Hier dan maar?
Ok... je verveelt je op 2e pinksterdag. Je bedenkt je om 4 uur dat je toch nog steeds zo'n mexicaanse vuurpot in je tuin wil, dus je gaat op zoek naar de dichtstbijzijnde grote tuincentra.
Om kwart voor 5 struikel je de 2e in, en daar staat hij:
![]()
Onderweg naar huis bespreek je wat te zullen eten...
want met je suffe hoofd had je even niet stilgestaan bij het lange weekend en als halfwassen huisvrouw heb je ook nog eens een lege koelkast, vriezer en voorraadkast ![]()
Je werpt over je schouder een blik op de vuurpot... Mmmm... van de week langs het mexicaanse restaurant gelopen met een 'moeten we ook eens doen'... Idee.
Je belt je vriendinnetje die er werkt voor het nummer, want de naam is niet uitspreekbaar dus bellen naar die tpg-computer voor het nummer gaat niet.
Als iemand me de uitspraak van Xochimilco kan vertellen... ik hou me aanbevolen. Vriendinnetje zegt: 'Ik moet toch werken zo, ik reserveer wel een tafeltje'.
En dus gingen wij om 7 uur naar het restaurant.
Gewoontedier als ik ben (en uit nostalgie, het was al lang geleden) ging ik voor de Pollo Maximilliano als voorgerecht (geroosterde stukjes kip met een lekker sausje erbij in mini-tortilla's) en Fajita's met kip als hoofdgerecht.
Stinkie ging voor de soep van de dag, wat een heldere cactusbladeren soep bleek te zijn, erg lekker. En als hoofdgerecht een combinacion de carne.
Als dessert ben ik voor een heerlijk kopje 'loose leave' Earl Grey gegaan en stinkie voor een superlekkere mousse met Tequila en Kahlua.
![]()
Eenmaal thuis gekomen regende het een klein beetje, maar dat hield ons niet tegen de mexicaanse sfeer toch nog even terug te brengen: