Owww... Ik dacht op Pink Pop Koch gezien te hebben... Zal het eens checken ..quote:Op woensdag 1 juni 2005 15:37 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Tim speelt met Line 6 HD-147 tops, zag ik recentelijk. Een goede keus natuurlijk!
Een gitaar is nooit goed afgesteld af fabriek. Hij zal altijd naar jouw voorkeur afgesteld moeten worden. Als je je later een beetje gaat interesseren voor het afstellen, dan kun je je gitaar zo mooi afstellen dat de bespeelbaarheid enorm prettig wordt bevonden en dat je dan ook gelijk voelt of een adere gitaar "naar je hand" staat.quote:Op donderdag 2 juni 2005 20:13 schreef Djaser het volgende:
Nou mijn gitaar is ook eindelijk binnen. Blijkt hij direct niet goed afgesteld te zijn en moet ik tot zaterdag wachten om hem terug te brengen en er op te kunnen spelen, want nu klinkt hij echt vreselijkDe punten maken de gitaar nog eens zo groot dat hij in geen enkele tas past, dus moet ik een koffer laten maken.
Maarrrrr.... het is zover heb ik hem heb kunnen bekijken een verdomd gave gitaar. Hij ziet erg indrukwekkend uit, heeft een mooie kleur, elementen zijn een enorme vooruitgang op die ondingen van mijn Yamaha, eindelijk 24 frets, betere brug, snoeruitgang waar mijn gitaar snoer niet direct uit valt, etc. etc.
Alleen die brug snap ik nog niet helemaal, hij is een Floyd Rose linceded. Maar hoe stem ik mijn gitaar nu goed, als ik die knoppen naast de brug gebruik draai ik de ene snaar zuiver en de andere direct vals doordat ze zo dicht naast elkaar zitten. Iemand een idee?
Dat weet ik, de gitaar handelaar bij wie ik hem besteld had hem algestemd maar dat is kennelijk toch niet helemaal goed gegaan.quote:Op donderdag 2 juni 2005 20:46 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Een gitaar is nooit goed afgesteld af fabriek. Hij zal altijd naar jouw voorkeur afgesteld moeten worden. Als je je later een beetje gaat interesseren voor het afstellen, dan kun je je gitaar zo mooi afstellen dat de bespeelbaarheid enorm prettig wordt bevonden en dat je dan ook gelijk voelt of een adere gitaar "naar je hand" staat.
Ah ok, probeer ik dat morgen even.quote:Stemmen:
Na het afstellen en flink erop geragd te hebben, moet de gitaar akklimatiseren. Daarna moet je hem nog eens nastellen.quote:Op donderdag 2 juni 2005 20:56 schreef Djaser het volgende:
[..]
Dat weet ik, de gitaar handelaar bij wie ik hem besteld had hem algestemd maar dat is kennelijk toch niet helemaal goed gegaan.
[..]
Ah ok, probeer ik dat morgen even.
Je snaren zitten sowieso al verkeerd. je hebt ze ingespannen op de knoop van de winding, terwijl je ze een stuk dieper de brug in moet duwen zodat je hem klemt op het gewonden deel van de snar..BIij tremmolo gebruik zullen je snaren verspringen en is (in tegenstelling tot goed gebruik van d floyd rose) geheel ontstemt.quote:Op donderdag 2 juni 2005 22:48 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Heh, ik heb ook een nieuwe gitaar met Floyd Rose brug (zie avatar, doodshoofden erop etc). Van een of ander paupermerk genaamd Palmer dus. Staat "Licenced by Floyd Rdse Pats" op. Maargoed, hij speelt wel grappig voor 90 euro (in de winkel 250 geloof ik). Nou zijn die frets in vergelijking met mijn strat heel dik. Herfretten is zo duur, en ik weet niet of dat de juiste oplossing is. Dus ik ga zaterdag effe naar Feedback ofzo en dan kijk ik wat zo'n gozer daar er over te zeggen heeft.
En zoals elke elcheapo copy gitaar betaamt maken de snaren een heerlijk "toenggg" geluid onder de.. 1e fret? Ik neem niet aan dat die afstellers daar wonderen kunnen verrichten en dat het gewoon een pauperding is, maar wat denken jullie ervan? Anders hang ik hem wel aan de muur
[afbeelding]
Ik heb die Zoom ook gehad, ben je er nog tevreden mee?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:59 schreef Thomas_M het volgende:
*meldt zich*
Ik speel al een lange tijd (jaar of 10) en het is niet te horen, haha!, dit is wat ik heb:
De Ibanez Artcore AFS75T
[afbeelding]
[afbeelding]
+ een of andere n00b versterker.
In de meeste gevallen is het een keuze die afhankelijk van het budget is woor weinig kan je een multieffect apparaat kopen en zo een brede variatie in je geluid brengen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:11 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ik heb die Zoom ook gehad, ben je er nog tevreden mee?
Toen ik eenmaal "echte" losse effecten hoorde vond ik die Zoom maar crap, zeker toen dat ding ineens doorbrandde terwijl ik toch de goede adapter enzo gebruikte.
Het enige handige is de tuner... (vind ik dan he)
ik zou een vox ad30vt kopen. kost bijna even veel en heeft een veel beter geluid.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:45 schreef M.M het volgende:
Ik ben (ook) benieuwd naar jullie mening over een amp die ik wil gaan kopen...
De Marshall MG30 DFX
Ik vond 'm in de winkel errug goed klinken, maar ben benieuwd wat jullie ervan vinden (als je m kent teminste..)
Plaatje:
[afbeelding]
More Info:
http://www.marshallamps.com/images/products/mg/mg30dfx.html
K zou niet met elke nieuwe 100 euro die je hebt (bij wijze van spreken) aan gaan pielen, maar even doorsparen en dan echt een stap vooruit kopen. Dat schiet vaak veel meer op.quote:Op donderdag 2 juni 2005 18:21 schreef GF het volgende:
Vraagje..
Ik heb weer wat geld te besteden, mede omdat ik bijna jarig benMaar ik twijfel wat ik wil/zal doen. Mijn Squier strat onder handen gaan nemen (bv. nieuwe, betere elementen), of kijken voor een nieuwe gitaar al is m'n budget zo'n 250 euro.
Daar kan ik je alleen maar gelijk in geven, maar ik bedoel, op een gegeven moment zat ik me gewoon te ergeren aan 't geluid van die Zoom en moest ik gewoon wel iets anders kopen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:17 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
In de meeste gevallen is het een keuze die afhankelijk van het budget is woor weinig kan je een multieffect apparaat kopen en zo een brede variatie in je geluid brengen.
Natuurlijk kan het altijd beter maar ja niet iedereen heeft het geld hiervoor over.
C D Eb F G Ab Bb, dus bijvoorbeeld zoiets (als je bovenaan de nek wil spelen):quote:Op zaterdag 4 juni 2005 10:01 schreef yootje het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat de c-mineur toonladder is?
Het was zoiets:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 | 1 3 4 1 3 4 0 1 3 0 1 3 1 3 1 3 4 |
Dat wil ik best aannemen, maar het is toch appels met peren vergelijken. Hij vraagt naar de MG30FX, een relatief goedkope transistorversterker, en dan begin jij over een Koch of Mesa? Zelfs een top-marshall (Zoals een JCM2000 TSL100) kost nog lang niet zoveel als een Mesa Rectifier. Beetje scheef dusquote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:51 schreef beyond_cool het volgende:
Ik was vroeger helemaal pro Marshall. Eigenlijk moet ik zeggen: ik had enkel maar oog voor Marshall. Later ben ik noodgedwongen over andere versterkers gaan spelen (oefenruimtes, optredens, ...) en heb ik gemerkt dat ik eigenlijk niks had met Marshall. Ik vind het clean echt helemaal niet lekker en qua distortion zit er een veel beter geluid in een, zeg maar wat, Koch of Rectifier II.
Maar Zakk Wylde is toch echt een Marshall-manquote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:29 schreef Zakkrulez het volgende:
Hoi, ik heb er één staan (mg 30 dfx). Maar vind mijn AVT 20 veel beter.
Althans voor rock, ik speel alleen van Halen en BLS.
http://www.sentientbeings.nl/scalesnew.htmquote:Op zaterdag 4 juni 2005 10:01 schreef yootje het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat de c-mineur toonladder is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |