ivm PS3.. Jammer dat PS3 nog zolang duurt, maar misschien haal ik ze nu allebei wel
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:28:47 #253
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27112914
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:23 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Er staat rendered in non-realtime. Wat basicly betekent dat het wel erop gerendered is in realtime, en kan worden, maar niet op dat moment gebeurde maar dus vantevoren is opgenomen. Terwijl EA en Epic footage wel op dat moment Live draaide.

En als het op den duur wel kan als de final-hardware en workstations klaar zijn, dan is er toch niks aan de hand en liegen ze dus niet.
We zullen zien, maar vooralsnog denk ik "keep on dreaming"
No fucking way dat ze dit bij de release van de ps3 al kunnen realiseren als ingame graphics.. Hoe dan ook, het verhaal dat iemand KZ2 aan het besturen was is iig complete bullocks. Ook dat het live realtime werd gedraaid geloof ik niet. Too good to be true en zo. Hoe graag ik het ook WIL geloven.
Eerst zien... Geloven doe ik er nu nog lange na niet in. Als je dat wel blind doet heb je een serieuze plaat voor je kop. .
-
pi_27112918
Dat gezeur over dat Killzone filmpje ook... Het gaat werkelijk nergens over! Weet je wat? We wachten gewoon even 4 jaar met z'n allen! Dan zullen we pas echt zien waartoe de PS3 in staat is!
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:30:35 #255
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27112963
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:29 schreef P-Style het volgende:
Dat gezeur over dat Killzone filmpje ook... Het gaat werkelijk nergens over! Weet je wat? We wachten gewoon even 4 jaar met z'n allen! Dan zullen we pas echt zien waartoe de PS3 in staat is!
Inderdaad. Pas dan denk ik ook dat er zulke mooie games zijn. Misschien zelfs dan nog niet eens. .
Maar over een jaar zulke graphics lijkt me heel erg stug. HEEL erg. Ze hebben die dev-kits nogmaar net.
-
pi_27113163
Ja ga een beetje dromen over wat over 4 jaar kan. Wat nou gaat nergens over. Dit is interesante materie die sinds gisteren alle game-sites bezig houdt en overal aandacht krijgt. Is dit een PS3 forum of niet.

En het doet er niet toe of het wel of niet Live gebeurde, het doet er toe of het realtime gedaan kan worden. 360-fanboys.
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:37:57 #257
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27113211
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:36 schreef Edenoniphobic het volgende:
Ja ga een beetje dromen over wat over 4 jaar kan. Wat nou gaat nergens over. Dit is interesante materie die sinds gisteren alle game-sites bezig houdt en overal aandacht krijgt. Is dit een PS3 forum of niet.

En het doet er niet toe of het wel of niet Live gebeurde, het doet er toe of het realtime gedaan kan worden. 360-fanboys.
OMfG, wat begrijp je nou niet aan de term techdemo? . !
Twi gaf al een mooie uitleg. Ingame komt er VEEL meer bij kijken. .
-
pi_27113224
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:36 schreef Edenoniphobic het volgende:
En het doet er niet toe of het wel of niet Live gebeurde, het doet er toe of het realtime gedaan kan worden.
In dat geval zeg ik: Ja, het kan weldegelijk realtime.
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:40:47 #259
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_27113297
Even over de controller. Is dat draadloos?
pi_27113325
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:40 schreef AMD64 het volgende:
Even over de controller. Is dat draadloos?
Lees gerust de vorige PS3-topics door! De controller wordt zelfs in déze topic nog besproken.
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:42:51 #261
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_27113360
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:41 schreef P-Style het volgende:

[..]

Lees gerust de vorige PS3-topics door! De controller wordt zelfs in déze topic nog besproken.
Met dat gefotosoep altijd Laat dan desnoods een kabeltje zien.
pi_27113371
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:37 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

OMfG, wat begrijp je nou niet aan de term techdemo? . !
Twi gaf al een mooie uitleg. Ingame komt er VEEL meer bij kijken. .
Twi herhaalt mijn uitleg over scripted events, dus zever niet.

De PS3 loopt 360 rondjes van 360 graden om die 360. Case closed, met al die artikelen van jou die het ook al niet wilde geloven. Mark is the wizzkid die weet waarover ie lult en net als Carmack altijd gequote wordt als verstandige dude.
  woensdag 18 mei 2005 @ 12:59:31 #263
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27113903
Wat ik wel zei is dat ik twijfel aan de manier waarop de Cell chip de "actual levels" aan kan. Ik bedoel, een bepaalde scene fantastisch afspelen is natuurlijk heel mooi, maar kan London er bijvoorbeeld ook zo uit zien als je niet alleen die bewuste scene hebt, maar een heel gedeelte van een stad mee moet draaien.
pi_27113973
tvp's hebben niet zoveel zin met de snelheid waarmee deze topics gaan :S
  woensdag 18 mei 2005 @ 13:03:02 #265
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27114018
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:43 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

Twi herhaalt mijn uitleg over scripted events, dus zever niet.

De PS3 loopt 360 rondjes van 360 graden om die 360. Case closed, met al die artikelen van jou die het ook al niet wilde geloven. Mark is the wizzkid die weet waarover ie lult en net als Carmack altijd gequote wordt als verstandige dude.
Ik doelde op het 2de gedeelte van z'n post. Als het ingame is, is het een techdemo. Dat is ook niet echt representatief. Dat is m'n punt.
En brute kracht is tof ja, maar nu nog kijken of de devers er iets mee kunnen. We kunnen ons nog allemaa de ps2 herinerren, he? Die zou ook uber1337 zijn. .
En Mark zegt nergens wanneer dat soort graphics te realiseren zijn. Alleen dat het mogelijk zou zijn op de PS3. Wat ik zelf dus ook al zei, alleen nu nog niet. Toekomstmuziek dus.
-
pi_27114061
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 13:01 schreef Evil_Jur het volgende:
tvp's hebben niet zoveel zin met de snelheid waarmee deze topics gaan :S
Je had de "snelheid" van de PS3-topic eens moeten zien vóórdat 'ie werd geshowed op de E3!
pi_27114301
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:59 schreef twi het volgende:
Wat ik wel zei is dat ik twijfel aan de manier waarop de Cell chip de "actual levels" aan kan. Ik bedoel, een bepaalde scene fantastisch afspelen is natuurlijk heel mooi, maar kan London er bijvoorbeeld ook zo uit zien als je niet alleen die bewuste scene hebt, maar een heel gedeelte van een stad mee moet draaien.
Kan nou niet bepaald zeggen dat ik de levelomvang van het KZ2 filmpje klein vond. Als dat allemaal kan en zich op loopsnelheid afspeelt qua gameplay i.p.v. met straaljagers over zo'n hi-detail terrein te jagen, dan lijkt het me een piece of cake voor de veel snellere Blu-Ray om eventuele level-aanvullingen erbij te streamen zodra dat nodig is.

Zelfde geld in principe voor the Getaway, al zal dat in een racende auto wel sneller gefreshed moeten worden dan te voet. GTA doet hetzelfde, gewoon haperloos DVD-streamen bij het enteren van nieuwe stadgedeeltes etc. Maar dat is idd een geheugen-kwestie en een stream-kwestie.
  woensdag 18 mei 2005 @ 13:14:08 #268
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27114439
quote:
Zelfde geld in principe voor the Getaway, al zal dat in een racende auto wel sneller gefreshed moeten worden dan te voet. GTA doet hetzelfde, gewoon haperloos DVD-streamen bij het enteren van nieuwe stadgedeeltes etc. Maar dat is idd een geheugen-kwestie en een stream-kwestie.
Tsja, niet alleen het streaming, maar ook welk gedeelte daadwerkelijk realtime gerendert gaat worden. Is dit Londen een showoff van wat de PS3 in totaal kan? (m.a.w. hoeveel puf heeft de PS3 nog over naast deze getoonde scene) , of zal het ook de helft zo goed eruit zien als je een vier keer zo grote scene moet renderen (in verband met die scheurende auto's inderdaad).

Het enige wat ik nu nog hoop is dat er wat mooie nieuwe franchises komen, en dat er wat aan 't racing genre wordt gedaan op de PS3. En natuurlijk dat ze een service die aan kwaliteit minstens gelijk staat als aan Xbox Live. Maar heel veel vertrouwen heb ik daar niet in, na 1 schamele ppt-pagina bij de presentatie.

Wanneer dit soort graphics ingame-realiteit worden, en de prijs ook nog eens in orde is, dan weten we in elk geval wat de beste console is.
pi_27114944
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 13:10 schreef Edenoniphobic het volgende:
...GTA doet hetzelfde, gewoon haperloos DVD-streamen bij het enteren van nieuwe stadgedeeltes etc...
GTA... haper-loos?!
pi_27115503
Okay, qua streamen op zich wel haperloos bij mij hoor, niet altijd qua gameplay als het wat drukker wordt on-screen nee. Dat heeft meer met beperkt geheugen/power te doen. Bij Jak wordt ook stream-technologie gebruikt en daar loopt het ook feilloos, en die ziet er zelfs stukken beter uit.
quote:
Tsja, niet alleen het streaming, maar ook welk gedeelte daadwerkelijk realtime gerendert gaat worden. Is dit Londen een showoff van wat de PS3 in totaal kan? (m.a.w. hoeveel puf heeft de PS3 nog over naast deze getoonde scene) , of zal het ook de helft zo goed eruit zien als je een vier keer zo grote scene moet renderen (in verband met die scheurende auto's inderdaad).
Je hoeft alleen maar te renderen wat je ziet. Maakt dus in principe niet uit wat jij zegt, als ie maar snel genoeg de nieuwe data kan aanvoeren via stream. Als dat niet mogelijk is dan moet ie idd wel een veel grotere stad in zijn geheugen houden, maar dat wordt wel moeilijk denk ik met 512 MB. Streamen is the way.
quote:
Het enige wat ik nu nog hoop is dat er wat mooie nieuwe franchises komen, en dat er wat aan 't racing genre wordt gedaan op de PS3. En natuurlijk dat ze een service die aan kwaliteit minstens gelijk staat als aan Xbox Live. Maar heel veel vertrouwen heb ik daar niet in, na 1 schamele ppt-pagina bij de presentatie.
Was dat MSN gedoe bij de 360 rondom Live zo indrukwekkend dan ? PS3 gaat gewoon permanent online met ditmaal een zeer snelle ethernetkaart en een apparaat dat dat qua datadoorvoer kan voeden. Bij de PS2 laat beide te wensen over. Verderest boeit mij alleen de kwaliteit van het online gedeelte van games en de stabiliteit, en niet zo'n service die MP3's verkoopt of whatever allemaal MS liet zien.

En mij is GT5+online+schade+AI+veel auto's-onscreen qua racegenre al genoeg om naar uit te kijken. Volgens mij pakt die game alleen al zonder problemen de prijs van best racegame, want de nieuwe dingen die erbij komen zijn allemaal zaken die het nu nog net-niet perfect maakten. Dan is GT pas echt af, als ze dit alles goed doen tenminste.

[ Bericht 0% gewijzigd door Edenoniphobic op 18-05-2005 13:52:11 ]
  woensdag 18 mei 2005 @ 14:18:58 #271
84048 NvM
Nevermind
pi_27116445
Ik moet toegeven dat ik bij de PS3 wel meer een 'next-gen' gevoel heb dan bij de Xbox 360. En als het Killzone 2 filmpje realtime gerenderd is gaan we een leuke tijd tegemoet, en als het niet zo is, nou en? Gameplay boven graphics.
  woensdag 18 mei 2005 @ 14:22:29 #272
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27116531
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:18 schreef NvM het volgende:
Gameplay boven graphics.
Waarom heb je dan alsnog meer een next gen gevoel bij de PS3? .
Over beide consoles valt gewoon nog vrij weinig te zeggen. Feit is wel dat ze beide goeie games en goeie specs hebben. Tuurlijk is de ps3 sneller, maar om nou te spreken van een generatieverschil; nee. En Ken en co geloof ik sowieso niet zo snel meer.
Dat kan je trouwens pas zeggen als je een multiplatform game op beide consoles ziet. Pas dan kunnen we zien hoeveel beter de ps3 nou ECHT is.
-
  woensdag 18 mei 2005 @ 14:24:43 #273
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27116589
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 13:46 schreef Edenoniphobic het volgende:
als ze dit alles goed doen tenminste.
De AI is al 4 delen verschrikkelijk. Ik verwacht eerlijk gezegd niets spectaculairs op dat gebied.
Op het gebied van graphics des te meer. .
-
pi_27116689
Ik ben dol op spelletjes die zichzelf niet al te serieus nemen, mijn kaak zakte uit de kom toen ik Motor Storm zag! Burnout in de woestijn!
pi_27116780
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:22 schreef Dr.Daggla het volgende:
Dat kan je trouwens pas zeggen als je een multiplatform game op beide consoles ziet. Pas dan kunnen we zien hoeveel beter de ps3 nou ECHT is.
En dan nog niet, want multiplatform games zijn nóóit geoptimaliseerd... voor geen ènkele console. Je kunt eigenlijk alleen vergelijken bij first-party exclusives, maarja... dan heb je weer te maken met verschillende games.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')