abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 juni 2005 @ 21:39:12 #226
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_28145496
Fluf!
Ik vind het echt een onwijs grootsche prestatie!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_28145547
Nou, 't kan al eerder want m'n man regelt het bad.

Je hebt gelijk Phluphy, stafylokken-infectie kan idd de oorzaak zijn van kloven. bron
quote:
In recente publicaties wordt bericht dat aanlegmethoden (zoals de tepel diep in het mondje van het kind leggen en de duur van de voeding geleidelijk opvoeren) en adviezen over verzorging (gebruik van tepelhoedjes, theezeefjes en tepelzalven) er preventief noch therapeutisch veel toe doen.
Uit tepelkloven blijkt relatief frequent een stafylokok te kunnen worden gekweekt; dezelfde bacterie die ook verantwoordelijk is voor het merendeel van de gevallen van mastitis puerperalis. In een klein onderzoek onder enkele tientallen vrouwen met tepelkloven waarin de aanwezigheid van een stafylokok kon worden aangetoond, bleek orale behandeling met een antibioticum te resulteren in veel hogere genezingspercentages en minder gevallen van mastitis dan andere behandelingen (instructie over borstvoedingstechniek, aanbrengen van mupirocine of fusidinezuur op de tepels na iedere voeding) die in het onderzoek werden uitgeprobeerd. De onderzoekers concluderen dat men er verstandig aan doet tepelkloven te beschouwen als een vorm van impetigo vulgaris. De omvang van het onderzoek is echter te gering om er een beleidsadvies betreffende het gebruik van antibiotica bij tepelkloven op te kunnen baseren.
Livingstone V, Stringer LJ. The treatment of Staphylococcus aureus infected sore nipples: a randomized comparitive study. J Hum Lact 1999;15:241-6.
Stom van me, ik had er niet meer aan gedacht. Maar toen ik die borstontsteking (=mastitis) had heb ik idd om antibiotica gevraagd omdat ik wist dat dat kon komen door bacterien in tepelkloven.
(Ik heb toen flucloxacilline gekregen, en zie op die site dat dat dus idd tegen stafylokokken is.)

[ Bericht 1% gewijzigd door poemojn op 22-06-2005 22:09:06 ]
pi_28145597
Mel, misschien kun je borstschelpen gebruiken om de melk uit de niet-gekolfde-borst op te vangen tijdens het kolven? Ik weet niet hoeveel je lekt maar alle beetjes helpen.
  woensdag 22 juni 2005 @ 21:51:02 #229
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28145860
Ik heb de melk wel eens opgevangen in een bekertje.

Heeft hier iemand ervaring met Lilypads? (Lily ) Volgens mijn kraamhulp is dat nieuw, een systeem dat lekken tegen gaat en wat je kan dragen zonder BH, het zuigt zich vast op de tepel en sluit dus de melkkanaaltjes af... Ik kan er niet zo snel iets over vinden, maar ben wel benieuwd naar gebruiekrservaringen.
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 22 juni 2005 @ 21:55:12 #230
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_28145986
Ikke moet ook naar voren hangen hoor Mel...
  woensdag 22 juni 2005 @ 22:15:19 #231
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_28146660
Poemojn Hulde !!

Ik wíst het wel !! Iets zei me dat het té toevallig was allemaal, en als je had gezien hoe die tepels eruitzagen dan wist je gewoon dat dat niet veel goeds kon veroorzaken ...

Ik had het in het A'doornse ziekenhuis nog gevraagd of er een verband kon zijn, maar kreeg een stellig 'nee' als antwoord. Moet er wel bij zeggen dat het toen nog niet bekend was dat het een stafylokok was. Maar ja, ze bleven ook stellig vasthouden aan het "allergie" verhaal .... Sukkels!

Het is toch wat: 2 verschillende ziekenhuizen, meerdere verpleegkundigen, artsen en kinderartsen die de wang onderzoeken, en uiteindelijk is het Poemojn die het weet
... ♥ ik mis je ♥
  † In Memoriam † woensdag 22 juni 2005 @ 22:18:58 #232
43556 miss_dynastie
pi_28146793
Fluf, petje af voor je hoor
pi_28146800
Ik heb mijn roeping gemist. En jij dus ook.
Toch jammer, met een antibioticakuurtje was je dus misschien eerder van je pijn af geweest. Bij mij hielp dat toen heel goed.

Mel, op het bv-forum is wel veel te vinden over die lilypadz. En de zoekfunctie daar werkt weer.
pi_28147021
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 21:35 schreef melonovy het volgende:
Fluf, goed werk verricht hoor! Hartstikkenetjes dat je het zo lang hebt volgehouden, en lekker dat het zo goed voelt bij je!

Renzell, op gelijkbare wijze kolf ik per keer zo'n 125 cc Ik stop eigenlijk als het flesje vol raakt. Ik heb veel melk en soms enorm veel, dan kolf ik een flesje af. In mijn situatie is een voorraadje handig, maar echt geen noodzaak.

Mijn kolf is trouwens erg gammel, in de 2 baisonderdelen zitten haarscherutjes. Laatst is dat ding tijdens het kolven uit elkaar gevallen, ik kon nog net op tijd het flesje vangen, maar ik zat er wel onder.

Nog wat anders over kolven, ik heb zo'n avent, maar vind het wel een geknoei dat kolven. Met mijn borst in die schelp moet ik best naar voren hangen om de melk goed op te vangen, anders sijpelt het gewoon langs mijn borst en buik naar benenden. Hebben jullie dat nu ook? Of ligt het aan het model borst?
Ik gebruik dus maar een handdoek om al het gelekte melk op te vangen, niet alleen van mijn borst die ik kolf, ook de andere druppelt vaak gezellig mee.
waarom vervang jij je onderdelen niet ?? Kan gratis bij de meeste borstvoedingswinkels. Ik ga ervan uit dat jij nog een oude kolf hebt uit Chiara haar tijd, (dus 1 groot basisstuk, wat je schroeft op een kokertje wat op je fles zit) Er is namelijk inmiddels gebleken dat die onderdelen veel te lijden hebben en ze hebben dat dus nu uit 1 stuk gemaakt, met schroefdop eraan vast die je zo er op draait. Ik heb mijn oude ook direct omgewisseld en het werkt stukken fijner.
  woensdag 22 juni 2005 @ 22:26:54 #235
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_28147104
Melonovy, ik had hetzelfde probleem en heb hem gewoon bij de Etos om kunnen ruilen. Ik kreeg gewoon een hele nieuwe (gratis) die inderdaad uit 1 stuk was.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_28147205
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 22:26 schreef livelink het volgende:
Melonovy, ik had hetzelfde probleem en heb hem gewoon bij de Etos om kunnen ruilen. Ik kreeg gewoon een hele nieuwe (gratis) die inderdaad uit 1 stuk was.
had ik dat maar geweten, ik ben ervoor naar zwolle gegaan (wel een gecombineerd bezoek) maar heb dus lang nog lopen klungelen met die twee delen die 'op' waren.
pi_28147689
melonovy, ik ben ook benieuwd naar ervaringen met die lilypads. je kunt ze kopen bij www.borstvoedingswinkel.nl. ik ben wat sceptisch over die afsluit-methode, ze zeggen dat 't net zo werkt als wanneer je 't met je vinger tegenhoudt. nou mijn vinger houdt het lekken niet tegen als dat eenmaal op gang is... daarom ben ik wel blij dat ik een dubbelzijdige kolf heb. maar tijdens het voeden blijft 't wat jammer dat de andere borst lekt. die borstschelpen heb ik vorige keer wel gebruikt (mede dankzij phileine ) maar wil ik nu niet meer gebruiken, omdat ze door de druk om de tepel het lekken eigenlijk nog meer stimuleren.

renzell, ik kolf altijd 's avonds laat nog een keertje. de opbrengst varieert, afhankelijk van hoe lang daarvoor anna nog gedronken heeft en hoe fit ik zelf ben. ik kolf dan beide borsten en op een goede dag kolf ik 220, op een slechte dag 120 cc.

phluphy, wat heb je 't toch nog lang volgehouden zeg, met die kloven. jammer dat je er ondanks al die medici in je omgeving nu pas achter moet komen dat 't waarschijnlijk samenhing met die bacteriële infectie, en dus mogelijk voor niks zo lang last hebt gehad van die nare kloven. maar nu lekker genieten van het niet meer hoeven kolven!
pi_28147782
Hee Bix, dat met die borstschelpen had ik ook, nog niet eerder gehoord/gelezen dat iemand dat had! Ondingen zijn het (voor mij) dus ik heb ze amper gebruikt toen (was bedoeld als hulpmiddel om te luchten tegen de kloven).
  woensdag 22 juni 2005 @ 22:46:22 #239
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28147790
Okay, nu is het zo dat ik de kolf van mijn zus heb gekregen, (het is al een oudje) en wij beiden hebben geen aanschafbon, maar ik ga er zeker even achter aan...
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 22 juni 2005 @ 22:47:16 #240
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_28147821
Poeh, als ik al die kolfverhalen zo lees, dan is het toch wel erg weinig wat ik eruit krijg....
pi_28147884
lijkt me zeker de moeite waard melonovy.

en poemojn, grappig, ik heb 't juist wel ergens gelezen (geen idee meer waar) en realiseerde me toen pas dat dat bij mij waarschijnlijk ook zo werkte. en inderdaad. nu ik ze niet meer gebruik is het lekken minder erg. (al kan 't ook suggestie zijn natuurlijk ).
  woensdag 22 juni 2005 @ 22:48:59 #242
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28147891
Heb je wel de rust om te kolven?
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 22 juni 2005 @ 22:52:36 #243
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_28148000
Melonovy, ik had ook geen bon meer, hoor. Ik had John ook naar de Etos gestuurd om met spoed een nieuwe kolf voor mij te kopen. Hij had de oude meegenomen om te kijken of het mogelijk was om alleen het kapotte onderdeel te vervangen (was dus ook die scheuren waar Knorretje het over had). Bij Etos hebben ze toen Avent gebeld en een nieuwe besteld. John kon hem de volgende dag komen halen. Toen hij hem op ging halen hoefde hij niks te betalen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 22 juni 2005 @ 22:53:56 #244
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28148046
Thanx Livelink! Ik ga ook een andere regelen!
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 23 juni 2005 @ 08:02:45 #245
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_28153369
Gisterenochtend merkte ik al meteen dat er iets niet goed was, beide borsten waren nog erg zacht en normaal zijn ze 's ochtends toch wel wat opgezte.
Er kwam bijna geen veoding meer uit, ik kolfde een borst en ik kreeg er maar 10 ml uit, nietveel dus.
Demi kreeg niet genoeg binnen en bleef huilen en ik bleef haar maar aanleggen, dacht dat het wel een regeldag zou zij.
Soms legde ik haar zelfs om het uur aan.

Ze heeft zowat heel de nacht liggen huilen en weer had ze zowat geen plasluiers.
Vanochtend voelde ik aan haar fontanel en die was al iets meer ingedeukt (teken van uitdroging)

Vanochtend had ik gewoon helemaal geen voeding meer, als ik kolf komt er helemaal niks uit.

Ik heb Demi vanochtend de fles gegeven met kunstvoeding en ze pakte het meteen (stond ik echt van te kijken), ze viel daarna meteen in slaap.

Ik vond het heel fijn op borstvoeding te geven, maar met dit weer ga ik het risico niet nemen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 23 juni 2005 @ 09:35:15 #246
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_28154572
Wat rot, Snakelady! Jammer dat je het zo ineens af moet sluiten!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_28154600
heh snakelady, hoe kan dat nu ineens...
  † In Memoriam † donderdag 23 juni 2005 @ 09:38:53 #248
43556 miss_dynastie
pi_28154629
Wat jammer snakelady
pi_28154752
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 08:02 schreef snakelady het volgende:
Gisterenochtend merkte ik al meteen dat er iets niet goed was, beide borsten waren nog erg zacht en normaal zijn ze 's ochtends toch wel wat opgezte.
Op zich is alles wat je vertelt vrij normaal- met een week of vier-zes raak je geleidelijk van de overproduktie af (zou toch niet fijn zijn als je de hele voederperiode met stuwing rondloopt, nietwaar) wat dan weer tot een regeldag leidt; met warm weer raken babies al op veel andere manieren vocht kwijt dus zijn de plasluiers wat minder, bovendien drogen die sneller op door de warmte waardoor het *nog* minder lijkt; als je een kind rechtop houdt is de fontanel altijd een klein beetje ingedeukt (check maar). Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat je daar harstikke zenuwachtig van kan worden, zeker met weer als dit. En je hebt toch maar mooi ruim een maand gevoederd, harstikke goed toch?
pi_28155676
Wat Anneja zegt... Plus met 10 dagen, 6 weken, 3 maanden en 6 maanden (ongeveer) is het heel normaal om een tijdje een te lage productie te hebben; regeldagen, omdat de behoefte van de baby dan meestal toeneemt (groeisprong). Die duren bij sommige vrouwen een dag, bij anderen een week. Veel aanleggen is het enige wat daar tegen helpt (zeker bij deze warmte). Je kunt 't evt wel aanvullen met flesvoeding als je bij deze warmte geen risico wilt lopen (wat begrijpelijk is), daarmee duurt het wel langer voor je productie voldoende 'opgekrikt' is maar weet je iig zeker dat je kindje voldoende vocht binnenkrijgt.
Als je kunstvoeding wilt geven is dat ook prima maar wat je nu is overkomen is dus niet abnormaal. 't Is alleen een vervelende timing, met deze hitte.
En om nogmaals bij Anneja aan te sluiten: goed dat je ruim een maand bv hebt gegeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')