Stom van me, ik had er niet meer aan gedacht.quote:In recente publicaties wordt bericht dat aanlegmethoden (zoals de tepel diep in het mondje van het kind leggen en de duur van de voeding geleidelijk opvoeren) en adviezen over verzorging (gebruik van tepelhoedjes, theezeefjes en tepelzalven) er preventief noch therapeutisch veel toe doen.
Uit tepelkloven blijkt relatief frequent een stafylokok te kunnen worden gekweekt; dezelfde bacterie die ook verantwoordelijk is voor het merendeel van de gevallen van mastitis puerperalis. In een klein onderzoek onder enkele tientallen vrouwen met tepelkloven waarin de aanwezigheid van een stafylokok kon worden aangetoond, bleek orale behandeling met een antibioticum te resulteren in veel hogere genezingspercentages en minder gevallen van mastitis dan andere behandelingen (instructie over borstvoedingstechniek, aanbrengen van mupirocine of fusidinezuur op de tepels na iedere voeding) die in het onderzoek werden uitgeprobeerd. De onderzoekers concluderen dat men er verstandig aan doet tepelkloven te beschouwen als een vorm van impetigo vulgaris. De omvang van het onderzoek is echter te gering om er een beleidsadvies betreffende het gebruik van antibiotica bij tepelkloven op te kunnen baseren.
Livingstone V, Stringer LJ. The treatment of Staphylococcus aureus infected sore nipples: a randomized comparitive study. J Hum Lact 1999;15:241-6.

waarom vervang jij je onderdelen niet ?? Kan gratis bij de meeste borstvoedingswinkels. Ik ga ervan uit dat jij nog een oude kolf hebt uit Chiara haar tijd, (dus 1 groot basisstuk, wat je schroeft op een kokertje wat op je fles zit) Er is namelijk inmiddels gebleken dat die onderdelen veel te lijden hebben en ze hebben dat dus nu uit 1 stuk gemaakt, met schroefdop eraan vast die je zo er op draait. Ik heb mijn oude ook direct omgewisseld en het werkt stukken fijner.quote:Op woensdag 22 juni 2005 21:35 schreef melonovy het volgende:
Fluf, goed werk verricht hoor! Hartstikkenetjes dat je het zo lang hebt volgehouden, en lekker dat het zo goed voelt bij je!
Renzell, op gelijkbare wijze kolf ik per keer zo'n 125 cc Ik stop eigenlijk als het flesje vol raakt. Ik heb veel melk en soms enorm veel, dan kolf ik een flesje af. In mijn situatie is een voorraadje handig, maar echt geen noodzaak.
Mijn kolf is trouwens erg gammel, in de 2 baisonderdelen zitten haarscherutjes. Laatst is dat ding tijdens het kolven uit elkaar gevallen, ik kon nog net op tijd het flesje vangen, maar ik zat er wel onder.
Nog wat anders over kolven, ik heb zo'n avent, maar vind het wel een geknoei dat kolven. Met mijn borst in die schelp moet ik best naar voren hangen om de melk goed op te vangen, anders sijpelt het gewoon langs mijn borst en buik naar benenden. Hebben jullie dat nu ook? Of ligt het aan het model borst?
Ik gebruik dus maar een handdoek om al het gelekte melk op te vangen, niet alleen van mijn borst die ik kolf, ook de andere druppelt vaak gezellig mee.

had ik dat maar geweten, ik ben ervoor naar zwolle gegaan (wel een gecombineerd bezoek) maar heb dus lang nog lopen klungelen met die twee delen die 'op' waren.quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:26 schreef livelink het volgende:
Melonovy, ik had hetzelfde probleem en heb hem gewoon bij de Etos om kunnen ruilen. Ik kreeg gewoon een hele nieuwe (gratis) die inderdaad uit 1 stuk was.

Op zich is alles wat je vertelt vrij normaal- met een week of vier-zes raak je geleidelijk van de overproduktie af (zou toch niet fijn zijn als je de hele voederperiode met stuwing rondloopt, nietwaar) wat dan weer tot een regeldag leidt; met warm weer raken babies al op veel andere manieren vocht kwijt dus zijn de plasluiers wat minder, bovendien drogen die sneller op door de warmte waardoor het *nog* minder lijkt; als je een kind rechtop houdt is de fontanel altijd een klein beetje ingedeukt (check maar). Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat je daar harstikke zenuwachtig van kan worden, zeker met weer als dit. En je hebt toch maar mooi ruim een maand gevoederd, harstikke goed toch?quote:Op donderdag 23 juni 2005 08:02 schreef snakelady het volgende:
Gisterenochtend merkte ik al meteen dat er iets niet goed was, beide borsten waren nog erg zacht en normaal zijn ze 's ochtends toch wel wat opgezte.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |