Hij zegt net dat de 'ja-campagne' naast het geld dat er voor uitgetrokken is ook nog geld uit de algemene middelens krijgt. Oftewel de regering voert er nog een eigen campagne naast.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 09:49 schreef Henk-Wim het volgende:
Volgens mij krijgen actievoerders die voor 'NEE' pleiten evenveel als er aan 'JA'-campagnes wordt gespendeerd. Dus dan is het wel eerlijk, imo.
Copy-paste van mijn post uit een ander topic van vanochtend:quote:Op zaterdag 14 mei 2005 09:54 schreef NorthernStar het volgende:
Ach het is toch een poppenkast. Ze hebben al gezegd dat ze toch gaan tekenen dus wat maakt het verder uit. Dit is alleen om eventueel electoraal verlies te voorkomen. Wat toch niet veel zou zijn want mensen hebben een kort geheurgen en slikken toch alles.
Sommige mensen wíllen het gewoon niet snappen.quote:Voor de 30e 31e keer dat dit op fok! wordt uitgelegd: De regering kan er niets door duwen, want de bal ligt bij de Tweede Kamer. En daarvan heeft een grote meerderheid gezegd de uitslag te respecteren bij een opkomst van 30%.
Wat een kolder. Die folder is helemaal geen propaganda, maar neutrale voorlichting door de onafhankelijke referendumcommissie. Er was behoorlijk wat kritiek op de eerste versie van die samenvatting, voornamelijk uit het nee-kamp, en rekening houden met die kritiek lijkt me dus juist erg goed voor nee-stemmers die even verder kijken dan hun neus lang is.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 09:44 schreef SeLang het volgende:
Het kabinet wil volgende week een nieuwe folder gaan verspreiden over de Europese grondwet om kiezers over de streep te trekken om "ja" te stemmen.
De regering moet ratificeren en ze hebben gezegd "We zijn goed voor onze handtekening" - met andere woorden ook al is het referendum negatief en ook al zouden de tweede kamerfracties meegaan met het referendum (wat toch niet gebeurt want het zogenaamde dualisme is grote BS) dan nog tekenen ze gewoon.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 09:59 schreef Pool het volgende:
[..]
Copy-paste van mijn post uit een ander topic van vanochtend:
[..]
Sommige mensen wíllen het gewoon niet snappen.
De regering heeft al lang getekend.
Maar moet de campagne daarom niet evenwichtig gevoerd worden? Evenveel geld voor de pro en contra's bijvoorbeeld?quote:
Balkenende en Bot hebben al namens het kabinet ondertekend op 29 oktober vorig jaar. Ratificatie gebeurt door de Tweede Kamer.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 10:12 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De regering moet ratificeren en ze hebben gezegd "We zijn goed voor onze handtekening" - met andere woorden ook al is het referendum negatief en ook al zouden de tweede kamerfracties meegaan met het referendum (wat toch niet gebeurt want het zogenaamde dualisme is grote BS) dan nog tekenen ze gewoon.
snap je het nu?
Nee, het parlement moet ratificeren. Dus zij hebben echt het laatste woord.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 10:12 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De regering moet ratificeren en ze hebben gezegd "We zijn goed voor onze handtekening" - met andere woorden ook al is het referendum negatief en ook al zouden de tweede kamerfracties meegaan met het referendum (wat toch niet gebeurt want het zogenaamde dualisme is grote BS) dan nog tekenen ze gewoon.
snap je het nu?
Daar ben ik het dus niet mee eens kijk je naar de landen die geen lid zijn van de eu zoals Zwitserland dan gaat de economie beter dan de meeste westerse eu landen .quote:Op zaterdag 14 mei 2005 10:14 schreef Sakura het volgende:
De NEE stemmers zijn gewoon niet goed en/of verkeerd ingelicht, of proberen zich tegen europa te keren met hun nee stem.
Immers, iemand die weet waar het over gaat stemt automatisch JA.
Het nieuwe handvest heeft namelijk vele malen meer voordelen dan nadelen voor zowel Nederland als Europa.
Kun je mij overtuigen met argumenten?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 10:14 schreef Sakura het volgende:
Dit is wel een ultieme vorm van arrogantie: Iedereen die het niet met deze grondwet eens is, is verkeerd ingelicht.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 10:14 schreef Sakura het volgende:
De NEE stemmers zijn gewoon niet goed en/of verkeerd ingelicht, of proberen zich tegen europa te keren met hun nee stem.
Prima dus dat de regering extra geld en campagne uittrekt om die nee stemmers in te lichten over het nieuwe europesche handvest.
Het nieuwe handvest heeft namelijk vele malen meer voordelen dan nadelen voor zowel Nederland als Europa.
Ok, dat had ik idd fout dan.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 10:19 schreef Pool het volgende:
[..]
Balkenende en Bot hebben al namens het kabinet ondertekend op 29 oktober vorig jaar. Ratificatie gebeurt door de Tweede Kamer.
Wel als je daarvoor extra geld uit de staatskas haalt en de mening van het staatshoofd erbij sleept (ik heb bij andere onderwerpen Balkje tig keer horen zeggen dat hij de mening van de Majesteit niet mag vertellen, maar nu is dat kennelijk wél ineens geoorloofd) en nog meer van dit soort "fraaie" trucjes die tegenstanders níet kunnen toepassen. Dat noem ik misbruik maken van je machtspositie als regering.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 10:06 schreef Pool het volgende:
Stap 1 & 2 blijven hetzelfde: de regering heeft een plan en verdedigt dat plan. Volgens de TS is het dus ondemocratisch als je achter je eigen plannen gaat staan.
NRCquote:Op zaterdag 14 mei 2005 11:50 schreef Sidekick het volgende:
Loedertje, wat was trouwens je bron voor je artikel in het gesloten topic? Ik zag daar nog wat extra interessante informatie.
Ja, het gaat in dit geval om een gewone meerderheid die moet ratificeren. En voor die ratificatie heeft de Tweede Kamer eveneens met een gewone meerderheid besloten om een raadplegend referendum te houden. Daarom kun je er ook wel van uitgaan dat de meerderheid van de Tweede Kamer zich aan de uitslag van het referendum zal houden, hoewel de meeste partijen wel voorwaarden stellen aan de opkomst.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 12:12 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ok, dat had ik idd fout dan.Hoe werkt dat met die ratificatie? Is een gewone meerderheid genoeg, maw de regeringspartijen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |