abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26981774
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:46 schreef Elgigante het volgende:

[..]

In Joegoslavie vonden we het in '92 ook best meevallen.
Pfff, wat een vergelijking weer. Joegoslavië was een samenraapsel dat alleen onder een dictator kon bestaan. Die ging dood en langzaam aan kwam de klad erin. Ik zie de overeenkomst met Nederland niet echt ? Het enige dat ik wel zie is dat nationalisten elke aangelegenheid aangrijpen om 'aan te tonen' dat islamieten ons land willen overnemen, en graag een oorlog willen om die 'vreemde gevaarlijke elementen' uit de samenleving te verwijderen. Waar baseert men dat op ?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2005 16:50:12 ]
  vrijdag 13 mei 2005 @ 16:50:19 #227
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_26981797
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:46 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Nee, die is begonnen in de jaren '70 toen fundi's de liberale regering van Iran omver wierpen.
Toen richtte het moslimsgeweld zich nog op de eigen samenlevingen, nu richt het zich op onze samenlevingen. Dat is het verschil.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_26981810
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:46 schreef Mutant01 het volgende:
Wist je trouwens, dat Baghdad wel eens de bakermat van beschaving wordt genoemd?
Ja vruchtbare halve maangebied.
In de middeleeuwen was de islamitische wereld een goed ontwikkelde wereld. Sindsdien is het tij gekeerd en is de islam blijven steken in de middeleeuwen terwijl Europa verder evolueerde.

De tragiek der tijden
pi_26981817
Ik dacht dat topic over de vraag wat Hirsi Ali bereikt heeft ging?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_26981824
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:48 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Er zijn genoeg wetenschappelijke auteurs die de oorlog tussen het westen en de Islam uitleggen en zelfs voorspellen.
Auteurs met een nogal conservatief christelijke achtergrond ja.
pi_26981832
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:47 schreef MrX1982 het volgende:
De tactiek van de toemalige islamitische machthebbers was er een van intimidatie en geweld. Ik weet niet of dat tolerant is.
Maar het is kenmerkent hoe de islam zich in de loop der tijd heeft ontwikkelt en telkens komt de rode draad van geweld erdoorheen.
Zo kan je alles naar je hand zetten natuurlijk, de tactiek beviel anders aardig onder de Joden. Het is dan ook niet zo gek dat de Christelijke gebieden toen geweerd werden als de neten, want zoals ik al eerder zei, zodra je "vreemd" was, werd je het water al ingegooit.
quote:
Komt uit een boek
Bart Jan Spruyt - De toekomst van de stad
Is dat niet die extremist die bij de Burka stichting zit?
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 13 mei 2005 @ 16:51:34 #232
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_26981848
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:49 schreef gelly het volgende:
Pfff, wat een vergelijking weer. Joegoslavië was een samenraapsel dat alleen onder een dictator kon bestaan.
Joegoslavie is het voorbeeld van waartoe multi-culturele samenlevingen toe leiden. Net als Noord-Ierland, Baskenland, Oost-Turkije...
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_26981855
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:48 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Er zijn genoeg wetenschappelijke auteurs die de oorlog tussen het westen en de Islam uitleggen en zelfs voorspellen.
Ik vraag me ook werkelijk af hoe gelly die videobodschappen en internetfora uitlegt, niet dat diegenen de macht hebben om de Islam in een oorlog te storten, maar laat ze niet de kans krijgen gevolg te verzamelen, anders gaan we een zeer moelijke tijd tegemoed en wordt de diensplicht weer ingevoerd.
Yeah baby Yeah!
pi_26981866
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:48 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel, daarom mag dat geweld wel een beetje indammen zodat hetgeen dat nog rest van Babylon behouden blijft.
Ja, de grotendeels Christelijke Amerikanen konden er weer eens niet van afblijven he.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 13 mei 2005 @ 16:52:31 #235
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_26981882
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:50 schreef gelly het volgende:

[..]

Auteurs met een nogal conservatief christelijke achtergrond ja.
Nee, hoor. Sommigen zelfs met een moslims-achtergrond. De wens is vader der gedachte blijkbaar.
pi_26981897
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:51 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Joegoslavie is het voorbeeld van waartoe multi-culturele samenlevingen toe leiden. Net als Noord-Ierland, Baskenland, Oost-Turkije...
Nee, waar gedwongen samenvoegen van landen toe leidt....
pi_26981899
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:46 schreef gelly het volgende:
Het waarom bestond uit "Hé, dat is ons heilige stukje grond". Ik weet niet wat voor diepere betekenis jij ten grondslag wil leggen ?
Germanen waren oorlogszuchtig.
pi_26981902
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:50 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ja vruchtbare halve maangebied.
In de middeleeuwen was de islamitische wereld een goed ontwikkelde wereld. Sindsdien is het tij gekeerd en is de islam blijven steken in de middeleeuwen terwijl Europa verder evolueerde.

De tragiek der tijden
Men zegt wel eens dat elke beschaving zijn ups en downs heeft.
Allah Al Watan Al Malik
pi_26981919
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:47 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De tactiek van de toemalige islamitische machthebbers was er een van intimidatie en geweld. Ik weet niet of dat tolerant is.
Maar het is kenmerkent hoe de islam zich in de loop der tijd heeft ontwikkelt en telkens komt de rode draad van geweld erdoorheen.
In tijdsbeelden waar geweld, oorlog en geweldadige onderdrukking door de adel en geestelijkheid de norm waren zijn de Islamitische machtshebbers vaak het minst geweldadig geweest. 't Is maar net welke rode draad je wil zien natuurlijk.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_26981925
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:52 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Germanen waren oorlogszuchtig.
Ja, Arabieren ook. Dus de Jihaad is toch niet religieus getint...hey!
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 13 mei 2005 @ 16:54:37 #241
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_26981971
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:52 schreef gelly het volgende:

[..]

Samenvoegen van landen? Man, de meeste waren niet eens landen. Het gaat niet om landen, het gaat om volkeren. Volkeren worden cultureel gedefinieerd
pi_26981977
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:48 schreef Monidique het volgende:
Dat kan zijn, dat laat ik aan jouw, zoals men dat wel eens noemt op dit forum, werkelijkheidsbeleving over, maar dat stukje van de directeur van de Edmund Burke Stichting over de o zo enge islamitische samenleving van toen zou het als politieke propaganda goed doen, maar dat is dan ook wel.
We zijn er beide niet bij geweest aan het begin der tijden.
Maar ik vind het een aannemelijke visie van Bart Jan Spruyt.
Jij blijkbaar niet of minder. Dat kan
pi_26981990
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:49 schreef gelly het volgende:

[..]

Pfff, wat een vergelijking weer. Joegoslavië was een samenraapsel dat alleen onder een dictator kon bestaan. Die ging dood en langzaam aan kwam de klad erin. Ik zie de overeenkomst met Nederland niet echt ? Het enige dat ik wel zie is dat nationalisten elke aangelegenheid aangrijpen om 'aan te tonen' dat islamieten ons land willen overnemen, en graag een oorlog willen om die 'vreemde gevaarlijke elementen' uit de samenleving te verwijderen. Waar baseert men dat op ?
Is Nederland of de wereld dan geen samenraapsel van culturen en religies?
Dat de onlusten te maken hebben met de dood van tito staat als een paal boven water, maar toen de eerste schermutselingen begonnen hielden wij ons voornamelijk bezig met de prolongatie van de Europese titel die we in '88 hadden gewonnen.
Ik zie ook nationalisten die alles willen aangrijpen om een conflict te krijgen, maar anderszijds zie ik ook een groeiende Islamitische minderheid die daar niet voor onder doet.
Ik denk dat je de rol van de Islamieten een beetje onderbelicht laat.
Yeah baby Yeah!
pi_26982000
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:51 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

De Verenigde Staten

ook een mooie voor in jou rijtje: de voormalige sovjet-unie
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_26982014
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:52 schreef gelly het volgende:

[..]

Het gedwongen samenvoegen van culturen bedoel je, en daarmee sla je de spijker op zn kop
Big dick.
pi_26982044
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, de grotendeels Christelijke Amerikanen konden er weer eens niet van afblijven he.
De normen en waarden en de ontwikkeling en het besef van cultuur en geschiedenis bij de gemiddelde yank is ook niet je van het, maar ook de Irakezen zelf hebben veel kunstschatten en geschiedkundig belangrijke zaken om zeep geholpen.
Yeah baby Yeah!
pi_26982048
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:51 schreef Mutant01 het volgende:
Zo kan je alles naar je hand zetten natuurlijk, de tactiek beviel anders aardig onder de Joden. Het is dan ook niet zo gek dat de Christelijke gebieden toen geweerd werden als de neten, want zoals ik al eerder zei, zodra je "vreemd" was, werd je het water al ingegooit.
Ik vind nou niet dat in de islamitische wereld men zo enorm tolerant was tov anders gelovigen. Toen en nu niet.
quote:
Is dat niet die extremist die bij de Burka stichting zit?
Burke stichting.
Ja vreselijke extremist idd. Al honderden doden op zijn naam
  vrijdag 13 mei 2005 @ 16:57:54 #248
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26982077
ik blijf volledig achter de film van v gogh en aha staan en ook achter deel twee. ze hebben gebruik gemaakt van echte modellen en de teksten zijn ook niet uit de duim gezogen. ik zou zeggen, doe er iets positiefs mee als het het geloof is waar jij je bij thuisvoelt.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_26982098
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:56 schreef MrX1982 het volgende:
Ik vind nou niet dat in de islamitische wereld men zo enorm tolerant was tov anders gelovigen. Toen en nu niet.
Ach laten we het zo stellen, in vergelijking met de Christelijke gebieden was het tolerant.
quote:
Burke stichting.
Ja vreselijke extremist idd. Al honderden doden op zijn naam
Hij doet niet onder voor Van der Ven.
Allah Al Watan Al Malik
pi_26982105
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:55 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

De Verenigde Staten
Niet voor niks het land met het hoogste percentage gevangenen ter wereld
quote:
ook een mooie voor in jou rijtje: de voormalige sovjet-unie
NIet voor niks weer uitelkaar gevallen toen de republieken enigszins de kans hadden onafhankelijk te worden.

Goede voorbeelden
Big dick.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')