Wat heb je toch met dat asielbeleid?quote:Op donderdag 12 mei 2005 18:23 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik ben ook niet tegen samenwerking, wel tegen het feit dat andere landen ons asielbeleid kunnen bepalen.
Dat punt staat mij ook wat tegen, maar om daarom nou meteen nee te gaan stemmen..quote:Op donderdag 12 mei 2005 18:23 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik ben ook niet tegen samenwerking, wel tegen het feit dat andere landen ons asielbeleid kunnen bepalen.
Idd.quote:
Euuh, Nederland is wel degelijk één van de beste landen ter wereld om in te wonen. Alleen het klimaat hè.quote:Op donderdag 12 mei 2005 18:26 schreef Suijk het volgende:
[..]
Idd.
Polen heeft het laatste jaar meer asielzoekers gehad dan Nederland. Alsof Nederland nog zo aantrekkelijk is om nog naar toe te gaan.
Straks is het beleid in elk land van de EU hetzelfde, dus in elk land gelden dezelfde regels, over asielbeleid. Mja als ik dan een asielzoeker was ging ik snel weer naar Nederland vanuit Polen..een asielzoeker kan dan makkelijker doorreizen naar een ander land.quote:Op donderdag 12 mei 2005 18:26 schreef Suijk het volgende:
[..]
Idd.
Polen heeft het laatste jaar meer asielzoekers gehad dan Nederland. Alsof Nederland nog zo aantrekkelijk is om nog naar toe te gaan.
Inderdaad. Dit is een kroeg, daar moet je bier drinken en over het leven praten.quote:Op donderdag 12 mei 2005 18:27 schreef Da_Sandman het volgende:
*wijst naar rechts... of links voor sommigen... daar is de POL deur
Whehe je hebt gelijk!quote:Op donderdag 12 mei 2005 18:27 schreef Da_Sandman het volgende:
Juist niet, wat ik begreep. Je kunt niet meer 2x 'asiel' aanvragen. Voordat Polen bij de EU zat, kwamen daar veel mensen binnen en werden dan relatief simpel de grens over gewerkt. Dat gaat niet meer.quote:Op donderdag 12 mei 2005 18:28 schreef Noca het volgende:
[..]
Straks is het beleid in elk land van de EU hetzelfde, dus in elk land gelden dezelfde regels. Mja als ik dan een asielzoeker was ging ik snel weer naar Nederland vanuit Polen..een asielzoeker kan dan makkelijker doorreizen naar een ander land.
Worden daar ook politieke discussie gehouden?quote:Op donderdag 12 mei 2005 18:27 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat zijn allemaal enge mensen.quote:Op donderdag 12 mei 2005 18:27 schreef Da_Sandman het volgende:
quote:Op donderdag 12 mei 2005 18:30 schreef pfaf het volgende:
[..]
Worden daar ook politieke discussie gehouden?
quote:Op donderdag 12 mei 2005 18:30 schreef Suijk het volgende:
[..]
Juist niet, wat ik begreep. Je kunt niet meer 2x 'asiel' aanvragen. Voordat Polen bij de EU zat, kwamen daar veel mensen binnen en werden dan relatief simpel de grens over gewerkt. Dat gaat niet meer.
Zo nog ff snel naar de mediamarkt ofzo, beetje rondsnuffelenquote:Als nu een asielzoeker in één land wordt toegelaten, kan die makkelijk doorreizen naar een ander land. Daarom moet Europa samenwerken op gebied van asiel. De grondwet maakt dit makkelijker.
quote:Sinds de toetreding tot de EU vorig jaar is Polen een opvangland geworden voor asielzoekers. Dat is nieuw. Polen was altijd een land waar vluchtelingen doorheen moesten, op weg naar het Westen. In 2003 'verdween' nog 75 procent van de aanvragers uit de asielprocedure (om later in West-Europa op te duiken). Tegenwoordig mag doorreizen niet meer.
Vluchtelingen die eenmaal asiel hebben aangevraagd in Polen, mogen dat niet nog eens elders in de Europese Unie doen. Degenen die illegaal verder reizen, worden teruggestuurd naar Polen als ze gepakt worden. ,,Mensen beginnen te begrijpen dat dit de enige legale weg is'', zegt Agnieszka Kosowicz van de VN-vluchtelingorganisatie UNHCR in Warschau.
Asiel verkrijgen is wat anders dan een werkende 'buitenlander'. Ik weet zeker dat je niet zomaar van het ene land naar het andere kunt hoppen, puur omdat de uitkeringen daar hoger zullen zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2005 18:35 schreef Noca het volgende:
[..]
Das nu, maar straks dus niet meer.
Lekker vaag allemaal![]()
Zie editquote:Op donderdag 12 mei 2005 18:36 schreef Suijk het volgende:
[..]
Asiel verkrijgen is wat anders dan een werkende 'buitenlander'. Ik weet zeker dat je niet zomaar van het ene land naar het andere kunt hoppen, puur omdat de uitkeringen daar hoger zullen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |