abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 mei 2005 @ 16:38:07 #201
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27279412
Jawel, ik wil best demonstreren

Maar ik ben wel bang dat de huidige regering er de dupe van wordt en we de PvdA ervoor terug krijgen. En dan zijn we nog verder van huis.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_27281127
quote:
Op maandag 23 mei 2005 15:58 schreef Integrity het volgende:

[..]

Ga jij ook nog verder op mijn reactie in, of wil je alleen ff wat termen verbeteren? Staat wel slim, maar inhoudelijk een 1.
jochie toch...

Dat 'vormfoutje' haalt je complete betoog onderuit. Waarom zou je tegen de regering gaan demonstreren als de Tweede Kamer de referendumuitslag negeert?
quote:
Op zondag 22 mei 2005 23:40 schreef Integrity het volgende:
Als ik nee stem en en de nee-stem komt boven de 30 % en wordt geweigerd, dan ga ik de straat op. Ik vind dat de regering dan direct moet afstappen, desnoods onder dwang.
En waarop zou ik verder nog inhoudelijk kunnen reageren?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_27282571
quote:
Op zondag 22 mei 2005 23:32 schreef Kluupkluup het volgende:

In de grondwet staan afspraken die gewoon bij je grondrechten horen als mens zijnde, hoe kan je daar nou op tegen zijn?
In 2 andere topics staat een heel mooi linkje van mij. Lees dat eens, dan praten we verder.
  woensdag 25 mei 2005 @ 08:01:46 #204
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_27328589
quote:
Op maandag 23 mei 2005 17:32 schreef Tikorev het volgende:

Waarom zou je tegen de regering gaan demonstreren als de Tweede Kamer de referendumuitslag negeert?
Omdat de Regering vervolgens het Parlement kan negeren. Als het Parlement nee zegt en de Regering gaat toch door met de Grondwet, hebben we een constitutionele crisis van de eerste orde.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 25 mei 2005 @ 09:39:26 #205
42287 vluggejapie
Kijker de kijk
pi_27330274
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 08:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Omdat de Regering vervolgens het Parlement kan negeren. Als het Parlement nee zegt en de Regering gaat toch door met de Grondwet, hebben we een constitutionele crisis van de eerste orde.
Volgens mij snap je het nog steeds niet! Als het parlement nee zegt, dan kan de regering daar niks aan veranderen en zal het nee zijn en blijven. Het parlement is nog altijd de baas in dit land. Zo gaat het met elk wetsvoorstel. Als het parlement niet akkoord gaat, gaat het niet door.

Als de grondwet toch doorgaat bij een nee van het volk, dan moet je de direct door jou gekozen leden van het parlement de schuld geven, niet de regering.
Everytime she sneezes I believe it's love
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')