Toch maf, aangezien je er anders gewoon koeienmelk in gooit. Als je er over na gaat denken is dat eigenlijk veel raarder.quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:47 schreef TearSong het volgende:
Oh, alleen die tips op die site over wat te doen met overgebleven melk zou ik zelf niet zo snel opvolgen (gebruiken in het pannenkoekenbeslag?)

Die uitspraak moet ik onthouden, vind ik goed klinken en ook voor mij heel logisch.quote:Op maandag 16 mei 2005 18:32 schreef poemojn het volgende:
Ik voed op verzoek. Maar als ik ergens naar toe moet, voed ik voor ik wegga. Zo heb ik nog nooit midden in een supermarkt of op een afspraak hoeven voeden.
Of een bekende uitspraak van het bv-forum: voeden op verzoek is ook voeden op het verzoek van de moeder.

Thijs zijn tijden zijn vrijwel altijd wel het zelfde maar het kan ook nog wel eens wisselen als we bv een eind met de auto rijden en hij ligt te slapen, of tijdens een wandeling.quote:Op maandag 16 mei 2005 18:57 schreef renzell het volgende:
Bar_en Mar; Je zegt dat je Thijs om de drie a vier uur voedt, maar zijn die tijden iedere dag ongeveer hetzelfde, of wisselt het per dag?

klinkt als aliciaquote:Op donderdag 19 mei 2005 22:00 schreef poemojn het volgende:
Wat vervelend Knorretje.Myrthe deed dat pas ook (nu 4 tanden), maar bij haar helpt het wel om haar los te koppelen, mezelf weer helemaal aankleden (als statement) en dan omdraaien en negeren. Niet lang hoor, maar ze begint dan helemaal boos te huilen, even laten uitrazen en weer verder proberen, daarna heeft ze me niet meer gebeten.

Hij is nog steeds niet dol op de fles, maar ja het is niet mijn schuld dat ie die moet nemen hequote:Op donderdag 19 mei 2005 22:07 schreef bixister het volgende:
oops oja 11 maanden alweer.
knor, jammer zeg maar dat lijken mij goede redenen om 't toch maar af te bouwen nu. en het is fantastisch dat je 't al die tijd wel gedaan hebt, zeker omdat het niet altijd even makkelijk ging (toch?). hij accepteert nu dus wel de fles?
hihi poemojn grappig dat die aankleed-'straf' zo goed gewerkt heeft bij jullie.
ik hoop dat Anna voorlopig nog ff tandeloos blijft.

Als de kloven niet willen genezen kan het zijn dat je spruw hebt, dat kan de huisarts of lactatiekundige wel zien.quote:http://www.borstvoeding.ecoparents.com/kloven.html
Behandelen van tepelkloven
De behandeling van tepelkloven bestaat uit:
Neem de oorzaak weg
Voed in verschillende houdingen
Doe na het voeden, als de tepel droog is, een beetje gezuiverde lanoline (Purelan of Lansinoh) op de tepels. Zorg ervoor dat het zo weinig is dat je het niet hoeft af te vegen voor de volgende voeding.
In combinatie met de lanoline kun je tepelbeschermers gebruiken. Zorg dat je bh niet te strak zit als je tepelbeschremers gebruikt.
Er zijn speciale hydrogelverbanden verkrijgbaar bij lactatiekundigen die voor een snelle genezing zorgen en vaak meteen de pijn verlichten. Gebruik alleen producten die speciaal goedgekeurd zijn voor gebruik op de tepels, om te voorkomen dat je baby ongewenste residueen van het gelverband binnen krijgt.
Voorkom dat de tepels uitdrogen. Laat je tepels niet onnodig lang aan de lucht drogen: als de melk en speekselresten van je baby zijn opgedroogd, doe dan meteen wat lanoline of een speciaal gelverband op je tepels. Door te voorkomen dat je tepels uitdrogen, genezen de kloven sneller en voorkom je vorming van harde korstjes, die je baby er weer afdrinkt bij de volgende voeding

Dat klinkt toch alsof hij niet helemaal goed aanligt, en bijvoorbeeld je tepel klem zet tussen zijn tongetje en verhemelte oid. Zei die VBN'er nog wat over aanleggen e.d.?quote:Op maandag 23 mei 2005 13:18 schreef melonovy het volgende:
*
Na het voeden heb ik een witte dop op mijn tepels

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |