abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26949167
Ik volg de opleiding Communicatie en zit nu in mijn 2e jaar. Nu moet ik volgend jaar 5 maanden stage lopen op een communicatie/marketingafdeling in een bedrijf. Dit mag je in het buitenland doen, maar dat moet je wel zelf regelen.

Nu wilde ik graag naar Spanje, alleen vind ik het erg moeilijk een leuke stageplek te vinden (heb al gekeken op google etc.) Weet iemand hier een leuk bedrijf of een organisatie in Spanje? Hoe is het met de huisvesting daar?

Ervaringen zijn uiteraard ook welkom. Mijn Spaans is trouwens vloeiend in zoweel spraak als geschrift.

Alvast bedankt!!
  donderdag 12 mei 2005 @ 16:46:43 #2
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_26949407
kan zoiets je school niet regelen dan
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_26949437
mjah, geen idee.......
  donderdag 12 mei 2005 @ 16:58:00 #4
70187 Dorset
Nee, net even anders
pi_26949769
*meldt*

Heb 5 maanden stage gelopen in een bedrijf in de buurt van Barcelona. Dit werd overigens wel door de school geregeld, ook omdat het bij ons verplicht werd gesteld (ik heb IBL gedaan). Stage zelf viel me eerlijk gezegd een beetje tegen, vooral omdat er een vrij autoritaire sfeer hing waar ik -afkomstig uit de overlegcultuur- niet zo goed raad mee wist. Maar de meeste collega's waren wel erg gezellig gelukkig. Daar moet je een beetje geluk mee hebben. Per saldo heb ik er een leuke tijd gehad, om het zo maar te zeggen (als land is Spanje natuurlijk ook absoluut niet verkeerd).

Overigens is het belangrijk om je te realiseren dat met name de kleinere bedrijven in Catalonië nogal eens alleen het Catalaans hanteren als interne voertaal. Dat hoeft overigens geen struikelblok te zijn, bovendien als je al goed Spaans beheerst leer je het Catalaans snel genoeg. Maar je moet het maar willen.

Succes ermee!
Denken, Durven, Doen! (in de juiste volgorde)
pi_26952531
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 16:46 schreef Houniet het volgende:
kan zoiets je school niet regelen dan
Zoals ik al schreef; je moet het zelf regelen. School regelt alleen een studie in het buitenland met scholen waarmee zij samenwerken.

@Dorset; bedankt voor je reactie
  donderdag 12 mei 2005 @ 19:43:38 #6
70187 Dorset
Nee, net even anders
pi_26954317
Graag gedaan. Mocht je meer info nodig hebben, laat het maar weten.

Wat betreft de huisvesting: vaak kan je stagebedrijf je daarover wel informeren. Als je eenmaal iets gevonden hebt en je hebt een contract ondertekend, dan helpen ze je daar vaak wel bij. Wat je wel ALTIJD moet doen is, als je eenmaal een kamer hebt, een huurcontract laten opstellen. Dat is in Spanje wat minder gebruikelijk dan bij ons, en het gevolg is dus dat er nogal eens uitzettingen plaatsvinden om de meest stompzinnige redenen, waar je als huurder niks aan kunt doen.
Denken, Durven, Doen! (in de juiste volgorde)
  donderdag 12 mei 2005 @ 19:46:17 #7
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_26954411
Misschien dat je kan stagelopen als Zwarte Piet!!!!!1!!!1111~~~~~één!!!!!!!111 :d D: :ED :"( D:D

pi_26967694
Zijn er nog bijdragen waar ik wat aan heb?

(al was het idee om zwarte piet te worden wel een leuke -DailaLama-)
  vrijdag 13 mei 2005 @ 18:18:30 #9
119636 J.Flo
De derde hond in het kegelspel
pi_26984211
Waarom probeer je het niet bij een grote organisatie als IBM of BMW. Vooral de laatste is flink aan het uitbreiden op het Iberisch schiereiland en juicht Internationalisatie toe.

Maar ga eerst maar eens beslissen wat je wilt. Anders kom je ergen terecht waar je spijt van krijgt.
pi_26994668
* Sport_Life gaat hopelijk ook studie/stage in buitenland doen . Helaas nog 2 jaar wachten!
pi_26999028
J.Flo; Ik weet wat ik wil, alleen moet het wel kunnen.

Ik hoopte eigenlijk dat iemand mij kan vertellen of men hier organisaties hebt of daar die je kunnen helpen of dat men goede (nog relatief onbekende) sites weet over stages in Spanje.

Ik kan uiteraard ook gewoon bedrijven aanschrijven maar zowel ervaringen en tips zijn erg welkom.
pi_27076257
ik heb wel de email van iemand hier in SPanje. Een leraar van een school, die heeft contacten met veel buitenlanders. MIsschien kan jij dr ook mee in contact komen

Ajje die mail moet hebben zeg je het maar, je komt alleen niet in een toeristisch gebied.
pi_27076728
Owja, ik zou als ik jou was niet naar de ´costa´s´ gaan. Maar gewoon naar een gebied waar je de enige buitenlander bent. Baskenland of in het zuiden, waar weinig toeristen komen. Dan is het namelijk niet zo moeilijk om vrienden te krijgen, haha, iedereen loopt achter je aan, en heel veel gratis drankjes

Enne, de huisvesting is (als je via mijn contactpersoon ook iets gaat regelen), op een studentencampus. In een middelgrote stad (20.000 inwoners). Maar in de buurt van San Sebastiaan en Bilbao.
pi_27078463
@ KansloosForEver:

Wat doet die man daar precies? En is hij Spaans of Nederlands? En heb jij daar via hem ook stage gelopen? Thanks alvast voor de info!!!
pi_27078627
hij is een leraar op een school in Elgoibar, klein plaatsje in deze regio. Mijn school heeft contacten met hem, maar ik heb ook gehoort dat hij contacten met leerlingen zelf heeft. Ik heb zelf niks geregeld voor mijn stage Maar andere moesten zelf contact opnemen met deze leraar. Hij zorgt voor een stage plek, vervoer naar stage en onderdak.

Maar ajje je msn geeft is ut wat makkelijker
pi_27111111
Je kan een mail sturen naar -knip-, thanks alvast

[ Bericht 17% gewijzigd door GlowMouse op 26-11-2008 21:11:34 ]
pi_27145485
*schopt*
pi_27147656
ben nu op me stage Zal je vanavond of morgenavond informatie geven
pi_27337814
zou je die informatie ook naar mij willen sturen? Ben nl ook op zoek naar een stage in Spanje.
(menkhorst@reinders.nl) ... super bedankt alvast
pi_27813860
Dit topic mag dicht want ik heb al een bedrijf in Madrid nu! Thanks!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')