Dat is idd het belangrijkst.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 08:01 schreef BMH het volgende:
Bla bla clock snelheid < games
Net zo min als jouw redenatie klopt dat je 3 * 3,2 Ghz voor de 360 PPC kan optellen. Zo werkt het niet, bovendien zegt het niks. Want Mhz en Ghz is geen vergelijkingsmateriaal, dat is al zo bij AMD en Intel onderling. Daarom is Gflops en Tflops wel een betere indicatie.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 08:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dus dan klopt jouw redenatie toch niet dat ie 8x 3.2 gig is?![]()
.
Aha, het zal allemaal wel.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 08:02 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Net zo min als jouw redenatie klopt dat je 3 * 3,2 Ghz voor de 360 PPC kan optellen. Zo werkt het niet, bovendien zegt het niks. Want Mhz en Ghz is geen vergelijkingsmateriaal, dat is al zo bij AMD en Intel onderling. Daarom is Gflops en Tflops wel een betere indicatie.
Impressive,quote:Op dinsdag 17 mei 2005 08:11 schreef Edenoniphobic het volgende:
KZ2 draait volgens mij gewoon op de inhouse Guerilla engine. Die was al behoorlijk advanced op de PS2, maar kan nu volledig uitgebuit worden.
De X360 heeft 3 cores die ieder op 3.2Ghz draaien. De PS3 heeft 8 cells ("cores") die ook ieder op 3.2Ghz draaien...... De redenatie 3*3.2Ghz=9.6 of 8*3.2Ghz=25 gaan geen van beiden op. 3*3.2Ghz is nogsteeds 3.2Ghz......quote:Op dinsdag 17 mei 2005 08:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
Dus dan klopt jouw redenatie toch niet dat ie 8x 3.2 gig is?![]()
.
Aha, das duidelijker.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 08:30 schreef Croga het volgende:
[..]
De X360 heeft 3 cores die ieder op 3.2Ghz draaien. De PS3 heeft 8 cells ("cores") die ook ieder op 3.2Ghz draaien...... De redenatie 3*3.2Ghz=9.6 of 8*3.2Ghz=25 gaan geen van beiden op. 3*3.2Ghz is nogsteeds 3.2Ghz......
En als je je vervolgens realiseert dat IBM beide processoren ontworpen heeft en gaat leveren, zie je ook dat het logisch is dat ze beiden op 3.2Ghz draaien..... anders had IBM ruzie gehad met één van beide partijen...
Playstation3 gebruikt blu-rayquote:Op dinsdag 17 mei 2005 08:41 schreef Vitalogy het volgende:
Ik vind het nogal een vreemde geheugen configuratie die ze bedacht hebben. Ik had van te voren verwacht dat de nieuwe generatie apart geheugen zou hebben voor de GPU wat de Xbox 360 niet heeft. Maar mijn verwachting was dat het juist andersom zou zijn dna wat de PS3 heeft, dat het GPU geheugen super snel zou zijn. Nu is er eigenlijk weinig verschil tussen de PS3 en de XBox 360 ondanks dat de PS3 sneller geheugen heeft. Sterker nog, tenzij ze direct van dvd naar het GPU geheugen kunnen laden zal de PS3 hier nog iets langzamer zijn tijdens het laden ook nog.![]()
De PS3 heeft ook apart geheugen voor de GPU, dat 700 Mhz GDDR3 geheugen wat de 360 ook heeft voor het hele systeem. Maar de PS3 heeft ook nog sneller 256 MB XDR Ram voor de Cell.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 08:41 schreef Vitalogy het volgende:
Ik vind het nogal een vreemde geheugen configuratie die ze bedacht hebben. Ik had van te voren verwacht dat de nieuwe generatie apart geheugen zou hebben voor de GPU wat de Xbox 360 niet heeft. Maar mijn verwachting was dat het juist andersom zou zijn dna wat de PS3 heeft, dat het GPU geheugen super snel zou zijn. Nu is er eigenlijk weinig verschil tussen de PS3 en de XBox 360 ondanks dat de PS3 sneller geheugen heeft. Sterker nog, tenzij ze direct van dvd naar het GPU geheugen kunnen laden zal de PS3 hier nog iets langzamer zijn tijdens het laden ook nog.![]()
Vind de controller er prima uit zienquote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:25 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Net ff filmpje van motorstorm gekeken en ik moet zeggen dat dat er wel super uitziet. momenteel heb ik een xbox en was eigenlijk van plan om ook gewoon de volgende xbox te halen. Maar nu ik de filmpjes van de nieuwe PS3 zie begin ik toch wel te twijfelen en ga ik zeker even afwachten tot ze alle drie (incl de revo) in de winkel liggen.
Om de PS3 nou af te rekenen op z'n controller, ik neem aan dat sony wel goed heeft gekeken hoe de ergonomie van deze controlller is, dus daar vertrouw ik wel op. Mocht deze controller heel erg tegenvallen dan zou de oude toch ook wel aangesloten kunnen worden?
en daarnaast zou je bijna denken dat m'n vriendin um ook leuk gaat vinden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |