Ik vrees dat de komende jaren niemand mij op het podium wil zien.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 12:10 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Als je een beetje "looss" gaat op het podium dan zul je niet lang plezier hebben van je punten op de hoeken van de body...
Okeej, maar enige verduidelijking van mijn uitdrukking "looss"-gaan is misschien wel op zijn plaats en zit ik met deze link i.c.m. de introductie tekst buiten de spamregeling ...quote:Op dinsdag 24 mei 2005 12:19 schreef Djaser het volgende:
[..]
Ik vrees dat de komende jaren niemand mij op het podium wil zien.
Maar het zal wel meevallen, ik ben niet echt een headbang/spring figuur dus hij overleeft het wel. En anders komt er vast nog wel eens een gitaar met ronde vormen bij.
Als je bedoelt dat de gitarist op dat plaatje een flying v achtige gitaar heeft, dan moet ik je helaas teleurstellen; het is een Ibanez....quote:Op dinsdag 24 mei 2005 12:45 schreef Djaser het volgende:
Ok, maak je maar niet ongerust ik zal nooit in mijn leven los gaan.
Trouwens het lijkt me niet dat mijn gitaar daar ongeschikter dan een Flying V achtige gitaar voor is, tenzij je bedoeld dat zo'n punt in je maag niet fijn is, dan een WRXT er idd twee meer.
Toelating tot wat? Conservatorium ofzo?quote:Op donderdag 26 mei 2005 13:45 schreef JAM het volgende:
Voor iemand die het zich nog herinnert of het interesseert; 20 juni heb ik mijn toelatingsexamen. Spaaan-nuuuund..
Ja, Rotterdam. Flamenco.quote:Op donderdag 26 mei 2005 13:50 schreef Hammet het volgende:
[..]
Toelating tot wat? Conservatorium ofzo?
Ik vind die ene die ik liet zien eigelijk wel mooier.quote:Op maandag 23 mei 2005 20:35 schreef Djaser het volgende:
Nee dat is een WRMG
Dit is de WRXT:
[afbeelding]
Die van mij is ook in het rood maar dan transparant.
Volgens reviews zijn de elementen wel matig zijn, ik ga het zelf eerst wel even proberen maar ik denk dat ik ze vrij snel zal laten vervangen.
http://www.guitaretab.com/l/live/10660.htmlquote:Op donderdag 26 mei 2005 12:00 schreef Ker_Plunk het volgende:
Zou iemand voor mij de eerste 20 seconden van Live's Turn My Head op de acoustische gitaar willen spelen (en opnemen)? Favo nummer van mij en vind de intro echt fantastisch, wil wel eens weten hoe dat klinkt op een ac. gitaar en aangezien ik zelf pas 2 weken speel
Waarom? Alleen de nek is echt anders.quote:Op donderdag 26 mei 2005 14:57 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik vind die ene die ik liet zien eigelijk wel mooier.
Fijne gitaar, die strat. Ik heb er een tijdje een gehad, maar verkocht omdat ik toen een USA strat kon kopen. Niet zozeer kwalitatief beter, maar de elementen van de classic vallen iets tegen (tenzij je een setje fat50's kunt scoren!!!)quote:Op donderdag 26 mei 2005 16:12 schreef Jorikjet het volgende:
ik ben van plan me epiphone les paul te verkopen, en een fender strat classic 50's te kopen. Die gitaren spelen super fijn, met een V neck, zijn iets rond aan de bovenkant, ligt als gegoten in de hand
Gewoon doen. Nette prijs. Zorg ervoor dat je erop hebt gespeeld en dat ie je aanstaat. Nette prijs hoor, ik heb de mijne een tijdje terug verkocht voor 480. dus 555 nieuw is heel netjes!quote:Op donderdag 26 mei 2005 16:52 schreef Jorikjet het volgende:
ja die subburst wil ik dus kopenen die gitaar is niet eens zo gek duur. 555 bij musicstore in koln, en woon vlak bij duitsland, dus kan er zo een keer heen rijden op een vrije dag
Zijn het gewoon made in USA-strats? Dan is het zeker niet duur!quote:Op donderdag 26 mei 2005 16:52 schreef Jorikjet het volgende:
ja die subburst wil ik dus kopenen die gitaar is niet eens zo gek duur. 555 bij musicstore in koln, en woon vlak bij duitsland, dus kan er zo een keer heen rijden op een vrije dag
Nee, dit is een gitaar uit de Mexico Classic serie. Erg goed moet ik zeggen. Ik heb dus een sunburst Classic 50 gehad, erg fijne gitaar. Toch maar vervangen door een USA strat, mede door de V-hals (is fijn, maar ik ben meer gewend aan een dik D-profiel, als de seventies telecasters). Laatst een Thinline '72 RI aangeschaft uit dezelfde serie. Te gekke gitaar, lekkere dikke hals... Geld meer dan waard!quote:Op donderdag 26 mei 2005 16:57 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Zijn het gewoon made in USA-strats? Dan is het zeker niet duur!
Niet waar. Maar daarom is het nog niet van mindere kwaliteit. Komt prima mee met de USA gitaren.quote:Op donderdag 26 mei 2005 17:24 schreef Jorikjet het volgende:
had gelezen dat alles wel in usa gemaakt wordt, maar in mexico in elkaar gezet wordt.
Kan ik gewoon je E-mail uit je profiel gebruiken?quote:
Weet je al wat je gaat spelen? En een eigen compositie?quote:
Oh, nee hoor. Ik ga een stuk Soleá spelen en een Tientos, denk ik. Voornamelijk uit het oeuvre van Paco Peña, aangezien hij ook (o.a.) mijn examen afneemt. Ik denk dat dat het 'met deze jongen kunnen we werken'-gevoel ten goede komt en daarmee ook mijn mogelijke toelating.quote:Op donderdag 26 mei 2005 19:05 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Weet je al wat je gaat spelen? En een eigen compositie?
Kan je aan de tab zien dat het een rustig tempo is?quote:Op donderdag 26 mei 2005 15:49 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
http://www.guitaretab.com/l/live/10660.html
dat is de tab ervan, niet zo lastig als je ziet, en ook rustig tempo
Septiem.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:42 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Kan je aan de tab zien dat het een rustig tempo is?
Overigens begrijp ik hem niet helemaal, je begint in een C akkoord en dan komen die cijfers zeg maarHoe moet ik dat precies doen? en wat betekend die 7 naast de a-mineur?
1 2 3 4 5 6 7 8 | p p m p p i m i |----------------------------1---------------------- |--------------1--------------------0-------------- |-------------------------0------------------0----- |---------2-------2-------------------------------- |----3---------------------------------------------- |---------------------------------------------------- 3 2 1 3 1 |
Septiem?quote:Op vrijdag 27 mei 2005 12:54 schreef JAM het volgende:
[..]
Septiem.
(Ofwel in dit geval, geen 002210 maar 002010 of 002213)
Je zal vast wel een keer van toonladders en intervallen hebben gehoord. De 7de noot uit een toonladder wordt wel de 'septiem' genoemd. Als er achter een akkoord een 7tje staat, betekend dat dat die noot op de een of andere manier aan het akkoord moet worden toegevoegd. (Heel kort door de bocht allemaal dit hoor, maar ja). Bij Am7 krijg je dan 002010 of 002213.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 13:00 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Septiem?
Heb net 2 weken een gitaar, sorry, ik begrijp het nog niet helemaal![]()
Simpelere tabs lezen lukt mer wel...
Begrijp het nog niet helemaal volledig maar ik ga me best doen, eerste stuk met de c akkoord lukt in ieder geval alquote:Op vrijdag 27 mei 2005 13:02 schreef JAM het volgende:
[..]
Je zal vast wel een keer van toonladders en intervallen hebben gehoord. De 7de noot uit een toonladder wordt wel de 'septiem' genoemd. Als er achter een akkoord een 7tje staat, betekend dat dat die noot op de een of andere manier aan het akkoord moet worden toegevoegd. (Heel kort door de bocht allemaal dit hoor, maar ja). Bij Am7 krijg je dan 002010 of 002213.
Ik bedoel met 002010 dus een niets op de laagste snaar, niets op de A-snaar, op de tweede fret bij de D-snaar, etc. etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |