veejay | donderdag 12 mei 2005 @ 12:03 |
Beste Lucille, bij deze nogmaals een poging tot het openen van een topic, het vorige topic werd gesloten omdat er volgens jou een centraal topic is... Maar voordat je deze weer sluit, het is NIET praktisch om 1 topic te hebben voor alle ervaringen aangezien ik opzoek ben naar SPECIFIEKE ervaringen en geen zin heb om een heel topic door te spitten. Plus er is niemand die op mijn post zal reageren aangezien het veel te breed is, mocht je dit niet vinden: schaf dan gewoon alle topics af en maak 1 centraal topic "travel" aan ![]() (Overigens vind ik het vreemd dat Vliegen met Onur Air wel mag, maar mijn topic een slotje kreeg: Vliegen met "Fly Air" ) Goed, poging 2 dus: Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met "Fly Air", ik heb net een kennis (piloot) gebeld en die zei letterlijk dat hij nooit met z'n vrouw en kids met "Fly Air" mee zou willen... niet echt wat ik wilde horen aangezien ik in september bij Neckermann geboekt heb. (En die blijken o.a. charters van "Fly Air" in te zetten) Nou heb ik dus al geboekt, afzeggen zit er dus niet meer in. Ik heb direct met Neckermann contact opgenomen om te kijken wat er valt om te boeken. Niets dus, ze werken alleen met "charters" en weten nog niet zeker met wie we vliegen. Alles staat nog "onder voorbehoud". Lekker dus, ik ben mede verwantwoordelijk voor een grote groep en zit hier dus best wel mee. Ik begrijp Neckermann's standpunt als ze zeggen "zolang er geen verbod is kunnen wij niets", maar ik denk dan toch "Waar rook is is vuur". Zeker aangezien "Fly Air" in 1 adem genoemd wordt met "Onur Air" (laatste waarschuwing gekregen) en "Phuket Air" (landingsrechten ingetrokken)! [ Bericht 0% gewijzigd door veejay op 12-05-2005 12:56:00 (spelvout) ] | |
Dementor | donderdag 12 mei 2005 @ 12:04 |
Ik heb een keer gehoord dat ze met een brandende motor juist nog hoger gingen vliegen in de hoop dat het vuur zou doven. Advies van Robert Jensen: vlieg alleen met een beurs genoteerde maatschappij. http://media.rtl.nl/web/c(...)edia_WMA_128K_V9.asf | |
veejay | donderdag 12 mei 2005 @ 12:06 |
quote:Dat zou best wel eens logisch kunnen zijn ivm minder zuurstof enzo ![]() | |
Xenomaniac | donderdag 12 mei 2005 @ 12:06 |
Ik zou mijn schoenen nog niet laten meevliegen. | |
Dementor | donderdag 12 mei 2005 @ 12:07 |
Sluit een levensverzekering af, dat is makkelijk cashen ![]() | |
Xenomaniac | donderdag 12 mei 2005 @ 12:08 |
quote:Dat is helemaal niet logisch want als de extinguisher zijn werk niet doet lijkt het me verstandig die kist aan de grond te zetten. My 2... | |
veejay | donderdag 12 mei 2005 @ 12:09 |
quote:Heh.. da's opzich best een logische gedachte ![]() | |
veejay | donderdag 12 mei 2005 @ 12:11 |
quote:Opzich wel, maar stel dat je boven zee zit... Nou ben ik geen piloot, maar er zal wel een of andere standaard handeling zijn die ze moeten uitvoeren. (misschien zou meer snelheid ook kunnen helpen, al zouden ze volgens mij gewoon de brandstof toevoer af moeten sluiten) | |
Dementor | donderdag 12 mei 2005 @ 12:13 |
Ik heb zelf al besloten never nooit zo'n budget vliegreis te nemen. Ik geef liever iets meer uit in dat geval. | |
detulp050 | donderdag 12 mei 2005 @ 12:20 |
Ik heb gevlogen met Fly Air, Onur Air, Air Carnival, Aeroflot en vele anderen waarvan iedereen zegt: ![]() Ik ben nog niet één keer neergestort, nooit problemen gehad, nog nooit een noodstop of wat dan ook mee hoeven maken. Ik ben niet zo bang om met een bepaalde maatschappij te vliegen, El-Al stapt ook iedereen in, maar die zijn ook neergestort. Mensen maken zich te vaak zorgen als ze iets hebben gehoord ![]() | |
JoVd_girl | donderdag 12 mei 2005 @ 12:37 |
Ik heb ook een keer met fly air naar Turkye gevlogen. 't is meer een vliegende bus dan vliegtuig. Maar goed, dat heeft meer met comfort te maken dan veiligheid ( denk ik ![]() En tja dat vliegtuig waar ik in zat was een of andere oude chinese bak ![]() ![]() | |
veejay | donderdag 12 mei 2005 @ 12:39 |
quote:Het lastige is dus dat ik helemaal geen "budget reis" geboekt heb, voor ruim 500 euro mag je volgens mij wel iets verwachten qua veiligheid. Het jammere is dus dat je je eigenlijk overgeeft aan de grillen van een touroperator, als ze willen kunnen ze een 40 jaar oude toepolev inzetten mocht dat handig uitkomen. Dat mag volgens hun algemene voorwaarden, dus daar sta je dan :/ Ik snap ook wel dat je voor een 99 euro last minute geen business class hebt ![]() | |
Dementor | donderdag 12 mei 2005 @ 12:40 |
Ik stap nog liever in een oude B-17 dan in een 40 jaar oude tupolev ![]() | |
veejay | donderdag 12 mei 2005 @ 12:43 |
quote:Ik vlieg nog liever zelf in een utralight ![]() | |
Xenomaniac | donderdag 12 mei 2005 @ 12:45 |
Onür Air is per direct gebanned uit het Nederlandse luchtruim. Om te beginnen voor een maand. Fly Air staat per direct onder curatele. Zojuist op Radio 1. | |
veejay | donderdag 12 mei 2005 @ 12:52 |
quote:Ah... dus de kans dat ik in september met Fly Air vlieg wordt steeds kleiner ![]() Hier trouwens de link over het verbod voor Onur: http://www.nu.nl/news/525065/10/Vliegverbod_voor_Onur_Air.html | |
esnaider | donderdag 12 mei 2005 @ 12:58 |
Ik ben vorig jaar met Fly Air van Antalya naar Maastricht gevlogen en dat was prima. Het was idd een oude roestbak met doorgezakte stoelen, maar de vlucht zelf was goed te doen. De leeftijd is ook niet zo belangrijk, het onderhoud juist des te meer | |
_Boo_ | donderdag 12 mei 2005 @ 16:01 |
quote:Volgens mij is Onur wel degelijk beursgenoteerd. Robert Jensen ![]() | |
Dementor | donderdag 12 mei 2005 @ 16:33 |
quote:Bron? | |
Douwe | donderdag 12 mei 2005 @ 21:26 |
quote:Logisch. Alsof een niet beursgenoteerde maatschappij het zich wel kan permitteren te crashen ![]() | |
DutchTrain | donderdag 12 mei 2005 @ 22:36 |
http://www.turbulentie.nl(...)rline_name=Fly%20Air | |
LunaticLaUrA | donderdag 12 mei 2005 @ 23:42 |
Heb vorig jaar met Fly air gevlogen. Afgezien van een los tafeltje was het verder prima vliegen. | |
Lucille | vrijdag 13 mei 2005 @ 11:18 |
De reden dat Onur Air op dit moment nog een apart topic is komt vanwege de actualiteit ivm het feit dat mensen tickets hebben en niet kunnen vliegen. Voor Fly Air is deze situatie er nog niet. ![]() | |
veejay | vrijdag 13 mei 2005 @ 15:13 |
quote:Dat topic bestond al voordat hun toestemming om te landen werd opgeheven, overigens werd "Fly Air" in 1 adem genoemd met "Onur Air" en "Phuket Air" (heeft ook een landingsverbod gekregen) | |
Porto | zaterdag 14 mei 2005 @ 11:32 |
quote:Boek dan ook gewoon een losse ticket en hotel als je het zo erg vind dat de touroperator alles regelt voor je ![]() | |
BaBy-G | zaterdag 14 mei 2005 @ 12:43 |
ik vlieg eind juli met een turkse charter naar istandbul voor een trouwerij van een goede vriend van me... ![]() ![]() nee, meneer maakt u zich maar geen zorgen... u vliegt niet met Onur Air, maar met Fly Air en die doen het prima... ik: owww gelukkig... dan is het goed... ![]() die staan dus ook onder verscherpte toezicht... ![]() ![]() | |
PLAE@ | zaterdag 14 mei 2005 @ 12:45 |
Ik denk dat je verongelukt ![]() | |
BaBy-G | zaterdag 14 mei 2005 @ 12:47 |
quote:lik m'n reet... ![]() | |
Rnej | zaterdag 14 mei 2005 @ 12:52 |
ik ben vorig jaar met fly air naar istanbul en terug geweest... vond het best ok allemaal, de landing op schiphol was met erg slecht zicht en slecht weer en die verliep echt netjes voor zover ik doorhad, en t eten was ook wel ok enzo ![]() was allemaal wel positief vond ik ![]() oja, en ze hebben nu alleen nog maar 737-700 en airbus a320s ![]() (geen ouwe chinese bakken meer dus) | |
Porto | zaterdag 14 mei 2005 @ 12:54 |
quote:Jij zit zeker aan de crack ofsow.. wtf is dat nou weer voor een opmerking ![]() | |
Moreno | zaterdag 14 mei 2005 @ 13:03 |
![]() | |
veejay | woensdag 18 mei 2005 @ 00:54 |
Da's best een nette landing ![]() | |
Mylene | donderdag 30 juni 2005 @ 16:22 |
quote:bron | |
dadra | woensdag 10 augustus 2005 @ 10:03 |
Met flay air van eindhoven naar Antalya: Heenreis: 6.5 uur vertraging Terugreis: 14.5 uur vertraging ![]() Vlucht was ok, eten heb ik me voor bedankt. | |
detulp050 | woensdag 10 augustus 2005 @ 11:01 |
quote:Was het niet zo dat je een dan een gedeelte of de hele som van de vlucht kunt terugkrijgen ![]() | |
dadra | woensdag 10 augustus 2005 @ 19:16 |
Nee, bij de heenreis kun je pas wat terug vragen bij 8 uur vertraging, bij de terugreis valt helemaal niks terug te vragen | |
timmeeeh | woensdag 10 augustus 2005 @ 19:22 |
Ik ben met Fly Air 2 jaar terug van Eindhoven naar Turkije gevlogen (geen id welk vliegveld, iig 2 uur busreis ofzo vanaf Marmaris) en het enige wat slecht was is dat ik met 1.80, wat toch niet zo groot is, redelijk opgevouwen zat. maar dat heb je met die charters hè. | |
veejay | maandag 29 augustus 2005 @ 23:07 |
quote:Dan wens ik bij deze jou een niet nader te noemen edoch gruwelijke ziekte toe ![]() |