abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27208017
tis gewoon een of andere junk
pi_27208049
Denk dat het zo'n vage kunstenaar is die dit als een of ander interessant creatief project beschouwt.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 12:03:20 #253
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27211495
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 04:22 schreef StrayDog het volgende:
Denk dat het zo'n vage kunstenaar is die dit als een of ander interessant creatief project beschouwt.
Ik ook.

Gewoon weken in een isoleercel zetten totdat hij er zelf genoeg van krijgt.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_27211664
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 12:03 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik ook.

Gewoon weken in een isoleercel zetten totdat hij er zelf genoeg van krijgt.
Nou, 6 weken compleet zwijgen is lastig, hoor
Moet de man wel heeeeeeeeeeel gemotiveerd zijn, om dat vol te houden
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_27218813
Ben echt benieuwd wanneer er nu duidelijkheid over komt en wat hem dan bezielt zegmaar...
[url="http://www.fritz-events.nl/[/url]
  zaterdag 21 mei 2005 @ 17:14:18 #256
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_27219678
Ik vind het wel een fascinerend verhaal, maar als hij echt klassiek piano op topniveau speelt dan moet hij toch haast wel aan een of ander conservatorium gestudeerd hebben? Ik vind het dan wel vreemd dat er geen docenten, medestudenten etc. zijn geweest die hem herkend hebben, want het verhaal is inmiddels de halve wereld wel over geweest.

Ik denk eerlijk gezegd dat zijn pianistische kwaliteiten enigszins overschat worden omdat het een sappig verhaal oplevert. Net als destijds bij David Helfgott: door de 'kenners' wordt zijn pianospel niet al te hoog aangeslagen, maar dankzij de film 'Shine' verkoopt hij wel concertzalen uit.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  zaterdag 21 mei 2005 @ 17:45:48 #257
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_27220487
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 17:14 schreef Zanderrr het volgende:
Ik vind het wel een fascinerend verhaal, maar als hij echt klassiek piano op topniveau speelt dan moet hij toch haast wel aan een of ander conservatorium gestudeerd hebben? Ik vind het dan wel vreemd dat er geen docenten, medestudenten etc. zijn geweest die hem herkend hebben, want het verhaal is inmiddels de halve wereld wel over geweest.

Ik denk eerlijk gezegd dat zijn pianistische kwaliteiten enigszins overschat worden omdat het een sappig verhaal oplevert. Net als destijds bij David Helfgott: door de 'kenners' wordt zijn pianospel niet al te hoog aangeslagen, maar dankzij de film 'Shine' verkoopt hij wel concertzalen uit.
Precies. Ik hoorde geloof ik op het journaal dat het wel mee viel met de virtuositeit en ook zonder conservatorium kan je zeer goed piano op hoog niveau spelen. In ieder geval kan je die indruk redelijk gemakkelijk wekken, en zeker als de echte professionals op dat gebied je niet horen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 21 mei 2005 @ 18:51:43 #258
46911 Mjam
Zweven is leven
pi_27222531
‘Pianoman simuleert geheugenverlies’

AMSTERDAM - De geheimzinnige pianoman met geheugenverlies die in Engeland is opgedoken, vertoont alle kenmerken van een simulant. Dit zeggen enkele Nederlandse wetenschappers die ervaring hebben met soortgelijke gevallen. ‘Het lijkt erop dat hij de zaak aan het bedonderen is.’

De symptomen van de pianoman komen met geen enkele psychiatrische ziekte overeen. ‘Bij geheugenverlies blijf je normaal wel praten’, zegt neuropsycholoog Paul Eling van het Nijmegen Institute for Cognition and Information. ‘Als je niet meer kunt praten, ben je zwaar neurologisch gestoord, maar dan kun je ook niet meer pianospelen’, zegt Harald Merckelbach, hoogleraar psychologie aan de Universiteit van Maastricht.

Onderhand kent iedereen de pianoman. Nadat de pers deze week heeft bericht over het Hollywoodachtige verhaal, kreeg de Engelse politie honderden tips uit de hele wereld over de identiteit van de pianoman, ook kwamen er tips uit Nederland. Inwoners van Krommenie meenden in de foto een vroegere pianoleraar te herkennen die nu in Amsterdam woont. De politie kon de geruchten snel ontkrachten: deze pianoleraar is niet vermist.

‘Onverstandig om die foto te verspreiden’, vindt Merckelbach. ‘Je geeft mensen wiens geliefden vermist zijn valse hoop. Er zijn betere manieren om achter de identiteit van die man te komen.’

Merckelbach schreef een boek over soortgelijke gevallen: Hoe een CIA-agent zijn geheugen hervond. ‘Mensen als de pianoman komen wel vaker voor. Elk jaar is er wel een persoon in Nederland, die zegt dat hij niet meer weet wie hij is.’

‘Dan moeten we onderzoeken of het ziektebeeld klopt met onze kennis over het geheugen. Vaak blijkt na enkele weken dat die mensen geheugenverlies simuleren. Let op, het zijn geen leugenaars, maar radeloze mensen. Ze willen breken met hun verleden. Het lijkt erop dat de pianoman de zaak aan het bedonderen is. Misschien wil hij een verblijfsvergunning krijgen door zich als een psychiatrisch patiënt voor te doen.’

‘Als het moet kunnen mensen lang toneelspelen’, zegt Swinkels, psychiater in het Amsterdams Medisch Centrum. In zijn 25-jarige carrière heeft hij eenmaal een simulant meegemaakt. ‘Die man was naakt in Amsterdam gevonden en wist niets meer. Hij heeft het twaalf jaar volgehouden.’

Bron: de Volkskrant
pi_27222951
tvp
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_27223208
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 18:51 schreef Mjam het volgende:
‘Pianoman simuleert geheugenverlies’

AMSTERDAM - De geheimzinnige pianoman met geheugenverlies die in Engeland is opgedoken, vertoont alle kenmerken van een simulant. Dit zeggen enkele Nederlandse wetenschappers die ervaring hebben met soortgelijke gevallen. ‘Het lijkt erop dat hij de zaak aan het bedonderen is.’

De symptomen van de pianoman komen met geen enkele psychiatrische ziekte overeen. ‘Bij geheugenverlies blijf je normaal wel praten’, zegt neuropsycholoog Paul Eling van het Nijmegen Institute for Cognition and Information. ‘Als je niet meer kunt praten, ben je zwaar neurologisch gestoord, maar dan kun je ook niet meer pianospelen’, zegt Harald Merckelbach, hoogleraar psychologie aan de Universiteit van Maastricht.

Onderhand kent iedereen de pianoman. Nadat de pers deze week heeft bericht over het Hollywoodachtige verhaal, kreeg de Engelse politie honderden tips uit de hele wereld over de identiteit van de pianoman, ook kwamen er tips uit Nederland. Inwoners van Krommenie meenden in de foto een vroegere pianoleraar te herkennen die nu in Amsterdam woont. De politie kon de geruchten snel ontkrachten: deze pianoleraar is niet vermist.

‘Onverstandig om die foto te verspreiden’, vindt Merckelbach. ‘Je geeft mensen wiens geliefden vermist zijn valse hoop. Er zijn betere manieren om achter de identiteit van die man te komen.’

Merckelbach schreef een boek over soortgelijke gevallen: Hoe een CIA-agent zijn geheugen hervond. ‘Mensen als de pianoman komen wel vaker voor. Elk jaar is er wel een persoon in Nederland, die zegt dat hij niet meer weet wie hij is.’

‘Dan moeten we onderzoeken of het ziektebeeld klopt met onze kennis over het geheugen. Vaak blijkt na enkele weken dat die mensen geheugenverlies simuleren. Let op, het zijn geen leugenaars, maar radeloze mensen. Ze willen breken met hun verleden. Het lijkt erop dat de pianoman de zaak aan het bedonderen is. Misschien wil hij een verblijfsvergunning krijgen door zich als een psychiatrisch patiënt voor te doen.’

‘Als het moet kunnen mensen lang toneelspelen’, zegt Swinkels, psychiater in het Amsterdams Medisch Centrum. In zijn 25-jarige carrière heeft hij eenmaal een simulant meegemaakt. ‘Die man was naakt in Amsterdam gevonden en wist niets meer. Hij heeft het twaalf jaar volgehouden.’

Bron: de Volkskrant
Wat een wazige uitspraak, of ben ik nou... Mij lijkt het eerder dat je mensen valse hoop geeft als je helemaal niet laat zien om wie het gaat. Als men slechts vermeldt dat het om een blonde jongeman gaat die piano speelt lijkt het mij eerder dat er juist mensen ongerust worden, dan wanneer je de de foto erbij haalt...
pi_27224176
‘Het lijkt erop dat hij de zaak aan het bedonderen is.’ en en 'let op , het zijn geen leugenaars'

Dus hij liegt niet, maar bedondert wel

en 'Vaak blijkt na enkele weken dat die mensen geheugenverlies simuleren'
En blijkbaar kost het wetenschappers ook enkele weken vaak om het bedrog te ontdekken.

Vind het wel een beetje vreemd om op afstand zulke conclusies te trekken, als wetenschapper.
Dat wij dat nu doen, wij zijn geen wetenschappers en dan mag het

Veinst de man overigens geheugenverlies
Hij praat toch gewoon niet?
Ik zie niet hoe je geheugenverlies kan veinzen, als je op geen enkele vraag antwoord geeft, nergens op reageert, behalve op muziek.
  † In Memoriam † zaterdag 21 mei 2005 @ 20:08:08 #262
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_27224721
Helemaal mee eens Milagro. Hij zit 24/7 onder obeservatie maar "enkele Nederlandse wetenschappers" menen op basis van hun ervaringen wel iets zinnigs te kunnen zeggen? Het was zeker weer lastig om de krant vol te krijgen.

"Als je niet meer kunt praten, ben je zwaar neurologisch gestoord" is ook onzin. Het is een bekend verschijnsel bij zeer zware psychische trauma. Vroeger werd het 'hysterie' genoemd. Een variant is dat mensen bijvoorbeeld niet meer kunnen lopen. Het is in die gevallen ook geen geheugenverlies maar een soort totaal in zichzelf gekeerd zijn.

Anyhoe, dit kwam ik ook nog tegen.
quote:

IS PIANO MAN MR NOBODY?

The mystery mute dubbed the Piano Man could be the same man who turned up with amnesia in Canada six years ago.

The man found in Kent last month has baffled doctors trying to uncover his identity, by remaining mute and playing the piano beautifully for hours.

According to the Daily Mirror, he bears a striking resemblance to a person who walked into a Toronto hospital with a broken nose and bloody face after apparently being attacked in 1999.

Both men are the same age and have the same striking look and dyed blond hair. They are each unusually gifted and have been diagnosed with amnesia.

Authorities in Canada called their mystery man Mr Nobody and said he had no wallet or identification with him when he arrived at the hospital. Like the Piano Man, the labels had been cut out of his clothes.

He was diagnosed with post-conscious amnesia and eventually revealed his name was Philip Staufen, the newspaper says.

Staufen, who has also used the name Keith Ryan, is now Sywald Skeid and speaks French, Italian and Latin. His applications for Canadian and British passports have failed.

Staufen was freed from jail for immigration offences in Canada last year and has since gone missing from his home in British Columbia.

His wife Natalie, the daughter of one of his lawyers, is believed to be in Portugal trying to arrange a visa for him.

British authorities have received more than 620 calls from people believing they know the Piano Man's identity. All attempts to communicate with the agitated man have failed.

Ook een wierd verhaal.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:14:58 #263
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27224896
ik denk dat het een alien is, vermomd als mens.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_27224900
Nu, of een neus gebroken is geweest, dat is zo te zien, op x rays, lijkt me.

En ja, meer dan 6 weken zwijgen, ik geef het je te doen, volgens mij hou je dat niet vol, tenzij het daadwerkelijk geblokkeerd is dus, fysiek of mentaal.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:16:34 #265
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_27224930
Foto van "Philip Staufen":

http://www.ukpsychics.com/archive105.html

Vinden jullie 'm erg op de 'pianoman' lijken?
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_27224983
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:16 schreef Zanderrr het volgende:

[afbeelding]

totaal niet, compleet ander hoofd

maar de situaties lijken wel enigzins op elkaar verder, ja
  † In Memoriam † zaterdag 21 mei 2005 @ 20:19:11 #267
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_27225006
quote:

[afbeelding]

Tot zover de theorie van Sky News The Daily Mirror.
pi_27225224
quote:

[afbeelding]

Niet echt, de ogen zitten anders..etc...etc. Btw, hij lijkt wel op die Marcel Herder (maar die is al gevonden...)

Nog wat vaags gevonden:

op badmutsen.nl staat iets dat ze een anonieme tip hebben binnen gekregen dat het zou gaan om een deelnemer van een nieuw programma voor de zender "Tien"
quote:
Wij hebben echter een anonieme tip binnen gekregen dat de pianoman een deelnemer is van een nieuw programma van de nieuwe zender Tien (John de Mol).

Hoe betrouwbaar deze tip is kunnen we niet nagaan. Het zou echter wel een leuke publiciteits stunt zijn als het bekend zou worden echt waar te zijn.
Ik dacht het niet. Doe het dna gewoon in Nederland ofzo..

besides, ook alle merkjes uit z'n kleding zijn ontvreemd, doelbewuste actie liijkt mij. Of iemand heeft hem daar gedropt of hij doet alsof,hoewel dat latse erg onwaarschijnlijk lijkt.
  † In Memoriam † zaterdag 21 mei 2005 @ 21:46:25 #269
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_27228284
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:26 schreef Zephyrus het volgende:

[..]

Niet echt, de ogen zitten anders..etc...etc. Btw, hij lijkt wel op die Marcel Herder (maar die is al gevonden...)

Nog wat vaags gevonden:

op badmutsen.nl staat iets dat ze een anonieme tip hebben binnen gekregen dat het zou gaan om een deelnemer van een nieuw programma voor de zender "Tien"
[..]

Ik dacht het niet. Doe het dna gewoon in Nederland ofzo..

besides, ook alle merkjes uit z'n kleding zijn ontvreemd, doelbewuste actie liijkt mij. Of iemand heeft hem daar gedropt of hij doet alsof,hoewel dat latse erg onwaarschijnlijk lijkt.
Lijkt me uitgesloten. Voor geld doen mensen veel maar je moet het ook kunnen en zes weken een rol spelen, niet mogen spreken en de artsen om de tuin leiden die je continue observeren, imo onmogelijk.

Dat van die merkjes is vreemd. Misschien was voordat hij helemaal het spoor bijster raakte al aan het flippen en heeft hij ze zelf weggehaald. Dat of hij heeft ze ergens weg waar ze de merkjes er standaard uithalen (inrichting ed.) of het is idd bewust gedaan om het nog moeilijker te maken zijn identiteit te achterhalen. Maar wat een moeite dan. Als 'men' van iemand afwil zijn er wel betere manieren zou je zeggen.
  zondag 22 mei 2005 @ 04:29:15 #270
11464 Cosma-Shiva
ikookvanjou
pi_27237445
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:46 schreef NorthernStar het volgende:

Dat van die merkjes is vreemd. Misschien was voordat hij helemaal het spoor bijster raakte al aan het flippen en heeft hij ze zelf weggehaald. Dat of hij heeft ze ergens weg waar ze de merkjes er standaard uithalen (inrichting ed.) of het is idd bewust gedaan om het nog moeilijker te maken zijn identiteit te achterhalen. Maar wat een moeite dan. Als 'men' van iemand afwil zijn er wel betere manieren zou je zeggen.
Mja, zijn haar is ook geblondeerd kort voor hij aanspoelde, dit is geen 'natural blonde'.

Het verhaal wordt ook nogal geromantiseerd, hij zou (volgens BBC-News/CNN) maar zeer matig piano spelen.

Ik begin steeds meer te twijfelen aan deze hele story, zie ook de piano-man foto die de hele wereld overgaat, kan het vager zeg. (er zijn maar 2 foto's van hem, beide vaag, en dat terwijl ze hem al zo'n 6 weken hebben zitten, een duidelijk portret moet dan geen probleem zijn dunkt me).
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  zondag 22 mei 2005 @ 05:17:26 #271
11464 Cosma-Shiva
ikookvanjou
pi_27237499
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 21:46 schreef NorthernStar het volgende:

Dat of hij heeft ze ergens weg waar ze de merkjes er standaard uithalen (inrichting ed.)
Daar lopen de patienten zelden in smoking.
  zondag 22 mei 2005 @ 08:06:40 #272
593 sjak
Juffie Bloem
pi_27237638
Wat ik niet begrijp is dat het zo'n hype is. Dit zal toch wel eens eerder zijn voorgekomen?
Lekker douchen!
  zondag 22 mei 2005 @ 10:51:09 #273
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_27238850
quote:
Op zondag 22 mei 2005 05:17 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

D'r lag hier in Den Haag ook maanden lang een man in de goot, in een sjiek trouwkostuum met corsage..vond ik ook wel typisch
pi_27239494
quote:
Op zondag 22 mei 2005 05:17 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Nou, er zijn er bij in die instellingen
De loslopende gek hier in de buurt ook, wat die af en toe aanheeft.
Die smoking kan hij ms bij een Oxfam winkel gekocht hebben, daar knippen ze ook de merkjes eruit
Ik denk niet nl dat hij uit een inrichting komt, dan hadden ze hem wel al gemist en nu al van hem gehoord.
pi_27239561
Mocht dit een stunt zijn, dan vind ik eigenlijk wel dat zo iemand een tijdje de bak in mag... Ik wil niet weten hoeveel geld er al aan besteed is, om uit te zoeken wie hij is.
[url="http://www.fritz-events.nl/[/url]
  zondag 22 mei 2005 @ 11:41:51 #276
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_27239788
quote:
Op zondag 22 mei 2005 11:31 schreef DJ_Fritz het volgende:
Mocht dit een stunt zijn, dan vind ik eigenlijk wel dat zo iemand een tijdje de bak in mag... Ik wil niet weten hoeveel geld er al aan besteed is, om uit te zoeken wie hij is.
Hallo, het is de nieuwe Messiah hoor; gaan die Nederlanders weer lopen zeuren over een paar centen

on-topic: Is toch een goed verhaal; boeien die paar cente nou!?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_27239862
quote:
Op zondag 22 mei 2005 11:31 schreef DJ_Fritz het volgende:
Hij mag een lintje van mij
Zou het fantastisch vinden dat iemand zo lang kan zwijgen en zoveel mensen op het verkeerde been zetten en bezig houden over de halve wereld, hij doet er verder toch geen vlieg kwaad mee

Who are you, who who who who, I really wanna know!!!!!
  zondag 22 mei 2005 @ 18:06:12 #278
120624 eddeie
what ever you say i am
pi_27249746
Hij wass gewoon eerst zijn geheuge kwijt toen hij aan spoelde, en nu hij beroemd =, is hij de weg kwijt of weet hij gewoon niet hoe hij al die verwaarloosbare beroemdheid weer kwijt kan raken. (Simpel: zoals de meeste beroemdheden: tijd)..
  zondag 22 mei 2005 @ 20:17:23 #279
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27253537
als het een marketingstunt is, is het een van de beste die ik in jaren heb gezien. zelfs beter dan die hoax van die nieuwe soort zeealien die vissers opeet en dan een tentakel achterlaat... (game)
  zondag 22 mei 2005 @ 23:14:41 #280
11464 Cosma-Shiva
ikookvanjou
pi_27260053
quote:
Op zondag 22 mei 2005 18:06 schreef eddeie het volgende:
Hij wass gewoon eerst zijn geheuge kwijt toen hij aan spoelde,
Is hij aangespoeld dan?
  zondag 22 mei 2005 @ 23:15:58 #281
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27260097
Ik viond die stunt van de Whiskas-kat anders ook geniaal. Ik was er in elk geval ingetrapt
  zondag 22 mei 2005 @ 23:18:43 #282
11464 Cosma-Shiva
ikookvanjou
pi_27260196
quote:
Op zondag 22 mei 2005 23:15 schreef Aventura het volgende:
Ik viond die stunt van de Whiskas-kat anders ook geniaal. Ik was er in elk geval ingetrapt
Ik ben niet bekend met de Whiskas stunt, vertel eens?

(die van die badeendjes was trouwens ook een fabuleuze hoax )
  zondag 22 mei 2005 @ 23:27:39 #283
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27260504
De stunt hield in dat de mensen van Whiskas in NL waren om een reclamespot op te nemen met de bekende grijze kat in de hoofdrol, en dat-ie tijdens de opnames was weggelopen. Het bericht haalde zelfs het nieuws
  † In Memoriam † zondag 22 mei 2005 @ 23:30:00 #284
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_27260582
quote:
Op zondag 22 mei 2005 04:29 schreef Cosma-Shiva het volgende:

Ik begin steeds meer te twijfelen aan deze hele story, zie ook de piano-man foto die de hele wereld overgaat, kan het vager zeg. (er zijn maar 2 foto's van hem, beide vaag, en dat terwijl ze hem al zo'n 6 weken hebben zitten, een duidelijk portret moet dan geen probleem zijn dunkt me).
Aan wie twijfel je dan?

De man zelf heeft weinig invloed op welke foto's van hem gebruikt worden.
  maandag 23 mei 2005 @ 01:29:42 #285
11464 Cosma-Shiva
ikookvanjou
pi_27263226
quote:
Op zondag 22 mei 2005 23:30 schreef NorthernStar het volgende:

Aan wie twijfel je dan?

De man zelf heeft weinig invloed op welke foto's van hem gebruikt worden.
De berichtgeving in zijn geheel (er zijn wat tegenstrijdigheden).
Natuurlijk heeft hij geen invloed op de foto welke gebruikt wordt, maar wat kan iemand hier nu mee (ofwel waarom wordt voor deze foto gekozen inzake een internationaal opsporingsbericht):

Het is ook wat vreemd dat hij tot in detail een driedimensionele tekening maakt van een piano, maar verders niets wat iets over zijn afkomst zou kunnen vertellen.

Zijn geblondeerde haar (foto in pak); hij schijnt obsessieve compulsieve stoornissen te hebben en er zou meer zijn dat er op zou duiden dat hij ofwel autistisch is of iemand die ten gevolge van psychisch trauma er nu of eigenlijk al langere tijd zo aan toe is, ook de manier waarop hij zijn dekbed vasthoudt (foto hierboven) zou duiden op een voorheen langere termijn verblijf in een inrichting (in sommige landen is het wegnemen van in dat geval het vertrouwde dekbed een bekende vorm van straf) maar hoe valt dat te rijmen met dat recentelijk geblondeerde haar?
  maandag 23 mei 2005 @ 01:42:25 #286
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_27263396

Misschien kan hij eens mee doen aan een show?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  maandag 23 mei 2005 @ 01:56:20 #287
6941 APK
Factual, I think.
pi_27263574
quote:
Op zondag 22 mei 2005 23:27 schreef Aventura het volgende:
De stunt hield in dat de mensen van Whiskas in NL waren om een reclamespot op te nemen met de bekende grijze kat in de hoofdrol, en dat-ie tijdens de opnames was weggelopen. Het bericht haalde zelfs het nieuws
Dat was de Bacardi kat.

Anyways, waarom loopt die man nog steeds in zijn smoking?
Hij was toch doorweekt

Lijkt mij een typische Engelse stunt voor, euh, iets.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 23 mei 2005 @ 01:56:54 #288
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27263578
quote:
Op maandag 23 mei 2005 01:29 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

De berichtgeving in zijn geheel (er zijn wat tegenstrijdigheden).
Natuurlijk heeft hij geen invloed op de foto welke gebruikt wordt, maar wat kan iemand hier nu mee (ofwel waarom wordt voor deze foto gekozen inzake een internationaal opsporingsbericht):

[afbeelding]

Het is ook wat vreemd dat hij tot in detail een driedimensionele tekening maakt van een piano, maar verders niets wat iets over zijn afkomst zou kunnen vertellen.

Zijn geblondeerde haar (foto in pak); hij schijnt obsessieve compulsieve stoornissen te hebben en er zou meer zijn dat er op zou duiden dat hij ofwel autistisch is of iemand die ten gevolge van psychisch trauma er nu of eigenlijk al langere tijd zo aan toe is, ook de manier waarop hij zijn dekbed vasthoudt (foto hierboven) zou duiden op een voorheen langere termijn verblijf in een inrichting (in sommige landen is het wegnemen van in dat geval het vertrouwde dekbed een bekende vorm van straf) maar hoe valt dat te rijmen met dat recentelijk geblondeerde haar?
alien of een geweldige marketingstunt.
  maandag 23 mei 2005 @ 02:52:00 #289
11464 Cosma-Shiva
ikookvanjou
pi_27263859
quote:
Op maandag 23 mei 2005 01:56 schreef APK het volgende:

Hij was toch doorweekt
Idd zeer merkwaardig.
  † In Memoriam † maandag 23 mei 2005 @ 03:27:16 #290
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_27263956
quote:
Op maandag 23 mei 2005 01:56 schreef APK het volgende:

Hij was toch doorweekt

Lijkt mij een typische Engelse stunt voor, euh, iets.
Ja dat is na zes weken vast en zeker nog hetzelfde pak wat hij aanheeft. Hoewel ze verder waarschijnlijk goed voor de man zorgen zijn ze gladvergeten hem nieuwe kleren aan te trekken. Bel jij ze even op?

Anyhoe, het is uitgesloten dat het om een stunt gaat imo. Er is een hele kleine kans dat hij simuleert en het zaakje om de tuin leidt (kans is echt nihiel volgens mij maar goe) dat de media, de inrichting en de opsporingseenheden aan zoiets zouden meewerken is kolder.

Het is idd geen mooie mugshot maar wat zegt dat verder? Of dat een stel nedelandse 'deskundigen' die vanuit de krantenberichten menen te kunnen zeggen dat de man geen geheugenverlies heeft?
quote:
Op maandag 23 mei 2005 01:29 schreef Cosma-Shiva het volgende:

Ja, hij zit dan ook niet voor niks op de funnyfarm momenteel.
quote:

'Piano man' not a hoax

London - The hospital treating a mute piano virtuoso, found wandering on a British beach last month, on Sunday dismissed speculation that the man was a hoax.

"He genuinely does seem to be suffering a psychological condition," said social worker Michael Camp, one of the staff caring for the young man since he was found on April 7.

"He never walks in a straight line. If he enters a room, he will not walk across it.

"He will walk round the room, keeping his back close to the walls."

The tall blonde man, thought to be in his 20s or early 30s, was found on the beach at Minster, on the south coast of England, soaking wet but fully dressed in a black suit, with no clue as to his origin.

He has not spoken since and has not responded to written appeals while being kept under observation at a mental health hospital in Kent, southern England.

The silent man, dubbed "Piano Man" by the media, continued to show worrying behaviour, his carers said.

"If more than one person is in the room, his eyes flicker from one person to another," said Camp, adding: "He is petrified by people".

However, he has fascinated social workers, the British media and the general public over his one means of communication: playing classical piano music.

Since launching a worldwide campaign for information about the mystery, police have received around 1 000 calls about the possible identity of the man.

But that has eluded detectives thus far and the trail has run cold.

Minster is located on the south coast and it has been suggested that "Piano Man" could have arrived via the sea - causing his amnesia condition.

When given pencil and paper by hospital staff, the mystery man drew a grand piano, and also sketched a Swedish flag.

But health officials said that his drawing the flag did not necessarily mean he was trying to send a message about his nationality.

And when shown a piano at the hospital chapel, he impressed his carers with a virtuoso performance - during which he temporarily lost the anxiety he has shown around strangers.

maandag 23 mei 2005 @ 03:30:38 #291
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27263965
quote:
Op maandag 23 mei 2005 03:27 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja dat is na zes weken vast en zeker nog hetzelfde pak wat hij aanheeft. Hoewel ze verder waarschijnlijk goed voor de man zorgen zijn ze gladvergeten hem nieuwe kleren aan te trekken. Bel jij ze even op?

Anyhoe, het is uitgesloten dat het om een stunt gaat imo. Er is een hele kleine kans dat hij simuleert en het zaakje om de tuin leidt (kans is echt nihiel volgens mij maar goe) dat de media, de inrichting en de opsporingseenheden aan zoiets zouden meewerken is kolder.

Het is idd geen mooie mugshot maar wat zegt dat verder? Of dat een stel nedelandse 'deskundigen' die vanuit de krantenberichten menen te kunnen zeggen dat de man geen geheugenverlies heeft?
[..]

Ja, hij zit dan ook niet voor niks op de funnyfarm momenteel.
[..]
het zal niet de eerste keer zijn dat shrinks bedonderd worden. kijk maar naar ons tbs beleid. maar dan andersom. tuurlijk kan het ook een man zijn die amnesia heeft.
pi_27263970
Is het een Nederlander?
  maandag 23 mei 2005 @ 03:35:21 #293
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27263974
quote:
Op maandag 23 mei 2005 03:32 schreef ilona-scuderia het volgende:
Is het een Nederlander?
ik ken een man uit de kinkerbuurt die vermist is en heel erg goed piano speelt. hij was een kluizenaar en speelde altijd met zijn ramen half open en had ze zwart geschilderd.
  maandag 23 mei 2005 @ 09:41:17 #294
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_27265849
quote:
Op maandag 23 mei 2005 01:42 schreef HarigeKerel het volgende:
[afbeelding]

Misschien kan hij eens mee doen aan een show?
Het is leo driessen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 23 mei 2005 @ 13:55:21 #295
119529 Sissey
klein en fijn
pi_27273834
Zijn haren zijn helemaal niet geblondeerd, ik denk dat de zon op zijn haren schijnt op die ene foto.... en waarom hij dat pak aanheeft? Simpel: als er mensen zijn die hem als laatste hebben gezien, dan is dat in dat pak.
Ze hebben dat pak gewoon ff schoongemaakt voor een foto.

Ik vraag me af wat voor eetgewoonte hij heeft. Eet hij goed? Misschien moeten ze hem verschillende soorten eten voorgeschoteld zetten uit verschillende landen, misschien herkent ie iets?
pi_27273964
Precies, dat pak is opnieuw aangetrokken voor de evt. herkenbaarheid
Ik zou wel eens een stukje pianospel willen horen en ik vraag me af of hij ook voor de 'luisteraars' daar kompleet onbekende stukken speelt, ms zijn die stukken ook herkenbaar voor sommigen op de een of andere manier.
  maandag 23 mei 2005 @ 19:15:19 #297
11464 Cosma-Shiva
ikookvanjou
pi_27284266
quote:
Op maandag 23 mei 2005 13:55 schreef Sissey het volgende:
Zijn haren zijn helemaal niet geblondeerd, ik denk dat de zon op zijn haren schijnt op die ene foto....
Ik zou het even moeten nazoeken, maar dat hij geblondeerd haar had (misschien inmiddels afgeknipt?) stond in de berichtgeving van ik meen Yahoo.
Dat was ook de reden waarom ze dachten misschien met de eveneens indertijd geblondeerde Canadees te maken te hebben (zie elders in dit topic)
quote:
Ik vraag me af wat voor eetgewoonte hij heeft. Eet hij goed? Misschien moeten ze hem verschillende soorten eten voorgeschoteld zetten uit verschillende landen, misschien herkent ie iets?
Hij eet 3 maaltijden per dag en weigert tv te kijken. (volgens zijn verzorger)
  maandag 23 mei 2005 @ 19:18:13 #298
11464 Cosma-Shiva
ikookvanjou
pi_27284346
quote:
Op maandag 23 mei 2005 13:59 schreef milagro het volgende:

Ik zou wel eens een stukje pianospel willen horen en ik vraag me af of hij ook voor de 'luisteraars' daar kompleet onbekende stukken speelt, ms zijn die stukken ook herkenbaar voor sommigen op de een of andere manier.
Hij speelt stukjes uit het Zwanenmeer, en uit songs van John Lennon.
Hij kent (of eigenlijk speelt, misschien kent hij er meer) maar 2 melodietjes en die speelt hij telkens weer (dat vermeende concert van 4 uur is verzonnen door de media).
  maandag 23 mei 2005 @ 19:22:59 #299
11464 Cosma-Shiva
ikookvanjou
pi_27284490
quote:
Op maandag 23 mei 2005 03:27 schreef NorthernStar het volgende:

Het is idd geen mooie mugshot maar wat zegt dat verder?
Dat ze een dergelijk vage foto gebruiken is imo gewoon belachelijk.
Bij een internationaal opsporingsbericht, is een overduidelijke foto (of zelfs meerdere van voor en zijkant) van cruciaal belang.
Indien hij nou vermist was, en ze hadden alleen deze foto tot beschikking was het wat anders, maar ze hebben die man daar zitten, en al 6 weken de tijd om een deugdelijke foto te maken voor het opsporingsbericht.
  maandag 23 mei 2005 @ 20:31:14 #300
119529 Sissey
klein en fijn
pi_27286971
Ik snap ook niet dat er niet meer foto's zijn, maar ik denk dat de foto's die er nu in omloop zijn duidelijk genoeg zijn voor een eventuele herkenning.

Is dit nieuws eigenlijk al wereldwijd bekend gemaakt, of alleen hier in Europa?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')