FOK!forum / Lifestyle / gat in zool van Lier schoenen (1.5 maand oud)
Niowskiedonderdag 12 mei 2005 @ 12:08
Ik heb 31-03-05 hele mooie van Lier schoenen gekocht.

Zie ik net dat er een gat in de zool zit!



Dit zou toch niet mogen gebeuren? Wat is nu redelijk? ik ben namelijk bang dat ze de schoen op willen laten sturen, maar ik heb schoen nodig voor me werk. (nee ik heb wel meer schoenen, maar die zijn me of te duur en dus zonde, of te goedkoop en ziet er dus niet uit voor het werk).

Heb ik het recht om nieuwe schoenen te eisen wanneer ze het niet kunnen repareren?

moet ik met reparatie wel accoort gaan eigenlijk? zijn toch duure schoentjes en dan na 1,5 maand al dit resultaat...........
DarkElfdonderdag 12 mei 2005 @ 12:10
heb je het bonnetje nog?
Niowskiedonderdag 12 mei 2005 @ 12:10
jazeker
DarkElfdonderdag 12 mei 2005 @ 12:12
zou ff de winkel bellen, uitleggen en zeggen dat je het bonnetje nog hebt.

Vragen wat zij eraan gaan doen en uitleggen dat het je niet echt uitkomt als je ze
langere tijd kwijt bent.
Kyaradonderdag 12 mei 2005 @ 12:12
leren zolen?
Niowskiedonderdag 12 mei 2005 @ 12:13
ja zijn leren zolen...........
ForumGekdonderdag 12 mei 2005 @ 12:21


PRODUCTEN << Terug

Vloeibare Zool (Marathon)

Schoenreparatiepasta voor schoenen en laarzen.

Toepassingsgebied
Repareert afgesleten plekken van zolen, hakken en gaten in zij- of bovenkanten van vrijwel alle soorten gewone-, sport- en trimschoenen en laarzen. Hecht op rubber, leer en kunststof.

Eigenschappen
transparant
slijtvast
waterbestendig



Xenomaniacdonderdag 12 mei 2005 @ 12:23
Terugbrengen natuurlijk! Het is geen paar Scapino's van 29.95.
Xenomaniacdonderdag 12 mei 2005 @ 12:24
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:08 schreef Niowskie het volgende:
repareren?
Ben je gek geworden ofzo?
Die (dure) schoenen zijn 1.5 maand oud man! Weleens van garantie gehoord?
Als die winkel moeilijk doet rechtstreeks contact opnemen met Van Lier.
DaYwALKuRdonderdag 12 mei 2005 @ 12:26
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:08 schreef Niowskie het volgende:
Ik heb 31-03-05 hele mooie van Lier schoenen gekocht.

Zie ik net dat er een gat in de zool zit!

[afbeelding]

Dit zou toch niet mogen gebeuren? Wat is nu redelijk? ik ben namelijk bang dat ze de schoen op willen laten sturen, maar ik heb schoen nodig voor me werk. (nee ik heb wel meer schoenen, maar die zijn me of te duur en dus zonde, of te goedkoop en ziet er dus niet uit voor het werk).

Heb ik het recht om nieuwe schoenen te eisen wanneer ze het niet kunnen repareren?

moet ik met reparatie wel accoort gaan eigenlijk? zijn toch duure schoentjes en dan na 1,5 maand al dit resultaat...........
Ze komen niet van Invito vandaan die schoenen he? ik had dit ook 18euro bij de schoenmaker gekost
Thundertjedonderdag 12 mei 2005 @ 12:28
Gewoon teruggaan naar de winkel. Ook al waren het celtics dan nog zouden er geen gaten in de zool mogen komen na 1,5 maand
DarkElfdonderdag 12 mei 2005 @ 12:29
van liers komen zeker niet bij invito vandaan
DaYwALKuRdonderdag 12 mei 2005 @ 12:30
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:29 schreef DarkElf het volgende:
van liers komen zeker niet bij invito vandaan
Ik dacht, dat een merk was ofzo
ForumGekdonderdag 12 mei 2005 @ 12:31
Invito = winkel
Van Lier = merk
Jumparounddonderdag 12 mei 2005 @ 12:31
Is het niet "Van Lien"?
ForumGekdonderdag 12 mei 2005 @ 12:31
nee
Thundertjedonderdag 12 mei 2005 @ 12:31
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:30 schreef DaYwALKuR het volgende:

[..]

Ik dacht, dat een merk was ofzo
Is het ook, maar Invito verkoopt een ander soort (een lelijk soort) schoen En in hun collectie zit ook geen Van Liers.
Niowskiedonderdag 12 mei 2005 @ 12:32
quote:
Ben je gek geworden ofzo?
Die (dure) schoenen zijn 1.5 maand oud man! Weleens van garantie gehoord?
Als die winkel moeilijk doet rechtstreeks contact opnemen met Van Lier.
Nee zelf repareren ga ik sowieso niet aan beginnen nee! moet niet gekker worden. Maar misschien zegt winkel wel dat ze willen reparen (op hun kosten).

Als je wasmachine stuk is repareren ze hem ook, krijg je ook geen nieuwe.......

Of heb ik gewoon recht op nieuwe (wat ik natuurlijk prefereer)?
Adagiodonderdag 12 mei 2005 @ 12:33
Terug en uitleggen. Al is het niet onwaarschijnlijk dat je ze een tijdje kwijt bent, want garantie-afhandelingen moeten 'binnen redelijke tijd' opgelost worden en dat mag best een paar dagen duren...
Thundertjedonderdag 12 mei 2005 @ 12:34
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:32 schreef Niowskie het volgende:

[..]

Of heb ik gewoon recht op nieuwe (wat ik natuurlijk prefereer)?
Je hebt recht op een fatsoenlijk paar schoenen. Dit kan ook door reperatie. Maar ik zou eerst maar eens even contact opnemen met de winkel, misschien zijn ze coulanter dan jij denkt
miss_dynastiedonderdag 12 mei 2005 @ 12:35
Is het wel de bedoeling dat je met leren zolen gewoon over straat gaat
Wij moesten leren zolen hebben onder dansschoenen, maar daar mocht je écht niet mee naar buiten lopen. En mn vriend had echte leren paardrijlaarzen met leren zool en daar mocht je ook niet mee op beton e.d. lopen.
Niowskiedonderdag 12 mei 2005 @ 12:36
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:34 schreef Thundertje het volgende:

[..]

Je hebt recht op een fatsoenlijk paar schoenen. Dit kan ook door reperatie. Maar ik zou eerst maar eens even contact opnemen met de winkel, misschien zijn ze coulanter dan jij denkt
haha, ja werk zelf in meubelwinkel en ik weet hoe dat soort dingen gaan.

Sorry meneer, wij moeten ons helaas ook verandwoorden bij de leverancier het zal helaas toch via hun gespeeld moeten worden ookal zou ik het liefste u nu gelijk willen helpen.

Maargoed ga straks maar ff langs denk ik, moet toch nog in het dorp zijn.
Niowskiedonderdag 12 mei 2005 @ 12:38
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:35 schreef miss_dynastie het volgende:
Is het wel de bedoeling dat je met leren zolen gewoon over straat gaat
Wij moesten leren zolen hebben onder dansschoenen, maar daar mocht je écht niet mee naar buiten lopen. En mn vriend had echte leren paardrijlaarzen met leren zool en daar mocht je ook niet mee op beton e.d. lopen.


Dat zal zijn omdat ze die dansvloer niet willen beschadigen.
Xenomaniacdonderdag 12 mei 2005 @ 12:38
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:32 schreef Niowskie het volgende:
Of heb ik gewoon recht op nieuwe (wat ik natuurlijk prefereer)?
Daar zou ik zeker op aansturen en geen genoegen nemen met reparatie.
Als ze daar niet in meegaan dan contact opnemen met Van Lier.
Van Lier wil dit gezeik niet over hun schoenen, ze zijn zich aan het doodvechten tegen Van Bommel dus slechte ervaringen met hun merk hebben ze geen trek in.

Die winkel doet waarschijnlijk niets anders dan de schoenen in ontvangst nemen en naar Van Lier sturen voor inspectie. Kijk, als Van Lier het zelf repareert is het wat anders maar ze even bij de hakkenbar langsbrengen is echt een no go. Daar zijn die schoenen simpelweg te duur voor.
Je rekent een bepaald bedrag af voor kwaliteitsschoenen en die kwaliteit mag je dan dus ook verwachten.
Xenomaniacdonderdag 12 mei 2005 @ 12:39
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:35 schreef miss_dynastie het volgende:
Is het wel de bedoeling dat je met leren zolen gewoon over straat gaat
Ik doe niet anders.
miss_dynastiedonderdag 12 mei 2005 @ 12:40
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:38 schreef Niowskie het volgende:

[..]



Dat zal zijn omdat ze die dansvloer niet willen beschadigen.
Nee hoor, dat lijkt me niet, omdat je op lager niveau zelfs met sportschoenen mocht dansen.
Los daarvan, wil dat wel iets zeggen over de voorzichtigheid waarmee je met de schoenen om moet gaan, lijkt me.
miss_dynastiedonderdag 12 mei 2005 @ 12:41
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:38 schreef Xenomaniac het volgende:
Daar zou ik zeker op aansturen en geen genoegen nemen met reparatie.
Helaas heeft de winkelier -wettelijk gezien- gewoon het recht ze te repareren en is ie niet verplicht om nieuwe schoenen te verstrekken
harlingendonderdag 12 mei 2005 @ 12:41
Ik heb laatst mijn schoenen ook teruggebracht, na 10 maanden liet de zool los. Gelijk een nieuw paar gekregen (wel nieuw model, maarja).

Het hangt er natuurlijk wel vanaf bij welke winkel je ze gekocht hebt. Ik koop ze bij een speciaalzaak (heb brede voeten) en daar is de klant echt koning. Bij een warenhuis of iets dergelijks mag je ook deze service verwachten, maar krijg je die niet, vraag dan wel naar de manager omdat je er recht op hebt!

Ga niet akkoord met een reparatie, het product wat je geleverd is voldoet niet aan de eisen die eraan gesteld kunnen worden en moeten dus vervangen worden.
Xenomaniacdonderdag 12 mei 2005 @ 12:43
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:41 schreef miss_dynastie het volgende:
Helaas heeft de winkelier -wettelijk gezien- gewoon het recht ze te repareren en is ie niet verplicht om nieuwe schoenen te verstrekken
In dat geval Van Lier inschakelen.
Hallo, een paar behoorlijke Van Liers zijn ¤ 150 and up.
harlingendonderdag 12 mei 2005 @ 12:45
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:43 schreef Xenomaniac het volgende:

[..]

In dat geval Van Lier inschakelen.
Hallo, een paar behoorlijke Van Liers zijn ¤ 150 and up.
Inderdaad, gewoon nieuwe en anders geld terug hoor.
Repeatdonderdag 12 mei 2005 @ 12:45
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:38 schreef Xenomaniac het volgende:

[..]

Daar zou ik zeker op aansturen en geen genoegen nemen met reparatie.
Als ze daar niet in meegaan dan contact opnemen met Van Lier.
Van Lier wil dit gezeik niet over hun schoenen, ze zijn zich aan het doodvechten tegen Van Bommel dus slechte ervaringen met hun merk hebben ze geen trek in.

Die winkel doet waarschijnlijk niets anders dan de schoenen in ontvangst nemen en naar Van Lier sturen voor inspectie. Kijk, als Van Lier het zelf repareert is het wat anders maar ze even bij de hakkenbar langsbrengen is echt een no go. Daar zijn die schoenen simpelweg te duur voor.
Je rekent een bepaald bedrag af voor kwaliteitsschoenen en die kwaliteit mag je dan dus ook verwachten.
Dit soort schoenen kan je zo naar de schoenmaker brengen hoor. Knallen ze er even een nieuwe zool onder en je bent weer klaar.
Xenomaniacdonderdag 12 mei 2005 @ 12:48
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:45 schreef Repeat het volgende:
Dit soort schoenen kan je zo naar de schoenmaker brengen hoor. Knallen ze er even een nieuwe zool onder en je bent weer klaar.
Na een jaar ja, niet na 1.5 maand terwijl je 150 euro plus hebt neergelegd.
miss_dynastiedonderdag 12 mei 2005 @ 12:49
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:45 schreef harlingen het volgende:

[..]

Inderdaad, gewoon nieuwe en anders geld terug hoor.
Mag je best om vragen, maar je hebt er geen recht op.
Troeldonderdag 12 mei 2005 @ 12:51
Ik heb op een gegeven moment gehad dat de zool na een maand losliet aan de zijkant. Teruggegaan naar de winkel, zou voor reparatie opgestuurd worden, aan het einde kreeg ik nieuwe schoenen!

En toch is er in het model iets niet goed, want deze hebben dezelfde kwaal
Xenomaniacdonderdag 12 mei 2005 @ 12:53
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:49 schreef miss_dynastie het volgende:
Mag je best om vragen, maar je hebt er geen recht op.
Ik weet niet wat jij voor je schoenen neerlegt maar dit zijn dus géén Scapino's van 29.95.
Binnen anderhalve maand een gat in je zool is niet normaal voor dit soort schoenen.
Maar goed, dat zal Van Lier ook wel zeggen als de winkel moeilijk doet.

Afhankelijk van de draagfrequentie moeten zolen van zo'n merk het minstens driekwart jaar uithouden, zo niet langer.

Reparatie is gewoon geen optie.
Cheirondonderdag 12 mei 2005 @ 12:55
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:49 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Mag je best om vragen, maar je hebt er geen recht op.
Een merk als van Lier, dat sterke concurrentie heeft en zichzelf in de markt wilt zetten als "de betere schoen" is waarschijnlijk wel vatbaar hoor.
miss_dynastiedonderdag 12 mei 2005 @ 12:57
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:53 schreef Xenomaniac het volgende:
Reparatie is gewoon geen optie.
Prima joh, wat jij wil.
Ik geef alleen aan waar TS recht op heeft; dat was toch ook de vraag? Je hebt niet automatisch recht op nieuwe schoenen.
miss_dynastiedonderdag 12 mei 2005 @ 12:57
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:55 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Een merk als van Lier, dat sterke concurrentie heeft en zichzelf in de markt wilt zetten als "de betere schoen" is waarschijnlijk wel vatbaar hoor.
Waarschijnlijk wel ja.
klessdonderdag 12 mei 2005 @ 12:58
als de schoenmaker degelijk werk afleverd ( gehele nieuwe zool er onder(bijde schoenen)) mag je daar ook wel mee door kunnen.
xmandonderdag 12 mei 2005 @ 12:58
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:26 schreef DaYwALKuR het volgende:

[..]

Ze komen niet van Invito vandaan die schoenen he? ik had dit ook 18euro bij de schoenmaker gekost
LOL ja invito. Haal ik geen schoenen meer..niet sinds de rubberen zool na een maand in tweeen brak!

En dat is maar 1 van de voorbeelden. Ook had ik last van slijtende schoenen (aan de binnenkant). Bij m'n tenen was het binnen 2 maanden helemaal weggesleten. Liep zowat op mijn zool.
Of klitterband die niet meer dicht ging omdat het afscheurde. Na een maand kon ik ze niet meer dichtdoen. Ik bewaar m'n bonnen nu iig wel. Ga gewoon gebruik maken van m'n garantie.

Ik heb nu al een tijdje van die GEOX schoenen met ademende zool. Echt, alsof ze uit de hemel zijn komen vallen.
Duveldonderdag 12 mei 2005 @ 12:59
Hé dat had ik ook met mijn nieuwe Van Liers vorig jaar! Alleen dan met een ander soort zool. Zo lek als een mandje, en teruggebracht naar de winkel die ze naar Van Lier heeft gestuurd. Schoenen vervolgens retour ontvangen mèt gloednieuwe zool en keurig opgepoetst en nieuwe veters. En een briefje met excuses dat ze zo snel stuk waren.

Inmiddels scheurt overigens het leer, dus ik ben toch niet echt tevreden over deze schoenen, helaas... En dat terwijl 't mooie exemplaren zijn.
Repeatdonderdag 12 mei 2005 @ 13:50
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:58 schreef xman het volgende:

[..]

LOL ja invito. Haal ik geen schoenen meer..niet sinds de rubberen zool na een maand in tweeen brak!

En dat is maar 1 van de voorbeelden. Ook had ik last van slijtende schoenen (aan de binnenkant). Bij m'n tenen was het binnen 2 maanden helemaal weggesleten. Liep zowat op mijn zool.
Of klitterband die niet meer dicht ging omdat het afscheurde. Na een maand kon ik ze niet meer dichtdoen. Ik bewaar m'n bonnen nu iig wel. Ga gewoon gebruik maken van m'n garantie.

Ik heb nu al een tijdje van die GEOX schoenen met ademende zool. Echt, alsof ze uit de hemel zijn komen vallen.
klitteband?
Mikkiedonderdag 12 mei 2005 @ 13:57
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 82% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 12:45:06 ]
Mikkiedonderdag 12 mei 2005 @ 13:59
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 12:45:06 ]
Mikkiedonderdag 12 mei 2005 @ 14:02
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 49% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 12:45:06 ]
Niowskiedonderdag 12 mei 2005 @ 15:02
Ok dan,

net in de winkel geweest. Heb altijd hoge pet van winkel in kwestie gehad echter werd er heel nosjelant over gedaan en mij verteld dat een leren zool idd erg kwetsbaar is en dat ze er een nieuwe zool (met rubber ) erin willen zetten omdat ze bang zijn dat het anders weer terug komt.

Was wat over dondert en met het verhaal van miss_dynastie in mijn achterhoofd toch wat over rommelt en mee in gestemd. (niet dat ik veel keus had eigenlijk, want het was: We zetten er een nieuwe zool in voor u) waar wij niet geheel voor de kosten kunnen opdraaien!

Nu ik thuis ben gelijk van Lier gebeld, afwachten nu dus.....
Xenomaniacdonderdag 12 mei 2005 @ 15:08
Sorry, ben je nu accoord gegaan met de deal die de winkel je aanbood?

En hoe bedoel je:
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 15:02 schreef Niowskie het volgende:
waar wij niet geheel voor de kosten kunnen opdraaien!
Niowskiedonderdag 12 mei 2005 @ 15:17
Winkel bood geen ander alternatief had weinig keuze dus.

Winkel wil dus ieder de helft betalen voor de reparatie kosten! Het is een niet normale slijt plek zeggen ze.

Heb gezegd dat ik schoenen toch gerepareerd moest hebben dus dat ze ze maar maken, en dat ik ondertussen van Lier bel met het verhaal met als doel de kosten alsnog te verhalen op de winkel.

Kom nog 1 keer in die winkel (om schoenen op te halen) en dan nooit weer! dat die schoenen niet goed zijn kunnen ze weinig aan doen, kan gebeuren. Maar hoe ze met de klacht omgaan vind ik wat jammer.
miss_dynastiedonderdag 12 mei 2005 @ 15:46
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 14:02 schreef Mikkie het volgende:
Dat komt doordat je moeilijk iedereen kan verplichten meteen dansschoenen te kopen die vrij prijzig
zijn...
Nou, een zooltje eronder laten zetten bij de schoenmaker kost 15 euro per paar.
Als het mijn dansschool was geweest, was dat sowieso verplicht geweest
Overigens was mijn eerste paar dansschoenen...... een afgesprijsd paar van 25 gulden met extra zooltjes van 30 gulden, maar zoals eerder gezegd, daar liep ik dus écht niet buiten mee rond....
miss_dynastiedonderdag 12 mei 2005 @ 15:48
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 15:17 schreef Niowskie het volgende:
Het is een niet normale slijt plek zeggen ze.
Vraagje: rijd je auto met deze schoenen aan?
Mijn schoonvader zat veel in de auto en had heel snel abnormale slijtage daardoor. Zn leren schoenen trok hij dan ook uit bij het autorijden en deed hij op de parkeerplaats zelf weer aan.
Niowskiedonderdag 12 mei 2005 @ 15:52
nee rijd geen auto, dus ook niet met deze schoenen

loop wel hele dagen met de schoenen op een harde vloer. (werk in winkel waar ik van 9:30 tot 18:00 / 21:00 aan het lopen (lees: rennen) ben. 6 weken lang nu dus. Dus loop er ook wel erg veel op, maargoed daar zijn het toch schoenen voor lijkt mij.
miss_dynastiedonderdag 12 mei 2005 @ 15:56
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 15:52 schreef Niowskie het volgende:
loop wel hele dagen met de schoenen op een harde vloer. (werk in winkel waar ik van 9:30 tot 18:00 / 21:00 aan het lopen (lees: rennen) ben. 6 weken lang nu dus. Dus loop er ook wel erg veel op, maargoed daar zijn het toch schoenen voor lijkt mij.
Tja... het zijn gewoon heel kwetsbare schoenen. Ik vind het van de winkel niet netjes dat ze dat niet even hebben gemeld; ze hadden je moeten laten weten dat deze schoenen in principe niet voor dergelijk intensief gebruik zijn (althans, zo is het ons altijd verteld ). Ikzelf zou het namelijk niet gauw hebben verkocht aan iemand die er minstens acht uur per dag zeer intensief gebruik van moet maken. Dat zou ik de winkel wel even melden
Xenomaniacdonderdag 12 mei 2005 @ 15:59
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 15:17 schreef Niowskie het volgende:
Winkel wil dus ieder de helft betalen voor de reparatie kosten! Het is een niet normale slijt plek zeggen ze.

Heb gezegd dat ik schoenen toch gerepareerd moest hebben dus dat ze ze maar maken, en dat ik ondertussen van Lier bel met het verhaal met als doel de kosten alsnog te verhalen op de winkel.
Je hebt nu nog 1 kans om de zaken goed te regelen.
Ogenblikkelijk die winkel bellen dat je van reparatie afziet en aan de bel trekken bij Van Lier.
Van Lier zou dit noooooit zo oplossen, zeker niet met kosten voor jou.

Er wordt je nu een oor aangenaaid door die winkel.
Maar hey, suit yourself, het is jouw geld en het zijn jouw schoenen.

Veel plezier met je rubberzolen daar waar je voor leer hebt betaald. En nog bijbetalen ook....
Hulde voor zoveel logica.
Xenomaniacdonderdag 12 mei 2005 @ 16:00
Owja, als je die winkel het laat oplossen op de manier die je is voorgesteld is je garantie gone.
Ik hoop dat je je dat realiseert.
Mikkiedonderdag 12 mei 2005 @ 16:03
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 12:45:07 ]
Mikkiedonderdag 12 mei 2005 @ 16:05
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 12:45:07 ]
Niowskiedonderdag 12 mei 2005 @ 16:07
Van lier heb ik gelijk gebeld bij thuis komt (dit ook in de winkel vermeld) die zouden er er achteraan gaan bij de winkel en een passende oplossing voor mij verzorgen.

afwachten dus, word vervolgd.
Xenomaniacdonderdag 12 mei 2005 @ 16:12
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 16:07 schreef Niowskie het volgende:
afwachten dus, word vervolgd.
Ik zou wel even je schoenen bij die winkel terughalen Einstein, anders liggen ze waarschijnlijk vanmiddag nog bij de schoenmaker, misschien nog voordat Van Lier contact opneemt met die winkel.
Repeatdonderdag 12 mei 2005 @ 16:20
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 15:59 schreef Xenomaniac het volgende:

[..]

Je hebt nu nog 1 kans om de zaken goed te regelen.
Ogenblikkelijk die winkel bellen dat je van reparatie afziet en aan de bel trekken bij Van Lier.
Van Lier zou dit noooooit zo oplossen, zeker niet met kosten voor jou.

Er wordt je nu een oor aangenaaid door die winkel.
Maar hey, suit yourself, het is jouw geld en het zijn jouw schoenen.

Veel plezier met je rubberzolen daar waar je voor leer hebt betaald. En nog bijbetalen ook....
Hulde voor zoveel logica.
erm bij de schoenenmaker kunnen ze er gewoon originele van bommel of in dit geval van lier zolen onderzetten. Gewoon van leer.
miss_dynastiedonderdag 12 mei 2005 @ 16:24
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 16:20 schreef Repeat het volgende:

[..]

erm bij de schoenenmaker kunnen ze er gewoon originele van bommel of in dit geval van lier zolen onderzetten. Gewoon van leer.
Precies. En waarom heeft de schoenmaker die liggen? Omdat leren zolen heel kwetsbaar zijn. Zo ongebruikelijk is het dus blijkbaar toch niet
Rtificialdonderdag 12 mei 2005 @ 16:24
Wat een vreemde houding van zo'n winkel

Ik zou er in ieder geval niet mee akkoord gegaan zijn als ze met rubber repareren, en al helemaal niet om de kosten te delen. van Lier's hebben bij normaal gebruik en goed onderhoud een levensduur van enkele jaren. Zolen vervang je, bij gebruik om de dag, ongeveer iedere 6 maanden. Loop je alleen op tapijt enzo dan red je wellicht zelfs een jaar. Zit je veel in de auto, dan slijt de rechterzool een stuk harder
Repeatdonderdag 12 mei 2005 @ 16:43
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 16:24 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Precies. En waarom heeft de schoenmaker die liggen? Omdat leren zolen heel kwetsbaar zijn. Zo ongebruikelijk is het dus blijkbaar toch niet
Idd, daarom heb ik ook leren zolen met in het midden een stuk rubberen inleg. Lekker slijtvast en je hebt wat meer grip. Ideaal
Xenomaniacdonderdag 12 mei 2005 @ 16:50
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 16:20 schreef Repeat het volgende:
erm bij de schoenenmaker kunnen ze er gewoon originele van bommel of in dit geval van lier zolen onderzetten. Gewoon van leer.
Mjah, dan moet hij de helft bijbetalen voor een paar schoenen van anderhalve maand oud.
Good thinking.
Martijn_77donderdag 12 mei 2005 @ 23:08
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:08 schreef Niowskie het volgende:
Ik heb 31-03-05 hele mooie van Lier schoenen gekocht.

Zie ik net dat er een gat in de zool zit!

[afbeelding]

Dit zou toch niet mogen gebeuren? Wat is nu redelijk? ik ben namelijk bang dat ze de schoen op willen laten sturen, maar ik heb schoen nodig voor me werk. (nee ik heb wel meer schoenen, maar die zijn me of te duur en dus zonde, of te goedkoop en ziet er dus niet uit voor het werk).

Heb ik het recht om nieuwe schoenen te eisen wanneer ze het niet kunnen repareren?

moet ik met reparatie wel accoort gaan eigenlijk? zijn toch duure schoentjes en dan na 1,5 maand al dit resultaat...........
Heel herkenbaar heb het zelfde met van Liers gehad en aan de zool te zien had ik het zelfde type zool.

Van lier gebeld / gemaild. Maar op leren zolen gaven ze geen garantie kon gebeuren lag er aan hoeveel je loopt en auto rijdt etc. Was al met al een heel wazig verhaal van een sales manager.
Heb hem toen oko gezegd dat ik geen van Liers meer koop.

Nieuwe zolen onderlaten zetten bij de hakkenbar (Schoenhersteller) en heb er daarna nooit meer problemen mee gehad. Was dus echt een probleem met die zool

Heb voor mijn trouwen ook van Bommels gekocht en daar ben ik beter of te spreken ook qua kwaliteit dan de van Liers ze zijn iets duurder maar dat merk je wel.

Zou dus zeggen laat ze maken en koopt voortaan van Bommels en geen van Liers meer
Allan24donderdag 12 mei 2005 @ 23:51
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 15:17 schreef Niowskie het volgende:

Winkel bood geen ander alternatief had weinig keuze dus.

Winkel wil dus ieder de helft betalen voor de reparatie kosten! Het is een niet normale slijt plek zeggen ze.
Een niet-normale slijtplek? Dus, buitengewoon, niet ontstaan door normaal gebruik?

Dat betekent, zeker na pas een week of zes gebruik, dat het te wijten is aan een productie-/materiaalfout OF aan een gebruiksfout. In het eerste geval dient de winkelier (en niet de fabrikant) zorg te dragen voor een oplossing of schadeloosstelling, zijnde door een (kostenloze) reparatie of vervanging, wanneer dat niet mogelijk is heb je als consument het recht de koop te ontbinden door je te beroepen op het voornoemde. Als de winkelier het dan gooit op een gebruiksfout, dan dienen zij dat aan te tonen (en niet andersom; jij hoeft niet aan te tonen dat je ze wel normaal gebruikt hebt). Nog los van het feit dat het dan wel een slechte service zou zijn - zeker voor zo'n aankoopbedrag.
Kogandovrijdag 13 mei 2005 @ 10:42
Wat hebben ze gekost dan?
MarliesNvrijdag 13 mei 2005 @ 10:45
Dat wordt dus Van Bommel volgende keer
Mastroiannivrijdag 13 mei 2005 @ 10:57
Ik weet niet of je je schoenen elke dag draagt. Maar dat is dus abnormaal gebruik. Schoenen behoor je te 'roteren' en na een dag dragen een dag rust geven. Schoenspanners erin gelijk na het dragen.

Dan slijt de gehele schoen gewoon minder snel. Elke dag acht uur dragen hoort gewoon niet.
Niowskievrijdag 13 mei 2005 @ 11:08
Schoentjes hebben 149 euro gekost.

En inderdaad wanneer je ze zoveel draagt als ik zijn ze wat sneller op, kan ik me voorstellen, maar anderhalve maand? Halfjaar mag je toch zeker wel op rekenen.

Maargoed als de winkel er nu een nieuwe zool onder zet (met rubberen gedeeltes) kan ik er weer even op vooruit. Anders zou ik er dus weer zo vanaf zijn (wat ik ook uit jullie reacties begrijp) met de kwantiteit dat ik ze draag. Dit alles wel op hun kosten natuurlijk, maar ik ga er vanuit dat van Lier dit netjes regelt met de winkel.
Cheironvrijdag 13 mei 2005 @ 11:45
Overigens brengt van Lier nu een aantal modellen uit met zowel een leren als een rubberen zool.
Repeatvrijdag 13 mei 2005 @ 17:36
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 10:45 schreef MarliesN het volgende:
Dat wordt dus Van Bommel volgende keer
ach, heb hier precies zo'n zelfde gat in een van bommel schoen. Je moet ook "geluk" hebben dat een zool lang meegaat. Maar ik vind Van Lier en Van Bommel allebei wel goed
BadKeukenTegelvrijdag 13 mei 2005 @ 18:11
Dat worden dus volgende keer een paar Pradas?
Mastroiannivrijdag 13 mei 2005 @ 18:12
Prada is pas echt een overschat merk
BadKeukenTegelvrijdag 13 mei 2005 @ 18:12
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 18:12 schreef Mastroianni het volgende:
Prada is pas echt een overschat merk
jpzegthallovrijdag 13 mei 2005 @ 18:27
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 12:58 schreef xman het volgende:

[..]


Ik heb nu al een tijdje van die GEOX schoenen met ademende zool. Echt, alsof ze uit de hemel zijn komen vallen.
Die schoenen zijn idd heerlijk!
Mikkievrijdag 13 mei 2005 @ 19:34
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 12:45:07 ]
DarkElfvrijdag 13 mei 2005 @ 19:35
nou tis wel aan te raden voor het behoud van je schoenen dat je regelmatig afwisselt en zeker schoenspanners gebruikt.
miss_dynastievrijdag 13 mei 2005 @ 19:38
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 19:34 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg .

Schoenen moet je gewoon elke dag kunnen dragen, 20 uur per dag als het nodig is. Als jij als fabrikant alleen maar schoenen kan maken die elke dag een uur gebruikt kunnen worden, en dat twee keer per week, dan ben je gewoon een amateur.
En dat is onzin, op de van lier site staat ook heel duidelijk dat je die dingen niet elke dag moet dragen. Tis gewoon een gebruiksvoorschrift.

Vriendlief had bijv. paardrijlaarzen van 500 euro waarmee hij toch echt niet op beton mocht lopen. Geen amateuristische zooi, maar gewoon spul met een gebruiksaanwijzing. Als je je daar aan houdt, doe je er erg lang mee. Doe je dat niet (zoals schoonzusje), dan zijn ze heel snel stuk
Mastroiannivrijdag 13 mei 2005 @ 19:39
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 19:34 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg .

Schoenen moet je gewoon elke dag kunnen dragen, 20 uur per dag als het nodig is. Als jij als fabrikant alleen maar schoenen kan maken die elke dag een uur gebruikt kunnen worden, en dat twee keer per week, dan ben je gewoon een amateur.
Dat is helemaal geen onzin. Nette leren schoenen zijn niet hetzelfde als werkschoenen.

Leer heeft gewoon onderhoud nodig, dat houdt in dat je eens in de zoveel tijd moet poetsen, het liefst met een schoenpoets op basis van bijenwas. Dat voedt het leer het beste en wordt het ook mooier oud.

Elke goede schoenenfabriek zal zeggen dat afwisseling belangrijk is. Met de juiste verzorging kan een goed paar plain oxfords makkelijk 10 a 20 jaar mee gaan. Makkelijk, maar dan moet je er zelf ook wat voor doen natuurlijk.
charonvrijdag 13 mei 2005 @ 19:56
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 15:48 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Vraagje: rijd je auto met deze schoenen aan?
Mijn schoonvader zat veel in de auto en had heel snel abnormale slijtage daardoor. Zn leren schoenen trok hij dan ook uit bij het autorijden en deed hij op de parkeerplaats zelf weer aan.
Dát is een goede opmerking- dat kan inderdaad een probleem zijn. Vooral links, als je gewend bent je schoen 'schuin' tegen het koppelingspedaal te zetten.
Niowskiezondag 15 mei 2005 @ 11:42
zaterdag schoentjes weer opgehaald.

hebben er geen gehelde rubberen zool onder gezet, maar een gedeelte.... kan er wel mee leven zo....



Mevrouw in de winkel: Van Lier heeft ons gebeld, en in overleg is er besloten geen kosten in rekening te brengen... (en zo hoort het ook)

Dus kan weer even vooruit met me schoentjes!
Martijn_77zondag 15 mei 2005 @ 12:08
quote:
Op zondag 15 mei 2005 11:42 schreef Niowskie het volgende:
zaterdag schoentjes weer opgehaald.
Mevrouw in de winkel: Van Lier heeft ons gebeld, en in overleg is er besloten geen kosten in rekening te brengen... (en zo hoort het ook)
Nou dan heb jij meer geluk dan ik. Bij mij weigerde ze maar mijn schoenen waren natuurlijk ook al 2,5 maand oud......
FokLexmaandag 16 mei 2005 @ 19:46
weggehaald, je hebt de schoenen al zie ik

[ Bericht 91% gewijzigd door FokLex op 16-05-2005 19:53:05 ]
Oosthoekmaandag 16 mei 2005 @ 22:35
Leren zolen kwestbaar... Je moet gewoon wat fatsoenlijker met je schoeisel omgaan ipv als een bouwvakker op je kisten rondschuifelen.

De reden dat de schoenmaker originele zolen heeft is omdat je met fatsoenlijke schoenen jaaaaaaren kunt doen. Laat jij maar eens je puma sneakers normaal verzolen
Oosthoekmaandag 16 mei 2005 @ 22:36
Overigens heeft de topicstarter zich wel behoorlijk laten afwimpelen door die kutwinkel. Waar was het? Dan weet ik dat ik er nooit hoef te komen.
Niowskiemaandag 16 mei 2005 @ 23:37
was in Veenendaal. maargoed heb niks hoeven te betalen dus opzich valt het nog wel mee met het afwimpelen, jammer dat ik hiervoor van Lier heb moeten inschakelen, maar ach......