Pfff, wat een vergelijking weer. Joegoslavië was een samenraapsel dat alleen onder een dictator kon bestaan. Die ging dood en langzaam aan kwam de klad erin. Ik zie de overeenkomst met Nederland niet echt ? Het enige dat ik wel zie is dat nationalisten elke aangelegenheid aangrijpen om 'aan te tonen' dat islamieten ons land willen overnemen, en graag een oorlog willen om die 'vreemde gevaarlijke elementen' uit de samenleving te verwijderen. Waar baseert men dat op ?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:46 schreef Elgigante het volgende:
[..]
In Joegoslavie vonden we het in '92 ook best meevallen.
Toen richtte het moslimsgeweld zich nog op de eigen samenlevingen, nu richt het zich op onze samenlevingen. Dat is het verschil.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:46 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Nee, die is begonnen in de jaren '70 toen fundi's de liberale regering van Iran omver wierpen.
Ja vruchtbare halve maangebied.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:46 schreef Mutant01 het volgende:
Wist je trouwens, dat Baghdad wel eens de bakermat van beschaving wordt genoemd?
Auteurs met een nogal conservatief christelijke achtergrond ja.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:48 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Er zijn genoeg wetenschappelijke auteurs die de oorlog tussen het westen en de Islam uitleggen en zelfs voorspellen.
Zo kan je alles naar je hand zetten natuurlijk, de tactiek beviel anders aardig onder de Joden. Het is dan ook niet zo gek dat de Christelijke gebieden toen geweerd werden als de neten, want zoals ik al eerder zei, zodra je "vreemd" was, werd je het water al ingegooit.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:47 schreef MrX1982 het volgende:
De tactiek van de toemalige islamitische machthebbers was er een van intimidatie en geweld. Ik weet niet of dat tolerant is.
Maar het is kenmerkent hoe de islam zich in de loop der tijd heeft ontwikkelt en telkens komt de rode draad van geweld erdoorheen.
Is dat niet die extremist die bij de Burka stichting zit?quote:Komt uit een boek
Bart Jan Spruyt - De toekomst van de stad
Joegoslavie is het voorbeeld van waartoe multi-culturele samenlevingen toe leiden. Net als Noord-Ierland, Baskenland, Oost-Turkije...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:49 schreef gelly het volgende:
Pfff, wat een vergelijking weer. Joegoslavië was een samenraapsel dat alleen onder een dictator kon bestaan.
Ik vraag me ook werkelijk af hoe gelly die videobodschappen en internetfora uitlegt, niet dat diegenen de macht hebben om de Islam in een oorlog te storten, maar laat ze niet de kans krijgen gevolg te verzamelen, anders gaan we een zeer moelijke tijd tegemoed en wordt de diensplicht weer ingevoerd.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:48 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Er zijn genoeg wetenschappelijke auteurs die de oorlog tussen het westen en de Islam uitleggen en zelfs voorspellen.
Ja, de grotendeels Christelijke Amerikanen konden er weer eens niet van afblijven he.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:48 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel, daarom mag dat geweld wel een beetje indammen zodat hetgeen dat nog rest van Babylon behouden blijft.
Nee, hoor. Sommigen zelfs met een moslims-achtergrond. De wens is vader der gedachte blijkbaar.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:50 schreef gelly het volgende:
[..]
Auteurs met een nogal conservatief christelijke achtergrond ja.
Nee, waar gedwongen samenvoegen van landen toe leidt....quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:51 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Joegoslavie is het voorbeeld van waartoe multi-culturele samenlevingen toe leiden. Net als Noord-Ierland, Baskenland, Oost-Turkije...
Germanen waren oorlogszuchtig.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:46 schreef gelly het volgende:
Het waarom bestond uit "Hé, dat is ons heilige stukje grond". Ik weet niet wat voor diepere betekenis jij ten grondslag wil leggen ?
Men zegt wel eens dat elke beschaving zijn ups en downs heeft.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:50 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja vruchtbare halve maangebied.
In de middeleeuwen was de islamitische wereld een goed ontwikkelde wereld. Sindsdien is het tij gekeerd en is de islam blijven steken in de middeleeuwen terwijl Europa verder evolueerde.
De tragiek der tijden
In tijdsbeelden waar geweld, oorlog en geweldadige onderdrukking door de adel en geestelijkheid de norm waren zijn de Islamitische machtshebbers vaak het minst geweldadig geweest. 't Is maar net welke rode draad je wil zien natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:47 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De tactiek van de toemalige islamitische machthebbers was er een van intimidatie en geweld. Ik weet niet of dat tolerant is.
Maar het is kenmerkent hoe de islam zich in de loop der tijd heeft ontwikkelt en telkens komt de rode draad van geweld erdoorheen.
Ja, Arabieren ook. Dus de Jihaad is toch niet religieus getint...hey!quote:
Samenvoegen van landen? Man, de meeste waren niet eens landen. Het gaat niet om landen, het gaat om volkeren. Volkeren worden cultureel gedefinieerdquote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:52 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, waar gedwongen samenvoegen van landen toe leidt....
We zijn er beide niet bij geweest aan het begin der tijden.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:48 schreef Monidique het volgende:
Dat kan zijn, dat laat ik aan jouw, zoals men dat wel eens noemt op dit forum, werkelijkheidsbeleving over, maar dat stukje van de directeur van de Edmund Burke Stichting over de o zo enge islamitische samenleving van toen zou het als politieke propaganda goed doen, maar dat is dan ook wel.
Is Nederland of de wereld dan geen samenraapsel van culturen en religies?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:49 schreef gelly het volgende:
[..]
Pfff, wat een vergelijking weer. Joegoslavië was een samenraapsel dat alleen onder een dictator kon bestaan. Die ging dood en langzaam aan kwam de klad erin. Ik zie de overeenkomst met Nederland niet echt ? Het enige dat ik wel zie is dat nationalisten elke aangelegenheid aangrijpen om 'aan te tonen' dat islamieten ons land willen overnemen, en graag een oorlog willen om die 'vreemde gevaarlijke elementen' uit de samenleving te verwijderen. Waar baseert men dat op ?
De Verenigde Statenquote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:51 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Joegoslavie is het voorbeeld van waartoe multi-culturele samenlevingen toe leiden. Net als Noord-Ierland, Baskenland, Oost-Turkije...
Het gedwongen samenvoegen van culturen bedoel je, en daarmee sla je de spijker op zn kopquote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:52 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, waar gedwongen samenvoegen van landen toe leidt....
De normen en waarden en de ontwikkeling en het besef van cultuur en geschiedenis bij de gemiddelde yank is ook niet je van het, maar ook de Irakezen zelf hebben veel kunstschatten en geschiedkundig belangrijke zaken om zeep geholpen.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, de grotendeels Christelijke Amerikanen konden er weer eens niet van afblijven he.
Ik vind nou niet dat in de islamitische wereld men zo enorm tolerant was tov anders gelovigen. Toen en nu niet.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:51 schreef Mutant01 het volgende:
Zo kan je alles naar je hand zetten natuurlijk, de tactiek beviel anders aardig onder de Joden. Het is dan ook niet zo gek dat de Christelijke gebieden toen geweerd werden als de neten, want zoals ik al eerder zei, zodra je "vreemd" was, werd je het water al ingegooit.
Burke stichting.quote:Is dat niet die extremist die bij de Burka stichting zit?
Ach laten we het zo stellen, in vergelijking met de Christelijke gebieden was het tolerant.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:56 schreef MrX1982 het volgende:
Ik vind nou niet dat in de islamitische wereld men zo enorm tolerant was tov anders gelovigen. Toen en nu niet.
Hij doet niet onder voor Van der Ven.quote:Burke stichting.
Ja vreselijke extremist idd. Al honderden doden op zijn naam
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |