Aan de DSLAM bedoel je dan denk ik. Wireless routers praten geen ATM. Het kan opzich wel alleen heb je er niet zo veel aan. Als de poort op de DSLAM uitgeschakeld wordt om welke rede dan ook dan werkt het al niet meer.quote:Op donderdag 25 december 2008 02:37 schreef Boschkabouter het volgende:
Hoe moeilijk is het om een wireless-N router naar binnen te sneaken en aan de ATM te hangen?
Maar kan iemand van KPN zelf zijn internet-profiel handmatig aanpassen ofzoquote:Op vrijdag 26 december 2008 11:59 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Aan de DSLAM bedoel je dan denk ik. Wireless routers praten geen ATM. Het kan opzich wel alleen heb je er niet zo veel aan. Als de poort op de DSLAM uitgeschakeld wordt om welke rede dan ook dan werkt het al niet meer.
denk dat dat softwarematig geknepen wordtquote:Op zaterdag 27 december 2008 00:29 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Maar kan iemand van KPN zelf zijn internet-profiel handmatig aanpassen ofzo, als die ROOT-toegang heeft tot de DSLAM
?
Even upscalen van 4 Mbit naar naar 20 Mbit ofzoKan dat
?
Maar dat softwarematig afknijpen is toch een DSLAM-ADSL profiel ofzo? Waarin per user staat vermeld wat zijn capaciteit is?quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:31 schreef gateway het volgende:
[..]
denk dat dat softwarematig geknepen wordt
Er is een landelijke database voor het vaste net. Daar horen ADSL en ISDN enzo ook bij.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:31 schreef GSMboy het volgende:
Dus elke wijkcentrale heeft een server staan waarop alle telefoonnummers staan die gebeld kunnen worden?
Hoe zit dat met GSM-nummers dan?
Pas geleden heb ik een GSM geblokkeerd en gedeblokkeerd waarna ik weer kon bellen, maar ernaar bellen via het vaste net duurde toen nog 15 minuten. In de tussentijd hoorde ik dat het nummer niet in gebruik was, en of ik 1888 wou bellen...
Hoe zit dat?
Nee, die zijn in principe zo goed geautomatiseerd dat er niemand nodig is.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:48 schreef GSMboy het volgende:
Zijn er ook centrales waar ook overdag mensen vast in dienst zijn? En zijn dit vooral dan de grote centrales in de steden zoals Utrecht, Amsterdam etc...?
KPN zorgt er gewoon dat de lijnkaart in de centrale niet meer synct met jouw mode thuis.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 21:12 schreef GSMboy het volgende:
En als iemand afgesloten wordt wegens achterstallige betaling, dan gaat er ook iemand in de centrale een kabeltje lostrekken? Of gaat dat nou via de computer vanuit KPN Office?
Trouwens, zo'n centrale in de stad is vaak toch aanlienlijk groter dan op het platteland, dan wat jij zegt? het gaat toch om het aantal aansluitingen, en niet om het gebied eromheen?
In Utrecht had ik in Noord ook een wijkcentrale vandaan toevallig gezien toen ik langsreed. Vrij groot gebouw...
Gaat doorvoor nou iemand naar de centrale toe om je telefoonlijn dan af te sluiten? of remotely vanaf het headquater van KPN?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 17:56 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
KPN zorgt er gewoon dat de lijnkaart in de centrale niet meer synct met jouw mode thuis.
Offtopic: Haal dat inteelthoofd eens uit je icoon
Telefonie kan op afstand dicht, bij adsl gaat alleen de dataverbinding dicht bij wanbetaling.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 21:12 schreef GSMboy het volgende:
En als iemand afgesloten wordt wegens achterstallige betaling, dan gaat er ook iemand in de centrale een kabeltje lostrekken? Of gaat dat nou via de computer vanuit KPN Office?
Trouwens, zo'n centrale in de stad is vaak toch aanlienlijk groter dan op het platteland, dan wat jij zegt? het gaat toch om het aantal aansluitingen, en niet om het gebied eromheen?
In Utrecht had ik in Noord ook een wijkcentrale vandaan toevallig gezien toen ik langsreed. Vrij groot gebouw...
Wat een over-interesse toon jij zeg. Banden met de Taliban ofzo?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 17:02 schreef GSMboy het volgende:
En met ADSL gaat dat ook op afstand? Lijkt me wel toch?
Of hij wil gewoon niet geloven dat er geen mensen meer full-time in die centrales draadjes staan om te prikkenquote:Op dinsdag 5 mei 2009 19:21 schreef Stinosss het volgende:
[..]
Wat een over-interesse toon jij zeg. Banden met de Taliban ofzo?
Nope, daarvoor moeten kruisdraden van de telefoonkabel/centrale naar de ADSL centrale .. Fysiek dus een verbinding.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 17:02 schreef GSMboy het volgende:
En met ADSL gaat dat ook op afstand? Lijkt me wel toch?
http://adsl.hunen.net/index.php?id=12&nrc=820quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:19 schreef StateOfMind het volgende:
Wie kan mij vertellen waar de wijkcentrale Nijmegen-Dukenburg precies gevestigd is?
Thanks! Daar woon ik dus een kleine 200 meter vandaan (ik had al een vermoeden, maar wist het niet zeker).quote:Op donderdag 7 mei 2009 23:19 schreef folie het volgende:
[..]
http://adsl.hunen.net/index.php?id=12&nrc=820
Je hebt per frame een aantal lijnkaarten, op elke lijnkaart kunnen 24 tot 36 aderparen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:18 schreef GSMboy het volgende:
Hm... hoeveel aansluitingen kunnen er op een DSLAM kastje eigenlijk?
VOIP, ofwel Voice Over IP zegt het eigenlijk al... geluid, in dit geval dus het telefoon-gesprek, wordt in een digitaal signaal gezet en op de lijn geplaatst van je data-ontsluiting (bijvoorbeeld een (A)DSL-lijn, een glas-lijn of een kabel-verbinding). Dat pakketje wordt als elk ander "normaal" datapakketje verstuurd over het netwerk. Let wel dat dit vaak NIET de internet-connectie is.... internet is slechts een dienst die over je data-verbinding wordt aangeboden; het is niet de verbinding zelf die internet maakt. Uiteindelijk komt het data-package aan bij je provider via alle switches en routers die ertussen zitten. Je provider pakt het pakketje op, en (in combinatie met al die andere pakketjes die samen je gesprek maken) wordt het naar een SIP-trunk gebracht. De SIP-trunk is eigenlijk niets meer of minder dan de koppeling tussen het VOIP-netwerk en het gewone PSTN-netwerk van "normale" telefonie. Daarom is vaak bellen tussen verschillende klanten van dezelfde VOIP-provider gratis... immers zit je datapakketje toch ook al in hetzelfde netwerk en hoeft de provider geen kosten aan de netbeheerder van het PSTN-netwerk te betalen. Alleen de traffic die erdoor gegenereert wordt is een kostenpost voor de provider, maar is gezien het extra aantal abbonees een kleine prijs voor een goede reclame-campagne.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:31 schreef GSMboy het volgende:
Afstand (m) Centrale Postcode Plaats Netnummer
1368 Lelystad-Centrum 8223AD LELYSTAD 0320
1653 Lelystad-Zuid 8233GS LELYSTAD 0320
4435 Lelystad-Noord 8244PA LELYSTAD 0320
7553 Lelystad-Zeebiesweg 8219PT LELYSTAD 0320
8961 Lelystad-Larsertocht 8218NZ LELYSTAD 0320
12426 Swifterbant 8255AK SWIFTERBANT 0321
14861 Biddinghuizen 8256BB BIDDINGHUIZEN 0321
15604 Dronten-Centrum 8251GH DRONTEN 0321
16455 Biddinghuizen-Bremerberg 8256PZ BIDDINGHUIZEN 0321
17602 Almere-Buiten Oost 1335AA ALMERE 036
Even aan vraag meteen:
Hoe gaat dat dan in de wijkcentrale als ik migreer naar een andere telco om voip af te nemen op mijn huidige analoge telefoonnummer.
Dus van analoog naar VOIP? Hoe zit dat?
heel suf, van de ene computer naar de andere.quote:
Dat kan je toch zelf wel bedenken? Je analoge lijn gaan op zwart, en je VOIP-nummer wordt in de SIP-server aangezet. Bij KPN zelf hoeft er niets bijzonders te gebeuren aangezien al het verkeer naar de wijkcentrale toch al IP is.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:14 schreef GSMboy het volgende:
Maar wat moet er nou technisch gezien gebeuren om een telefoonnummer van analoog om te migreren naar een VOIP nummer?
Een telefoonnummer zit normaal gesproken in de wijkcentrale op het kabelbord (hoe dat ook mag heten) vast aan de PSTN-centrale ofzo? maar met VOIP? Daarbij wordt alleen ADSL gebruikt verder? en.. hoe zit dat dan precies met zo'n nummermigratie?
Niet al het verkeer naar de telefooncentrales is digitaal. Het gros zelfs niet.quote:Op woensdag 2 september 2009 14:06 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Dat kan je toch zelf wel bedenken? Je analoge lijn gaan op zwart, en je VOIP-nummer wordt in de SIP-server aangezet. Bij KPN zelf hoeft er niets bijzonders te gebeuren aangezien al het verkeer naar de wijkcentrale toch al IP is.
Dat zeg ik ook helemaal niet. GSMboy heeft het over de omzetting van analoog/ISDN naar VOIP. Dan kun je wel met kruisdraden gaat zitten prikken, maar dat maakt toch niet uit aangezien hij dan de telefoon in de FXO-poort van het modem moet prikken ipv. de aansluiting in z'n muur.quote:Op woensdag 2 september 2009 14:26 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Niet al het verkeer naar de telefooncentrales is digitaal. Het gros zelfs niet.
Het ziet er grofweg zo uit:
In de stoep loopt een aftakkabel, daarop wordt de invoerkabel naar je woning gelast.
De aftakkabels zitten weer op een voedingskabel, die gaat naar de kabelverdeler.
Van de kabelverdeler lopen een paar 900 of 300-aders tellende kabels naar de telefooncentrale.
In de TFC zijn die enorm dikke kabels afgewerkt op grote borden.
Achter die borden zijn weer grote borden, die lopen naar een SIP (internetprovider) of naar computers
van KPN zelf.
Om van een analoge lijn naar iets digitaals te schakelen moet er dus daadwerkelijk een paar draden
omgestoken worden (kruisdraden) in de TFC om de andere dienst er op te kunnen zetten.
Wat denk je zelf? In het artikel wordt nog gesproken over pulsen, die werken allang niet meer, KPN is niet helemaal achterlijkquote:Op woensdag 7 juli 2010 13:17 schreef GSMboy het volgende:
Ik las dit:
http://www.hacktic.nl/magazine/0804.htm
Zijn er nog steeds 5-ESS PRX centrales in de wijkcentrales? En zo niet, welke dan?
En zijn er nog telefoonnummers die je terug kunnen bellen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |