abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27471301
haha super, met 4 kvo-fans zijn we helemaal naar genk gereden, en met onze kvo-sjalen tussen de spionkop van genk gestaan, bangelijke sfeer ! racing Genk olé olé
MILAN CL WINNER 2002-2003 !!
pi_27471321
quote:
Op maandag 30 mei 2005 01:58 schreef DutchGooner het volgende:
Die Kevin Vandebergh heeft het behoorlijk in zijn hoofd is het niet?
"Ik ben de topschutter van Belgie"....?
is ook zo hé, hij heeft geen 8 pen's nodig zoals jestrovic om aan veel goals te raken ...
  maandag 30 mei 2005 @ 02:05:25 #183
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_27471347
quote:
Op maandag 30 mei 2005 02:02 schreef BramK het volgende:

[..]

is ook zo hé, hij heeft geen 8 pen's nodig zoals jestrovic om aan veel goals te raken ...
Die pingels moeten er wel in.....

In dat geval is Sheva ook niet zo'n "topspits".
Tijdje geleden zijn eerste 100 doelpunten bij ACM gezien en ik stond er van te kijken hoeveel pingels bij zaten.
NAAR HET ANDERE FORUM!
  maandag 30 mei 2005 @ 02:18:48 #184
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_27471460
quote:
Op maandag 30 mei 2005 01:58 schreef DutchGooner het volgende:
Die Kevin Vandebergh heeft het behoorlijk in zijn hoofd is het niet?
"Ik ben de topschutter van Belgie"....?
Hij heeft het kopje van zijn vader, dus dat wordt een hele grote volgens mij ...

Het moet van Josip Weber geleden zijn dat er nog iemand met zo'n killer-instinct op de Belgische velden heeft gestaan.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_27474972
quote:
Op maandag 30 mei 2005 02:01 schreef BramK het volgende:
haha super, met 4 kvo-fans zijn we helemaal naar genk gereden, en met onze kvo-sjalen tussen de spionkop van genk gestaan, bangelijke sfeer ! racing Genk olé olé
Oostende 2e klasse ole ole!
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 30 mei 2005 @ 10:45:49 #186
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_27475354
quote:
Volgend seizoen maak je voor de competitie ook 2 matchen met een bangelijke sfeer mee.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  maandag 30 mei 2005 @ 10:49:01 #187
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_27475419
quote:
Op maandag 30 mei 2005 02:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Hij heeft het kopje van zijn vader, dus dat wordt een hele grote volgens mij ...

Het moet van Josip Weber geleden zijn dat er nog iemand met zo'n killer-instinct op de Belgische velden heeft gestaan.
Josip Weber mijn jeugdheld
  maandag 30 mei 2005 @ 11:54:26 #188
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_27477381
quote:
Op maandag 30 mei 2005 10:49 schreef placebeau het volgende:

[..]

Josip Weber mijn jeugdheld
De man die ze niet gerust konden laten toen hij een taart aan het bakken was .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_27480005
quote:
Daar moet je fier op zijn

G*nk is zo'n nepsfeer en stenengooiers. Spijtig dat Standard niet europa ingaat. Daar weten ze tenminste wat het woord ultras wil zeggen.
pi_27480778
quote:
Op maandag 30 mei 2005 02:05 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Die pingels moeten er wel in.....

In dat geval is Sheva ook niet zo'n "topspits".
Tijdje geleden zijn eerste 100 doelpunten bij ACM gezien en ik stond er van te kijken hoeveel pingels bij zaten.
Sheva heeft 3x 24 goals gescoord in Italie, daarvan waren er hooguit 5 pen's. Jetsrovic scoort 16 goals denk ik waarvan de helft strafschoppen ...
pi_27480807
quote:
Op maandag 30 mei 2005 10:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Oostende 2e klasse ole ole!
voel je je nu beter nu dat je dit kon zeggen ?
pi_27480872
quote:
Op maandag 30 mei 2005 13:23 schreef Sandstorm_81 het volgende:

[..]

Daar moet je fier op zijn

G*nk is zo'n nepsfeer en stenengooiers. Spijtig dat Standard niet europa ingaat. Daar weten ze tenminste wat het woord ultras wil zeggen.
nepsfeer ?? amai hoor, was echt bangelijk gisteren, echt zuiders, italiaans sfeertje. Ik weet wel dat het op sclessin kan spoken ook, maar ih Fenixstadion was het zeker even goed gisteren. En inderdaad, wij hebben in totaal zo'n 600 kilometer gereden met 4 man, en hebben er een leuk dagje van gemaakt en een schitterende match gezien. En leuk pinten gedronken met de vriendelijke genksupporters.
pi_27481048
quote:
Het Belgische seizoen in een notendop
28 mei 2005
Door: Ive Beeckmans

De Belgische competitie kende dit seizoen de nodige verrassingen. Enkele ploegen draaiden verrassend mee aan de top, terwijl andere ronduit teleurstelden. Zelfs na de laatste speeldag is niet alles beslist, Genk en Standard strijden nog voor Europa.

Club Brugge vertrok van het eerste moment uit pole-positie omdat Anderlecht op de eerste speeldag meteen verloor. De Bruggelingen kenden een rustig seizoen, zonder interne twisten. Toen Anderlecht op het einde nog dichtbij kwam, bleven ze rustig en wonnen uiteindelijk vlot de titel. Paars-wit moest genoegen nemen met een tweede plaats, terwijl zij aan het begin van het seizoen toch de favoriet waren.

Bij de Brusselaars bleef het trouwens niet zo rustig. Er waren de keepersproblemen met Daniël Zitka en Tristan Peersman, waardoor derde keuze Jan Van Steenberghe uiteindelijk de meeste speelminuten verzamelde, en trainer Hugo Broos die vervangen werd door Franky Vercauteren. Die aarzelde niet om de ondermaats presterende Walter Baseggio uit de ploeg te zetten en oudgediende Pär Zetterberg weer alle vertrouwen te geven. Misschien is dat wel de reden dat Anderlecht uiteindelijk nog de tweede plaats uit de brand sleepte.

Vlak onder top twee zorgden Standard en Genk voor een spannende tweestrijd, die uiteindelijk in het voordeel uitdraaide van Genk. De Luikenaars realiseerden, naar goede gewoonte, enkele opmerkelijke transfers. Keeper Vedran Runje werd teruggehaald van Marseille, voormalige wereldsterren Sergio Conceiçao en Milan Rapaic kwamen via een vrije transfer en tijdens de winterstop kwam Cédric Roussel de aanval nog versterken. Roussel was bij het begin van het seizoen nog aan de slag bij Genk, maar die hadden hem niet meer nodig en verkochten hem aan het Russische Rubin Kazan. Een slechte beslissing van de Limburgers.

De Braziliaan Igor de Camargo sloeg er niet in om aan de verwachtingen te voldoen. Hij overtuigde Genk om hem terug in de kern op te nemen na een geslaagde uitleenperiode bij Heusden-Zolder vorig seizoen, maar werd tijdens de winterstop alweer verhuurd aan degradatiekandidaat Brussels. De Nederlander Orlando Engelaar bewees ondertussen zijn waarde voor zijn nieuwe ploeg, maar er ontbrak de benodigde hulp. Tijdens de winterstop versterkte Genk zich met verdediger Tomislaw Mikulic, spits Nenad Stojanovic en Ajacied Tom Soetaers.

Beide ploegen stonden gelijk na 17 wedstrijden en gaven elkaar ook in de terugronde geen duimbreed toe. Na 34 wedstrijden hadden Genk en Standard 70 punten en evenveel winstwedstrijden. Ze behaalden die echter niet op dezelfde manier. Standard speelde meestal mooi en technisch hoogstaand voetbal, terwijl Genk vaak pas in de slotfase, met het nodige geluk, het verschil kon maken. Door middel van play-offs moet de beslissing over het laatste Europese ticket vallen. Na 3-1 winst in de heenwedstrijd had Standard de beste papieren, maar dat was niet voldoende. Genk won de terugwedstrijd met 3-0 en veroverde dus het laatste Europese ticket.

La Louvière en Charleroi verbaasden in de eerste seizoenshelft vriend en vijand. Beide ploegen werden voor het seizoen bestempeld als degradatiekandidaten, maar draaiden tot de winterstop vlot mee in de bovenste regionen. Charleroi ging ook in de tweede seizoenshelft vlot mee en eindigde uiteindelijk knap vijfde. La Louvière moest afhaken. Voorzitter Filippo Gaone was niet zo blij met de resultaten van zijn ploeg omdat hij veel te veel winstpremies moest uitbetalen aan zijn spelers. Hij besloot dan ook om vaste waarden Matthieu Assou-Ekotto (Standard), Michaël Klukowski en Manasseh Ishiaku (Club Brugge) te verkopen, met als gevolg dat de Wolven als een kaartenhuisje ineenzakten.

AA Gent kende een verdienstelijk seizoen en behaalde enkele goede resultaten, maar was uiteindelijk niet constant genoeg om echt mee te strijden voor een plaats in Europa. Cercle Brugge, Westerlo, Germinal Beerschot en Beveren maakten een zorgeloos seizoen door. Cercle presteerde eigenlijk boven verwachtingen, al was het wel nogal wisselvallig. Goede matchen waren er genoeg, maar ook enkele zware nederlagen bleven hen niet bespaard. De tweede ploeg uit Brugge moest met 74 tegengoals veruit de meeste doelpunten slikken in eerste klasse.

Westerlo bleek zoals gewoonlijk vooral in het eigen Kuipke moeilijk te overwinnen. Germinal Beerschot kende een grijs seizoen dat wel gekleurd werd door het winnen van de Beker van België. Daarin moest de Antwerpse club het opnemen tegen Club Brugge, en tegen alle verwachtingen bleek ze te sterk voor de kampioen. Beveren plaatste zich verrassend voor de groepsfase van de UEFA Cup, maar dat was ook de enige ophefmakende prestatie van dit seizoen. De Ivorianen werden in die groepsfase genadeloos afgeslacht en leken regelmatig tegen hun zin op het veld te staan.

Dan waren er nog de ploegen die zich wel redden, maar niet bepaald een rustig seizoen hadden. Lierse werd geplaagd door financiële moeilijkheden en dreigde zelfs even uit de competitie geschrapt te worden, toch behaalden ze hun licentie voor volgend seizoen. De halve finale in de Beker van België is een schrale troost. De voorzitter van Lokeren Roger Lambrecht wou in de top vijf eindigen. Toen het Franky Van der Elst niet lukte om die ambitie waar te maken, werd Willy Reynders binnengehaald om de resultaten te verbeteren. Die kwam tot hetzelfde besluit als zijn voorganger: te weinig kwaliteit.

Ook Sint-Truiden begon met steile ambities. Ex-international Marc Wilmots werd binnengehaald als trainer en hij kocht een hele nieuwe ploeg bijeen. De filosofie van jongens uit de streek die de club al jaren succes bezorgt, werd overboord gegooid. Achteraf bleek dat geen goed idee, want Wilmots moest opstappen en zijn vervanger Guy Mangelschots kreeg de ploeg weer min of meer op de rails. Moeskroen wist op voorhand dat het een moeilijk seizoen zou krijgen. Vier steunpilaren waren tijdens de zomer verkocht om financieel gezond te blijven. Trainer Philippe Saint-Jean werd geslachtofferd toen Moeskroen in degradatiezorgen kwam en jeugdcoach Geert Broeckaert zorgde ervoor dat L’Excel ook volgend seizoen weer in eerste klasse aantreedt.

Oostende, Bergen en Brussels vochten een zware degradatiestrijd uit. De kustploeg zorgde wel voor animo in de competitie, maar de slechte resultaten zorgden voor het ontslag van trainer Gilbert Bodart. Herman Vermeulen (volgend jaar bij Sint-Truiden) nam over en zette een goede reeks neer. Te laat, zo bleek. Oostende eindigde als laatste en degradeert net als Bergen rechtstreeks naar tweede klasse. De Waalse club kende een turbulent seizoen, Sergio Brio moest al snel opstappen en ook zijn vervanger Jos Daerden maakte het seizoen niet vol. In volle degradatiestrijd werd Michel Wintacq aangesteld om de meubelen te redden, zonder succes. Brussels leek lang een vogel voor de kat, maar na het ontslag van Emilio Ferrera en de aanstelling van ex-bondscoach Robert Waseige liep ineens alles op rolletjes.

Vincent Kompany was de man van het seizoen, of toch volgens pers en publiek. Hij ging met alle prijzen lopen. Hij won de Gouden Schoen en de Ebbenhouten Schoen en werd verkozen tot Profvoetballer van het Jaar en Talent van het Jaar. Hij ontving zelfs het Bronzen Zinneke, een prijs die de stad Brussel uitreikt aan de persoon die het imago van de hoofdstad het best vertegenwoordigt.

Bron: www.voetbalprimeur.nl
pi_27481101
wat is bangelijk???
  maandag 30 mei 2005 @ 14:14:03 #195
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_27481395
quote:
Op maandag 30 mei 2005 13:55 schreef BramK het volgende:

wij hebben in totaal zo'n 600 kilometer gereden met 4 man,
quote:
Op maandag 30 mei 2005 13:53 schreef BramK het volgende:

[..]

voel je je nu beter nu dat je dit kon zeggen ?
NAAR HET ANDERE FORUM!
  maandag 30 mei 2005 @ 14:14:27 #196
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_27481411
Een nepsfeer in Genk is wel heel straf gezegd. In bijna heel limburg zie sjalen van Genk, en toen ze kampioen werden was er een volksfeest waar ze in Brugge en Anderlecht nog iets van kunnen leren. De sfeer in het stadion is ook prachtig.
pi_27481624
Toen ik er was met RC Genk - Standard (3 jaar terug in de competitie; uitslag 1-1) toen was er totaal geen sfeer bij Genk. Die bij Genk wordt erg overdreven vind ik. Zo geweldig is het er allemaal niet.

En op en neer van Oostende naar Genk 600 km? Ben je via Parijs gereden ofzo?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_27481644
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:14 schreef placebeau het volgende:
Een nepsfeer in Genk is wel heel straf gezegd. In bijna heel limburg zie sjalen van Genk, en toen ze kampioen werden was er een volksfeest waar ze in Brugge en Anderlecht nog iets van kunnen leren. De sfeer in het stadion is ook prachtig.
In Limburg heb je ook weinig anders natuurlijk. Sint-Truiden is eerste klasse, voor de rest is er daar niet echt veel (meer).
  maandag 30 mei 2005 @ 14:24:34 #199
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_27481673
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Toen ik er was met RC Genk - Standard (3 jaar terug in de competitie; uitslag 1-1) toen was er totaal geen sfeer bij Genk. Die bij Genk wordt erg overdreven vind ik. Zo geweldig is het er allemaal niet.

Nee, hoor, het is inderdaad ongeveer drie uur rijden naar Genk vanuit Oostende, dus die afstand klopt wel.
  maandag 30 mei 2005 @ 14:28:13 #200
pi_27481761
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:24 schreef placebeau het volgende:

[..]

Nee, hoor, het is inderdaad ongeveer drie uur rijden naar Genk vanuit Oostende, dus die afstand klopt wel.
Die afstand is wel wat overdreven ( Oostende - Genk moet een goeie 200 km zijn) , de tijd niet echt, denk ik. De files op de Brusselse ring inbegrepen doe je daar inderdaad gemakkelijk wel een 3h over ...
pi_27481781
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

alé wil je de precieze km hebben , het was 584 km nu goed ? Is effectief zo ver hoor, is van de kust tot in limburg hé ... maar zoals gezegd niet beklaagd, fantastische sfeer, en schitterend hoe we daar ontvangen zijn met kvo-sjalen, is echt een vriendelijke sfeer daar, kunnen andere ploegen nog iets van leren.
pi_27481792
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:24 schreef placebeau het volgende:

[..]

Die afstand is echt een stuk minder, een kilometer of 200 a 215. Meer echt niet.
pi_27481806
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:28 schreef BramK het volgende:

[..]

alé wil je de precieze km hebben , het was 584 km nu goed ? Is effectief zo ver hoor, is van de kust tot in limburg hé ... maar zoals gezegd niet beklaagd, fantastische sfeer, en schitterend hoe we daar ontvangen zijn met kvo-sjalen, is echt een vriendelijke sfeer daar, kunnen andere ploegen nog iets van leren.
Als ik met m'n FCDB-trui rondloop op de tribune van MVV dan is ook iedereen aardig tegen me hoor.
  maandag 30 mei 2005 @ 14:31:03 #204
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_27481833
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

In Limburg heb je ook weinig anders natuurlijk. Sint-Truiden is eerste klasse, voor de rest is er daar niet echt veel (meer).
tja, lommel zaliger had je nog
pi_27481841
het was ongeveer 270 kilometer id heenreis. Eerlijkheidsgevalve dien ik wel te zeggen dat we eventjes een amternatieve route genomen hebben, omdat er file stond op de autostrade, en dan moet je ook nog de werken op de antwerpse ring er bijrekenen. In de heenreis stonden we er op iets meer dan 3 uur, de terugreis amper een dikke 2 uur.
pi_27481893
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:31 schreef BramK het volgende:
het was ongeveer 270 kilometer id heenreis. Eerlijkheidsgevalve dien ik wel te zeggen dat we eventjes een amternatieve route genomen hebben, omdat er file stond op de autostrade, en dan moet je ook nog de werken op de antwerpse ring er bijrekenen. In de heenreis stonden we er op iets meer dan 3 uur, de terugreis amper een dikke 2 uur.
Ben je vanaf Oostende gereden? Als het rustig op de weg is dan kan ik van Limburg naar de kust (Oostende) in 2 uur rijden. 210 kilometer ofzo is dat....
  maandag 30 mei 2005 @ 14:36:04 #207
pi_27481933
Je hebt in Zuid-Limburg natuurlijk wel nog een aanzienlijk aantal supporters dat naar Standard gaat kijken ook hé ...
En misschien wel de helft van de supporters van Club Brugge komen ook al wekelijks van Limburg richting Brugge ...
pi_27482085
quote:
Op maandag 30 mei 2005 14:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Je hebt in Zuid-Limburg natuurlijk wel nog een aanzienlijk aantal supporters dat naar Standard gaat kijken ook hé ...
En misschien wel de helft van de supporters van Club Brugge komen ook al wekelijks van Limburg richting Brugge ...
Dat wel natuurlijk, maar verder heb je in Limburg weinig concurrentie. Hasselt is een redelijke stad zonder eigen ploeg die redelijk hoog speelt. Van Kermt-Hasselt ondervindt Genk niet echt veel concurrentie. Beringen is gefuseerd met Heusden-Zolder en speelt 2e klasse, Heusden-Zolder was sowieso al niet erg populair...
pi_27483133
Iemand deze stadionfoto's van Namen (Namur) al gezien?

Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 4
  maandag 30 mei 2005 @ 15:20:52 #210
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_27483332
quote:
Op maandag 30 mei 2005 15:14 schreef Yeahinho het volgende:
Iemand deze stadionfoto's van Namen (Namur) al gezien?

Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 4
Een parkeerplaats!
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')