abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39746889
Pinda's moet je als extra nemen, liever niet als tussendoortje
Goede tussendoortjes zijn dingen die eiwitten bevatten, bv kipfilet, stukje kaas, gekookt eitje met wat mayo, smeerkaas met komkommer, dat soort dingen

's ochtends is yoghurt veel te weinig, je moet zorgen dat je goed ontbijt met bv zelfgemaakte pannenkoekjes of muffins (sb proof) van amandelmeel/huttenkase/ei oid of gebakken eieren met spek/ham/bacon
pi_39749040
mayo??

overdag zou het op zich niet echt een probleem zijn, ik ben alleen geen echte ontbijter omdat ik 's ochtends gewoon snel beroerd word als ik dan te veel eet en bij het avondeten eet ik bijna altijd aardappelen. Ik ben wel een grote fan van sla en salades enzo.
Maar ik denk dat ik het ga proberen als er geen aardbeien meer zijn anders heb ik voor niks die aardbeienplanten gekocht laatst.
Tap tap tap
pi_39752987
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 10:57 schreef mrien het volgende:
Pinda's moet je als extra nemen, liever niet als tussendoortje
Goede tussendoortjes zijn dingen die eiwitten bevatten, bv kipfilet, stukje kaas, gekookt eitje met wat mayo, smeerkaas met komkommer, dat soort dingen

's ochtends is yoghurt veel te weinig, je moet zorgen dat je goed ontbijt met bv zelfgemaakte pannenkoekjes of muffins (sb proof) van amandelmeel/huttenkase/ei oid of gebakken eieren met spek/ham/bacon
ik vind het al knap dat ik mijn yoghurt wegkrijg 's ochtends..... Ik lust geen spek, ham en bacon... Dus dat is geen optie.....

Maar ga zeker de muffins eens proberen. Ik heb een recept gelezen op het SB forum..... ik ga zo toch nog even naar de winkels.

En de tussendoortjes.... pfff bijna gene tijd voor joh....Ik neem bijna nooit tussendoortjes... vandaar dat ik dan soms 10 pinda's pak

Smeerkaas... welke is SB verantwoord?

Maar wat eet jij op een dag?
pi_39753254
Ow nog een vraagje... right bull light? Toegestaan?

Er staat dat er 0 Koohydraten in zit, geen suikes geen vet
  woensdag 12 juli 2006 @ 14:12:47 #255
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_39753434
neej.. cafeine.. en dat moet je weer zien te voorkomen..

cafeine bevordert je vreetzin vanwege het verlagen van je suiker niveau..
plus dat het mierezoet is.. en je wil juist van het "zoet" afkicken.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_39753513
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:12 schreef avotar het volgende:
neej.. cafeine.. en dat moet je weer zien te voorkomen..

cafeine bevordert je vreetzin vanwege het verlagen van je suiker niveau..
plus dat het mierezoet is.. en je wil juist van het "zoet" afkicken.
ok bedankt....... geen redbull meer voor mij....
  woensdag 12 juli 2006 @ 14:15:16 #257
81237 releaze
best of both worlds
pi_39753521
de meeste kunstmatige zoetstoffen, zoals aspartaam, schijnen dezelfde werking te hebben op je glucosespiegel als gewoon suiker. in het kort schijnt het dus honger op te wekken.
pi_39770900
Tussendoortjes moet je ECHT eten met SB
Je moet er voor zorgen dat je 6 eetmomenten op een dag hebt
ontbijt - tussendoortje - lunch - tussendoortje - avondeten - toetje

Smeerkaas die mag is bv slankie of andere (30+) smeerkaas
Ik neem bv vaak die van Xtralight (dacht tenminste dat die zo heet)
Of Le vache qui'rit light

Wat ik zoal op een dag eet?
Momenteel doe ik wat minder streng aan Sb maar wat ik normaal zo'n beetje eet:

ontbijt: 2 gebakken eieren met bacon of spek evt met beetje kaas
tussendoor: bv gekookt eitje met puntje mayo (wat overigens gewoon mag, wel de tube gouda's glorie of de pot van remia met de zwarte band), stukje kaas, in fase 2 stukje fruit erbij
lunch: in fase 1 deed ik vaak eiersalade maken van 2 gekookte eitjes met wat mayo en dat dan in een paprika ofzo
tussendoor zie daarnet, maar optie is ook vleeswaren, stuk gerookte kip, stukje vis
diner: tja ook wisselend, groente met vlees
toetje: kwark/ricotta
en dan 's avonds pas de noten als extratje
pi_39773992
beetje jammer dat ik geen ei, spek, bacon en vis lust
maar ik sprak vandaag een vriendin die het had gedaan en die was 8 kilo kwijt. ze hield zich alleen niet echt aan fase 3, en als ze weer aankwam ging ze weer met fase 1 beginnen. maar dat gejojo is toch helemaal niet goed? volgens mij werkt dat helemaal niet meer als je eenmaal 30 geweest bent.
Tap tap tap
pi_39780159
Dat gejojo is zeker niet goed met SB
Bedenk wat je wel lust en kijk op de lijst van toegestaande producten voor fase1 wat daar bij zit wat je wel lust
Kijk tevens eens op het SB forum (www.southbeachforum.net) daar zijn wat topics geweest onlangs over mensen die ook geen ei lusten
pi_39780784
3 dagen bezig en 2,8 kilo afgevallen. Veel vocht denk ik.... klopt wel want ik voel me niet zo opgeblazen
pi_39782861
Je mag toch suikervrije kauwgom? Of niet?
  donderdag 13 juli 2006 @ 12:21:34 #263
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_39784460
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 11:31 schreef charmed_angel het volgende:
Je mag toch suikervrije kauwgom? Of niet?
smintjes wel
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_39784582
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:21 schreef avotar het volgende:

[..]

smintjes wel
Weet je het zeker?

hmmzzz in het boek staat dat je het wel mag volgens mij (dacht ik te lezen)...... maar omdat ik zag dat er best veel KH in zat, begon ik te twijfelen...... Ik ga het straks eerst eens op zoeken.

Maar smintjes..... ook lekker
  donderdag 13 juli 2006 @ 12:27:23 #265
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_39784642
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:25 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Weet je het zeker?

hmmzzz in het boek staat dat je het wel mag volgens mij (dacht ik te lezen)...... maar omdat ik zag dat er best veel KH in zat, begon ik te twijfelen...... Ik ga het straks eerst eens op zoeken.

Maar smintjes..... ook lekker
je geeft je eigen antwoord al he..
zit stiekum nog best wel wat KH in..

je zit nog in de inductie toch...?
gewoon niet doen dan..
pi_39785462
en dit lees ik nu weer op een ander forum

Suikervrije kauwgom is geen probleem. Xylitol is ook erg goed voor de tanden, dus de tandarts is er blij mee (of niet, want minder werk).
pi_39796808
Suikervrije kaugom mag gewoon hoor
Bv die van sportlife (nam ik altijd)
pi_39819805
Ik vraag veel, maar beter veel vragen dangewoon doen.

Leverworst van Stegeman? Een stukje mag dat? Per 100 gram 3,3 koolhydraten.
pi_39872832
Nee leverworst mag niet, zit zetmeel in
pi_39897989
Zo de eerste week zit erop.

Zaterdagavond wel gezondigd..... ik at leverworst..... maar jah dat mocht ik niet en daar kwam ik pas zondag achter.... gevolg.... 200 gram zwaarder Maar zoveel had ik niet op.. 2 plakkies.

Gisteravond..... weer. Mams maakte rijst kip kerrie..... mijn lievelingsgerecht.... ben ik echt megadol op. Dus toch genomen. Gelukkig had ik vanochtend weer het zelfde gewicht als zaterdagochtend 82,3 kilo.

Dus zo erg was het niet die rijst

Ben in 1 week dus 2,5 kilo kwijt, en daar ben ik echt mega tevreden mee.......
pi_39931892
1 Glas crystal Clear per dag mag je toch wel? Geen Koolhydraten, geen suiker en geen vet....

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2006 09:55:06 ]
  dinsdag 18 juli 2006 @ 10:14:50 #272
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_39932319
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 09:54 schreef charmed_angel het volgende:
1 Glas crystal Clear per dag mag je toch wel? Geen Koolhydraten, geen suiker en geen vet....
zoet zoet zoet....

het is verleidelijk.. maar probeer het niet te veel te doen...

Ik deed in de inductie mezelf aan het eind van de dag een glas cola light cadeau als ik niet zondigde.
pi_39932834
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:14 schreef avotar het volgende:

[..]

zoet zoet zoet....

het is verleidelijk.. maar probeer het niet te veel te doen...

Ik deed in de inductie mezelf aan het eind van de dag een glas cola light cadeau als ik niet zondigde.
whaha van jou mag ik niks En dan krijg ik nog meer reacties en blijkt dat het wel mag. Dus ik wacht nog even af....

cola light lijkt me erger en zoeter dan crystal clear..... ik lust geen cola omdat het te zoet is
  dinsdag 18 juli 2006 @ 10:43:41 #274
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_39932913
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:39 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

whaha van jou mag ik niks En dan krijg ik nog meer reacties en blijkt dat het wel mag. Dus ik wacht nog even af....

cola light lijkt me erger en zoeter dan crystal clear..... ik lust geen cola omdat het te zoet is
tja.. is wel zo..
maar goed.... ik heb geen SBD gedaan, maar Atkins.. maar dan nog.. Inductie is afkicken en afleren... dus ik ben ook superstreng voor mezelf geweest toen.. (zeker als je bedenkt dat ik dat anderhalve maand lang gedaan heb, maar ik moest er dan ook 35 kwijt) ... alleen koffie.. dat kreeg ik niet afgeleerd..
pi_39933677
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:43 schreef avotar het volgende:

[..]

tja.. is wel zo..
maar goed.... ik heb geen SBD gedaan, maar Atkins.. maar dan nog.. Inductie is afkicken en afleren... dus ik ben ook superstreng voor mezelf geweest toen.. (zeker als je bedenkt dat ik dat anderhalve maand lang gedaan heb, maar ik moest er dan ook 35 kwijt) ... alleen koffie.. dat kreeg ik niet afgeleerd..
wat is het verschil tussen atkins en SBD?Hoeveel ben je er inmiddels al kwijt en in hoeveel tijd?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2006 11:13:40 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')